|
|
Linia 150: |
Linia 150: |
| * Teraz pokazuje się ekran z nazwą mapy dla dodatkowych kampanii. | | * Teraz pokazuje się ekran z nazwą mapy dla dodatkowych kampanii. |
| * Poprawiono i usprawniono obsługę kontrolera Novint Falcon. | | * Poprawiono i usprawniono obsługę kontrolera Novint Falcon. |
− |
| |
− | }}
| |
− |
| |
− | =2009.07.23=
| |
− | {{news|Aktualizacja [[Counter-Strike 1.6]]|
| |
− | Aktualizacja naprawia błędy:
| |
− | * HLTV nie było całkowicie ładowane
| |
− | * Główne serwery nie były znajdowane przy starcie gry
| |
− |
| |
− | }}
| |
− |
| |
− | =2009.07.22=
| |
− | {{news|Aktualizacja [[Left4Dead]]|
| |
− | {{Logo-l4d}}
| |
− |
| |
− | * Poczekalnie oraz gry do których gracz się dołączył i zaraz rozłączył są ignorowane przez dwie minuty. Ma to zapobiec ponownemu dołączaniu do tej samej poczekalni/gry gdy gracz szuka dalej.
| |
− | * Przywrócono menu "''Find a Game Lobby/Find a Game in Progress''" w menu wyszukiwania dostępnych gier.
| |
− | * Zaktualizowano tłumaczenia.
| |
− | * Naprawiono problem z "''VPK.EXE''"", który nie rozpakowywał wszystkich plików.
| |
− |
| |
− | }}
| |
− |
| |
− | =2009.07.17=
| |
− | {{news|Aktualizacja [[Left4Dead]]|
| |
− | {{Logo-l4d}}
| |
− | '''Gra''':
| |
− | * "Zagraj na serwerze Grupy Steam" teraz wyświetla której grupy serwer jest wyszukiwany.
| |
− | * Po wywołaniu głosowania na zmianę poziomu trudności gra poprawnie zaktualizuje informację o tym.
| |
− |
| |
− | '''Dodatkowe Kampanie''':
| |
− | * Po ściągnięciu nowej wersji dodatkowej kampanii, podczas instalacji (po podwójnym kliknięciu na plik .VPK) zostaną poprawnie nadpisane stare pliki, nawet gdy gra jest uruchomiona.
| |
− | * Gra wyświetli teraz odpowiedni komunikat gdy są zainstalowanie różne misje o tych samych nazwach.
| |
− | * Serwery Grupy Steam teraz poprawnie oferują linki do ściągnięcia niestandardowych kampanii.
| |
− |
| |
− | '''Serwer''':
| |
− | * Serwer teraz będzie informować jeśli długość publicznych bądź prywatnych tagów zostanie przekroczona. Tagi publiczne mają długość max 63 znaki natomiast tagi prywatne mogą mieć do 1024 znaków.
| |
− |
| |
− | '''SDK''':
| |
− | * Narzędzia VPK mogą teraz otwierać kampanie mające więcej niż 500MB.
| |
− | * Można używać przeciągania i opuszczania plików VPK na narzędzie ''vpk.exe'' w celu rozpakowania plików do folderu z dodatkami. Jest to lustrzane odbicie funkcjonalności przeciągania katalogu na narzędzie w celu utworzenia pliku VPK.
| |
− | * Pliki "''Detail.vbsp''" oraz "''lights.rad''" zostały dodane do SDK.
| |
− |
| |
− | }}
| |
− |
| |
− | =2009.07.15=
| |
− | {{news|Aktualizacja [[Team Fortress 2]]|
| |
− | {{logo-tf2}}
| |
− |
| |
− | '''Serwer Dedykowany Linux''':
| |
− | * Ulepszono logikę połączenia serwera aby pomóc serwerom, które nie połączyły się automatycznie do sieci Steam.
| |
− |
| |
− | '''Silnik''':
| |
− | * Naprawiono pokazywanie się błędów nawet jeśli w parametrach startowych było ustawione "''-nocrashdialog''".
| |
− |
| |
− | '''Gra''':
| |
− | * Dodano możliwość utworzenia osobnego pliku "''_particles.txt''" dla każdej mapy. Plik powinien być zlokalizowany w katalogu z mapami, wiec autorzy mogą za jego pomocą ładować dodatkowe efekty.
| |
− | * Naprawiono zadawanie mniejszych obrażeń z minikrytyków z broni na bliskich odległościach.
| |
− | * Naprawiono niepoprawną szybkość regeneracji Cloak and Dagger.
| |
− | * Naprawiono explita z "''setinfo''" dzięki któremu można było zmienić zastrzeżone zmienne podczas gry na serwerze.
| |
− | * Naprawiono tryb turniejowy, który był uszkodzony jeśli zakończył się czas mapy (''mp_timelimit'') przed tym zanim obie rundy zostały rozegrane.
| |
− | * Naprawiono exploita z wchodzeniem do niezdefiniowanej drużyny za pomocą komendy "''jointeam unassigned''".
| |
− | * Naprawiono możliwość odrodzenia się podczas czasu oczekiwania na zmianę mapy.
| |
− | * Naprawiono możliwość wywalenia serwera przy pomocy ustawienia wysokiej wartości komendy "''sensitivity''".
| |
− | * Uniemożliwiono wykonania kilku exploitów bazujących na zmianie zmiennej "''mat_dxlevel''" w grze.
| |
− | * Zaktualizowano efekt falowania wody w celu ulepszenia wydajności gry.
| |
− |
| |
− | }}
| |
− | {{news|Aktualizacja silnika [[GoldSrc]] oraz [[Counter-Strike 1.6]]|
| |
− | '''Silnik [[Half-Life]]''':
| |
− | * Dodano komendę startową "''-sys_ticrate''" do wymuszenia tckrate.
| |
− | * Uniemożliwiono więcej przypadków przekierowania na inny serwer graczy.
| |
− |
| |
− | '''[[Counter-Strike 1.6]]/[[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]]''':
| |
− | * Dodano komendę startową "''-nobots''" aby uniemożliwić dodawanie botów na serwerze.
| |
− | }}
| |
− |
| |
− | =2009.07.14=
| |
− | {{news|Aktualizacja America's Army 3|2=
| |
− | [[Grafika:Aa logo.jpg|right]]
| |
− |
| |
− | * Dodano wiadomości o nieudanych próbach połączenia do serwera np. informacja o pełnym serwerze.
| |
− | * Więcej usprawnień w implementacji [[PunkBuster]]a.
| |
− | * Dodano możliwość zmieniania widoku na mapie podczas sprawdzania przez [[PunkBuster]]a oraz dodano informację, że coś się dzieje.
| |
− | * Ulepszono sposób łączenia się z serwerem.
| |
− | * Ustawiono logikę czyszczenia plików ftmp na serwerze aby działała poprawnie.
| |
− | * Dodano nowy SDK do autoryzacji naprawiający problemy z zapytaniami MBS, wywalanie się serwerów oraz wycieków pamięci.
| |
− | * Ulepszono informację dla gracz który nie zakwalifikował się na treningu.
| |
− | * Naprawiono wyświetlanie ilości graczy w przeglądarce internetowej.
| |
− | * Naprawiono zmniejszanie się ilości granatów wyświetlanych na ekranie kiedy zmieniany był typ amunicji w M320.
| |
− | * Naprawiono problem z wyświetlaniem ilości granatów ręcznych.
| |
− | * Przy starcie gry plik ze statystykami zostanie wyczyszczony, więc niepoprawne statystyki nie będą blokować możliwości robienia treningów.
| |
− | * Usunięto wiadomość "player didn't play in round" z logów.
| |
− | * Naprawiono problem z utratą statystyk gdy gracz był martwy i runda skończyła się przegrana.
| |
− | * Ulepszono wsparcie tagów klanowych, teraz tag może być wyświetlany przed nickiem, za nickiem oraz w stary sposób ''of xxx''.
| |
− | * Uniemożliwiono położenie się gdy rzucany jest granat.
| |
− | * Gdy użytkownik zostanie wyrzucony z serwera dostanie teraz informację o tym, że serwer był pełny lub podał nieprawidłowe hasło.
| |
− | * Dodano możliwość odświeżenia statusu serwera w przeglądarce po kliknięciu na niego lewym przyciskiem myszki. Serwer odświeży się jeśli ostatnie posiadane informacje na jego temat są starsze niż 10 minut.
| |
− | * Dodano plik pbsetup oraz prosty plik bat (Binaries\pbsetup_help.bat) do aktualizacji [[PunkBuster]]a.
| |
− | * Dodano instalacje [[PunkBuster]]a do kroków instalacyjnych gry.
| |
− |
| |
− | }}
| |
− |
| |
− | =2009.07.07=
| |
− | {{news|[[Mani Admin Plugin]] wydany na licencji GPL!|2=
| |
− | [[Grafika:Mani-admin-plugin.jpg|right]]
| |
− |
| |
− | *Pod koniec czerwca Mani - twórca pluginu - wskrzesił swoja stronę i zapowiedział, że upubliczni kod swojego dzieła na licencji GPL. Dwa dni temu na stronie projektu pojawiła się wiadomość o poszukiwaniu ludzi chcących kontynuować projekt. Szkoda, że stało się to dopiero teraz, gdy MAP nie jest kompatybilny z większością gier na silniku [[Source]] a jego rozwój stał w miejscu przez naprawdę długi okres. Przez to plugin jest na etapie wymierania i nie ma najmniejszych szans konkurować z silnie rozwijanym [[SourceMod]]em. W tej chwili MAP używają go tylko administratorzy serwerów [[Counter-Strike: Source]] oraz domorośli admini innych gier opartych na silniku [[Source]].
| |
− |
| |
− | *Źródła [[Mani Admin Plugin]] są do pobrania z serwera SVN znajdującego się na [http://code.google.com/p/maniadminplugin/ Google Code].
| |
− |
| |
− |
| |
− | }}
| |
− |
| |
− | =2009.07.03=
| |
− | {{news|Aktualizacja America's Army 3|2=
| |
− | [[Grafika:Aa logo.jpg|right]]
| |
− | * Usprawniono pomoc w konsoli.
| |
− | * Dodano wsparcie dla tagów klanowych. Tag wpisuje się w ustawieniach konta w grze.
| |
− | * Usprawnienia [[VoIP]]a dla adminów.
| |
− | * Dodano komendę konsolową "version" aby wyświetlić wersję gry.
| |
− | * Ulepszono wydajność przeglądarki serwerów.
| |
− | * naprawiono łączenie się z serwerami z hasłem, teraz nie będzie się łączyć z serwerem, który znajduje się pod kursorem myszy w momencie przyciśnięcia klawisza "Join".
| |
− | * Naprawiono niepoprawne zamykanie menu ustawień kiedy przyciśnięty został klawisz ESC, gracz zostawał wtedy bez menu i możliwości kontroli nad grą.
| |
− | * Zoptymalizowano generacje misji.
| |
− | * Naprawiono problem podczas logowania się serwerze, czasem pobierało profil innego żołnierza.
| |
− | * Zintegrowano nowy SDK od [[TeamSpeak]]a 3.
| |
− | * Ulepszono sposób w jaki serwer zarządza zautoryzowanymi obiektami.
| |
− | * Naprawiono problem z zapisywaniem wszystkich punktów gracza gry gracz był dodany do systemu punktowania.
| |
− | * Naprawiono problem gdzie gracz nie był zalogowany do MBS kiedy wylogował się z serwera przed autoryzacją.
| |
− | * Rozwiązano problem z podczepianiem granatnika M320.
| |
− | * Pasek tytułowy serwera dedykowanego pokazuje teraz aktualną misję oraz informację o graczach.
| |
− | * Naprawiono pokazywanie się informacji "Waiting for other players".
| |
− | * Usunięto niektóre logi z serwera.
| |
− | * Zwiększono komunikację aby zapewnić wsparcie kiedy wszyscy gracze użyją ciężkiego załadunku. To może rozwiązać problemy z niepojawianiem się graczy na spawnie lub dostawaniem niepoprawnej broni.
| |
− | * Naprawiono możliwość dostania dodatkowej amunicji do M320.
| |
− | * Naprawiono błędy przy zmianie hasła w ustawieniach konta.
| |
− | * Naprawiono niedziałający link do [[IRC]]a.
| |
− | * Naprawiono wyświetlanie typu misji w planie misji (assault/defense/itd). Po zamianie stron teraz będzie wyświetlana poprawna wartość.
| |
− |
| |
− |
| |
− | }}
| |
− |
| |
− | =2009.07.01=
| |
− | {{news|Aktualizacja klienta [[Steam]]|
| |
− | {{Logo-steam}}
| |
− |
| |
− | * Dodano wsparcie D3D9Ex w nakładce wideo (dla ArmA 2).
| |
− | * Poprawiono niepotrzebne tworzenie zrzutów pamięci kiedy Steam nie może się połączyć.
| |
− | * Naprawiono poczekalnie gier/chaty, które próbowały wysłać metadane przy rozłączeniu z serwerami Steam.
| |
− | * Dodano link do DLC na stronach produktów (które je mają) w sklepie Steam.
| |
− | * Naprawiono potencjalną możliwość wycieku pamięci przy pojawieniu się informacji o dostępności znajomych przy przechodzeniu z trybu pełno ekranowego na pulpit.
| |
− | * Dodano limit jednocześnie wyskakujących informacji o znajomych, teraz wyskoczy maksymalnie szesnaście informacji.
| |
− | * Naprawiono potencjalny przypadek odrzucania zdarzeń wejścia w nakładce wideo.
| |
− | * Poprawiono kompatybilność nakładki wideo z OSD ostatnich wersji RivaTuner.
| |
− | * Naprawiono problemy z synchronizacją SteamCloud w trybie offline.
| |
− | * Naprawiono filtrowanie modów w przeglądarce serwerów uniemożliwiające pobieranie listy serwerów z serwerów głównych.
| |
| | | |
| }} | | }} |
Bezklasowa aktualizacja Team Fortress 2 |
- Nowa zawartość:
- Dodano nowy tryb gry King Of The Hill.
- Dodano dodatkowe animacje odgrywane dla drużyny, która przegrała. Przegrana drużyna będzie przełączona w tryb trzeciej osoby aby mogła oglądać nowe animacje.
- Dodano mnóstwo nowych czapek (18).
- Dodatki/Zmiany:
- Dodano opcję automatycznego przeładowania broni w zaawansowanych opcjach multiplayer.
- Bronie oparte na magazynkach przeładowywanych za jednym razem mają opcję przerwania przeładowania przez kliknięcie strzału.
- Pistolety strzelają teraz zawsze z tą samą prędkością, nie strzelają teraz tak szybko jak się wciskało klawisz strzału.
- Dodano opcję daltonizmu by dodać ikonę Jarate nad przeciwnikami, którzy są zajęci akceptowaniem przerażającej rzeczywistości, w której nie zaznają spokoju (nie, ja też nie wiem co to znaczy).
- Znacząco zredukowano ilość ruchu na łączu.
- Przejęcie flagi w trybie CTF daje całej drużynie 10 sekund nawalania krytykami.
- Sapper podłożony na teleporter automatycznie unieszkodliwia drugi teleporter.
- Inżynierowie mogą naprawiać drugi teleporter klepiąc ten pierwszy, tak samo można ściągać sappery.
- Na przebranego Szpiega nie działają efekty specyficzne dla danych broni, np. leczenie Blutsaugera czy odrzut Fana.
- Nie można już zadawać minikrytów samemu sobie (ukłon w stronę soldów i demo).
- Dodano panel, pozwalający obserwatorowi sprawdzić, jakie bronie ma obserwowany.
- Dodano klawisz "Inspect", który pozwala zobaczyć przedmioty noszone przez osoby z drużyny.
- Usprawniono plecak:
- Dodano możliwość przenoszenia przedmiotów za pomocą drag & drop.
- Dodano możliwość zaznaczenia kilku przedmiotów, powala to usunąć kilka rzeczy na raz.
- Dodano możliwość przypisania klawisza otwierającego bezpośrednio plecak.
- Naprawiono niepoprawne podświetlanie się pozycji w plecaku.
- Ukryci Szpiedzy stojący w poprawnej pozycji do backstaba nie unoszą już noża.
- Dodano wyświetlanie się obecnej mapy i trybu gry w prawym dolnym rogu tablicy wyników.
- Dodano ikony klas do wskazówek przy ładowaniu się map.
- Ulepszono efekty przy noszeniu flagi przez gracza.
- Ulepszono efekty krytyków czyniąc je bardziej przejrzystymi.
- Zaktualizowano ekran ładowania mapy, aby pokazywany był typ gry pod nazwą mapy.
- Czat wbudowany w grę wspiera pełne kodowanie Unicode.
- Dodano nowe tło w menu z motywem BLU.
- Dodano cachowanie odpowiedzi w niektórych zapytaniach aby obniżyć zużycie procesora przy atakach DOS.
- Osoby z drużyny nie blokują już obrażeń wokół siebie. To powodowało, że nie można było zrobić rocket/stick jumpa.
- Zmiany w Mapach:
- Zaktualizowano PLR_Pipeline
- Zwiększono przewagę wózka w 3 rundzie dla drużyny która wygrała poprzednie rundy.
- Naprawiono problem z brakiem wózków w drugiej rundzie jeśli w pierwszej rundzie obie drużyny doprowadziły swoje wózki w tym samym czasie.
- Naprawiono możliwość przerzucenia sticków i puszek nad wrotami w pierwszej rundzie.
- Naprawiono możliwość otwarcia bramy w pierwszej rundzie przed ukończeniem instalacji.
- Naprawiono zacinanie się graczy w niektórych drzwiach.
- Naprawiono możliwość wskakiwania na dachy.
- Naprawiono inne mniejsze błędy i exploity.
- Dodano mapę społeczności Arena_Offblast.
- Dodano mapę społeczności Cp_Yukon.
- Zaktualizowano Arena_Sawmill.
- Naprawiono błąd z DirectX8 gdzie niektóre przedmioty nie były widoczne.
- Naprawiono exploit umożliwiający budowanie teleportów poza mapą.
- Zaktualizowano CP_Granary.
- Zmieniono kilka rzeczy aby ulepszyć balans gry bazując na opiniach społeczności.
- Poprawki broni:
- The Force of Nature:
- Odrzut przeciwnika działa tylko na bliski dystans i działa bardziej jak sprężone powietrze Pyro.
- Jeden odrzut FaNa nie może działać na kilku wrogów naraz.
- Odrzut dla skauta także się zmienił – zależy od kąta widzenia. Patrzenie w górę podczas strzelania nie wyrzuca wroga w górę
- Odrzut jest dostosowany do obrażeń.
- The Sandman:
- Scout dostaje 1 punkt za unieruchomienie przeciwnika, 2 za unieruchomienie na daleki dystans.
- Unieruchomieni otrzymują teraz 75% obrażeń, nie 50%.
- Zuberowani przeciwnicy nie mogą być unieruchomieni.
- Minigun Heaviego będzie się nadal kręcił, mimo unieruchomienia.
- Minimalna odległość, aby unieruchomić wroga, została zmniejszona.
- Negatywna cecha Sandmana to już nie brak double jumpa, tylko –30 hp.
- Poprawki:
- Naprawiono wiele różnych problemów z wyglądem i prezentacją plecaka oraz okienkiem dialogowym z napisem "X is carrying".
- Naprawiono exploit pozwalający graczom na obejście sv_pure.
- Pliki cząsteczek są teraz chronione za pomocą sv_pure.
- Poprawiono zostawanie efektu krytycznego po śmierci.
- Naprawiono tła zegarka, będące niewłaściwe po zmianie drużyny podczas oczekiwania na graczy.
- Naprawiono kilka problemów z efektem krytów na Huntsmanie i nożu szpiega
- Naprawiono exploit z zbyt szybkim przeładowaniem Huntsmana.
- Naprawiono exploit z cywilnym Heavim.
- Naprawiono kilka exploitów z plikami DXSupport.
- Naprawiono exploity z r_screenfademinsize i r_screenfademaxsize.
- Naprawiono strzelanie działka do w pełni ukrytego szpiega jeśli był on najbliżej działka.
- Prośby społeczności:
- Dodano elementy HUDa dla map hybrydowych (CTF i CP).
- Wsparcie dla 1 lub dwóch flag oraz dowolną ilość CP przy mapach hybrydowych.
- Maperzy muszą dodać "tf_logic_hybrid_ctf_cp" na mapę aby to włączyć.
- Dodano dodatkowe informacje w logach o śmierciach spowodowanych przez pociąg oraz piłę.
- Format: "%s<%i><%s><%s>" committed suicide with "world" (customkill "%s") (attacker_position "%d %d %d")
- Dodano zdarzenie "medic_death" w logach:
- Format: "%s<%i><%s><%s>" triggered "medic_death" against "%s<%i><%s><%s>" (healing "%d") (ubercharge "%s")
- healing - ilosć uleczeń przez medyka w danym życiu
- ubercharge (1/0) - pokazuje czy medyk umarł z pełni naładowanym uberem.
- Dodano przełącznik"func_respawnflag". Jeśli flaga upadnie zostanie usunięta i natychmiast odrodzona w punkcie startowym.
Tłumaczenie: Trawa & Chojny - www.teamfortress.pl
|