HLTV:Komendy
(Różnice między wersjami)
(→rconaddress <IP:Port>) |
|||
Linia 195: | Linia 195: | ||
===rconaddress <IP:Port>=== | ===rconaddress <IP:Port>=== | ||
*ustawia adres zdalnego serwera, do którego chcemy się podłączyć (''aby administrować np.: serwerem [[HLDS]] albo [[HLTV]]''). | *ustawia adres zdalnego serwera, do którego chcemy się podłączyć (''aby administrować np.: serwerem [[HLDS]] albo [[HLTV]]''). | ||
+ | <div id="rconpassword"></div> | ||
===rconpassword <string>=== | ===rconpassword <string>=== |
Wersja z 14:41, 25 lis 2006
Wszelkie komendy z tego artykułu można dodać do wiersza poleceń uruchamiającego aplikacje HLTV, trzeba jedynie dodać znak "+" przed nimi. Przykład:
hltv +connect localhost:27015 +exec match.cfg
cmdlist
help
- podobnie jak cmdlist, bardzo przydatne.
connect <IP:Port>
- podłącza HLTV proxy do numeru ip na danym porcie, jeśli nie podasz portu to domyślnie wybiera 27015,
- zamiast numeru ip można stosować nazwy hostów, np.: jakaś.domena:27020,
- nazwa localhost, czyli 127.0.0.1 jest przeważnie rozpoznawana (zależy od systemu). Jest to adres lokalnego komputera, na którym działa HLTV. Przydatne, gdy w danym systemie działa serwer gier.
disconnect
- odłącza od serwera gry, ale nie rozłącza rozpowszechniania,
- wszyscy widzowie pozostają podłączeni (tak samo inne relay proxy).
stop
- odłącza od serwera gry i zrywa połączenia z widzami i innymi proxy (kończy demo, jeśli nagrywane).
quit
- wychodzi z aplikacji (wcześniej wykonuje automatycznie komendę 'stop').
retry
- ponawia próbę podłączenia do ostatnio wybranego adresu ip i portu.
autoretry <0|1>
- jeśli równe 1, to przy zerwaniu połączenia (albo jak zostanie HLTV wykopane), próbuje ponownie się podłączyć do danego numeru ip i portu w nieskończoność.
name <text>
- ustawia nazwę HLTV proxy, jaka będzie widoczna na scoreboardzie (domyślnie masz ją pod przyciskiem 'TAB') - czyli przyjazna nazwa na liście graczy,
- domyślnie "HLTV Proxy".
hostname <text>
- ustawia nazwę HLTV proxy, jaka będzie widoczna na liście serwerów chodzi tu o nazwę w przeglądarce typu GameSpy czy w oknie Find Servers,
- jeśli nie ustawimy tej nawzy, to HLTV automatycznie przyjmie nazwę serwera gry i doda na końcu po dwukropku numer HLTV jaki uzyskało (zaczynając od 0 w zwyż) – pomaga to rozpoznać który jest nasz numer HLTV w całej topologii.
serverpassword <text>
- musi być zgodne z sv_password na HLDS.
- ustawia hasło, aby HLTV mógł wejść na serwer gry, albo zgodne z proxypassword na HLTV proxy do którego się podłączamy naszym proxy.
adminpassword <text>
- ustawia hasło do kontroli zdalnej HLTV poprzez rcon i komentatora,
- działa analogicznie jak rcon_password na HLDS.
proxypassword <text>
- ustawia hasło dostępu dla innych HLTV proxy które się podłączają do naszego serwera proxy.
spectatorpassword <text>
- ustawia hasło dostępu dla podłączających się widzów,
- jednocześnie wyklucza dany serwer hltv z globalnego systemu load balancin'gu, czyli inni gracze nie będą przekierowywani na nasz serwer,
- jeśli jest wymagane hasło, obserwatorzy będą się musieli sami podłączyć ręcznie podając najpierw u siebie w konsoli hasło dostępu poprzez komendę password <text> a następnie podłączyć się komendą connect <ip_hltv>
- komenda używana w celach administracyjnych – dla adminów większych sieci, albo prywatnych serwerów HLTV (np. Do nagrywania dema i administracji meczem).
clients
- pokazuje listę podłączonych klientów, czyli obserwatorów.
proxies
- pokazuje listę podłączonych relay proxy, czyli innych hltv.
players
- pokazuje listę graczy grających na serwerze gry.
kick <ID>
- wykopuje widza/inne hltv z naszego serwera hltv.
bann <IP>
- banuje widza na numer ip - kompletnie ignoruje przyszłe prośby podłączenia),
- banuje jedynie na HLTV a nie na serwer gry.
clearbanns
- usuwa wszystkie bany na HLTV.
say <text>
- wysyła komunikat tekstowy do serwera gry - rozmowa z graczami, widzowie tez widzą ten komunikat, dobre do komunikowania się np.: z graczami i administratorami, aby np.: uzyskać pozwolenie na boradcast, na nagranie demek albo przekazanie ważnych informacji.
msg <text> [<duration> <pos x> <pos y> <color hex rgba>]
- wysyła kolorowy komunikat do wszystkich widzów na wszystkich proxy (ale nie do graczy), radzę nie stosować polskich znaków
- text - "Oglądacie HLTV PROXY !"
- duration - czas w sekundach trwania napisu na ekranie,
- pos x - pozycja x, wartości: -1, przedział od 0.0 do 1.0 - podaje pozycje napisu na ekranie w poziomie, -1 to wyśrodkowanie napisu na ekranie, najczęściej stosowane wartości -1, 0.3 (30% od lewej krawędzi ekranu),
- pos y - podobnie jak x tylko że w pionie, najczęściej stosowana wartość 0.2,
- color hex rgba - kolor heksagonalny, pierwsze dwie litery/cyfry to kolor czerwony, drugie to zielony, trzecie to niebieski, ostatnie to alpha czyli przezroczystość FF to nieprzezroczyste:
- FF0000FF czerwony
- 00FF00FF zielony
- 0000FFFF niebieski
radzę pobawić się byle edytorem kolorów do HTML (ale one nie mają ostatnich dwóch liter/cyfr, związanych z alpha), domyślnie alpha jest FF, jeśli ominięte.
localmsg <text> [<duration> <pos x> <pos y> <color hex rgba>]
- podobnie jak msg, ale widoczna tylko przez lokalnych widzów podłączonych tylko do danego proxy.
servercmd <string>
- przesyła komendę konsoli do serwera gry, <string> oznacza komendę.
clientcmd <group> <string>
- przesyła komendę konsoli do wszystkich klientów
- grupy:
- 1 - widzowie,
- 2 - inne HLTV proxy,
- 3 - wszyscy (czyli 1 i 2 razem),
- <string> oznacza komendę.
loopcmd <id> <n> <string>
- wykonuje w pętli daną komendę,
- id - numer rozpoznawczy (aby łatwo usuwać) miedzy 1 a 64,
- <n> - co ile sekund wykonywać komendę,
- <string> właściwa komenda,
- aby usunąć daną komendę z danym id wpisz:
loopcmd <id> 0
- aby zobaczyć listę działających komend w zapętleniu wpisz samo loopcmd bez żadnych parametrów, da ci info ile jest komend (na Windows działa to dziwnie).
Przykład:
loopcmd 1 60 localmsg "You're watching HLTV. Visit www.valvesoftware.com" 5 -1 0.85 FFA000FF
oznacza, że dodajemy komendę nr 1, co 60 sekund i będzie ona wykonywać komendę:
localmsg "You're watching HLTV. Visit www.valvesoftware.com" 5 -1 0.85 FFA000FF
signoncommands <string>
- komendy konsoli wykonywane na lokalnych widzach podłączających się do HLTV, komendy mogą być rozdzielanie średnikami, najczęściej do ustawiania komunikacji głosowej i głośności, czasem ustawień sieciowych,
- warto jest użyć poniższego przykładu aby lepiej słychać głos komentatora:
signoncommands "voice_overdrive 32;voice_scale 2"
maxclients <n>
- ustawia maksymalną liczbę widzów na dany hltv proxy (domyślnie 128).
maxloss <f>
- ustawia maksymalna liczbę traconych pakietów powyżej której nie będzie przyjmowanych więcej graczy (domyślnie 0.05 czyli 5%), *zakres wartości 0.0 – 1.0, ustawienie 1.0 oznacza, że hltv będzie przyjmować wszelkich klientów popimo, iż będą oni mieli koszmarne warunki oglądalności.
delay <n>
- wprowadza opóźnienie w sekundach na Master Proxy,
- wartość domyślna - 30 sekund,
- aby director module działał poprawnie trzeba dać minimum 10 sekund, teoretycznie jest to wartość float (czyli zmiennoprzecinkowa), ale jak się wpisze 30 to on to przerobi na 30.0 i nie powinno być problemu.
- UWAGA, jak wpiszemy jakaś komendę np.: say do konsoli hltv to w rzeczywistości delay spowoduje, że będzie ona opóźniona !!!
- Przykład jak masz 30 sec delay i chcesz nagrać mecz to wpisz komendę record i zacznij mecz 30 sekund po wpisaniu komendy record.
- jak wpisujesz stoprecording to lepiej 30 sekund po faktycznym zakończeniu meczu.
rate <n>
- przepustowość jaką daje serwer gry do HLTV proxy.
updaterate <n>
- updaterate od serwera do HLTV proxy, domyślnie 20, lepiej nie zmieniać!
maxrate <n>
- maksymalna prędkość łącza na 1 widza, nie kontorluje ruchu do innego HLTV (więc takie HLTV podłączone go drugiego może mieć większy transfer)
maxqueries <n>
- maksymalna ilość zapytań o status gry od przeglądarek, domyślnie 100 na sekundę.
dispatchmode <0|1|2>
- przekierowanie
- domyślnie 1 = auto
- 0 - brak przekierowania - wszyscy są przyjmowani (albo odrzucani jak limit)
- 1 - przekierowanie podłączających się widzów do innych proxy w podłączonej sieci, aby rozłożyć równomiernie obciążenie, przyjmuje także do siebie obserwatorów,
- 2 - always - zawsze przekierowuje widzów do innych proxy, dobre jak chcesz mieć hltv master nieobciążony, albo żeby tylko inne hltv proxy się podłączały.
publicgame <0|1>
- jeśli ustawione na 1 to ip serwera, gry będzie widoczny dla widzów wtedy będą mogli oni się podłączyć do gry,
- nie zalecane gdy są grane mecze.
offlinetext <string>
- tekst jaki się pokazuje, gdy HLTV nie rozpowszechnia żadnej gry/dema, np.: "Mecz przesunięty. Proszę zobaczyć info stronie www..."
chatmode <0|1|2>
- rozmowy
- 0 - widzowie nie mogą rozmawiać - obniża ruch w sieci, do nagrywania dem,
- 1 - tylko widzowie na danym hltv proxy mogą ze sobą rozmawiać,
- 2 - wszyscy widzowie na wszystkich hltv proxy będą ze sobą gadać, jak za dużo gadają to nie sposób czytać, w tym ustawieniu wszystkie serwery (master i relay proxy) muszą mieć także ustawione chatmode 2, aby odbierały komunikaty do innych, zwiększa ruch sieciowy przy dużym obciążeniu.
bannerfile <file>
- definiuje jaki obrazek uznać za logo wyświetlane dla widzów i graczy,
- domyślnie nie ma loga,
- logo musi być w tym samym katalogu co aplikacja hltv, aby poprawnie było wyświetlane musi być jako plik TGA w trybie RGBA (Red-Green-Blue-Alpha), należy także stworzyć katalog <mod>/gfx/temp/ (np cstrike/gfx/temp/), jak nie ma katalogu temp to go stwórz,
- zobacz także komenda resources.
ping <host:port>
- sprawdza ping - opóźnienie w sieci do danego adresu ip na danym porcie.
nomaster <0|1>
- rejestracja w serwerach WON - dzięki temu widać nasz serwer jak damy refresh, inaczej trzeba ręcznie dodać.
- 0 - wyłączone (domyślnie), czyli rejestruje w serwerach WON,
- 1 - wyłącza, szybciej ładuje HLTV, użyteczne, aby schować master proxy przed ogólnym dostępem.
forcemaster <0|1>
- jeśli włączone będzie się rejestrował w serwerach WON na siłę, np.: jeśli chcemy aby jakiś relay proxy tak czy siak był widoczny mimo, ale już na liście jest master proxy.
heartbeat
- ręcznie odświeża info o naszym serwerze w serwerach WON, ta komenda jest automatycznie wykonywana co 2 minuty
rcon <string>
- wysyła komendę do konsoli do innych serwerów.
rconaddress <IP:Port>
- ustawia adres zdalnego serwera, do którego chcemy się podłączyć (aby administrować np.: serwerem HLDS albo HLTV).
rconpassword <string>
- ustawia hasło wymagane przez zdalny serwer, do którego chcemy się podłączyć, musi być zgodny z adminpassword na innym HLTV albo z rcon_password na HLDS.
cheeringthreshold <f>
- poziom potrzebny, aby odegrać dźwięk cheer (czyli takie hurra :P),
- domyślnie 0.25,
- Domyślny klawisz do wciśnięcia, aby był cheer po stronie gracza to J.
blockvoice <0|1>
- ustawia kontrole transmisji głosu po sieci,
- 0 - domyślnie, glos jest przekierowywany,
- 1 - blokuje, przeważnie to się ustawia, aby był mniejszy ruch w sieci,
- używany, aby przeforsować nadchodzące głosy komentatorów, albo glosy graczy na serwerze - aby nie zagłuszyć lokalnego komentatora.
logfile <0|1>
- 1 - włącza, 0 - wyłącza logowanie do pliku "logfile<date>.log".
status
modules
- podaje wszystkie załadowane moduły z wersjami, do HLTV - np.: director, itp.
exec <filename>
- wykonuje plik .cfg (tzn. jak nie podamy .cfg to najpierw spróbuje dodać rozszerzenie)
echo <string>
- wyświetla tekst w konsoli HLTV, użyteczne aby wiedzieć, iż coś się wykonało (np.: konfig)
developer <0|1>
- developer jest użyteczny, aby mieć więcej informacji w konsoli, jednakże czasem za dużo wyświetla, użyteczny jak masz jakieś problemy w działaiu HLTV i chcesz wiedzieć co jest nie tak.
record <filename>
- nagrywa demo, sam dodaje datę i mapę,
- składnia "nazwapliku-<data>-<mapa>.dem",
- nagrywanie trwa dopóki nie wpiszemy stoprecording,
- jak raz wpiszemy to HLTV będzie tworzyło dema w katalogu <mod> (więc lepiej mieć katalog moda, np.: cstrike dla cs),
- będzie tworzone 1 demo na mapkę,
Ustawienie:
record nazwa
Powinno ustawić hltv w stanie nagrywawanie dema automatycznie – przy każdej zmianie mapy będzie tworzone nowe demo.
stoprecording
- zatrzymuje nagrywanie dema.
playdemo <filename>
- rozpoczyna rozpowszechnianie dema.
region <n>
- definuje w jakim regionie świata znajduje się nasze HLTV.