HLStatsX
Od HLDS.pl
Spis treści |
Opis
Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :) |
HLStatsX są to statystyki bazujące na HLStats. HLStatsX jak swój pierwowzór są generowane w czasie rzeczywistym na podstawie przesłanych logów. Różnią się natomiast od HLStats tym że są tylko i wyłącznie do gier na silniku Source czyli CS:Source, DOD:S itp.
Wymagania
- HLStatsX
- PERL 5 lub nowszy z zainstalowanym modułem DBI.
- PHP 4.3 lub nowszy.
- MySQL 3.23 lub nowszy.
- Rcon do serwera Source.
- Konto shell'owe.
Zalecenia
Instalacja HLStatsX [Linux]
Instalacja
- Rozpakuj gdzieś plik z HlstatsX
- Przenieś katalogi hitbox, hlstatsinc oraz zawartość katalogu web w miejsce gdzie mają być statystyki.
Tworzenie bazy danych dla HLStatsX
Przez Shella
- Stwórz bazę danych w SQL-u
shell> mysqladmin create hlstatsx
- Stwórz tabele potrzebne do pracy HLStats
shell> mysql hlstats < hlstats.sql shell> mysql hlstats < game_<mod>.sql
za "< mod >" wstaw skrót gry dla której będą naliczane statsy.
- Stwórz użytkownika i hasło, dla HLStats
shell> mysql --user=root mysql mysql> GRANT ALL ON hlstats.* TO hlstats IDENTIFIED BY 'jakieshaslo';
Przez MyPhpAdmina
Konfiguracja HLStatsX
- Edytuj plik hlstats.conf (jest w podkatalogu perl tam gdzie został rozpakowany HLStatsX) - w tym pliku trzeba wpisać dane bazy SQL i kilka innych rzeczy.
- Adres bazy SQL.
DBHost "localhost"
- Jak sama nazwa wskazuje...
DBUsername "użytkownik bazy danych"
- Hasło do bazy danych.
DBPassword "hasło"
- Nazwa bazy danych, z której HLStatsX ma korzystać.
DBName "hlstats"
- Adres IP na którym HLStatsX będzie nasłuchiwał. Najlepiej zostawić puste, wtedy będzie nasłuch na wszystkich interfejsach.
BindIP ""
- Nr. portu na którym HLStatsX będzie nasłuchiwał.
Port 27500
- E-Mail na który będą wysyłane logi w przypadku wystąpienia jakichś błędów bazy danych.
MailTo "Tobi@hlstatsx.com"
- Teraz aby nasz serwer był obsługiwany przez HLStatsX trzeba go dopisać
Servers[0] = ("AddressPort" => "xxx.xxx.xxx.xxx:xxxxx", "MinPlayers" => "6", "AdminContact" => "Tobi@hlstatsx.com", "HLStatsURL" => "http://www.hlstatsx.com", "DisplayResultsInBrowser" => "0", "MasterServerData" => "7", "MasterServerInterval" => "200", "BroadCastEvents" => "0", "BroadCastPlayerActions" => "0", "BroadCastEventsCommand" => "say", "BroadCastEventsCommandSteamid" => "0", "BroadCastEventsCommandAnnounce" => "say", "PlayerEvents" => "1", "PlayerEventsCommand" => "say", "PlayerEventsCommandSteamid" => "0", "PlayerEventsCommandOSD" => "", "PlayerEventsAdminCommand" => "", "ShowStats" => "1", "TKPenalty" => "50", "SuicidePenalty" => "5", "AutoTeamBalance" => "0", "AutoBanRetry" => "0", "TrackServerLoad" => "1", "MinimumPlayersRank" => "0", "Admins" => "", "SwitchAdmins" => "0", "IgnoreBots" => "1", "SkillMode" => "0", "GameType" => "0", "EnablePublicCommands" => "1", "Mod" => "")
- Objaśnienia (tylko te najważniejsze):
- AddressPort - Adres i port na którym działa nasz serwer (chodzi o grę) np. 123.123.123.321:27015
- MinPlayers - Minimalna liczba graczy która musi być na serwerze aby statystyki były liczone.
- AdminContact - Kontakt do H@ serwera.
- HLStatsURL - Link do strony ze statystykami.
- AutoTeamBalance - Jak sama nazwa wskazuje...
- MinimumPlayersRank - Minimalna pozycja w rankingu aby być w statystykach.
- Admins - SteamID adminów oddzielone przecinakami np. "STEAM_0:1:XXX,STEAM_0:0:XXX,STEAM_0:1:XXX"
- SwitchAdmins - Admini maja być przerzucani w ramach AutoTeamBalance 1- tak; 0- nie
- IgnoreBots - 0- Wlicza boty do rankingu; 1- Ignoruje boty.
- Mod - Typ moda jakiego używa się do zarządzania graczami na serwerze. "BEETLE" dla Beetlesmod'a, "MANI" dla Mani Admin Plugina oraz SOURCEMO dla SourceModa.
- Objaśnienia (tylko te najważniejsze):
- Edytuj plik config.php - plik odpowiedzialny za wyświetlanie statystyk...
- Nazwa bazy danych, z której HLStats ma korzystać
define("DB_NAME", "hlstats");
- Jak sama nazwa wskazuje
define("DB_USER", "użytkownik bazy danych");
- Hasło do bazy danych
define("DB_PASS", "hasło");
- Adres bazy SQL
define("DB_ADDR", "localhost");
- Ścieżka do katalogu "hlstatsinc" np. /home/tobi/HLstatsX/hlstatsinc
define("INCLUDE_PATH", "");
- W statystykach ma być pokazywana GoogleMap z miejscami skąd łączą się gracze.
define("SHOW_GOOGLE_MAP", 1);
- Klucz potrzebny do wyświetlania GoogleMap na Twojej stronie. Można go zdobyć tu: http://www.google.com/apis/maps/signup.html
define("GOOGLE_MAP_KEY", "");
- Strefa na którą ma być standardowo widok GoogleMap.
define("GOOGLE_MAP_REGION", "EUROPE");
- Typ mapy. SATELLITE lub HYBRID
define ("GOOGLE_MAP_TYPE" , "SATELLITE");
- Sposób naliczania statystyk. LAN - dla śledzenia graczy po IP, NameTrack - dla śledzenia po nickach oraz Normal - dla śledzenia po SteamID.
define("MODE", "Normal");
- Ścieżka do plików graficznych. Np. /var/www/mywebspace.com/web/hlstatsimg/progress
define("IMAGE_PATH", "");
- Wejdź w http://www.nazwa_servera.com/hlstatsx/hlstats.php?mode=admin zaloguj się jako admin.
- Login: Admin
- Hasło: 123456
- PAMIETAJ, ABY ZMIENIĆ HASŁO i UŻYTKOWNIKA NA WŁASNE!!!
- Na stronie skonfiguruj, co trzeba w General Settings, Game Settings i Tools. Pamiętaj, aby skonfigurować HLStats aby "łapał" logi z twojego serwera cs'a! HLStats ignoruje dane, które pochodzą z serwera, który nie jest "zapisany" w opcjach.
Uruchamianie HLStatsX
- Nadaj prawa do wykonywania następującym plikom: run_hlstats, hlstats.pl, hlstats-awards.pl oraz hlstats-resolve.pl
chmod +x nazwa_pliku
- Odpal plik run_hlstats z parametrem start
./run_hlstats start
aby uruchomić naliczanie statystyk.
- Dodaj w server.cfg już w SRCDS następujące komendy:
log 1 logaddress_delall logaddress_add 1.2.3.4 27500
- 1.2.3.4 to adres (IP/host) gdzie pracuje hstats.pl a 27500 to port, na który mają być wysyłane logi (Pamiętaj że ten adres musi być identyczny, co w hlstats.conf (sekcja PORT)).
- Jeśli chcesz dzienne nagrody to dodaj do crontab'a coś takiego:
30 00 * * * cd /droga/gdzie/zdepakowales/hlstats; ./hlstats-awards.pl
Uwagi
- W każdym pliku który trzeba edytować są bardzo dokładne objaśnienia (po angielsku oczywiście) odnośnie zmiennych także słownik w łape i do przodu.
- Tutorial za http://hlstatsx.com/installation