Wrzesień 2009

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Trawiator (dyskusja | edycje)
(Utworzył nową stronę „kategoria:archiwum =2009.09.30= {{news2 |tytul=Tactical Intervention - film z gry |logo=css |tresc=Wczoraj pisaliśmy o Tactical Intervention - jakie były pr...”)

Aktualna wersja na dzień 07:54, 10 lis 2009


Spis treści

2009.09.30

Tactical Intervention - film z gry
Counter-strike-source.png

Wczoraj pisaliśmy o Tactical Intervention - jakie były przyczyny powstania. Teraz film z gry, niestety na za dużym zoomie, oraz na trochę za niskiej jakości czy detalach. Cóż, jakoś rewelacyjnie to nie wygląda, pytanie jakie były detale w grze. Sama gra ma być za darmo, ale granie będzie odbywać się w systemie mikrotranzakcji, czyli np trzeba zapłacić ze 2 dolary aby zagrać online przez miesiąc - w Korei Południowej jest to powszechne.



2009.09.29

Aktualizacja Left 4 Dead
Left4dead-logo.png
  • Dodano nową kampanię "Crash Course", która jest dostępna w trybach Campaign, Versus oraz Survival.
  • W trybie Versus wszystkie bronie, tabletki, apteczki, koktajle Mołotowa, bomby i inne rzeczy będą identycznie rozłożone dla drugiej drużyny.
  • Tworzenie gier zostało usprawnione aby szybciej znajdywać i dołączać do gier.
  • Dodano 10 nowych odznaczeń dla kampanii "Crash Course".
Nowy Counter-Strike?
Counter-strike-source.png

Minh Le - pierwszy twórca Counter-Strike - prowadzi prace nad swoim nowym projektem o nazwie Tactical Intervention. Do rozpoczęcia prac zmusiło go stanowisko Valve, które cały czas odsuwało w czasie realizację projektu Counter-Strike 2.

Po skończeniu uniwersytetu im Simona Fraser'a, Minh zaczął pracę w Valve, gdzie zaczął pracować nad różnymi elementami związanymi z Counter-Strike. Największym miał być Counter-Strike 2, ale nigdy nie udało się tego projektu wyprowadzić z poza obszaru teoretycznych rozważań. Gra wylądowała na półce i tam pomysł dokonał żywota.

Minh chciał stworzyć coś większego, jednakże Valve chciało go w innych projektach. W końcu doszło do rozmowy w której rozbieżność interesów była głównym powodem rozstania się jego i Valve. Minh powiedział dla IGN: "Counter-Strike mi się podobał, ale chciałem mieć moją własną wersję gry. Nie dano mi opcji wprowadzenia do gry fajnych elementów, ponieważ lidzie którzy grali w tę grę od razu zaczęliby narzekać na zmiany. Podobała im się gra w takiej formie jaka była.".

the-next-counterstrike-20090928105911659-000.jpg

Tłumaczenie artykułu tutaj.

Kilka grafów mumble oraz transferu serwera dedykowanego.
Tool.png
  • Dla zainteresowanych na http://mumble.hlds.pl/?m=graphs dodałem zużycie transferu sieciowego serwera mumble.
  • Dodatkowo dorzuciłem statystki transferu miesięcznego dla naszego serwera dedykowanego tutaj.

vnstat.vs.png

Trochę rozmyty obrazek, bo to trochę wredna cecha mediawiki ;)

2009.09.23

Porównanie Wolfenstein wersji standardowej oraz wersji dla Niemiec.

Wiadomo, że od kilku lat gry wydawane na rynek niemiecki muszą być specjalnie przygotowywane w celu spełniania bardzo restrykcyjnych przepisów ograniczających przemoc, krew czy też symbole nazistowskie. Pamiętamy historię z Counter-Strike w wersji z zieloną krwią.

Ostatnio na świat została wydana gra Wolfenstein, następca Wolfenstein 3D. Oczywiście w grze wcielamy się w alianckiego żołnierza który sieje zniszczenie wśród nazistowskiego wojska - krew leje sie wiadrami gdyż nasz bohater ma dużo amunicji a nazistów pojawiają się całe chmary - także z innego wymiaru. Wygląda to szczególnie kolorowo gdyż gra jest na zmodyfikowanym silniku id Tech 4. Wspominałem o odrąbywanych częściach ciała?

Wszystko fajnie ale Niemcy nie zobaczą krwi czy też symboli nazistowskich. Porównanie obu wersji gier - normalnej dla Europy oraz ocenzurowanej Niemc - znajdziemy po niemiecku tutaj.

leveluncut1.jpg levelcut1.jpg

Zgadnij która wersja jest ocenzurowana z krwi ;D - osobiście uważam, że taka 'samotna' noga na środku pokoju wygląda śmiesznie, jakby ktoś zapomniał modelu usunąć :) --_KaszpiR_ 08:06, 23 wrz 2009 (UTC)

Niedawno pojawiła się informacja, że w grze przeoczono kilka tekstur - dlatego dystrybutor gry, firma Activision, zdecydował się wycofać grę ze sprzedaży. Pewnie wróci za jakiś czas po kompletnej kastracji.

2009.09.21

Co powiesz na Scouta rozszarpanego przez psa?
Tf2 logo.png

Tf2-dog-1.png Kliknij w obrazek aby przeczytać oryginalny tekst po angielsku. Oczywiście fake, ale jakie f@jny ;D

Odpowiedź Valve na pieska ;D
Tf2 logo.png

Widać, że chłopaki z Valve przyjrzeli się pieskowi i napisali odpowiedź na Teamfortress.com. Może zatrudnią kolesia do modellingu, bo dodanie psa do gry to byłaby masakra ;D

Czapki dla psów
Tf2 logo.png

Update 2 przedstawia realizację sugerowanych przez społeczność czapek dla piesków :). A Valve śpi czy tresuje zwierzaki?

2009.09.20

H.A.V.E. Online - koreańska gra uznana za remake TeamFortress 2.

H.A.V.E. Online - koreańska gra uznana za remake TeamFortress 2, czasem zwana "Toy Fotress Story" ponieważ modele graczy są zabawkami. Trailer jaki ukazał się jakiś czas temu bardzo przypominał trailer TF2. Jednakże poniższe wideo uświadamia różnice dzielące te gry. Koreański produkt bardziej przypomina quake'owy CTF z widokiem gracza w trzeciej osobie.


Ciekawe czy będzie dostępne w innych krajach niż Korea.

2009.09.17

"Half-Life 2: All sounds replaced by my voice" - mod z podmienionymi dźwiękami dla Half-life 2 :D

Co tu dużo gadać, filmik wyjaśnia wszystko :)



Download

2009.09.15

Przecena na Garry's Mod na Steam
Gmodbox.png

Warto kupic za jakies 16zł na Steam Garry's Moda. Oferta ważna do 21 Września. Szczegóły tutaj (albo kliknij w obrazek).

english.jpg

Moim zdaniem najfajniesza rzecz jaka powstała na Source. --_KaszpiR_ 16:22, 15 wrz 2009 (UTC)

2009.09.13

HLSS 0.8 odnaleziony ;)
Tool.png

Po długich poszukiwaniach na moim dysku znalazłem HLSS 0.8, a nuż się komuś przyda. Wiem jednak, że nie pokazuje on poprawnie listy graczy na serwerze w związku ze zmiana protokołu. Nie wiem czy będzie mi się chciało go edytować aby pokazywał status. Pewnie wystarczy przyjrzeć się klasie PQ z psychoquery (nadpisac z najnowszych psychostatsow i dostosować kod hlss).

Jeśli ktoś napisze kod to niech da mi znać na kaszpir at gmail dot com.

2009.09.11

Kosmetyka
  • Dorzuciłem klawisz Donate na prawo, oraz w sekcji Wsparcie (menu na lewo)
  • Staty z Irca mogą się komuś przydać - tutaj na dole
  • W przygotowaniu - logi z kanalu ircowego (edytuje CSS), więc będzie można mieć wgląd na to co się u nas działo. Części logów nie ma bo kiedyś miałem awarię dysku i je wcięło, dlatego będą dziury w kalendarzu.

2009.09.10

Aktualizacja Warhammer 40000: Dawn of War II

Po wydaniu przez Microsoft Windows Live 3 wielu graczy skarżyło się na częste wywalanie się gry. Wczoraj wieczorem wyszła mała (prawie niezauważalna) poprawka do DoW2, która poprawia kompatybilność gry z systemem Live.

Aktualizacja America's Army 3
Aa logo.jpg

Po dwóch miesiącach doczekaliśmy się kolejnej poprawki do trzeciej odsłony Americas Army. Nie będę tłumaczył całej listy zmian, jest za długi i używa się w niej specyficznego słownictwa, tylko opiszę w skrócie co się zmieniło.

  • Naprawiono odznaczenia związane z treningiem.
  • Naprawiono działanie komunikacji głosowej po zmianie mapy.
  • Przywrócono punkty ROE za atakowanie/zabijanie rannych (niemogących już walczyć) przeciwników.
  • Naprawiono problemy z ilością grantów.
  • Usprawniono wyszukiwarkę serwerów.
  • Dodano możliwość dołączenia do serwera przez podanie parametru +connect <ip> i opcjonalnie +password <haslo>.

Dla wszystkich chętnych pełna lista zmian znajduje się tutaj.

Aktualizacja Garry's Mod'a
Gmodbox.png
  • Dodano 10 nowych osiągnięć.
  • Ponownie włączono voice_inputfromfile.
  • Naprawiono pokazywanie niektórych odblokowanych osiągnięć jako zablokowanych.
Aktualizacja silnika Source 2007
  • Naprawiono exploit pozwalający wrzucenie na serwer plików w różne miejsca systemu plików.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera pakietem podającym się za SourceTV gdy opcja SourceTV została wyłączona.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera za pomocą podszywania się pod wiadomość rozłączenia z serwera.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera przez wysłanie do niego zdeformowanego pakietu.

2009.09.02

Czyszczenie przedmiotów w TeamFortress 2
Tf2 logo.png

W związku z chęcią posiadania przedmiotów przez niektóre osoby w TF2, używały one do tego specjalnych skryptów i aplikacji, dzięki którym były w stanie zdobyć różne przedmioty.Oczywiście Valve uznało to niezgodne z ideą zdobywania przedmiotów w grze, uznając to za zwyczajne oszustwo i zapowiedziało politykę 'zero tolerancji' dla oszustów. Dlatego też około 4.5% graczy w TF2 zostanie pozbawionych przedmiotów jakie nabyli dotychczas metodą nielegalną. W przyszłości jak ktoś będzie wykorzystywał nielegalne aplikacje do zdobycia przedmiotów, będzie się musiał liczyć z faktem, że może stracić wszystkie dotychczas zdobyte przedmioty.

Jest kara jak i jest nagroda - reszta uczciwie grających i normalnie zdobywających przedmioty graczy dostanie w wyniku całej akcji nową czapkę w swojej walizce. Dodatkowo Valve zwiększyło szansę na zdobycie czapek, oraz pracuje nad systemem ułatwiającym zdobywanie innych przedmiotów, jak na przykład przez handel wymienny, czy też przetwarzanie duplikatów w wybrane przedmioty.

2009.09.01

Aktualizacja TeamFortress 2 i Day Of Defeat: Source
Tf2 logo.png

Dzisiaj w nocy pojawiła się aktualizacja TeamFortress 2, dotyczy ona także części serwerowej. Poniżej lista zmian:

  • Dodano zmienną serwerową tf_allow_player_use do kontroli komendy +use podczas grania, domyślna wartość 0
  • Poprawiono błąd przepełnionej walizki z przedmiotami, objawiało się to z ciągłym znajdowaniem nowych rzeczy przy każdym uruchomieniu gry.
  • Naprawiono bug, umożliwiający palenie ludzi znajdujących się w wodzie/budynkach, kiedy podpalający był poza wodą.
  • Naprawiono bug zakleszczania się teleportującego się szpiega na osobach stojących na wyjściu wrogiego teleportu
  • Naprawiono błąd, w którym serwer nie rejestrował telefragów jako telefragów.
  • Pyro już nie odpycha podmuchem spektatorów w trybie free-look
  • Gest Hadouken u Pyro nie zabija Scout'ów podczas picia Bonk!'a i zmieniających stan niwelujący obrażenia.
  • Naprawiono zapisywanie zrzutów ekranu, które czasem były zapisywane poza katalogiem Screenshots w katalogu gry.
  • Poprawiono informację o śmierci oraz logowanie serwera podczas niszczenia konstrukcji - używane są teraz unikalne nazwy i ikony.
  • Poprawiono błąd nie rysowania obrazków w menu dla niestandardowych przedmiotów, objawiało się to przy hud_fastswitch 1 oraz używania klawiszy slot7 - slot10
  • Naprawiono HUD CTF nie wyświetlający panelu z ikonami flag w momencie, jak była aktywna tylko jedna flaga.

Zmiany na życzenie Społeczności graczy:

  • Możliwość ustawienia parametru parent dla obiektu item_teamflag
  • Dodano OnPickupTeam1 oraz OnPickupTeam2 do obiektu item_teamflag
  • Dodano dźwięki z filmików startowych jako pliki mp3, dostępne teraz w sound/misc

Zdaje się, że Day Of Defeat: Source uzyskał bardzo podobną aktualizację.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia