Niestandardowe Mapy Half-Life
(→Wstęp) |
(→Wstępny rozruch) |
||
Linia 41: | Linia 41: | ||
==Wstępny rozruch== | ==Wstępny rozruch== | ||
Przede wszystkim najpierw musimy sprawdzić czy mapa pójdzie na serwerze. | Przede wszystkim najpierw musimy sprawdzić czy mapa pójdzie na serwerze. | ||
− | Jeśli mapka jest dobrze przygotowana, to po wrzucie plików na serwer i zmianie mapy, nowa mapa powinna się automatycznie ściągać - powinno to działać w najprostszej wersji jeśli istniej już plik .res. Ale czasem to nie działa dlatego podejmujemy poniższe kroki aby uzyskać żądany efekt, czyli tworzymy pliki .res programem [[ResGen]]. | + | Jeśli mapka jest dobrze przygotowana, to po wrzucie plików na serwer i zmianie mapy, nowa mapa powinna się automatycznie ściągać - powinno to działać w najprostszej wersji jeśli istniej już plik '''.res'''. |
− | + | Ale czasem to nie działa dlatego podejmujemy poniższe kroki aby uzyskać żądany efekt, czyli tworzymy pliki '''.res''' programem [[ResGen]]. | |
== Konfiguracja == | == Konfiguracja == |
Wersja z 13:41, 5 sie 2006
Spis treści |
Wstęp
Ten tekst powinien pomoc wam w rozwiązaniu problemu z nowymi mapami na serwerze, które się nie ściągają... Przykład dla mapy de_biochem. Artykuł przezanczony dla serwerów HLDS, dla serwerów SRCDS zobacz Niestandardowe Mapy Half-Life 2.
Przygotowanie
- Zasysamy mapkę jaką chcemy mieć na serwerze z netu.
Najlepiej jeśli mamy ją z WWW w postaci pliku .zip, .rar, ewentualnie może być to mappack Jeśli mamy mappack w postaci pliku .exe, to najczęściej jest to instalka. Musimy ją najpierw 'zainstalować' aby dobrać się do prawdziwych plików, starczy ze np na dysku c:\ stworzymy katalog mappack i tam rozkaujemy/zainstaluuemy nasz plik .exe. W ten sposób unikniemy wkopiowania plików na serwer albo do gry, i będziemy wiedzieli dokładnie, które pliki będziemy wrzucać.
- W efekcie rozpakowania/instalki powinniśmy dostać strukturę katalogów, może być w katalogu cstrike. Przeważnie mamy katalogi:
- gfx/env -> tła nieba
- maps -> pliki .bsp oraz .res , mapka, oraz lista zasobów potrzebnych do odpalenia mapy
- models -> pliki .mdl (modele, np kurczak, ciężarówka, butelki :D)
- overviews -> .txt, .tga, .bmp - pliki potrzebne do wizerunku mapy z góry
- sound -> pliki .wav (dźwięki)
- sprites -> pliki .spr (najczęściej jakieś loga, znaki na mapie itp)
- pliki .wad - czyli tekstury na ściany
- plik .txt - przeważnie plik readme o mapie, czy packu.
- Może tez powstać katalog podbot/wpdefault/nazwa_mapy.pxp , .pwf , .pvi (najważniejszy jest .pwf)
Te pliki są waypointami do podbota, przeważnie wersji 2.5, ale można je przetransferować do addons/podbot/wpdefault jesli mamy PODBot'a mm.
- I tutaj notka, nie wszystkie katalogi i pliki mogą powstać - bardzo często mapy nie mają plików overview, albo używają standardowych plików .wad, przez co są mniejsze.
Gorzej jak nam brakuje plików wymaganych a nie bylo ich w zipie - wtedy szukamy na necie. Czasem zdarzaja się mapy ktore wiekszosc danych mają w pliku .bsp (ale wtedy mają dosc duzy rozmiar)
Instalacja na serwerze
Wrzucamy pliki z zachowaniem struktury katalogów na serwer do padkataogu moda, w naszym przypadku cstrike. Bardzo często natkniemy się na moment ze już jakieś pliki istnieją. Dlatego najlepiej jeśli zrobimy najpierw listę plików jakie mogą być podmienione i gdzieś je zachować w bezpiecznym miejscu (ot, w razie czego), czyli do innego katalogu, albo spakować do archiwum.
Bardzo często jednak pliki nadpisywanie niczym się nie różnią od tych, którymi nadpisujemy. Jednak jeśli pliki szczególnie .bsp, .wad czy .mdl się różnią trzeba się zastanowić czy na pewno mamy dobrą wersję mapy (czasem są jakieś bety itp). Bo jeśli np nowy .plik (szczególnie .wad) jest mniejszy to może się zdarzyć, że stare mapy nie będą działać! Zdarza się też, że rozmiary map się zgadzają, ale różnią się danymi wewnątrz. Najczęściej dotyczy to zmiany położenia albo wartości jakichś obiektów na mapie - np. pudełka, skrzynki itp.
Przeważnie pliki .wav i .spr oraz tekstowe można spokojnie nadpisywać.
Wstępny rozruch
Przede wszystkim najpierw musimy sprawdzić czy mapa pójdzie na serwerze. Jeśli mapka jest dobrze przygotowana, to po wrzucie plików na serwer i zmianie mapy, nowa mapa powinna się automatycznie ściągać - powinno to działać w najprostszej wersji jeśli istniej już plik .res. Ale czasem to nie działa dlatego podejmujemy poniższe kroki aby uzyskać żądany efekt, czyli tworzymy pliki .res programem ResGen.
Konfiguracja
Serwer
Dodajemy komendy do serwera aby można było zassać pliki, np do server.cfg
sv_allowdownload 1 sv_send_resources 1
Klienci
gracze u siebie musza mieć poniższe ustawienie (przeważnie mają)
cl_allwdownload 1
Szybkie pobieranie z WWW
Jeśli ci nie wystarcza wolne ściąganie map z serwera a masz własny serwer www albo ftp i chcesz aby gracze szybko ściągali mapy, to możesz być zainteresowany artykułem Pobieranie map z WWW - opisane jest tam sv_downloadurl, banner oraz pliki .ztmp.
Problemy
Serwer zdycha przy zmianie mapy
Co zrobić jak jednak serwer po wrzuceniu mapy i próbie załadowania zdycha? Jśli możemy patrzymy w logi, w ostatnio stworzony plik .log (patrzymy jakimś programem do edycji tekstu).
Najlepiej jednak jeśli można odpalic serwer na żywca aby widzieć konsolę i nie uruchamiać serwera w tle - wtedy najlepiej widać przyczynę błędu.
Czasem warto zamiast tstować na serwerze, po prostu postawić serwer lanowy poprzez New Game i obserwowac konsolę w grze.
Inna wersja wersja pliku u gracza i na serwerze - rozłączenie gracza
Jeśli gracz ma plik u siebie w innej wersji niż na serwerze, może nie ściągnąć pliku i zostać rozłączonym. Jedyna rada - gracz musi usunąć pliki które stwarzają problem, i podłączyć się jeszcze raz - wtedy powinien zassać pliki na nowo.
Gracz ma inny efekt końcowy niż u innych graczy - słyszy inny dźwięk
Dotyczy to przeważnie plików .wav, chodzi o to ze jeśli gracz ma plik .wav u siebie, to go nie będzie zasysać. Dlatego jak podmieniacie pliki headshot.wav na swój, musicie zmienić też nazwy tego pliku np na headshot_.wav oraz podmienić tę nazwę w użytych skryptach na serwerze. Powoduje to, że jest to uciążliwe w wykonaniu - bo jak ktoś nie zna opcji edycji plików .cfg czy .sma i konwersji ich, to właściwie powinien sobie darować. Ale nie radzę używać dla więcej niż 10 dźwięków. Podmiana dźwięków była uxyteczna w StatsMe, w AMXMod są do tego pluginy (dodam potem).
de_vegas.wad
fy_iceworld ( fy_iceworld.bsp) potrzebuje pliku na serwerze de_vegas.wad podobnie inne may moga wymagać tego pliku - najlepiej szukac na http://google.com
Warto więc wrzucić go na serwer i dodać do maps/fy_iceworld.res