Sierpień 2006
(Różnice między wersjami)
m (IE Fix.) |
(→2006.08.22: Drobne.) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
<div style="float:right">http://wiki.quakesrc.org/files/shambler.gif</div> | <div style="float:right">http://wiki.quakesrc.org/files/shambler.gif</div> | ||
* [http://www.gameconnect.info/node/369 GameConnect] zapowiada, że ma się pojawić aktualizacja [[Half-Life 2]] w której będzie aktywny tryb cooperative. Oznacza to że to co przechodziłeś w single player, będziesz mógł przejśc razem z kumplem (kumplami) korzystając z połączenia komputerów w sieć. Aczkowiek ten tryb jest aktywny w produkcie od dawna, to aktualna wersja ma niezłe błędzy - chociażby niektórych map nie da się przejść albo modele graczy są powalone , gdzie np Gordon wygląda jak niepomalowana kukła (a jak trzyma rakietnice to wygląda jakby miał monstrualne genitalia :) ). Dlatego aktualnie cooperative jest dostępny po wpisaniu szeregu komend na serwerze, którch nie będę teraz tłumaczył. Oczywiście istnieją takie mody jak [http://mods.moddb.com/4804/tim-coop/ Tim Coop] ale to nie to samo co produkt z Valve. Tryb cooperative jest badzo stary i znaleźć go można chociażby w Doom czy Quake, gdzie grając w nocy z przyjaciółmi można naprawde świetnie się bawić współpracując przy zabijaniu potworów :) | * [http://www.gameconnect.info/node/369 GameConnect] zapowiada, że ma się pojawić aktualizacja [[Half-Life 2]] w której będzie aktywny tryb cooperative. Oznacza to że to co przechodziłeś w single player, będziesz mógł przejśc razem z kumplem (kumplami) korzystając z połączenia komputerów w sieć. Aczkowiek ten tryb jest aktywny w produkcie od dawna, to aktualna wersja ma niezłe błędzy - chociażby niektórych map nie da się przejść albo modele graczy są powalone , gdzie np Gordon wygląda jak niepomalowana kukła (a jak trzyma rakietnice to wygląda jakby miał monstrualne genitalia :) ). Dlatego aktualnie cooperative jest dostępny po wpisaniu szeregu komend na serwerze, którch nie będę teraz tłumaczył. Oczywiście istnieją takie mody jak [http://mods.moddb.com/4804/tim-coop/ Tim Coop] ale to nie to samo co produkt z Valve. Tryb cooperative jest badzo stary i znaleźć go można chociażby w Doom czy Quake, gdzie grając w nocy z przyjaciółmi można naprawde świetnie się bawić współpracując przy zabijaniu potworów :) | ||
− | |||
* [http://wiki.hlsw.net/index.php/LogMod_Information http://wiki.hlsw.net/images/d/d3/Logmod.gif] | * [http://wiki.hlsw.net/index.php/LogMod_Information http://wiki.hlsw.net/images/d/d3/Logmod.gif] | ||
:Jak wyraźnie widać [http://wiki.hlsw.net/index.php?title=LogMod_ChangeLog&action=history tutaj] [[LogMod]] nie jest martwym projektem, już niedługo mozemy się spodziewać wersji 0.8. | :Jak wyraźnie widać [http://wiki.hlsw.net/index.php?title=LogMod_ChangeLog&action=history tutaj] [[LogMod]] nie jest martwym projektem, już niedługo mozemy się spodziewać wersji 0.8. | ||
− | * | + | *Lista zmian: |
− | * kompatybilność z metamod-1.19p28 (i z metamod 1.19) | + | ** dodano suport dla maszyn 64 Bit Support |
− | * naprawiono mniejsze błędy | + | ** kompatybilność z metamod-1.19p28 (''i z metamod 1.19'') |
− | :Nowa wersja 0.8 do pobrania [http://hlsw.net/index.php?url=logmod_download&move=showmirrors&id=43&subject=logmod tutaj] ale jedynie na paltformę [[Linux]]. | + | ** naprawiono mniejsze błędy |
+ | |||
+ | :Nowa wersja 0.8 do pobrania [http://hlsw.net/index.php?url=logmod_download&move=showmirrors&id=43&subject=logmod tutaj], ale jedynie na paltformę [[Linux]]. | ||
=2006.08.21= | =2006.08.21= |
Wersja z 16:41, 22 sie 2006
Spis treści |
2006.08.22
- GameConnect zapowiada, że ma się pojawić aktualizacja Half-Life 2 w której będzie aktywny tryb cooperative. Oznacza to że to co przechodziłeś w single player, będziesz mógł przejśc razem z kumplem (kumplami) korzystając z połączenia komputerów w sieć. Aczkowiek ten tryb jest aktywny w produkcie od dawna, to aktualna wersja ma niezłe błędzy - chociażby niektórych map nie da się przejść albo modele graczy są powalone , gdzie np Gordon wygląda jak niepomalowana kukła (a jak trzyma rakietnice to wygląda jakby miał monstrualne genitalia :) ). Dlatego aktualnie cooperative jest dostępny po wpisaniu szeregu komend na serwerze, którch nie będę teraz tłumaczył. Oczywiście istnieją takie mody jak Tim Coop ale to nie to samo co produkt z Valve. Tryb cooperative jest badzo stary i znaleźć go można chociażby w Doom czy Quake, gdzie grając w nocy z przyjaciółmi można naprawde świetnie się bawić współpracując przy zabijaniu potworów :)
- Jak wyraźnie widać tutaj LogMod nie jest martwym projektem, już niedługo mozemy się spodziewać wersji 0.8.
- Lista zmian:
- dodano suport dla maszyn 64 Bit Support
- kompatybilność z metamod-1.19p28 (i z metamod 1.19)
- naprawiono mniejsze błędy
2006.08.21
- Aktualizacja Wiki wykonana, trochę czasu to zajeło bo niestety miałem tragiczny transfer.
- Wczoraj miałem zanik zasilania, dlatego nie było aktualzacji. Wykonam ją dzisiaj.
2006.08.20
LanmaniaX która jest źródłem informacji o nowych mapkach, pokazuje nam dość ciekawą mapkę pod Counter-Strike: Source o nazwe de_malta - screenshoty mi się podobają (jestem fanem mapek ciasnych w klimatach Morza Śródziemnego).
- Wielkimi krokami zbliża sie TeamFortress Forever - klasyczny już mod z czasów Half-Life teraz na platformę Source - myslę, że starzy gracze z łezką w oku spojrzą na nowy produkt. Jeśli nie wiecie to co Team Fortress Classic to wasza strata. Aha Team Fortress Forever to nie to samo co Team Fortress 2
2006.08.19
- W przyszłym tygodniu nastąpi aktualizacja Counter-Strike: Source (zgodnie z zapowiedzią Valve z 11 sierpnia) - na pewno zostanie zmieniony radar, a dodatkowo zobaczymy de_train w HDR. W póżniejszych aktualizacjach jest planowana zmiana ustawień co do kasy w grze, hmm zapowaida się ciekawie. Ciekawe tylko co za debil 11 sierpnia zlinkował w newsie obrazek tak aby się odpalił Steam.
- A dzisiaj w nocy nastąpił update Steam a z nim (ogólnie):
- Day of Defeat: Source
- poprawa hitboxów i paru bugów z tym związanych
- zmiana temu i podłożenie bomby nie powoduje wybuchu i nie przekazuje punktów do złej drużyny
- koniec czwoneczków przy ciachaniu nożem :)
- podniesienie TNT w chiwli wyciągania grantu nie podmenia modeli - szkoga, TNt tak fajnie zamiast granatu wyglądało
- koniec z exploitami na mapach - wina serwerów
- minimapa nie kłamie o ilości graczy
- koniec z komendami które moga wywalic serwer - no to załamka, że wogóle to było mozliwe od strony klienta bez rcon'a
- dod_jagd nie gryzie sie z mp_timelimit
- exploit na rzucanie granatai dalej niz mozliwe juz usunięty
- logowanie kill_planter i kill_defuser poprawione (Valve jakos zawsze miało problemy z event messages)
- naprawiono nie zapamiętywani niektórych zmiennych do cfg
- naprawiono animacje po wypstryaniu sie z ammo (uhh to musieli kampować :) )
- nuz nie będziesz figurką do rzucania granatami na respie, bo naprawioono błąd z reestartem rundy jakbys rozbrajał w tym samym czasie bombę
- Source Engine
- animacje sie nie zacinaja przy nagrywaniu demek
- SourceTV
- tv_transmitall - nowa zmienna, umozliwaijąca transferowanie wszstkich obiektów na mapie, jak w HLTV
- komendy z rcon nie sa dalej przekazywane (omg ale wtopka, tyle rconów pewnie pokradli)
- obserwatorzy się nie wykładaja podczas resów
- nie migoczą juz niektóre tekstury
- ponowne ustanowienie połączenia działa lepiej
- tv_relayvoice 0/1 - kontroluje przepuszczanie głosu graczy
- poprawiono algorytm przetrwarzania danych PVS - juz nie braknie obiektów na mapach
-- _KaszpiR_
Podczas gadaniny o bzdurach na IRC'u, zostałem zainspirowany artem Krowy i Gaben do przetłumaczenia biografii na Polskeij Wikipedii ;) Jak ktoś jeszcze nie wiem kto to jest Gabe Newell i nie zna języka angielskiego to zapraszam tutaj.
-- PawelS
2006.08.17
- Dla znudzonych - eksplodujące melony :D
- Czyżby miało nastapić dodanie Fritz bot'a do RtCW: The WildWest ?
- YAPB doczekał się konfiguratora - programik ściągamy, instalujemy i możemy ustawiać parametry konfiguracyjne dla lokalnie zainstalowanego bota. Więcej tutaj] po angielsku.
- SourceMM 1.3.3 wypuszczony - tutaj info po angielsku.
- Najważniejsze zmiany
- komenda meta game zwraca więcej uzytecznych informacji
- support dla najnowszych kompilatorów takich jak MSVC8 i GCC4
- aktualizacja i kompatybilność z najnowszym SourceSDK
- aktualizacja przykładowych pluginów - są ładniej napisane, i trzymają nowy standard
- naprawiono błąd, kiedy SourceMM potrafił ładowac za dużo binarek niz potrzeba, albo nie te binarki co trzeba.
- naprawiono błąd przy zwracaniu wersji interfejsu i pluginy mówiły, że są niekompatybilne, a były
- naprawiono błąd powodujący wyłożenie się serwera (amiast po prostu nie ładować plugina) jeśli plugin zwracał niepoprawne dane
- naprawiono parę zapętleń :D
2006.08.16
- Maperów pewnie zainterestuje Crafty
2006.08.15
- Tak sobie chodziłem po stronie i zauwazyłem że nie ma nic o hlds_run czy hlds.exe i paru innych, więc dodałem. Teraz bardzo mało brakuje aby HLDS było ze wszystkim co potrzeba.
2006.08.14
- CvarBlock 0.7 już w dostępny
- Znaleziono okaz skrzynek z de_dust w świecie realnym http://www.datenform.de/dusteng.html
2006.08.13
- Wczoraj sajt miał przerwy techniczne.
- Nowa wersja BAT się zbliża, w związku z tym nowe BAT tlumaczenie.
- Opis YAPB - bota pod Counter-Strike 1.6 i Condition-Zero.
2006.08.11
- Poprawiłem generator RSS/ATOM i przy okazji rowaliłem obrazki skórki strony :). Juz poprawione.
- Nowy anticheat w sieci!. Nazywa się on LMN. Jak na razie jest w powijakach i zanim nie sprawdzimy jego działania (np czy nie wykrada cdkey-ow :) radzę go na własną odpowiedzialność.
2006.08.10
- Poszerzyłem artykuł o ssServerze - doruziłem mój stary artykuł jak konfigurować serwer (no dobra prawdę mówiąc lepiej jest ściągnąć pakca po polsku) jak i ssClienta.
- EventScripts v1.1 już jako wersaj oficjalna, a wersja 1.1.1 jako publiczna beta.
- Nie wiedziałem, że Mani zmienił stronę i sie skumał z EvoLans
2006.08.09
- Odgrzebałem artykuły o ustawienach rate, zobaczcie kategorię Netcode. Jednakże będa one wymagały jednak odświeżenia bo jest tam trochę starych danych.
2006.08.08
- Nowa wersja HLGuard Nightly Build -
- 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38
- Poprawka nagłówków z MetaModa aby nie było błędów przy ładowaniu HLGuarda (niczym nie szkodziło ale straszyło ostrzeżeniami i dzieci panikowały)
- 1.9.n9 by tintin- at 07/08/06 - 21:29
- naprawiony wallhack block pod DOD, i inne bledy z tego powodu
- zwiekszono liczbe pozycji w menu z 32 do 64
- 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38
2006.08.05
[08/05/06 15:45] <@_KaszpiR_> trawa bnapisal bys newsa ;D [08/05/06 15:45] <@trawiator> nie chce mi sie [...] [08/05/06 15:53] <@trawiator> I w ten oto sposob wypisuje tego newsa. [08/05/06 15:53] <@trawiator> * Wczoraj Valve zaczycilo nas zapowiadana juz na Grudzien 2005 aktualizacja SourceSDK. Zmian jest dosyc sporo i nie mam zamiaru ich tlumaczyc na nasz jezyk ojczysty. Oto pelna lista zmian. [...] [08/05/06 15:54] <@_KaszpiR_> trawa ale ja juz napisalem ;D
I w ten sposob Kaszpir napisal tego newsa ponizej:
- Dzisiaj w nocy wyszła nowa wersja Source SDK, zostaną automatycznie pobrane przy aktualizacji Steam. Co nowego:
- Half-Life 2: Episode One - ulepszenia
- Postaci w grze zostały uodświeżone
- 'Source SDK Base' - nwe narzędzie
- wykorzystuje najnowszy Source Engine (HL2: Episode One)
- zawsze pobiera najnowszą wersję jak tylko się pojawi nowae Source Engine
- twórcy modów powinni zawsze używać SteamAppId (215) w swoich modach single player i multi player
- liczne poprawki i ulepszenia.
- Pełna lista zmian na stronie Source SDK Release Notes
- HLSW zaszczyca nas wersją 1.1.0 (ups 1.1.2 to dla dev team, sorry)
2006.08.02
- Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny portal . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( Zobacz filmik ) czy gry Prey (fimik). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z Narbacular Drop - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
- No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D