SRCDS server.cfg
Opis
server.cfg przechowuje komendy ładowane przy starcie serwera. Jest to zwykły plik tekstowy, pod Windows mozna go więc otworzyc wrodpadem albo innym ulubionym programem do edycji plików tekstowych. Na Linuxie najczęściej korzystamy z programu nano, pico, mcedit, a dla wyjadaczy vi albo vim.
Wpisujemy do niego komendy oraz zmienne jakie maja być wykonane. Serwer przetworzy plik i wykona każdą linię w nim zawartą tak jakbyśmy to ręcznie wpisali w konsoli serwera albo poprzez rcon.
Komentarze
Najczęściej komentarze dodaje się po znakach // - dalsza część tekstu jest ignorowana do końca linii.
Przykład komentarzy - w ten sposób jak dkdamy jakąś komendę będziemy potem pamiętać co robi. Pamiętajcie - lepiej dodac komentarz niż potem się zastanawiać co jest w danej linii
// konfiguracja podstawowa sv_lan 1 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan maxplayers 22 //maksymalna ilosc graczy, pamietaj ze systemy rezerwacji slotow na serwerze zabieraa przewaznie 2 sloty sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard) // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny) // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze
Przykład
No dobra, ale co wpisac w konfigu - to zależy od moda, jednak wiele linii jest wspólnych dla wszstkich serwerów.
// Nazwa Serwera hostname "hlds.pl - Serwer Testowy" /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// sv_lan 1 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard) // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny) // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze mapcyclefile "mapcycle.txt" // plik zawiera liste map wg ktorych bedzie sie grac po zakonczeniu rozgrywki motdfile "motd.html" // nazwa pliku do wyswietlenia jak sie wchodzi na serwer, to czego ludzie nie czytaja :) servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwerze, odpalany przy pierwszym starcie /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Ustawienia Fizyki gry mp_allowspectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, mp_autokick 1 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca mp_chattime 10 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu zmienia sie mapa mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :) mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard) mp_timelimit 25 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, mp_tkpunish 1 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Ustawienia Serwera sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (na poczatek i koniec meczu) sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun sv_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 - pozwalaj (bo czituja) sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami) // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320) sv_pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia sv_region 3 // poniewaz jestesmy w europie ustawiamy 3 sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie sv_timeout 300 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze) /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // rcon i hasla sv_pausable 0 // czy mozna pauzowac gre klawiszem pause, 1 - tak, 0 - nie sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera, //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu //rcon_password "zupa" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal // np +rcon_password "zupa" sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon, // jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana // wtedy pomaga jedynie restart serwera /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Ustawienia rund mp_fraglimit 0 // limit fragów, zabić , jak ktoś osiągnie daną wartość to zmieni sie mapa na następną w apcyklu, 0 - wyłącza mp_playerid 0 // kontroluje jakie informacje gracz widi w statusbarze, 0 - wszskich graczy, 1 - tylko teammate, 2 - nikogo mp_spawnprotectiontime 3 //ochrona przed zabiciem po respawnie w sekundach, jak w tzm cyasie ktos yabije tp ten dostaje kicka /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Ustawienia Logowania log on // on - aktywuje logowanie (standard), off - deaktywuje sv_log_onefile 0 // 1 - loguje wszstko do jednego wielkiego pliku przez czas dzialania serwera, 0 - kazda mapa osobno ma pliki z logami sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane sv_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Rate Serwera sv_minrate 3500 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 0 , // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy // zaleca sie krzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze sv_maxrate 9999 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer // na lan 20000 // na serwer internetowy - zalzy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie mzniejszaj o 500 sv_instancebaselines 1 sv_forcepreload 1 // 1 - forsuj ladowanie plikow, 0 - wylacz (domyslnie) sv_maxupdaterate 30 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate, //jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety sv_minupdaterate 10 // minimalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate, //jesli ma wiecej to zwieksza ruch sieciowy i moze tracic pakiety, wartosc 10 to minimum sv_maxunlag 1 // amksymalny czas w sekundach kompensacji lagow //koniec