Serwer Day of Defeat 3.1b
(→Ustawienie server.cfg) |
(→Day of Defeat 3.1b Serwer) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Day of Defeat 3.1b Serwer= | =Day of Defeat 3.1b Serwer= | ||
− | |||
− | |||
Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien: | Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien: | ||
− | + | *Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu), | |
− | + | *Pożądne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik, | |
− | + | *Troszke wolnego miejsca na dysku (max 1GB), | |
− | + | *Troche wolnego czasu na zabawe z konfiguracją. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
=Instalacja Steam'a= | =Instalacja Steam'a= |
Wersja z 18:24, 14 lip 2006
Spis treści |
Day of Defeat 3.1b Serwer
Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien:
- Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu),
- Pożądne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
- Troszke wolnego miejsca na dysku (max 1GB),
- Troche wolnego czasu na zabawe z konfiguracją.
Instalacja Steam'a
Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.
wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:
chmod +x hldsupdatetool.bin
a następnie:
./hldsupdatetool.bin
Po przeczytaniu licencji wpisujemy
yes
I tak powstaje plik steam. Jesli nagle uzyskasz błąd typu
sh: line 1: uncompress: command not found Broken pipe sh: uncompress:
to zajrzyj tutaj
Steam został zainstalowany. Wpisujemy
chmod +x ./steam
Teraz uruchamiamy go komendą
./steam
W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej.
Instalacja Serwera
DoD 3.1b może być instalowany na dwa sposoby. Pierwszym sposobem jest ściąganie serwera np. HL:DM i również dodanie do niego naszego DoD'a 3.1b. Drugim sposobem jest dodanie go do już działającego innego serwera (np. cstrike, dod, czy innego moda) opartego na silniku HL1.
Uruchamiamy wypakowany wcześniej plik steam z następującymi parametrami:
./steam -command update -game valve -dir <dir> -retry
<dir> - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu w ktorym jesteśmy.
Teraz następuje sciąganie plików serwera HL, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo.
Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakies 400 megabajtów.
Teraz należy ściągnąć paczke z DoD 3.1b np. stąd
Wypakowywyjemy ją do jakiegoś katalogu (byle nie tam gdzie został ściągniety serwer!). Teraz zmieniamy nazwę wypakowanego katalogu z dod na dod_31.
Po zmianie nazwy przenosimy katalog z naszym DoD'em do katalogu gdzie mamy ściągnięty serwer.
game "Day of Defeat"na
game "Day of Defeat 3.1b"i zapisz zmiany.
Podstawowa Konfiguracja Serwera
Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. Dla przykładu:
./hlds_run -game dod_31 +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg
Parametry:
+ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip. ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji - warto mieć admina serwera pod reką :P jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszstkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)
przyklad +ip 192.168.1.10
+port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przeważnie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer
przyklad +port 27916
+maxplayers <liczba> oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego
+map <mapa> każe załadować mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map de_dust jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
OSTATECZNIE linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:
./hlds_run -game dod_31 +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg
Ustawienie server.cfg
Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na Festung-Breslau.pl [DoD 3.1b]).
//Ustawienia startowe... hostname " Nazwa Twojego Serwera" // Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera sv_password "" // Haslo jakie bedzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze haslo jest puste (nie ma go) sv_spectator_password "" // Haslo jakie bedzie wymagane aby wejsc na spectator'a rcon_password "JakiesHaslo" // Haslo RCON. Czyli haslo ktore umozliwi na zdalne zarzadzanie serwerem (np. prze HLSW) //Ustawwienia gry... mp_autocrosshair 0 mp_allowspectators 1 mp_deathmsg 1 mp_flashlight 1 mp_friendlyfire 1 mp_fraglimit 0 mp_timelimit 25 mp_fadetoblack 0 mp_consistency 0 mp_teamlimit 1 mp_falldamage 1 mp_footsteps 1 mp_alliesclasses -1 mp_axisclasses -1 mp_spawnbazookas 1 //Ustawienia serwerka.. sv_alltalk 0 sv_allowdownload 1 sv_allowupload 1 sv_cheats 0 sv_contact "mail@do.headadmina" sv_maxrate 20000 sv_minrate 0 sv_maxupdaterate 60 sv_minupdaterate 30 sv_aim 0 sv_gravity 800 sv_bounce 1 sv_logbans 1 sv_password "" sv_unlag 1 sv_region 255 //Wykonywanie innych cfg exec listip.cfg exec banned.cfg
Pierwsze uruchomienie
Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa. Serwer powinen wystarować i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę status powinno zwrócic info jaka jest mapa, numer ip, ilość graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
Notka
Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w koncu większosc robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).