Serwer Counter-Strike: Source na Linuxie
(→Opis) |
(→Zakończenie) |
||
Linia 78: | Linia 78: | ||
=Zakończenie= | =Zakończenie= | ||
Jesli chcesz zainstalować inny mod np HL2 DeathMatch wpisz zamiast "Counter-Strike Server" na przykład "hl2mp". | Jesli chcesz zainstalować inny mod np HL2 DeathMatch wpisz zamiast "Counter-Strike Server" na przykład "hl2mp". | ||
− | Przy odpalaniu serwera za to zamiast cstrike dajemy nazwę moda np | + | Przy odpalaniu serwera za to zamiast cstrike dajemy nazwę moda np hl2mp |
Wersja z 10:07, 23 cze 2009
Spis treści |
Opis
Linuxowy serwer Counter-Strike: Source na szybko.
UWAGA ten artykuł jest wyłącznie pod Linuksa |
Warto abyś najpierw zaznajomił się z artykułem Hldsupdatetool i programem steam
Wymagania
- Linux server - dostęp przez SSH, na serwerze glibc 2.3 (wiekszość platform które pojawiły się po roku 2003)
- prawa do uruchomienia takich programów jak
- mkdir - do stworzenia katalogu
- wget - do pobrania pliku
- uncompress/gzip - do rozpakowania hldsupdatetool
- screen - do odpalania programu w tle
- chmod - do zmiany praw
- mcedit - moze byc nano czy pico albo inny edtor - do edycji plików, dla profesjonalistów jest vi
- 1 GB wolnego na dysku
Instalacja
- Tworzymy katalog gdzie ma być serwer
mkdir srcds_l
- Pobieramy plik hldsupdatetool.bin
wget http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
- Zmieniamy prawa do pliku
chmod +x hldsupdatetool.bin
- Uruchamiamy plik
./hldsupdatetool.bin
jak się pojawi pytanie wpisujemy słowo yes
- Uruchamiamy potem steam
./steam
W tym momencie steam sie zaktualizuje do nowej wersji, potem musimy go odpalic jescze raz ale z nowymi parametrami:
./steam -command update -game "Counter-Strike Source" -dir .
Dzięki temu nasz serwer się ściągnie do bieżącego katalogu - trochę to potrwa w zależności do łącza. Idź po kawę i co pewien czas sprawdzamy czy pobrał wszystkie pliki.
Uruchomienie
- Wyedytuj/stwórz plik srcds_l/cstrike/cfg/server.cfg
- Zmień tam co chcesz - nazwę hosta, czas zmiany mapy itp.
- Odpal serwer komendą:
./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust -maxplayers 16 -autoupdate
- Wszstko fajnie, ale jak wciśniesz ctrl+c albo wpiszesz quit albo zamkinesz konsolę to serwer zdechnie.
Napiszemy mały skrypt który zapobiegnie temu zdarzneiu, nazwiemy go start.sh Uruchom edytor i wpisz kod:
#!/bin/sh export LD_LIBRARY_PATH=".:$LD_LIBRARY_PATH" echo "Starting Cs:Source Server" sleep 1 screen -A -m -d -S css-server ./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust +maxplayers 16 -autoupdate
(przy zapisie wpisz start.sh)
- Zmieniamy prawa do pliku aby mozba było go uruchomić:
chmod +x start.sh
- Odpalamy skrypt - uruchomi się serwer w tle
./start.sh
- Podączamy się aby zobaczyć co sie dzieje
screen -x css-server
- Wciskamy ctrl+a+d aby się odłączyc od podglądu (a serwer leci sobie w tle).
Zakończenie
Jesli chcesz zainstalować inny mod np HL2 DeathMatch wpisz zamiast "Counter-Strike Server" na przykład "hl2mp". Przy odpalaniu serwera za to zamiast cstrike dajemy nazwę moda np hl2mp
Tutorial podaje tylko jak odpalic serwer na podstawowych ustawieniach.
Stanowi on bazę do instalacji takich dodatków jak SourceMod czy Mani Admin Plugin.