Szablon:Newsy
Od HLDS.pl
Spis treści |
2008.02.14
- Dzisiaj o godzinie 20 ma nastąpić dość duży update Team Fortress 2. Już teraz znana jest lista zmian, którą możecie przeczytać poniżej.
- Silnik Source
- Zmieniono sposób w jaki mapa oświetlenia jest ładowana do karty graficznej przy ładowaniu poziomu. Na niektórych konfiguracjach sprzętowych może to skrócić czas ładowania mapy.
- Zoptymalizowano niektóre systemy aby zwiększyć wydajność na niektórych konfiguracjach sprzętowych.
- Statystyki graczy będą teraz wysyłane co zmianę, do tej pory były wysyłane gdy gracz zginął.
- Ulepszono odgrywanie dźwięków.
- Naprawiono wywalanie się gry spowodowane wciśnięciem kombinacji klawiszy alt-tab podczas ładowania mapy.
- Wyeliminowano niepotrzebną tymczasową alokacje pamięci w pliku sceny.
- Team Fortress 2
- Wydano nową mapę Badlands
- Zmiany na Dustbowl
- Dodano nowy punkt dostępu do etapu drugiego przy bramie drużyny atakującej (na lewo od respawnu), pozwala to atakującym dotrzeć do lewej ścieżki bez narażenia ich na spam granatów, rakiet i atak działek.
- Naprawiono dziurę w etapie trzecim - na punkcie pierwszym - która pozwalała graczowi chodzić po 'suficie'.
- Naprawiono dziurę za etapem pierwszym - na punkcie pierwszym.
- Naprawiono dziurę w dachu punktu pierwszego na domku w etapie pierwszym.
- Naprawiono miejsce, w którym było widać przezroczyste tekstury i skyboxa (etap 1 punkt 2 - gdzieś koło skał).
- Naprawiono kilka miejsc gdzie rakiety albo granaty mogły przelatywać przez obiekty.
- Załatano dziurę przy etapie pierwszym koło bramy.
- Zmniejszono rozmiar okien na etapie 3 aby uniemożliwić działkom strzelanie.
- Zmiany na Well (CTF)
- Naprawiono błąd kiedy pociągi nie jeździły.
- Usunięto błąd gdy konsola pokazywała błędny komunikat o brakującym punkcie kontrolnym.
- Zmiany na Granary
- Usunięto przewagę czasową respawnu drużyny znajdującej się na środku (z -3 do 0).
- Naprawiono kilka błędów związanych z patrzeniem na modele postaci z wysokich miejsc (czerwoni, niebieski punkt przy bramie i niebieski punkt drugi przy bramie).
- Naprawiono kilka miejsc gdzie gracze mogli utknąć pomiędzy kontenerami i silosami.
- Dostosowano przenikanie postaci na czerwonym kontenerze który sprawiał, że wydawało się, iż gracze latali.
- Dodano małe opóźnienie (200 milisekund) zanim snajper z włączonym zoomem mógł trafić kogoś z krytykiem.
- Dodano komendę po stronie serwera (mp_fadetoblack) - po śmierci nie widzimy nic oprócz czarnego ekranu.
- Dodano dźwięk skwierczenia gdy Pyro pali kogoś.
- Poprawiono efekt po wybuchu aby był nieco ciemniejszy.
- Naprawiono błąd powodujący nieusuwania graczy nic nie robiących gdy na serwerze było ustawione mp_allowspectators na 0.
- Dodano ctf_well do standardowego pliku mapcycle.txt
- Dodano ctf_well do standardowego pliku motd.txt
- Poprawiono teksturę kafelek na podłodze.
- Poprawiono informacje o obrażeniach niektórych broni które nie były naliczane w statystykach gry TF2.
- Dokonano kilku zmian w widoku Demomana związanych z problemami z wydajnością.
- Dodano wykonywanie się pliku konfiguracyjnego przy wyborze postaci <klasa>.cfg.
- Dodano nowy zegar na HUDzie pokazujący wartość zmiennej mp_timelimit. Jest to przydatne przy grze na czas na 2Forcie gdy jedynym ograniczeniem jest limit czasu.
- Dodano logowanie zdarzenia zniszczenia budowli przez właściciela.
- Naprawiono przenikanie cienia działa Inżyniera.
- Zaktualizowana teksturę szkła.
- SourceTV
- SourceTV teraz używa ukrytego slotu na serwerze. Teraz może grać 24 graczy oraz być podłączone SourceTV.
- Naprawiono niepokazywanie się płomienia z miotacza ognia Pyro na SourceTV.
- Silnik Source
2008.02.13
- Insurgency Beta 3 na horyzoncie.
- Insurgency Beta 3 będzie działać na nowym silniku Valve o nazwie OrangeBox. Jednakże do puki aktualizowany jest SDK Base NIE trzeba będzie kupować OrangeBoxa aby pograć w Insurgency.
- Dojdzie nowe pole działań wojennych, Kosowo.
- Stronami walczącymi w Kosowie będzie Armia Brytyjska oraz fikcyjna organizacja paramilitarna Serbska Armia Wyzwolenia.
- Nowa zawartość zostanie zintegrowana z istniejącą już zawartością.
- Obecnie istniejąca zawartość zostanie przeniesiona na nowy silnik oraz zaktualizowana do nowych zdolności silnika.
- W czasie gdy Beta 3 będzie tworzona obecna wersja Insurgency będzie wciąż wspierana. Patche i aktualizacje będą wychodziły regularnie. Wersja 2.1 przyniesie aktualizację map oraz wszystko to co będzie możliwe do zaimplementowania na tej wersji silnika.
- Obecnie istniejące modele zostaną przemodelowane tak aby zapewnić satysfakcję oraz dobre wrażenia. Tryby gry oraz zaktualizowane mapy zosatną dokładnie przetestowane przed wydaniem.
- Obecnie istniejące grupy uderzeniowe / składy / klasy zostaną zostaną naprawione ak aby były bardziej intuicyjne i łatwiejsze do zrozumienia.
- Morale będą odgrywały kluczową rolę w nowej wersji. Gracze będą dostawać morale za dobrą współpracę z drużyną, za umiejętności oraz akcje wspomagające.
- Zostanie dodany system odblokowywania poziomów. System ten będzie bazował na twoich moralach - dając Ci dostęp dodatkowych broni oraz akcesoriów. System działać będzie tylko na serwerze na którym obecnie grasz, zmian serwera bądź opuszczenie go spowoduje zamknięciem poziomów uzbrojenia.
- Lepsi gracze będą mogli osiągnąć wyższy system uzbrojenia już po kilku rundach. To nie będzie żadnym trwałym systemem statystyk.
- Gameplay będzie przejrzysty oraz dostępny dla każdego.
- Graficzny Interfejs Użytkownika (GUI) zostanie całkowicie zmieniony. Będzie łatwiej nawigować, wybrać klasę, drużynę oraz spersonalizować wygląd gracza. To jest warunkiem dla systemu personalizacji jaki dodajemy..
- Nowy system personalizacji będzie zawierał różne możliwości wyglądy postaci, wyboru broni podstawowej jak i zapasowej.
- RPG, C4, IEDy będą porozrzucane po mapie i każdy gracz będzie mógł z nich skorzystać podczas walki.
- ostaną dodane nowe mapy, nie tylko z nowego rejonu walk, ale dla już istniejącego rejonu Środkowego Wschodu.
- Zostaną dodane nowe bronie takie jak: M16 With Aimpoint, 1911 Pistol, UZI Sub Machine Gun, M240 Heavy Machine Gun, PKM Heavy Machine Gun, oraz oczywiście inne bronie należące do Brytyjczyków i Serbów. Szczegóły i inna specyfikacja broni zostaną podane kiedy indziej.
2008.02.11
- Counter-Strike Online - nowy produkt Counter-Strike - preróbka Condition Zero na rynek azjatycki - rozwijany przez Nexon Corporation pod okiem Valve. Od Grudnia 2007 nadchodzący nowy KontrAtak jest już w fazie closed beta - zainteresowane osoby mogą znaleźć rodzynki pośród krzaczków na oficjalnej stronie - radzę jednak używać tylko Internet Explorera. Gra nie wymaga Steam ale żeby w niego grać online trzeba płacić kasę - pewnie coś na kształt WoW, więc myślę, że można na tym nieźle zarobić :)
- Bronie - dodatkowych 8 nowych giwer:
- USAS-12 - dwudziesto nabojowa strzelba terrorystów
- K1A - smg dla CT z magazynkiem 20 naboi
- MP7A1 - kolejny smg z magazynkiem na 20 pocisków
- FN Scar - trzydziestostrzałowy karabin dla CT
- XM-8 - odpowiednik tego powyższego dla Terro
- VSK-94 - snajpka z magazynkiem 20 naboi u CT
- SVD Sniper Rifle - snajpka semi-auto Terro z 10 nabojami w magazynku.
- QBB-95 - maszynka do mielenia dla CT gotowa zjeść 70 kul w taśmie.
- Mapy - dodatkowe, nowe:
- Tunnel - mały deathmatch ;)
- Camouflage - ratowanie zakładników
- Camouflage 2 - jak wyżej ale zbilansowana (ehehhe ciekawe po co dali pierwszą...)
- REX - mapa z 'bombowym' zakończeniem w laboratorium.
- Modele postaci: 8 nowych modeli.
- Terro w czerwonym berecie, w ubranku azjatyckiej Armii Czerwonej, we wdzianku jakiejś narodowej frakcji wyzwoleńczej (no ciekawe, że dla jednych narodowi powstańcy a dla innych terroryści... skąd my to znamy ;) oraz jako frakcja, która sama wymierza sprawiedliwość.
- Grzeczni CT mają inne ubranka: - południowo koreański oddział 707, oddziały specjalne tajwańskiej policji, chiński oddział diabłów oraz japoński SAT.
- Bronie - dodatkowych 8 nowych giwer:
2008.02.10
- W nocy pojawił się ETQWPro w wersji 0.003, poniżej lista zmian:
- poprawiono czarne zrzuty ekranu na koniec rundy
- nie będzie więcej message overflow i wywalania klienta
- działa wybór spawnów i wybór klas na respawn
- setspawnpoint pokazuje listę spawnów
- setspawnpoint <id> respawnuje na danym punkcie
- setspawnpoint -1 wkrzesza na najbardziej wysuniętym do przodu respie
- class <classid> <weaponid> wskrzesza z daną klasą gracza i bronią, numeracja od 0
- usunięto restrukcje klas graczy (broni) bo była do du...., ograniczono inne klasy
- automatycznie nagrywane dema teraz mają format data_czas_mapa, zaczynają się nagrywać w chwili rozpoczęcia odliczania rozgrzewki, a wyłączają się na koniec rundy/mapy albo zresetowania meczu
- FireTeam pokazuje punkty zdrowia druzyny
- bardzo głośne dźwięki trafień :)
- zmiana rozrzutu broni (nie podano których)
- dodano opcję pauzy - każdy team ma 3 pauzy które mogą trwać 2 minuty, odpauzowanie następuje 5 sekund po wpisaniu komendy i mogą je wpisywać tylko admini albo członkowie zespołów.
- poprawiono ready Team aczkolwiek mogą się pojawić bugi
- w związku z powyższymi zmianami wprowadzono aliasy w konsoli:
- pause -> pauseGame
- unpause -> unpauseGame
- readyteam -> teamReady
- setspawnpt -> setspawnPoint
- Niestety już znalazłem błąd w tej wersji - jak się nałoży restrykcję na pojazdy to potem nie można jej zdjąć - przynajmniej z latającymi był taki zonk.
2008.02.09
- Wyszła nowa wersja PigModa do ETQW o nazwie Beta 5, 7 lutego. Zmiany:
- aktualizacja konfigów
- pig_vehicle_killbox domyslnie 0, ustaw na 1 aby włączyć killboxy pojazdów na mapach - aktualnie tylko dla Refinery i Sewer. Sprawdza czy pojazdy są w niedozwolonych strefach i niszczy pojazdy
- pig_player_killbox domyslnie 0, ustaw na 1 aby włączyć killboxy dla graczy na mapach - dzięki temu ma się uniknąć niekórych exploitów.
- zmiana gui klienta - w liscie broni nie pokazują się niedozwolone przedmioty (np deploy radar)
- strona administracyjna rozszerzona o adminSet (flaga dla grupy), dzieki której dane osoby mogą dostosować parametry pigmoda
- wyświetlanie informacji o pigmodzie podczas startu
2008.02.04
- Znane większości osób narzędzie o nazwie HLSW doczekało się kolejnej stabilnej wersji, tym razem jest to 1.2.1. W najnowszej wersji dodano kilka nowych bajerów oraz obsługę nowych gier. Poniżej lista najważniejszych zmian:
- Dodano obsługę skórek
- Dodano obsługę Windows Vista
- Dodano obsługę CoD 4
- Dodano obsługę Crysis
- Dodano obsługę SWAT 4: The Stetchkov Syndicate
- Dodano obsługę F.E.A.R. Perseus Mandate
- Dodano obsługę Armed Assault
- Dodano obsługę Unreal Tournament 3
- Dodano obsługę ETQW w wersji 1.4
- Poprawiono kilka błędów z wywalaniem się HLSW
2008.02.02
- Zapomnialem dodać, że wyszedł ETQWPRo w wersji 0.02. Postawiłem na serwerze INEA do testów. Mod posiada wiele niedociągnięć ale przynajmniej jakiś postęp.
2008.01.29
- Pojawiły się wyniki w rankingu Mod Of The Year na ModDB. W seckji Unreleased Mods zwyciężył mod o nazwie Zombie Panic: Source, nad którym pracuje nasz znajomy MapMan - gratulacje!!! Co więcej mod już został wydany i można się wczuć w zombiaka albo biednego ludzika \o/. W seckji Released Mods wygrał Insurgency - realistyczny mod także pod Half-Life 2.
2008.01.24
- Pokazał się trailer do trailera (sic!) gry FarCry 2. Szczerże przynam, że `uwielbiam` jak filmiki składają się z 80% z napisów i logo firm :/
2008.01.23
- Za dwa dni pojawi się nieoficjalny patch do Red Orchestra wyprodukowany przez ekipę o nazwie Minion Workz. Co ciekawego się szykuje? Zobaczcie sami na RedOrchestra.pl - załączony filmik twórców patcha.
- Wczoraj wyszedł PIGmod beta 3 pod ETQW - mod który ma na celu narzucenie restrykcji na grę w trybie klanowym typu infantry, głównie pod lię CAL w Stanach Zjednoczonych.
2008.01.22
- Pewnie ostanio właściciele serwerów z PunkBusterem zauważyli, że nie działa streaming do PBBans - jak na razie nie wiadomo dlaczego. Na IRCu poddenerwowani twórcy serwisu sugerują ustawienie streamingu do PunksBusted. Trzeba czekać, bo wyglada na to, że im wygasła domena :D
- ETQWPro przoeprowadzi 23.01.2008 zamknięty test wersji beta modu. Po tym zostanie podjęta decyzja czy wypuścić pierwszą betę publicznie w okolicach weekendu.
2008.01.21
- Zapowiedziano grę twórców bry BattleField o nazwe Battlefield Heroes. Podobno ma być za darmo oraz do pobrania w lato tego roku - graficznie ma przypominać TeamFortress 2 - pod względem grafiki jak z kreskówek. Co do rozgrywki twórcy zapowiadają, że to gracze będą tworzyć zasady - ciekawe jak to będzie wyglądać w rzeczywistości. Na stronie oprócz fotki z okładki magazynu w którym jest wywiad z twórcami gry nie ma nic ;). Kolejna produkcja ze stajni EA - widać, że mogą cisnąc kasą w marketing promując produkt bazując na poprzednich tytułach. Tytuł z okładki wskazuje, że gra jest skazana na sukces. Hmmm to chyba gracze ocenią.
- Pojawiła się nowa wersja QWPA do ETQW oznaczona numerem 0.8beta, obsługuje zmiany protokołu i zmiennych w ETQW jakie się pojawiły wraz z patchem 1.4.
- Ciekawostka - hotfix do ETQW pod linuksa ma taką samą sumę kontrolną jak wczesniejsze binarki - czyzby prawda była taka, że wina leżała po stronie serwerów uwierzytelniających graczy (DemonWare) które powodowały zdalnie zwiechy serwerów gier? Chyba sie nigdy nie dowiemy ;). Niemniej serwery przestały się wieszać. Ale wiadomo, że następny hotfix w drodze bo kilka zmiennych bruździ w grze...
- Coś dla fanów gry Portal - jak zrobić obudowę do kompa w kształcie Cube Companion :)