Czerwiec 2009

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Trawiator (dyskusja | edycje)
(Archiwum czerwiec 2009)
następna edycja →

Wersja z 20:32, 15 lip 2009

Spis treści

2009.06.25

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Linux Dedicated Server:

  • Poprawiono logikę nawiązywania połączenia, aby wspomóc serwery, które automatycznie łączą się ze Steamem, oraz dodano dodatkowe logowanie, aby ją śledzić.
  • Dodano dodatkowe systemy gromadzenia danych, aby pomóc nam zrozumieć i ulepszyć serwer dedykowany dla Linuxa.

Team Fortress 2:

  • Komenda cl_flipviewmodels nie może być teraz ustawiana, gdy jest się połączonym z serwerem.
  • Naprawiono problem z przyciskiem "Back" w menu wyboru broni.
  • Naprawiono problem, w którym obserwator mógł ustawiać pole widzenia modeli obserwowanych graczy.
  • Naprawiono błąd, w którym uderzenia pięścią Heaviego nie zgrywały się z kliknięciami myszy kiedy modele były odwrócone.
  • Naprawiono błąd związany z liczbą Bonk!ów po podejściu do szafeczki w respie.
  • Naprawiono błąd związany z redukcją obrażeń przez Dead Ringera przy tauncie szpiega.
  • Przywrócono wpływ Force-A-Nature i pchnięcia powietrzem na przebranych szpiegów.

Nie opisane poprawki z wcześniejszej aktualizacji:

  • Ambassador nie strzela już na wylot przez budowle.
  • Razorback nie powoduje już zmniejszenia prędkości poruszania się.

Źródło:www.teamfortress.pl

2009.06.24

Aktualizacja Insurgency

Po kilku miesiącach ciszy dzisiaj doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji moda Insurgency. Lista zmian nie jest imponująca, ale zawsze to jakaś aktualizacja. Lista zmian:

  • Dodano nową mapę: Ins_Karam.
  • Dodano nowe dźwięki przy podnoszeniu amunicji ze skrzynek oraz nowy dźwięk odbezpieczania granatu M67.


Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Team Fortress 2, Episode 1 & 2 oraz Portal:

  • Dodano wsparcie dla Novint Falcon.

Ogólne:

  • Dodano opcję zmiany strony widoku modelu broni w zaawansowanych opcjach multiplayer.
  • Naprawiono błąd gdzie było widać latające czapki gracza który był w trybie obserwatora.
  • Naprawiono pojawiającą się dodatkową rękę szpiega podczas gry innymi postaciami.
  • Dodatkowe animacje śmierci są teraz odgrywane w 25% czasu.
  • Naprawiono niemożliwość budowania teleportów w niektórych miejscach gdzie powinno dać się je budować (np. jaskinia na Badwater Basin).
  • Naprawiono rzadkie wywalanie się gry przy łączeniu się do serwera i zmianie mapy.
  • Usunięto ślady strzałów na wodzie ze względu na wydajność.
  • Dodano wpisy w logach do akcji ugaszenia kogoś za pomocą mediguna, jarate, podmuchu powietrza oraz zasobnika.
  • Zaczęto śledzić ustawienia lokalizacyjne aby w przyszłości mogły powstawać lepsze tłumaczenia.
  • naprawiono czarny pasek postępu w górnym lewym rogu gdy schemat gracza został przeładowany.

Snajper:

  • Naprawiono osiągnięcie "Friendship is Golden".
  • Zmieniono opis osiągnięcia "Triple Prey", teraz jest lepiej opisane co trzeba wykonać.
  • Krytyczne strzały z łuku teraz mają ślad i są poprawnie naliczane obrażenia.
  • The Huntsman domyślnie jest teraz trzymany w prawej ręce.
  • Strzały Snajperów z drużyny nie wydają przelatującego dźwięku.
  • Naprawiono kilka rzeczy odpowiedzialnych za lot strzały.

Szpieg:

  • Naprawiono błąd w przebraniu szpiega, który powodował, że wyglądał jak by miał nieśmiertelność.
  • Naprawiono problem z nagłymi zmianami modelu szpiega podczas gry.
  • Naprawiono miganie widzialnego szpiega gdy ten otrzymuje obrażenia.
  • The Cloak and Dagger regeneruje się teraz w odpowiednim tempie.
  • Zwiększono tempo regeneracji Cloak and Daggera.
  • Zmniejszono tempo upływu energii w Dead Ringerrze dajac dodatkową sekundę bycia niewidzialnym przy pełnym naładowaniu zegarka.
  • Ujawnienie się z niewidzialności zabiera 40% z paska energii zamiast 100%. Działa to tylko gdy ma się co najmniej 60% energii.
  • Energia Dead Ringera może być regenerowana za pomocą paczek z amunicją.
  • Ambasador strzela krytycznie tylko przy dobrym przycelowaniu i nie przebija już przeciwników.
  • Szpieg nie może zmienić broni gdy jego nóż jest pod działaniem Razorbacka.
  • Efekt Force-A-Nature i podmuchu miotacza ognia nie działa na przebranych szpiegów.
  • Naprawiono pojawianie się złego efektu teleportacji gdy przebrany szpieg użył wrogiego teleportu.


2009.06.23

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Zwiększono szybkość włączania się Steama.
  • Naprawiono wywalanie się Steama po kliknięciu na bardzo długi link w okienku chatu.
  • Naprawiono nakładkę w grze, która nie pokazywała się w aplikacjach D3D9.
  • Naprawiono przypadek gdzie nakładka stawała się czasowo niedostępna z powodu użycia skórki, która generowała złe kształty.
  • Naprawiono przypadki prób wysyłania danych do serwerów Steam gdy klient był rozłączony.
  • Naprawiono okienko chatu w nakładce, w którym był tekst z poza gry i przez to okienko nie przewijało się automatycznie na dół.
  • Naprawiono uszkadzanie plików logów z nakładki.
  • Naprawiono problem z ściąganiem cache aplikacji u użytkowników z wolnym łączem.


2009.06.21

Zmiana serwera

Zmiana serwera w tym tygodniu.

Czyli jak wam serwis hlds.pl, mumble i pare innych nie działa to znaczy, że trzeba poczekać, zmiany nastąpią w ciągu najbliższych trzech dni. Serwisy prawdopodobnie zmienią dns'y jakoś rano pewnego dnia. Tak więc cierpliwości.

2009.06.20

Aktualizacja America's Army 3
Aa logo.jpg

Po niesamowitych problemach z autoryzacją na serwerach głównych AA twórcy gry wydali pierwszą (właściwie to drugą) łatkę do gry. Lista zmian:

  • Usunięto lagi spowodowane przez innych graczy w momencie ich podłączania lub rozłączania się z serwera.
  • Naprawiono problemy ze spawnem na początku rundy.
  • Rozwiązano problem z niezapisywaniem wyników treningów.
  • Usprawniono komunikacje z serwerami autoryzującymi.
  • Wyeliminowano ściny podczas przejścia z misji treningowej do innej.
  • Wyeliminowano wahanie podczas misji treningowych.
  • Znacząco zredukowano liczbę połączeń pomiędzy graczem a serwerem autoryzacji.
  • Rozwiązano problem z zapisywaniem i wyświetlaniem odznaczeń.
  • Ulepszono komunikację przy logowaniu z serwerami autoryzującymi.
  • Ulepszono śledzenie statystyk graczy aby były bardziej dokładne.
  • Ulepszono ogólną wydajność.

2009.06.17

Nowe bajerki na stronie Społeczności Steam
Steam-logo.png
  • Dodano możliwość komentowania ogłoszeń grupy.
  • Dodano możliwość komentowania wydarzeń w grupie.
  • Stare wydarzenia zostały - użytkownicy mogą je oglądać i komentować.
  • Różne zmiany w wyglądzie strony.
A propos ograniczania przemocy w grach w Niemczech

Ten link myślę, że idealnie się nadaje ;) http://www.pown.it/3494?r=563665

2009.06.16

Aktualizacja Steam
Steam-logo.png
  • Naprawiono błąd powodujący nieznikanie aplikacji z listy gier.


Aktualizacja Source SDK
  • Dodano źródła map z Team Fortress 2
    • arena_lumberyard
    • arena_ravine
    • cp_badlands
    • cp_dustbowl
    • cp_granary
    • cp_gravelpit
    • ctf_2fort
    • pl_badwater
    • pl_goldrush
    • tc_hydro
  • Dodano i naprawiono mnóstwo innych rzeczy. Pełna lista dostępna tutaj.


2009.06.15

Exploit na serwerach Counter-Strike: Source oraz Team Fortress 2

Uwaga na ludzi używających luki w serwerach CSS i TF2! Przeprowadzają oni DOS Attack na serwery stosując exploit, który pozwala na przejęcie hasła RCON, crash serwera, wzrost pingu u wszystkich graczy powyżej 600 itp. Jeżeli na twoim serwerze dzieją się dziwne rzeczy warto zabezpieczyć się przed ewentualnym włamaniem. Tu znajdziecie więcej info: http://www.cadred.org/Forums/Thread/50102/

Uwaga w pliku dosattackfix.vdf jest błąd! Nie zapomnij usunąć końcówki .dll aby plugin poprawnie działał.


Nie wiem kto to pisał ale ten plugin nie działa ;) Jedynym i skutecznym rozwiązaniem jest wycięcie w fw połączeń TCP na port serwera (np 27015)


2009.06.10

America's Army 3 na Steam za darmo
Aa logo.jpg

Od dzisiaj na Steam można zacząć preload America's Army 3. Aby zacząć preload trzeba zalogować się w oficjalnym sklepie Steam i wejść w ten link, gra się doda do konta i będzie można zacząć ściągać. Zgodnie z zapowiedziami America's Army 3 zostanie odblokowana 17 czerwca.

Dla tych którzy nie wiedzą co to jest AA (a są w ogóle tacy?) odsyłam pod poniższe linki:

2009.06.06

SourceMod wersja 1.2.1

Tydzień temu pojawiła się nowa wersja SourceModa oznaczona numerkiem 1.2.1. Standardowo poprawili kilka błędów i też kilka zostawili. Niestety w tej wersji nie zostały zaktualizowane pliki językowe (w wersji developerskiej błąd został już dawno poprawiony) i wciąż pojawia się problem z polskim tłumaczeniem przy głosowaniu na następną mapę. Osoby chcące mieć poprawione tłumaczenie muszą ściągnąć wersję developerską polskiego tłumaczenia dostępną tym adresem (wystarczy kliknąć na przycisk export przy języku polskim).

2009.06.02

Koniec dnia dziecka

Chcieliśmy aby dzieci neo płakały w dzień dziecka, iż nie mogą się dostać na nasz serwer - udało się ;)

A tak na serio to mieliśmy awarie dysku, ale nic nie zostało stracone - jedynie nerwy i czas.

Poniżej kilka obrazków dla zainteresowanych - dzięki Muninowi.

Ovh-iostat-week.png

Jak wykresy się nie pokrywają to jest bardzo źle. Jak widać /dev/sdb zapisywał jak należy, a /dev/sda walczył z odczytem. Padł /dev/sda.


Ovh-load-week.png

Obciążenie w kosmos, ale głównie przez IO wait.


Ovh-mysql threads-week.png

MySQL walczy i zwiększa ilość wątków, chyba wykresu liczby połączeń nie muszę pokazywać ;)


Ciekawostka, pod koniec miesiąca migrujemy na nową maszynę, a tutaj taki zonk ;)

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia