Wprowadzenie dla zielonych
Ten artykuł powstał z myślą dla najbardziej niedoświadczonych osób, czyli kompletnie zielonych w temacie serwera. Tyczy się to szczególnie osób, które najczęściej grają na różnych serwerach gier (w domyśle Half-Life) i naszła ich chęć stworzenia własnego serwera, na lan i/lub na internet.
Poniżej znajduje się lista linków do artykułów, które wprowadzą was w pojęcia potrzebne do zrozumienia idei serwera gry oraz jego stworzenia.
Zacznijmy od definicji:
Serwer - co to w ogóle jest? Jeśli nie kliknąłeś tego linka i go nie przeczytałeś to znaczy, że nie nadajesz się do administracji serwerem.
Teraz powinieneś mieć pojęcie, że aby postawić serwer gry trzeba mieć sprzęt - komputer, oraz uruchomić na nim program, który pozwoli się graczom podłączyć i grać. No dobra, ale aby uruchomić program, trzeba mieć na nim system operacyjny, np.: Windows albo Linux. O ile Windows to wiadomo jak postawić, bo pewnie nie raz robiłeś format ;), to z linuksem trzeba trochę doświadczenia, i nie mamy zamiaru tu tłumaczyć takich podstaw. Przypuszczamy, że już masz system zainstalowany oraz do niego dostęp. Dlatego warto dowiedzieć się czym jest konsola zarówno systemu jak i w grze.
Dalej warto się zastanowić czy chcemy zainstalować HLDS[1] czy SRCDS[2] - w zależności jaki serwer chcemy postawić - oczywiście można zainstalować oba na raz, ale może potem, lepiej postawić najpierw jeden serwer.
Serwer Prywatny to po prostu serwer z hasłem wymaganym do podłączenia się do serwera. Szukaj zmiennej sv_password Serwer Publiczny to serwer bez hasła.
No dobra, zobacz HLDS albo SRCDS, nic więcej tu nie ma.
Przypisy
- ↑ Dotyczy to Counter-Strike w wersji 1.6.
- ↑ Dotyczy to Counter-Strike w wersji Source.