Szablon:Newsy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2007.04.13)
Linia 42: Linia 42:
 
*Już niedługo ukaże się Mattie [[EventScripts]] v1.5.0.000+ (aktualnie jest prywatną wersją [[beta]], testowaną tylko przez moderatorów z forum projektu). Z tego co widzę pisanie skryptów będzie łatwiejsze oraz (jak zwykle) będzie więcej możliwości.
 
*Już niedługo ukaże się Mattie [[EventScripts]] v1.5.0.000+ (aktualnie jest prywatną wersją [[beta]], testowaną tylko przez moderatorów z forum projektu). Z tego co widzę pisanie skryptów będzie łatwiejsze oraz (jak zwykle) będzie więcej możliwości.
 
<br />
 
<br />
 
=2007.03.30=
 
*Szukając dzisiaj odpowiedzi czemu nasz mały serwer UnrealTournament nie odpowiada w [[HLSW]] (pomimo że przy połączeniu wszystko działa cacy), natrafiłem na bardzo ciekawą serię artykułów GGL-Carmac'a, polskiego gracza serii gier Unreal Torunament. O ile może niektóre pojęcia nawet mnie są obce (cóż nie jestem wymiataczem w UT :) ) o tyle z analizy treści oraz 'symptomów choroby' można znaleźć odniesienia do innych gier - starczy tylko trochę pomyśleć, poszukać i skojarzyć pewne fakty. Zachęcam do przeczytania:
 
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=32964 Teoria Gier FPS cz. 1 - Wstęp]
 
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=32965 Teoria Gier FPS cz. 2 - Prawo Morbiasa] - (enforcer to pistolet, pomyślcie ze Morbias to taka mapa typu q3dm17, ale w q3 zamiast snajpy jest rail a zamiast enforcera machinegun)
 
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=32966 Teoria Gier FPS cz. 3 - Prawo Morbiasa - Praktyka]
 
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33007 Teoria Gier FPS cz. 4 - Ekosystem]
 
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33008 Teoria Gier FPS cz. 5 - Kamień, nożyce, papier]
 
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33009 Teoria Gier FPS cz. 6 - Co należało zrobić] - (teraz się nie dziwię że w paru grach patche powodują zmniejszenie ilości podnoszonej broni)
 
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33023 Teoria Gier FPS cz. 7 - Dobrodziejstwa FWS] - (jeśli się nie mylę chodzi o '''F'''ast '''W'''eapon '''S'''witch, czyli szybką zmianę broni, dzięki której można wykonywać [[combo|kombosy]])
 
 
 
 
[http://forum.unreal.pl http://forum.unreal.pl/images/misc/vbulletin3_logo_unreal.gif]
 
 
=2007.03.18=
 
*Dzisiaj zostały wydane dwie aktualizacje związane z [[Steam]]em.
 
**Aktualizacja silnika [[Source]]:
 
***Naprawiono błąd związany z wywalaniem się gier gdy [[Steam]] był uruchamiany w trybie offline.
 
**Aktualizacja platformy [[Steam]] (nie chce mi się tłumaczyć do końca, może jutro dokończę):
 
*** Dodano link do odinstalowania gier w [[Windows]]owym ''Dodaj/Usuń Programy''
 
*** Naprawiono błąd związany z niepokazywaniem się "The Ship" na liście gier (w tym wypadku chodzi o moda do [[Half-Life]] 1).
 
*** Naprawiono błąd podwójnego wyświetlania gier [[Half-Life]] w liście podglądu serwerów
 
*** Naprawiono zwiechy podczas deinstalacji mediów lub narzędzi z menu gier w Steam.
 
*** Naprawiono system archiwizacji i odzysku gier - problem dotyczył bardzo dużych plików.
 
*** Zmniejszono ilość pamięci pożeranej przez system odzyskiwania gier.
 
*** Zwiększono prędkość archiwizacji i odzyskiwania danych na systemach z wieloma dyskami
 
*** Od teraz błąd "rejestr jest w użyciu przez inną aplikację" powinien się pojawiać o wiele rzadziej :)
 
<br />
 
 
=2007.03.18=
 
*Krótka historyjka zamiast newsa:
 
 
[03/17/07 22:31:20] <@trawiator> _KaszpiR_
 
[03/17/07 22:31:27] <@trawiator> nie uwierzysz
 
[03/17/07 22:31:30] <@trawiator> I am very pleased to announce that [[SourceMod]] is finally publicly available. Before you die
 
                                of shock over this news, I would like to clarify; this is not a release. We are making our
 
                                nightly builds available to the public.
 
[...]
 
[03/18/07 00:21:13] <@_KaszpiR_> trawiator HAHHA a jednak udalo im sie
 
[03/18/07 00:21:18] <@_KaszpiR_> mialo byc na jesieni zeszlego roku
 
[03/18/07 00:22:26] <@trawiator> to sa jak na razie to tylko suchy silnik
 
[03/18/07 00:23:00] <@trawiator> jest tylko jeden przykladowy plugin
 
[03/18/07 00:24:00] <@_KaszpiR_> hello world?
 
[03/18/07 00:24:32] <@trawiator> mniej wiecej
 
[...]
 
[03/18/07 00:45:34] <@_KaszpiR_> trawiator napisal bys newsa
 
[03/18/07 00:46:28] <@trawiator> _KaszpiR_: nie chce mi sie
 
 
<br />
 
 
=2007.03.14=
 
*Panowie odpowiedzialni za silnik [[Source]] nie obijają się ostatnio, dziś uraczyli nas kolejną aktualizacją. Lista zmian:
 
**Naprawiono wywalanie się gry gdy odpalany był [[Garry's Mod]].
 
**Naprawiono wywalanie się serwera gdy uruchomione było [[SourceTV]].
 
<br />
 
 
=2007.03.13=
 
*[[Valve]] wypuściło ostatnio opisywaną przeze mnie aktualizację silnika [[Source]]. Lista zmian:
 
** Udoskonalono komunikację głosową, teraz jest używany lepszy kodek.
 
** Pierwsze wydanie kompletnie przepisanego "systemu czatowania" w grze, teraz jest historia oraz filtr niechcianych/pożądanych wiadomości.
 
** Poprawiono błąd powodujący niepojawianie się grafik oraz modeli jeśli zostały one ściągnięte z serwera.
 
<div align="center">
 
<gallery>
 
Grafika:Nowy_czat.jpg
 
Grafika:Nowy_czat_filtry.jpg
 
</gallery>
 
</div>
 
*Tak aby nie było za dobrze mój serwer [[Day of Defeat: Source]] wywala się podczas wczytywania mapy. [[Valve]] pewnie będzie musiało wydać poprawkę poprawki. Pogratulujmy [[Valve]] wydawania nieprzetestowanych do końca poprawek. Brawo [[Valve]]! <br /> I się zaczęło... dyskusja na forum [[Steam]]a: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=544347 <br /> '''Aktualizacja''': Poprawka do poprawki została wydana, znów wszystko wydaje się działać.
 
 
<br />
 
 
=2007.03.12=
 
* Dzisiaj nastąpiła awaria bazy danych systemu [[SteamBans]]. Wszyscy zbanowani na [[SteamBans]] tymczasowo mogą pograć na każdym serwerze.
 
<+SB|Wook> there was a server crash in england
 
<+SB|Wook> they are working on the problem
 
<+Sipi[BPG]> Up soon - we hope. :)
 
 
<br />
 
 
=2007.03.11=
 
*Wczoraj Stormtrooper autor [[PsychoStats]]ów wypuścił kolejną już aktualizację trzeciej wersji swoich statystyk. Nowa wersja oznaczona jest numerkiem 3.0.5b. Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji wyglądają następująco:
 
** Dodano wsparcie dla moda [[Natural Selection]].
 
** Dodano kilka nowych punktów bonusowych dla [[Day of Defeat]].
 
** Podgląd serwerów jest lżejszy.
 
** Poprawiono kilka błędów z "białymi ekranami" gdy zainstalowane jest PHP5.
 
** Wykrywanie drużyny gracza działa już poprawnie.
 
** Banowanie graczy już działa.
 
** Punkty bonusowe graczy są już naliczane.
 
** Poprawiono błąd przy ściąganiu logów związany powodujący wpadanie w nieskończoną pętlę.
 
 
<br />
 
 
=2007.03.10=
 
*Krótko i treściwie, dzisiaj rano została wydana nowa wersja [[AMX Mod X]] oznaczona numerkiem 1.76d. Lista zmian dostępna [http://wiki.alliedmods.net/index.php/AMX_Mod_X_1.76_Changes#1.76d_Changelog tutaj].
 
 
<br />
 
 
=2007.03.09=
 
 
*Kolejny update silnika [[Half-Life]] pozbawił nas możliwości wczytywania starszych wersji plików (''client.dll''). Zapewne jest to odpowiedź na 'fixy' wyłączające reklamy :( więc trzeba się przyzwyczaić do nich.
 
*Lista zamian silnika [[Half-Life]] 1:
 
**''Naprawiono błąd pozwalający na ładowanie starszych wersji plików dll''
 
 
<br/>
 
 
=2007.03.08=
 
 
[[Grafika:Pure-white-camellia.jpg|center|thumb]]
 
 
<center>Składamy najserdeczniejsze życzenia wszystkim Paniom z okazji Dnia Kobiet!</center>
 
<br/>
 
 
=2007.03.07=
 
*Taka ciekawostka dla fanów mapy de_dust http://www.johnsto.co.uk/design/making_dust
 
*Jak było do przewidzenia pojawił się patch dla graczy [[Counter-Strike]] który pozwala pozbyć się reklam w grze. Właściwie jest to kilka plików sprzed update [[Steam]]a. Niestety wśród tych plików jest ''client.dll''. Wprawdzie jest to plik oryginalny sprzed aktualizacji, jednakże już "przeterminowany". Nie wiadomo jak zachowa się [[VAC]] wobec tego pliku, może go uznać za jakiś [[Czit]] i zbanować konto. Okaże się to dopiero za kilka tygodni. [http://www.anonymz.com/?http://cs.rin.ru/forum/viewtopic.php?p=464621#464621 Pliki usuwające reklamy można pobrać tutaj]
 
**'''<div style="color:red;">UWAGA!</div> Używasz tej łatki na swoją odpowiedzialność! Nie ponosimy jakiejkolwiek odpowiedzialności za wynikłe szkody!'''
 
 
<br />
 
 
=2007.03.06=
 
* Przed jakąś godzinką siedząc na porcelanowym tronie wymyśliłem sposób jak pozbyć się reklam na ścianach w grze. Pięć minut zabawy z [[AMXX]] i modelem ścianki zaowocowały tym czymś:
 
**[[Grafika:mniej_widoczne_bannery.jpg|thumb|center]]
 
*Wprawdzie jest to tylko półśrodek ale w myśl przysłowia "lepszy rydz niż nic" wolę coś takiego niż rzucające się w oczy reklamy. Szczerze mówiąc nie mam ochoty opisywać jak się to robi, za długo by to opisywać. Co bardziej doświadczeni admini pewnie domyślają się jak to zrobić i sobie poradzą, natomiast [[Boardowi_debile]] mają pecha ;)
 
 
<br />
 
 
=2007.03.05=
 
*Doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji silnika [[Half-Life]]. W oficjalnej liście zmian są tylko podane dwie zmiany;
 
**Dodane obsługę rozdzielczości większych niż 2560x1600.
 
** Poprawiono wyświetlanie się długich nicków na scoreboardzie. Teraz scoreboard się przesuwa.
 
**No i trzecia aktualizacja: Dodano reklamy w [[Counter-Strike]]. [http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=514851&page=59 Topik] na forum [[Steam]] już ma 59 podstron i będzie teraz rósł w jeszcze szybszym tempie :D
 
<div align="center">
 
<gallery>
 
Grafika:Banner_aztec.jpg
 
Grafika:Banner_inferno.jpg
 
Grafika:Bannery_dust2_1.jpg
 
Grafika:Bannery_dust2_2.jpg
 
</gallery><gallery>
 
Grafika:Relamy_1.jpg
 
Grafika:Relamy_2.jpg
 
Grafika:Relamy_3.jpg
 
Grafika:Relamy_4.jpg
 
</gallery><gallery>
 
Grafika:Relamy_5.jpg
 
Grafika:Relamy_6.jpg
 
</gallery>
 
</div>
 
 
Czyżby nas czekała przyszłość jak poniżej?
 
 
[[Grafika:Relamy extreme.jpg|thumb|center]]
 
 
[http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?cs16ads Petycja aby usunąć reklamy w grze] - ilość podpisów rośnie w prędkością spamu w internecie :D
 
 
=2007.03.03=
 
*We wczorajszym newsletterze [[Valve]] ujawniło co się znajdzie w nadchodzącej aktualizacji silnika [[Source]]. Oryginalny tekst można przeczytać [http://storefront.steampowered.com/Steam/Marketing/message/967/ tutaj], natomiast poniżej moje luźne tłumaczenie.
 
** ''[[Czas_VALVE|Wkrótce]] zostanie wypuszczona aktualizacja systemu komunikacji głosowej jak i tekstowej w grach na silniku [[Source]], która ma na celu udoskonalenie komunikacji w grach multiplayer. Komunikacja pisana (chat) zostanie całkowicie przebudowana, zostanie dodana możliwość przeglądania historii rozmów, dodany zostanie także filtr pozwalający usunąć wiadomości niepożądane na ekranie. W komunikacji głosowej nastąpi ogromny przyrost jakości przesyłanego głosu, więc jeśli masz mikrofon stojący w zakurzonym kącie biurka będzie to dobry moment aby zacząć go używać ponownie.''
 

Wersja z 12:02, 14 kwi 2007

Spis treści

2007.04.13

Dzisiaj w firmie reklamowej w której pracuję (_KaszpiR_) pojawiła się ekipa z Cybersportu. Pokazali bardzo ciekawą prezentację na temat zjawiska gier komputerowych i konsolowych na świecie. Z dyskusji jak się wywiązała dość szybko uświadomiliśmy sobie jak wielkim i znaczącym dla kultury jest zjawisko gier związanych z internetem. Oczywiście nie zabrakło opisu e-sportu jako zjawiska przybierającego już realnego kształtu i przynoszącego wymierne korzyści. Stąd zainteresowanie firm reklamowych i producentów grami jako nowym polem do zastosowania reklam - a wiadomo, że pieniądze pomagają rozwinąć szczytne cele :)

Wszystko fajnie, ale zdałem sobie w pewnym momencie sprawę z faktu, że osoby które pierwszy raz widzą gry i turnieje on-line, nie maja pojęcia o tym co się do nich mówi. Cóż, rzecz normalna, bo każda dziedzina życia ma swój żargon stosowany do określenia pewnych przedmiotów, zachowań - starczy dosrwać byle książkę od fizyki czy historii, zapewniam, że tak jest w każdej dziedzinie zycia :).

Na szczęście prowadzący jak i parę osób z widowni obeznanych z grami szybko tłumaczyły pojęcia niezrozumiałe dla reszty. Co więcej tłumaczenie niektórych pojęć od razu implikowało tłumaczenie innych - w efekcie prowadzący przedstawili prezentację dość w nierównym tempie ale było to, uważam, równie przyswajalne jak materiał jaki przygotowali. Myślę, że z powodu połączeń niektórych zagadnień nie da się czegoś opowiedzieć w sposób usystematyzowany (bez zanudzania widza ;P ). Ale i tak powiedzieli wszystko co było najważniejsze, a nawet więcej - pokazali jak wiele wiedzy kryje się w tym temacie - otworzyli przed nieświadomymi drzwi przez które widać nowy świat do odkrycia.

Dlatego postanowiłem trochę HLDS.pl rozszerzyć o pojęcia związane z grami, mogą być one szczególnie pomocne dla graczy, którzy dopiero co zaczęli spotykać się na serwerach i spotykają się z niektórymi wyrażeniami po raz pierwszy. Z czasem dodam kolumnę z boku aby można było łatwiej znaleźć punkt startu, od którego warto zacząć podróż po tym pasjonującym ale czasem niezrozumiałym śiwecie. Wiadomo, że niektórzy znaja pewnie pojęcia, warto aby podzielili się nimi z innymi - skorzystają na tym wszyscy :) Niestety, ale będzie on ograniczony - ponieważ taka masa gier istnieje na sieci, że nie sposób wszystkich opisać. Dlatego większość będzie dotyczyć gier FPP. Za to najbardziej chętnych do rozpisywania się (Pawels? :P) zapraszam na Wikipedię].

A u nas na razie zapraszam do Skrótów.

2007.04.12

  • Mała aktualizacja klienta Steam. Lista zmian:
    • Naprawiono okazjonalne wywalanie się Steama podczas uruchomiania gier.
    • Naprawiono rzadko występujący błąd powodujący wywalanie się przeglądarki serwerów gdy na liście znajdowały się nieodpowiadające serwery gier.
    • Naprawiono błąd gdzie gry pobierały więcej plików (np. pliki innych języków) niżeli było to potrzebne.


2007.04.07

Jajka.gif
Redakcja HLDS.pl życzy wszystkim zdrowia, szczęścia, humoru dobrego, a przy tym wszystkim stołu bogatego, mokrego dyngusa, smacznego jajka i niech te święta będą jak bajka. Acha, i nie myślcie tylko o graniu :)

2007.04.06

  • Valve podarowało posiadaczom Counter-Strike: Source jedno hasło dla gościa. Pytacie pewnie "ale o co chodzi?", już wyjaśniam (wklejam tekst z okienka które pojawiło się przy odpaleniu Steama):
    • W ramach podziękowania za zakup, przyznaliśmy Ci darmowe hasła dla gości, które możesz podarować swoim znajomym. Dzięki tym hasłom, wybrani przez ciebie przyjaciele będą mogli grać w pełną wersję gry przez trzy dni.
    • Hasło: Hasła gości to darmowy dostęp do pełnej wersji tej gry przez ograniczoną ilość czasu. Wyślij jedno z nich do przyjaciela, który może grać w grę, ile chce w okresie próbnym, bez konieczności jej zakupu.
    • Przyjaciele: Wybierz przyjaciela z listy przyjaciół, lub wpisz adres e-mail odbiorcy hasła.
    • Zacznij rozdawać: Aby zacząć rozdawać hasła gości, kliknij przycisk poniżej lub wybierz “Zarządzaj hasłami gości” z menu gier w Twoim kliencie Steam.


2007.04.06


2007.04.02

  • Już niedługo ukaże się Mattie EventScripts v1.5.0.000+ (aktualnie jest prywatną wersją beta, testowaną tylko przez moderatorów z forum projektu). Z tego co widzę pisanie skryptów będzie łatwiejsze oraz (jak zwykle) będzie więcej możliwości.


Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia