Szablon:Newsy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2008.09.17)
(2008.09.17)
Linia 7: Linia 7:
 
Ci, którzy grali w samą grę [[Portal]] mogli czuć się nienasyceni grą z powodu ilości mapek. Oczywiście można było dossać z netu dodatkowe mapy i dodatki. Jednakże o wiele więcej nas czeka w dodatku [http://www.portalprelude.com/ Portal: Prelude] - przedstawiającym wydarzenia jeszcze przed samym Portalem. Mod jest olbrzymi, większy niż pierwotna gra, gdyż dodaje dodatkowych 8 rozdziałów, 19 nowych map, nowy wątek oraz ponad 400 linii dialogów. Zobaczcie [http://www.portalprelude.com/ Portal: Prelude] aby dowiedzieć się o modzie więcej i zobaczyć trailer w wersji oryginalnej.
 
Ci, którzy grali w samą grę [[Portal]] mogli czuć się nienasyceni grą z powodu ilości mapek. Oczywiście można było dossać z netu dodatkowe mapy i dodatki. Jednakże o wiele więcej nas czeka w dodatku [http://www.portalprelude.com/ Portal: Prelude] - przedstawiającym wydarzenia jeszcze przed samym Portalem. Mod jest olbrzymi, większy niż pierwotna gra, gdyż dodaje dodatkowych 8 rozdziałów, 19 nowych map, nowy wątek oraz ponad 400 linii dialogów. Zobaczcie [http://www.portalprelude.com/ Portal: Prelude] aby dowiedzieć się o modzie więcej i zobaczyć trailer w wersji oryginalnej.
 
{{video|youtube|X2XExZ1FFoU}}
 
{{video|youtube|X2XExZ1FFoU}}
 +
 +
Edit.
 +
Jak można przeczytać na stronie moda, autorzy planują wydanie na 10 października 2008 - w pierwszą rocznicę wydania OrangeBox'a
 
}}
 
}}
  

Wersja z 07:15, 24 wrz 2008

Spis treści

2008.09.17

Google zakupi Valve

Jak donosi The Inquirer Google zamierza kupić Valve aby stać się właścicielem systemu do dystrybucji danych Steam. Oznacza to absolutną śmierć dla wszelkiego rodzaju konkurentów na polu dystrybucji jakie stworzył Steam. Pytanie tylko jakie statystyki będzie zbierał Google i gdzie wciskał reklamy.... Czy teraz będziemy mieli Voogle, czy Golve? Zobaczymy jeśli ta zdementowana pogłoska stanie się faktem.

Portal Prelude
background-top-right.png

Ci, którzy grali w samą grę Portal mogli czuć się nienasyceni grą z powodu ilości mapek. Oczywiście można było dossać z netu dodatkowe mapy i dodatki. Jednakże o wiele więcej nas czeka w dodatku Portal: Prelude - przedstawiającym wydarzenia jeszcze przed samym Portalem. Mod jest olbrzymi, większy niż pierwotna gra, gdyż dodaje dodatkowych 8 rozdziałów, 19 nowych map, nowy wątek oraz ponad 400 linii dialogów. Zobaczcie Portal: Prelude aby dowiedzieć się o modzie więcej i zobaczyć trailer w wersji oryginalnej.



Edit. Jak można przeczytać na stronie moda, autorzy planują wydanie na 10 października 2008 - w pierwszą rocznicę wydania OrangeBox'a

2008.09.16

Kolejna wersja SourceModa

Jest to następna wersja z cyklu "tylko poprawki błędów i zero nowości". Poniżej lista zmian jakie wprowadzono w wersji 1.0.4.

  • Naprawiono amb1986: Format() z bardzo długim ciągiem znaków mógł się wysypać jeśli bufor wejściowy i wyjściowy był pełny.
  • Naprawiono amb1938: kompilator tracił wiele znaków w makropoleceniach preprocesora.
  • Naprawiono amb1935: Elementy menu głównego nie były zwalniane gdy kategoria była usuwana.
  • Naprawiono amb1929: Banowanie przez konsolę wyrzucało błąd runtime.
  • Naprawiono amb1918: Menu banów powinno porównywać id użytkowników a nie ich indeks.
  • Naprawiono amb1916: Opóźnienie kolejki zapytań wynosi teraz 50ms zamiast 500ms.
  • Naprawiono amb1899: Zduplikowane wpisy map przy automatycznej generacji listy map.
  • Naprawiono amb1891: Basechat nie sprawdzał czy nie wysłano pustej prywatnej wiadomości.
  • Naprawiono amb1853: Potrójny operator z ciągiem znaków mógł pociąć ciąg.
  • Naprawiono amb1815: Niestandardowe menu administratora nie przyjmowało znaku wyjścia.
  • Naprawiono amb1808: Funkcja KickClient() działa z opóźnieniem aby uniknąć wywalenia się serwera, funkcja KickClientEx działa jak dotychczas KickClient.
  • Naprawiono amb1802: Możliwe wywalenie się serwera gdy gracz wychodził z serwera.
  • Naprawiono amb1801: Usprawniono wykrywanie botów i naprawiono wywalanie się serwera gdy komenda bot znajdowała się w server.cfg w grach opartych o silnik OrangeBox.
  • Naprawiono amb1780: admin-sql-threaded miał włączone komendy informacyjne o debugowaniu.
  • Naprawiono amb1779: Wywalanie się serwera przy użyciu GetTeamName() na modów, które nie wspierają tej funkcji.
  • Naprawiono amb1763: Status wywoływania funkcji jest teraz czyszczony przy pierwszym wywołaniu.
  • Naprawiono amb1749: Uaktualniono i usprawniono SDKTools dla Day of Defeat: Source.
  • Naprawiono wywalanie się serwera przy używaniu funkcji drużyny z SDKTools dla modów jak np. Insurgency.
  • Naprawiono róże wycieki przy operowaniu na plikach.


2008.09.15

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Zmieniono kreator subskrypcji aby nie pozwalało kliknąć przycisku Finish dopóki nie zostały wysłane informacje.
  • Dodano w menu kontekstowym View game account dla gier subskrybowanych.
  • Dodano wsparcie dla firewalla dla gier w Windows Vista.
  • Dodano tłumaczenia Odznaczeń dla przyszłych gier.
  • Zmieniono kolejność argumentów linii poleceń dla Red Orchestra aby było <-mod>.
  • Zaktualizowano adres URL sponsora przy łączeniu się z serwerem w grach opartych o silnik Half-Life.
  • Naprawiono możliwość wycieku pamięci.
  • Naprawiono błąd brakującego pliku mss32_s.dll przy uruchamianiu niektórych gier.
  • Dodano wsparcie dla nadchodzących premier gier.
  • Dołączono kilka usprawnień dla API Steamworks dla przyszłych gier.


2008.09.12

Aktualizacja Counter-Strike Steamworks Beta

Przed kilkunastoma minutami pojawiła się aktualizacja Bety Counter-Strike 1.6 pracującej na Steamworks. Poniżej lista zmian

  • Umożliwiono wybór rozmiaru celownika.
  • HLTV działa już z betą.
  • Naprawiono niezwracanie danych przez A2S_RULES.


2008.09.10

Insurgency w ESL

Jak zwykle 'świeży' news sprzed 2 tygodni.

Inurgency-ESL.jpg

Jak można wyczytać chociażby na forum Insurgecny albo na stronie ESL, Insurgecny mod w wersji 2.1 został zakwalifikowany do modyfikacji nadającej się do rozgrywek ligowych w systemie ESL.


Jak chcecie wziąć udział w Opening Cup to trzeba natychmiast spinać poślady razem z kolegami z teamu. Dlaczego? bo rejestracja jest do 12 września! Więcej info tutaj (potrzeba 5 graczy w teamie).


Jak widać już jest 13 zespołów na 16, a mecze rozpoczynają się od 22 września. Drabinka aż się prosi o flagę naszego kraju :)


2008.09.04

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Dodano Czeskie i Węgierskie tłumaczenie Steama.
  • Zoptymalizowano pobieranie listy dostępnych aplikacji i subskrypcji przez graczy.
  • Ulepszono API Steamworks dla przyszłych gier.
  • Zmieniono pliki .ico i .tga listy gier aby były ściągane na żądanie, aby nie blokowały ściągania podczas startu.
  • Naprawiono Serwery aby lista serwerów była odświeżana przy starcie.
  • Naprawiono ankietę o sprzęcie, która nie zapisywała, to co było w niej podane.
  • Naprawiono wiadomości od Przyjaciół aby nie wyskakiwały na pierwszy plan minimalizując gry.
  • Naprawiono błąd gdzie był usuwany jeden znak na linie przy kopiowaniu i wklejaniu tekstu do chatu.
  • Naprawiono wywalanie się niektórych gier na silniku Source przy wychodzeniu z nich.
  • Naprawiono kilka złych napisów w Polskim tłumaczeniu listy Przyjaciół.


2008.08.29

Counter-Strike 1.6 Beta

Przed kilkoma minutami Valve umieściło na swojej platformie Steam Betę Counter-Strike 1.6, oto lista zmian jaką możemy przeczytać na forach Steam

  • Nick gracza jest automatycznie ustawiany na nick używany w 'Znajomych'
  • W Scoreboardzie wyświetlane są avatary graczy (te ze SteamCommunity)
  • Poprawiono exploity związane z Cvarami (nie podano dokładnie jakie)

Screen:

Cs16beta.jpg
Cs16beta2.jpg


Aktualizacja: Beta zmieniła nazwę na Counter-Strike SteamWorks Beta! Może Valve ma zamiar dodać osiągnięcia również do CS'a :)

Aktualizacja2: Binarki Linuxowe zostały naprawione.

2008.08.11

Valve użyczyło platformy Steam twórcom modów

W Kwietniu tego roku piałem, że na Steam pojawią się modyfikacje stworzone na bazie Half-Life 2. Wtedy była to tylko niepotwierdzona plotka. Dzisiaj już wiadomo że okazało się to prawdą, mało tego, wiadomo już dokładnie jakie mody! Poniżej lista:

Z pewnego, acz anonimowego źródła wiemy, że premiera tych modów na platformie Steam ma nastąpić już w ten piątek! Wiadomo także niektóre (o ile nie wszystkie) powyższe gry będą dostępne na nowym silniku OrangeBox.

Dodatkowym potwierdzeniem jest zawartość plików:

  • app_17500.vdf
\D  � common �name Zombie Panic! Source �gameid 17500 �� 
  • app_17515.vdf
kD  � common �name Age of Chivalry Dedicated Server �gameid 17515 �� 
  • app_17530.vdf
D  � common �name D.I.P.R.I.P. Dedicated Server �gameid 17535 �� 
  • app_17700.vdf
$E  � common �name Insurgency �gameid 17700 �� 

które znajdują się w folderze Steam\appcache.

Jako bonus dodam iż w pliku app_11600.vdf znajduje się następujący ciąg znaków Counter-Strike Online.

PS.Jesteśmy pierwszym polskim serwisem, który opublikował tę informację.


2008.08.03

Porównanie procesorów nie tylko w grach

Na IN4.pl można się zapoznać z ciekawym artykułem na temat procesorów z serii Intel Core oraz konkurencyjnych produktów firmy AMD. Warto przeczytać przed naborem nowego komputera :)

2008.07.31

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Naprawiono niepoprawne pauzowanie ściągania podczas uruchamiania gry.
  • Ulepszono sprawdzanie montowania cacheu. To powinno skrócić czas uruchamiania się Garry's Moda.
  • Naprawiono wysyłanie informacji o aplikacjach podczas startu Steam1.
  • Naprawiono rzadkie wywalanie się spowodowane błędem w cacheu podczas defragmentacji.
  • Naprawiono wywalanie się graficznego interfejsu podczas przyciskania pageup/pagedown w panelu z sekcjami.
  • Naprawiono rzadkie wywalanie się podczas ściągania.
  • Naprawiono używanie -voicerelay w linii komend aby faktycznie wymuszało transmisję.


2008.07.18

Oficjalny patch do gry bazujący na nielegalnej wersji gry

Na HardForum mozna przeczytać jak ktoś znalazł dowody, iż oficjalny patch do Rainbow 6 Vegas bazowany jest na nielegalnej wersji gry...hmm łamanie własnych zasad co do legalności oprogramowania to jedno, a kradzież czyjegoś cracka to drugie ;D

r6vegas2.png


2008.07.14

Zmiana serwera

Zmieniliśmy serwer na większy, pewnie znowu będą jakieś 'nieudokumentowane funkcje' ;D

2008.07.13

Wolfentein wraca w nowej formie
Wolfenstein 3D title screen.jpg

Oni powrócą ale w nowym silniku, prawdopodobnie na id Tech 5, który opracował id Software. Zdaje się, że giera zostanie pokazana na QuakeConie albo na E3. Tymczasem można nacieszyć oko obrazkami z netu - skany z gazety.

[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9]

A na dokładkę trailer z GameTrailers sprzed 2 lat :/ screeny ownuja film.

2008.07.11

FarCry 2

Co tu dużo mówić - lepiej zobaczyć tutaj.

Kolejna komercha czyli film Max Payne




2008.07.08

Coś o silnikach gier

Dawno w sumie newsa nie było, więc rzucam coś ciekawego do poczytania na temat nadchodzącego nowego silnika gry Rage - będzie na nim bazowany nowy produkt id Software, Doom 4. Tekst po angielsku tutaj.

2008.07.03

Aktualizacja Day of Defeat: Source

W końcu stało się to co nieuniknione, DoD:S Beta przestała być już betą i zastąpiła oryginalną grę. Dokładnej listy zmian nie będę podawał gdyż macie ją w kilku poprzednich newsach, jedynie przytoczę najważniejsze zmiany:

  • Palermo: Nowa a właściwie to stara mapka stworzona przez Magnar "insta" Jenssena. Mapa została stworzona na wzór małego Włoskiego miasteczka portowego o tej samej nazwie co oryginalna mapa, bardzo popularna wśród społeczności graczy, czyli "Salerno". Palermo posiada pięć punktów do przejęcia, cztery z nich znajdują się obok baz każdej ze stron konfliktu a piąty punkt jest umieszczony w centralnym, najbardziej strategicznym miejscu.
  • Integracja ze Społecznością Steam: Avatary z Społeczności Steam znajdują się teraz obok nazwy każdego gracza na tablicy wyników, na panelu końcowym rundy oraz na nowo dodanym zatrzymaniu kamery po śmierci. Jeśli ktoś z twoich znajomych będzie grał tam gdzie ty, obok jego avatara na tablicy wyników zobaczysz specjalną ramkę.
  • Odznaczenia: W tej chwili jest 51 unikalnych odznaczeń które mogą być odblokowane podczas gry. Zostały zaprojektowane tak aby wyróżniać każdy sposób gry i specjalizację oraz aby rozpoznać niektóre bardzo rzadkie i zadziwiające sytuacje. Dla przykładu odznaczenie "Jack of All Trades" nagradza za zabicie z Machine Guna, Sniper Rifle, Rifle, Sub-Machine Gun i Granatu na jednym życiu.
  • Statystyki Graczy: Gracze Day of Defeat: Source mogą teraz popisywać się swoimi statystykami oraz zdobytymi odznaczeniami w Społeczności Steam używając sposobu podobnego jaki występuje w Team Fortress 2. Szczegółowe statystyki, wliczając w to jak często dana broń i klasa jest używana, będą zbierane i wyświetlane dając graczowi możliwość oceny umiejętności.
  • Zatrzymanie Kamery: Zostałeś zabitym przez snajpera nie mając zielonego pojęcia gdzie on był? Day of Defeat: Source posiada teraz zatrzymanie kamery na osobie która cię zabiła pozwalając Ci zobaczyć gdzie się znajdowała. Podczas zatrzymania kamery jest czas na zrobienie zdjęcia swojego oprawcy dla potomnych. Jeśli zabijesz jakiegoś gracza trzy razy (a on Ciebie ani razu) wtedy zostajesz okrzyknięty jego "Dominatorem".


Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia