Szablon:Newsy

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

2008.03.11

Przez ostatnie dni trochę się działo. Chociażby na scenie Red Orchestry bo o niej dziś słów kilka. 1 marca premierę miał dotychczas największy mod do RO. Zwie sie on Mare Nostrum i przenosi gracza nad Morze Śródziemne. Początkowo była dostępna tylko jedna nowa nacja – Brytyjczycy, ale po aktualizacji sprzed kilku dni (patch 1.1) doszła następna (wojska Autralijskie), która zastąpiła na kilku mapach tę wcześniejszą. Oprócz nacji wprowadziła ona kilka istotnych zmian na 4 mapach (Akaba, Bardia, Tobruk Central, Fallen Empire), które są w dodatku. Dodam, że nie jest to finalna wersja dodatku, a zaledwie krztyna tego, czego się możemy po nim spodziewać.

  • Podstawka (wymagane) dodatku do zassania stąd stąd.
  • Patch 1.1 stąd, a hotfix 1.1a stąd.

Kontynuując temat modów, to w weekend wyszedł kolejny trailer Carpathian Crosses, którego premiera jest zapowiadana na mięsiąc kwiecień.

  • Do obejrzenia trailer:




  • Na zakończenie coś o zabezpieczeniu przeciw cheaterom. Jak dobrze wiadomo VAC w Red Orchestrze się nie sprawdza. No i właśnie dlatego, worluk i jeszcze paru ludzi z otoczenia wzięli sa za tworzenie mutatora. Nikogo wcześniej o tym nie informując stworzyli jakże przydatne “narzędzie” o nazwie AntiBS. Jest to malutki mutator, który ma opcje kickowania, banowania na sesję oraz banowania permanentnego takiego delikwenta, który ma za mało ambicji w sobie. Dodatkowo informuje administratorów serverów w logach o graczach używających głębi 16 bitowej. Do zassania stąd.

2008.02.23

  • SourceMod w wersji 1.0 zbliża się wielkimi krokami. Jaki informuje BAILOPAN nie będzie to jeszcze finalna wersja, lecz wersja stabilna 1.0 (dla przypomnienia, SourceMod jest jeszcze w fazie beta). Kiedy dokładnie zostanie wydana wersja stabilna jeszcze nie jest jeszcze wiadome. W ciągu najbliższych dni developerzy opublikują informacje dla osób które będą chciały zająć się tłumaczeniem SourceModa (my już mamy niemalże gotowe polskie tłumaczenie). Lista znanych zmian które nastąpią w wersji 1.0 w stosunku do obecnych nocnych buildów:
    • Następujące pluginy zmienią nazwę:
      • basefuncommands na funcommands
      • basefunvotes na funvotes
    • Następujące komendy zostaną usunięte:
      • sm_randomcycle_file (z randomcycle). Będzie używać pliku "randomcycle" z maplists.cfg.
      • sm_rtv_file (z rockthevote). Będzie używać pliku "rockthevote" z maplists.cfg.
      • sm_mapvote_file (z mapchooser). Będzie używać pliku "mapchooser" z maplists.cfg.

2008.02.22

  • Prawie 3D wykorzystując zwykły ekran monitora oraz dwa piloty Wii. Z początku nudne ale po 2 minutach zaczyna się naprawde fajny bajer ;). Tylko czekać aż wprowadzą to do gier. Więcej na http://johnnylee.net/.



2008.02.20

  • Z dniem wczorajszym dwie nowe wersje SourceMM doczekały się oficjalnej premiery. Nowe wersje są oznaczone numerkami 1.4.3 dla silnika Source oraz 1.6.0 dla silnika OrangeBox Engine (aka. Source 2007). Lista zmian jest dosyć długa i możecie ją przeczytać na oficjalnej stronie projektu. Do najważniejszych zmian należną:
    • Dodanie możliwości ładowania SourceMM z plików VDF, nie będzie już konieczna modyfikacja gameinfo.txt.
    • Dodanie możliwości ładowania pluginów SourceMM z plików VDF, struktura pliku będzie wyglądać mniej więcej tak:
"Metamod Plugin"
{ 
	"alias"		"sourcemod"
	"file"		"addons/sourcemod/bin/sourcemod_mm"
}

2008.02.19

  • Valve wydało kolejną aktualizację Team Fortress 2.
  • Lista zmian:
    • Naprawiono błędy i brakujące textury na Badlands
    • Naprawiono sytuacje kiedy szpieg zabijał ciosem w plecy stojąc z przed ofiarą
    • Naprawiono błędnie raportowane statystyki
    • Leżąca broń ładuje amunicję do połowy
    • Dodano automatyczne wykonywanie cfg gdy gracz zmieni klasę
    • Przywrócono ustawienie mp_forcecamera na 1

2008.02.16

Kolejna aktualizacja Team Fortress 2

  • Naprawiono crash'e serwera spowodowane ustawieniem mp_forcecamera na 1 (powrócono do poprzedniego zachowania)
  • Naprawiono rekordy statystyk które czasami były przypisywane do złej klasy (przykład)
  • Naprawiono SourceTV które się nie włączało gdy serwer startował z poleceniem +tv_enable 1
  • Serwer gry będzie teraz sprawdzał 32 porty podczas startu (by znaleźć wolny). Poprzednio sprawdzał tylko 10.

2008.02.15

  • Aktualizacja klienta STEAM właśnie została wydana. Oto lista zmian:
    • Naprawiono ściąganie gier, ich status sam zmieniał się na zapałzowany.
    • Ulepszono prędkość ściągania plików.
    • Aplikacja włącza się teraz szybciej.
    • Gdy linki w rozmowie zawierały np. przecinek były ucinane przez Steama, zostało to naprawione.
    • Zmieniono powiadomienie dotyczące grup.



2008.02.14

  • Dzisiaj o godzinie 20 ma nastąpić dość duży update Team Fortress 2. Już teraz znana jest lista zmian, którą możecie przeczytać poniżej.
    • Silnik Source
      • Zmieniono sposób w jaki mapa oświetlenia jest ładowana do karty graficznej przy ładowaniu poziomu. Na niektórych konfiguracjach sprzętowych może to skrócić czas ładowania mapy.
      • Zoptymalizowano niektóre systemy aby zwiększyć wydajność na niektórych konfiguracjach sprzętowych.
      • Statystyki graczy będą teraz wysyłane co zmianę, do tej pory były wysyłane gdy gracz zginął.
      • Ulepszono odgrywanie dźwięków.
      • Naprawiono wywalanie się gry spowodowane wciśnięciem kombinacji klawiszy alt-tab podczas ładowania mapy.
      • Wyeliminowano niepotrzebną tymczasową alokacje pamięci w pliku sceny.
    • Team Fortress 2
      • Wydano nową mapę Badlands
      • Zmiany na Dustbowl
        • Dodano nowy punkt dostępu do etapu drugiego przy bramie drużyny atakującej (na lewo od respawnu), pozwala to atakującym dotrzeć do lewej ścieżki bez narażenia ich na spam granatów, rakiet i atak działek.
        • Naprawiono dziurę w etapie trzecim - na punkcie pierwszym - która pozwalała graczowi chodzić po 'suficie'.
        • Naprawiono dziurę za etapem pierwszym - na punkcie pierwszym.
        • Naprawiono dziurę w dachu punktu pierwszego na domku w etapie pierwszym.
        • Naprawiono miejsce, w którym było widać przezroczyste tekstury i skyboxa (etap 1 punkt 2 - gdzieś koło skał).
        • Naprawiono kilka miejsc gdzie rakiety albo granaty mogły przelatywać przez obiekty.
        • Załatano dziurę przy etapie pierwszym koło bramy.
        • Zmniejszono rozmiar okien na etapie 3 aby uniemożliwić działkom strzelanie.
      • Zmiany na Well (CTF)
        • Naprawiono błąd kiedy pociągi nie jeździły.
        • Usunięto błąd gdy konsola pokazywała błędny komunikat o brakującym punkcie kontrolnym.
      • Zmiany na Granary
        • Usunięto przewagę czasową respawnu drużyny znajdującej się na środku (z -3 do 0).
        • Naprawiono kilka błędów związanych z patrzeniem na modele postaci z wysokich miejsc (czerwoni, niebieski punkt przy bramie i niebieski punkt drugi przy bramie).
        • Naprawiono kilka miejsc gdzie gracze mogli utknąć pomiędzy kontenerami i silosami.
        • Dostosowano przenikanie postaci na czerwonym kontenerze który sprawiał, że wydawało się, iż gracze latali.
      • Dodano małe opóźnienie (200 milisekund) zanim snajper z włączonym zoomem mógł trafić kogoś z krytykiem.
      • Dodano komendę po stronie serwera (mp_fadetoblack) - po śmierci nie widzimy nic oprócz czarnego ekranu.
      • Dodano dźwięk skwierczenia gdy Pyro pali kogoś.
      • Poprawiono efekt po wybuchu aby był nieco ciemniejszy.
      • Naprawiono błąd powodujący nieusuwania graczy nic nie robiących gdy na serwerze było ustawione mp_allowspectators na 0.
      • Dodano ctf_well do standardowego pliku mapcycle.txt
      • Dodano ctf_well do standardowego pliku motd.txt
      • Poprawiono teksturę kafelek na podłodze.
      • Poprawiono informacje o obrażeniach niektórych broni które nie były naliczane w statystykach gry TF2.
      • Dokonano kilku zmian w widoku Demomana związanych z problemami z wydajnością.
      • Dodano wykonywanie się pliku konfiguracyjnego przy wyborze postaci <klasa>.cfg.
      • Dodano nowy zegar na HUDzie pokazujący wartość zmiennej mp_timelimit. Jest to przydatne przy grze na czas na 2Forcie gdy jedynym ograniczeniem jest limit czasu.
      • Dodano logowanie zdarzenia zniszczenia budowli przez właściciela.
      • Naprawiono przenikanie cienia działa Inżyniera.
      • Zaktualizowana teksturę szkła.
    • SourceTV
      • SourceTV teraz używa ukrytego slotu na serwerze. Teraz może grać 24 graczy oraz być podłączone SourceTV.
      • Naprawiono niepokazywanie się płomienia z miotacza ognia Pyro na SourceTV.

2008.02.13

  • Insurgency Beta 3 na horyzoncie.
    • Insurgency Beta 3 będzie działać na nowym silniku Valve o nazwie OrangeBox. Jednakże do puki aktualizowany jest SDK Base NIE trzeba będzie kupować OrangeBoxa aby pograć w Insurgency.
    • Dojdzie nowe pole działań wojennych, Kosowo.
    • Stronami walczącymi w Kosowie będzie Armia Brytyjska oraz fikcyjna organizacja paramilitarna Serbska Armia Wyzwolenia.
    • Nowa zawartość zostanie zintegrowana z istniejącą już zawartością.
    • Obecnie istniejąca zawartość zostanie przeniesiona na nowy silnik oraz zaktualizowana do nowych zdolności silnika.
    • W czasie gdy Beta 3 będzie tworzona obecna wersja Insurgency będzie wciąż wspierana. Patche i aktualizacje będą wychodziły regularnie. Wersja 2.1 przyniesie aktualizację map oraz wszystko to co będzie możliwe do zaimplementowania na tej wersji silnika.
    • Obecnie istniejące modele zostaną przemodelowane tak aby zapewnić satysfakcję oraz dobre wrażenia. Tryby gry oraz zaktualizowane mapy zostaną dokładnie przetestowane przed wydaniem.
    • Obecnie istniejące grupy uderzeniowe / składy / klasy zostaną zostaną naprawione ak aby były bardziej intuicyjne i łatwiejsze do zrozumienia.
    • Morale będą odgrywały kluczową rolę w nowej wersji. Gracze będą dostawać morale za dobrą współpracę z drużyną, za umiejętności oraz akcje wspomagające.
    • Zostanie dodany system odblokowywania poziomów. System ten będzie bazował na twoim morale - dając Ci dostęp dodatkowych broni oraz akcesoriów. System działać będzie tylko na serwerze na którym obecnie grasz, zmian serwera bądź opuszczenie go spowoduje zamknięciem poziomów uzbrojenia.
    • Lepsi gracze będą mogli osiągnąć wyższy system uzbrojenia już po kilku rundach. To nie będzie żadnym trwałym systemem statystyk.
    • Gameplay będzie przejrzysty oraz dostępny dla każdego.
    • GUI zostanie całkowicie zmieniony. Będzie łatwiej nawigować, wybrać klasę, drużynę oraz spersonalizować wygląd gracza. To jest warunkiem dla systemu personalizacji jaki dodajemy..
    • Nowy system personalizacji będzie zawierał różne możliwości wyglądy postaci, wyboru broni podstawowej jak i zapasowej.
    • RPG, C4, IEDy będą porozrzucane po mapie i każdy gracz będzie mógł z nich skorzystać podczas walki.
    • ostaną dodane nowe mapy, nie tylko z nowego rejonu walk, ale dla już istniejącego rejonu Środkowego Wschodu.
    • Zostaną dodane nowe bronie takie jak: M16 With Aimpoint, 1911 Pistol, UZI Sub Machine Gun, M240 Heavy Machine Gun, PKM Heavy Machine Gun, oraz oczywiście inne bronie należące do Brytyjczyków i Serbów. Szczegóły i inna specyfikacja broni zostaną podane kiedy indziej.

2008.02.11

Counter-strike-online.jpg
  • Counter-Strike Online - nowy produkt Counter-Strike - preróbka Condition Zero na rynek azjatycki - rozwijany przez Nexon Corporation pod okiem Valve. Od Grudnia 2007 nadchodzący nowy KontrAtak jest już w fazie closed beta - zainteresowane osoby mogą znaleźć rodzynki pośród krzaczków na oficjalnej stronie - radzę jednak używać tylko Internet Explorera. Gra nie wymaga Steam ale żeby w niego grać online trzeba płacić kasę - pewnie coś na kształt WoW, więc myślę, że można na tym nieźle zarobić :)
    • Bronie - dodatkowych 8 nowych giwer:
      • USAS-12 - dwudziesto nabojowa strzelba terrorystów
      • K1A - smg dla CT z magazynkiem 20 naboi
      • MP7A1 - kolejny smg z magazynkiem na 20 pocisków
      • FN Scar - trzydziestostrzałowy karabin dla CT
      • XM-8 - odpowiednik tego powyższego dla Terro
      • VSK-94 - snajpka z magazynkiem 20 naboi u CT
      • SVD Sniper Rifle - snajpka semi-auto Terro z 10 nabojami w magazynku.
      • QBB-95 - maszynka do mielenia dla CT gotowa zjeść 70 kul w taśmie.
    • Mapy - dodatkowe, nowe:
      • Tunnel - mały deathmatch ;)
      • Camouflage - ratowanie zakładników
      • Camouflage 2 - jak wyżej ale zbilansowana (ehehhe ciekawe po co dali pierwszą...)
      • REX - mapa z 'bombowym' zakończeniem w laboratorium.
    • Modele postaci: 8 nowych modeli.
      • Terro w czerwonym berecie, w ubranku azjatyckiej Armii Czerwonej, we wdzianku jakiejś narodowej frakcji wyzwoleńczej (no ciekawe, że dla jednych narodowi powstańcy a dla innych terroryści... skąd my to znamy ;) oraz jako frakcja, która sama wymierza sprawiedliwość.
      • Grzeczni CT mają inne ubranka: - południowo koreański oddział 707, oddziały specjalne tajwańskiej policji, chiński oddział diabłów oraz japoński SAT.



2008.02.10

  • W nocy pojawił się ETQWPro w wersji 0.003, poniżej lista zmian:
    • poprawiono czarne zrzuty ekranu na koniec rundy
    • nie będzie więcej message overflow i wywalania klienta
    • działa wybór spawnów i wybór klas na respawn
      • setspawnpoint pokazuje listę spawnów
      • setspawnpoint <id> respawnuje na danym punkcie
      • setspawnpoint -1 wkrzesza na najbardziej wysuniętym do przodu respie
      • class <classid> <weaponid> wskrzesza z daną klasą gracza i bronią, numeracja od 0
    • usunięto restrukcje klas graczy (broni) bo była do du...., ograniczono inne klasy
    • automatycznie nagrywane dema teraz mają format data_czas_mapa, zaczynają się nagrywać w chwili rozpoczęcia odliczania rozgrzewki, a wyłączają się na koniec rundy/mapy albo zresetowania meczu
    • FireTeam pokazuje punkty zdrowia druzyny
    • bardzo głośne dźwięki trafień :)
    • zmiana rozrzutu broni (nie podano których)
    • dodano opcję pauzy - każdy team ma 3 pauzy które mogą trwać 2 minuty, odpauzowanie następuje 5 sekund po wpisaniu komendy i mogą je wpisywać tylko admini albo członkowie zespołów.
    • poprawiono ready Team aczkolwiek mogą się pojawić bugi
    • w związku z powyższymi zmianami wprowadzono aliasy w konsoli:
      • pause -> pauseGame
      • unpause -> unpauseGame
      • readyteam -> teamReady
      • setspawnpt -> setspawnPoint
  • Niestety już znalazłem błąd w tej wersji - jak się nałoży restrykcję na pojazdy to potem nie można jej zdjąć - przynajmniej z latającymi był taki zonk.


2008.02.09

strogified-pig.jpg
  • Wyszła nowa wersja PigModa do ETQW o nazwie Beta 5, 7 lutego. Zmiany:
    • aktualizacja konfigów
    • pig_vehicle_killbox domyslnie 0, ustaw na 1 aby włączyć killboxy pojazdów na mapach - aktualnie tylko dla Refinery i Sewer. Sprawdza czy pojazdy są w niedozwolonych strefach i niszczy pojazdy
    • pig_player_killbox domyslnie 0, ustaw na 1 aby włączyć killboxy dla graczy na mapach - dzięki temu ma się uniknąć niekórych exploitów.
    • zmiana gui klienta - w liscie broni nie pokazują się niedozwolone przedmioty (np deploy radar)
    • strona administracyjna rozszerzona o adminSet (flaga dla grupy), dzieki której dane osoby mogą dostosować parametry pigmoda
    • wyświetlanie informacji o pigmodzie podczas startu

2008.02.04

Hlsw 468.jpg
  • Znane większości osób narzędzie o nazwie HLSW doczekało się kolejnej stabilnej wersji, tym razem jest to 1.2.1. W najnowszej wersji dodano kilka nowych bajerów oraz obsługę nowych gier. Poniżej lista najważniejszych zmian:
    • Dodano obsługę skórek
    • Dodano obsługę Windows Vista
    • Dodano obsługę CoD 4
    • Dodano obsługę Crysis
    • Dodano obsługę SWAT 4: The Stetchkov Syndicate
    • Dodano obsługę F.E.A.R. Perseus Mandate
    • Dodano obsługę Armed Assault
    • Dodano obsługę Unreal Tournament 3
    • Dodano obsługę ETQW w wersji 1.4
    • Poprawiono kilka błędów z wywalaniem się HLSW

2008.02.02

Etqw-promod.jpg
  • Zapomnialem dodać, że wyszedł ETQWPRo w wersji 0.02. Postawiłem na serwerze INEA do testów. Mod posiada wiele niedociągnięć ale przynajmniej jakiś postęp.

2008.01.29

Moty_vote_released.jpg
  • Pojawiły się wyniki w rankingu Mod Of The Year na ModDB. W seckji Unreleased Mods zwyciężył mod o nazwie Zombie Panic: Source, nad którym pracuje nasz znajomy MapMan - gratulacje!!! Co więcej mod już został wydany i można się wczuć w zombiaka albo biednego ludzika \o/. W seckji Released Mods wygrał Insurgency - realistyczny mod także pod Half-Life 2.

2008.01.24

  • Pokazał się trailer do trailera (sic!) gry FarCry 2. Szczerże przynam, że `uwielbiam` jak filmiki składają się z 80% z napisów i logo firm :/

2008.01.23

  • Za dwa dni pojawi się nieoficjalny patch do Red Orchestra wyprodukowany przez ekipę o nazwie Minion Workz. Co ciekawego się szykuje? Zobaczcie sami na RedOrchestra.pl - załączony filmik twórców patcha.
Romwz_release.jpg
  • Wczoraj wyszedł PIGmod beta 3 pod ETQW - mod który ma na celu narzucenie restrykcji na grę w trybie klanowym typu infantry, głównie pod lię CAL w Stanach Zjednoczonych.

2008.01.22

  • Pewnie ostanio właściciele serwerów z PunkBusterem zauważyli, że nie działa streaming do PBBans - jak na razie nie wiadomo dlaczego. Na IRCu poddenerwowani twórcy serwisu sugerują ustawienie streamingu do PunksBusted. Trzeba czekać, bo wyglada na to, że im wygasła domena :D

Etqw-promod.jpg
  • ETQWPro przoeprowadzi 23.01.2008 zamknięty test wersji beta modu. Po tym zostanie podjęta decyzja czy wypuścić pierwszą betę publicznie w okolicach weekendu.

2008.01.21

  • Zapowiedziano grę twórców bry BattleField o nazwe Battlefield Heroes. Podobno ma być za darmo oraz do pobrania w lato tego roku - graficznie ma przypominać TeamFortress 2 - pod względem grafiki jak z kreskówek. Co do rozgrywki twórcy zapowiadają, że to gracze będą tworzyć zasady - ciekawe jak to będzie wyglądać w rzeczywistości. Na stronie oprócz fotki z okładki magazynu w którym jest wywiad z twórcami gry nie ma nic ;). Kolejna produkcja ze stajni EA - widać, że mogą cisnąc kasą w marketing promując produkt bazując na poprzednich tytułach. Tytuł z okładki wskazuje, że gra jest skazana na sukces. Hmmm to chyba gracze ocenią.
Battlefield-heroes.jpg
  • Pojawiła się nowa wersja QWPA do ETQW oznaczona numerem 0.8beta, obsługuje zmiany protokołu i zmiennych w ETQW jakie się pojawiły wraz z patchem 1.4.
  • Ciekawostka - hotfix do ETQW pod linuksa ma taką samą sumę kontrolną jak wczesniejsze binarki - czyzby prawda była taka, że wina leżała po stronie serwerów uwierzytelniających graczy (DemonWare) które powodowały zdalnie zwiechy serwerów gier? Chyba sie nigdy nie dowiemy ;). Niemniej serwery przestały się wieszać. Ale wiadomo, że następny hotfix w drodze bo kilka zmiennych bruździ w grze...
  • Coś dla fanów gry Portal - jak zrobić obudowę do kompa w kształcie Cube Companion :)
twcpc30_s.jpg
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia