Counter-Strike
(→Counter-Strike 1.6) |
(Literówki, brak polskich znaków) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Mod]] do gry [[Half-Life]]. Stawiany na serwerach [[HLDS]]. | [[Mod]] do gry [[Half-Life]]. Stawiany na serwerach [[HLDS]]. | ||
− | Taka tam zabawa w terrorystów i antyterrorystów, tryb gry | + | Taka tam zabawa w terrorystów i antyterrorystów, tryb gry zależy od załadowanej mapy na serwerze (oraz czasem dodatkowych pluginów) |
* Bomb Defuse - Podkładanie bomby (najpopularniejsze, grane na turniejach) | * Bomb Defuse - Podkładanie bomby (najpopularniejsze, grane na turniejach) | ||
* Rescue hostages - odbijanie zakładników (tępe kłody drewna) | * Rescue hostages - odbijanie zakładników (tępe kłody drewna) | ||
* VIP - CT ochrania ważną osobę przy przejściu do strefy ewakuacji, a terro ma ją rozwalić. | * VIP - CT ochrania ważną osobę przy przejściu do strefy ewakuacji, a terro ma ją rozwalić. | ||
− | * Escape - ucieczka | + | * Escape - ucieczka terrorystów do wybranej strefy (np z pierdla) |
− | * Assassination - CT ma załatwić jakiegoś | + | * Assassination - CT ma załatwić jakiegoś bandytę, podobne do VIP |
Aktualnie tryb z bombą jest jednym z najpopularniejszych trybów. | Aktualnie tryb z bombą jest jednym z najpopularniejszych trybów. | ||
Linia 20: | Linia 20: | ||
{{Stub}} | {{Stub}} | ||
− | = | + | =Różnice w wersjach= |
==Counter-Strike 1.6== | ==Counter-Strike 1.6== | ||
− | Zmiany w stosunku do wersji 1.5. | + | Zmiany w stosunku do wersji 1.5. Wersja 1.6 prze jednych uważana jest za okaleczenie świetnej gry, a przez innych za użyteczne poprawki. Jak zwykle prawda leży po środku i najlepiej byłoby połączyć dobre cechy CS 1.5 i Steam - niestety ale Valve miało plan zarabiania kasy a nie rozwoju sceny, bo scena się dostosuje. |
− | * brak [[WON]] i przesiadka na [[Steam]] - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo | + | * brak [[WON]] i przesiadka na [[Steam]] - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo patchować serwer aby uruchomić grę w trybie na lanie. |
* koniec tylko cdkeyów, zaczyna sie jeszcze sprawdzanie [[SteamID]] | * koniec tylko cdkeyów, zaczyna sie jeszcze sprawdzanie [[SteamID]] | ||
* inna metoda uruchamiania gry - z menu gier Steam - zamiast modu jest właściwie oddzielna gra | * inna metoda uruchamiania gry - z menu gier Steam - zamiast modu jest właściwie oddzielna gra | ||
* ogólnie wzrosły wymagania sprzętowe na uruchomienie gry, niestety | * ogólnie wzrosły wymagania sprzętowe na uruchomienie gry, niestety | ||
− | * pliki [[gcf]] zamiast plików pak, ale chyba paki | + | * pliki [[gcf]] zamiast plików pak, ale chyba paki jeszcze rozpoznaje |
* dodano efet pogody - deszcz np na de_aztec | * dodano efet pogody - deszcz np na de_aztec | ||
* zmieniono w niektórych mapach wygląd elementów - szczególnie zmieniony jest de_aztec, np woda, dodano jakieś lampy, poprzesuwano ściany, zwiększono otwory przejść | * zmieniono w niektórych mapach wygląd elementów - szczególnie zmieniony jest de_aztec, np woda, dodano jakieś lampy, poprzesuwano ściany, zwiększono otwory przejść | ||
* zmieniono wygląd menu w grze - ina kolorystyka, układ, obrazki | * zmieniono wygląd menu w grze - ina kolorystyka, układ, obrazki | ||
− | * zmieniono zachowanie się okienek - | + | * zmieniono zachowanie się okienek - można mieć przeglądarkę serwerów oddzielnie oraz konsolę itd, kiedyś konsola była jak w [[Quake]] |
* dodano bronie '''galil''' po stronie terro oraz '''famas''' po stronie CT | * dodano bronie '''galil''' po stronie terro oraz '''famas''' po stronie CT | ||
* chyba zmieniono ceny niektórych broni (nie dma głowy) | * chyba zmieniono ceny niektórych broni (nie dma głowy) | ||
Linia 37: | Linia 37: | ||
* nie da się normalnie wyłączyć widoku broni u gracza | * nie da się normalnie wyłączyć widoku broni u gracza | ||
* zmiana protokułu [[rcon]] ale to dopiero jak wyszedł silnik [[Source]] | * zmiana protokułu [[rcon]] ale to dopiero jak wyszedł silnik [[Source]] | ||
− | * | + | * ciągłe aktualizacje rozwalały wiele dodatków bazujących na [[MetaMod]]zie - właściwie pół roku po pojawieniu się CS 1.6 umarły projekty [[StatsMe]] oraz [[ClanMod]] |
Wersja z 16:06, 11 cze 2008
Spis treści |
Opis
Mod do gry Half-Life. Stawiany na serwerach HLDS.
Taka tam zabawa w terrorystów i antyterrorystów, tryb gry zależy od załadowanej mapy na serwerze (oraz czasem dodatkowych pluginów)
- Bomb Defuse - Podkładanie bomby (najpopularniejsze, grane na turniejach)
- Rescue hostages - odbijanie zakładników (tępe kłody drewna)
- VIP - CT ochrania ważną osobę przy przejściu do strefy ewakuacji, a terro ma ją rozwalić.
- Escape - ucieczka terrorystów do wybranej strefy (np z pierdla)
- Assassination - CT ma załatwić jakiegoś bandytę, podobne do VIP
Aktualnie tryb z bombą jest jednym z najpopularniejszych trybów.
Istnieja dodatkowe modydikacje jak CSDM czy SuperHero albo Warcraft
Wersje
- Counter-Strike 1.3 - wersja, gdzie gra ma najwięcej tricków, między innymi bunnyhopy
- Counter-Strike 1.5 - uważana za najlepszą wersję bo pożerała najmniej zasobów i nie miała wad Steam
- Counter-Strike 1.6 - aktualna wersja do pobrania poprzez Steam
- Counter-Strike: Condition Zero - modyfikacja modeli graczy, broni, map itp, posada tryb single player (czyli gra dla jednej osoby)
Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :) |
Różnice w wersjach
Counter-Strike 1.6
Zmiany w stosunku do wersji 1.5. Wersja 1.6 prze jednych uważana jest za okaleczenie świetnej gry, a przez innych za użyteczne poprawki. Jak zwykle prawda leży po środku i najlepiej byłoby połączyć dobre cechy CS 1.5 i Steam - niestety ale Valve miało plan zarabiania kasy a nie rozwoju sceny, bo scena się dostosuje.
- brak WON i przesiadka na Steam - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo patchować serwer aby uruchomić grę w trybie na lanie.
- koniec tylko cdkeyów, zaczyna sie jeszcze sprawdzanie SteamID
- inna metoda uruchamiania gry - z menu gier Steam - zamiast modu jest właściwie oddzielna gra
- ogólnie wzrosły wymagania sprzętowe na uruchomienie gry, niestety
- pliki gcf zamiast plików pak, ale chyba paki jeszcze rozpoznaje
- dodano efet pogody - deszcz np na de_aztec
- zmieniono w niektórych mapach wygląd elementów - szczególnie zmieniony jest de_aztec, np woda, dodano jakieś lampy, poprzesuwano ściany, zwiększono otwory przejść
- zmieniono wygląd menu w grze - ina kolorystyka, układ, obrazki
- zmieniono zachowanie się okienek - można mieć przeglądarkę serwerów oddzielnie oraz konsolę itd, kiedyś konsola była jak w Quake
- dodano bronie galil po stronie terro oraz famas po stronie CT
- chyba zmieniono ceny niektórych broni (nie dma głowy)
- dodano dynamiczny celownik - jak sie biegnie uświadamia, że pogarsza się celność, można wyłączyć
- nie da się normalnie wyłączyć widoku broni u gracza
- zmiana protokułu rcon ale to dopiero jak wyszedł silnik Source
- ciągłe aktualizacje rozwalały wiele dodatków bazujących na MetaModzie - właściwie pół roku po pojawieniu się CS 1.6 umarły projekty StatsMe oraz ClanMod