Serwer Counter-Strike: Source na Linuxie

Od HLDS.pl
Wersja Nx (dyskusja | edycje) z dnia 18:39, 2 paź 2009
(różn.) ← poprzednia wersja | zobacz aktualną wersję (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

Opis

Linuxowy serwer Counter-Strike: Source na szybko. srcds_big.gif

UWAGA ten artykuł jest wyłącznie pod Linuksa


Warto abyś najpierw zaznajomił się z artykułem Hldsupdatetool i programem steam

Wymagania

  • Linux server - dostęp przez SSH, na serwerze glibc 2.3 (większość platform które pojawiły się po roku 2003)
  • prawa do uruchomienia takich programów jak
    • mkdir - do stworzenia katalogu
    • wget - do pobrania pliku
    • uncompress/gzip - do rozpakowania hldsupdatetool
    • screen - do odpalania programu w tle
    • chmod - do zmiany praw
    • mcedit - może być nano czy pico albo inny edytor - do edycji plików, dla profesjonalistów jest vi
  • 1 GB wolnego na dysku

Instalacja

  • Tworzymy katalog gdzie ma być serwer
mkdir srcds_l
  • Przechodzimy do utworzonego katalogu:
cd srcds_l
wget http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
  • Zmieniamy prawa do pliku
chmod +x hldsupdatetool.bin
  • Uruchamiamy plik
./hldsupdatetool.bin

jak się pojawi pytanie wpisujemy słowo yes

  • Uruchamiamy potem steam
./steam

W tym momencie steam się zaktualizuje do nowej wersji, potem musimy go odpalić jeszcze raz ale z nowymi parametrami:

./steam -command update -game "Counter-Strike Source" -dir .

Dzięki temu nasz serwer się ściągnie do bieżącego katalogu - trochę to potrwa w zależności do łącza. Idź po kawę i co pewien czas sprawdzamy czy pobrał wszystkie pliki.


Uruchomienie

  • Wyedytuj/stwórz plik srcds_l/cstrike/cfg/server.cfg
  • Zmień tam co chcesz - nazwę hosta, czas zmiany mapy itp.
  • Odpal serwer komendą:
./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust -maxplayers 16 -autoupdate


  • Wszystko fajnie, ale jak wciśniesz ctrl+c albo wpiszesz quit albo zamkniesz konsolę to serwer zdechnie.

Napiszemy mały skrypt który zapobiegnie temu zdarzeniu, nazwiemy go start.sh Uruchom edytor i wpisz kod:

#!/bin/sh
export LD_LIBRARY_PATH=".:$LD_LIBRARY_PATH"
echo "Starting Cs:Source Server"
sleep 1
screen -A -m -d -S css-server ./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust +maxplayers 16 -autoupdate

(przy zapisie wpisz start.sh)

  • Zmieniamy prawa do pliku aby można było go uruchomić:
chmod +x start.sh
  • Odpalamy skrypt - uruchomi się serwer w tle
./start.sh
  • Podłączamy się aby zobaczyć co się dzieje
screen -x css-server
  • Wciskamy ctrl+a+d aby się odłączyć od podglądu (a serwer leci sobie w tle).


Zakończenie

Jeżeli chcesz zainstalować inny mod np. HL2 DeathMatch wpisz zamiast "Counter-Strike Server" na przykład "hl2mp". Przy odpalaniu serwera za to zamiast cstrike dajemy nazwę moda np hl2mp


Tutorial podaje tylko jak odpalić serwer na podstawowych ustawieniach. Stanowi on bazę do instalacji takich dodatków jak SourceMod czy Mani Admin Plugin.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia