Demo z gry

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Linki)
(standardowo poprawiam literówki)
 
Linia 1: Linia 1:
 
=Opis=
 
=Opis=
Demo z gry jest najczęściej narganym fragmentem rozgrywki z serwera gry, wykorzytując jej własny silnik. Oczywiście to czy demo mozna nagrac zależy od samej gry.
+
Demo z gry jest najczęściej nagranym fragmentem rozgrywki z serwera gry, wykorzystując jej własny silnik. Oczywiście to czy demo można nagrać zależy od samej gry.
  
Dema najczęściej nagrywa sie wpisując komendy w [[konsola|kosoli]] gry.  
+
Dema najczęściej nagrywa się wpisując komendy w [[konsola|kosoli]] gry.  
  
Dema rozrózniamy na nagrane pos tronie gracza - ''client demo'' - oraz na dema nagrane w sepcjalnym trybie serwerowym - ''server demo'' bardzo często nagrywane prze serwer gry albo przez specjalnie przygotowany program do nagrywania - jak np [[HLTV]] dla [[Half-Life]]. Server demo rózni się tym do client demo, że zawiera o wiele więcej informacji o tym co się dzieje w grze - najczęściej są przedstawione wszystkie ruchy raczy, obiektów itd na mapie, dzięki czemu można oglądać rozgrywke z róznych punków na mapie.
+
Dema rozróżniamy na nagrane po stronie gracza - ''client demo'' - oraz na dema nagrane w specjalnym trybie serwerowym - ''server demo'' bardzo często nagrywane prze serwer gry albo przez specjalnie przygotowany program do nagrywania - jak np [[HLTV]] dla [[Half-Life]]. Server demo rożni się tym do client demo, że zawiera o wiele więcej informacji o tym co się dzieje w grze - najczęściej są przedstawione wszystkie ruchy raczy, obiektów itd na mapie, dzięki czemu można oglądać rozgrywkę z różnych punków na mapie.
  
Jednakże client demo ma swoje plusy - o wiele dokładniej odzwierciedla ruchy i rekacje gracza który nagrywał dane demo - daltego często stosowane przy sprawdzaniu czy gracz nie oszukiwał w grze ([[cheat]]).
+
Jednakże client demo ma swoje plusy - o wiele dokładniej odzwierciedla ruchy i reakcje gracza który nagrywał dane demo - dlatego często stosowane przy sprawdzaniu czy gracz nie oszukiwał w grze ([[cheat]]).
  
 
Dema serwerowe często są wykorzystywane do tworzenia filmów albo do odtworzenia juz nagranego dema wielu osobom.
 
Dema serwerowe często są wykorzystywane do tworzenia filmów albo do odtworzenia juz nagranego dema wielu osobom.
Linia 18: Linia 18:
 
  Demo saved as halflife\valve\stefan_i_kumple.dem
 
  Demo saved as halflife\valve\stefan_i_kumple.dem
 
=Odtwarzanie=
 
=Odtwarzanie=
*Aby odtworzyć demo nalezy je umieścić w katalogu modu na jakim zostało nagrane (np w katalogu cstrike\) a następnie w konsoli wpisać '''playdemo <nazwa_pliku>'''
+
*Aby odtworzyć demo należy je umieścić w katalogu modu na jakim zostało nagrane (np w katalogu cstrike\) a następnie w konsoli wpisać '''playdemo <nazwa_pliku>'''
 
  playdemo stefan_i_kumple
 
  playdemo stefan_i_kumple
W tym momencie gra załaduje odpowiednia mape i będziemy widzieli to co zostało nagrane.
+
W tym momencie gra załaduje odpowiednia mapę i będziemy widzieli to co zostało nagrane.
*Istnieje także inny sposób otworzenia dema, komendą '''viewdemo <nazwa_dema>''' - wykorzystwanego kiedyś do oglądania.
+
*Istnieje także inny sposób otworzenia dema, komendą '''viewdemo <nazwa_dema>''' - wykorzystywanego kiedyś do oglądania.
  
  
 
=Specjalne tryby=
 
=Specjalne tryby=
*'''timedemo <nazwa_dema>''' - odtowrzy nam demo z maksymalną prędkością na jaką stać nasza maszynę, często stosowane do sprawdzenia wydajności systemu, szczególnie jak chcemy sprawdzić np który z bardzo pdobnych omputerów jest jednak szybszy. Oczywiście od przędkości zależy wiele czynników - zarówno sprzęt jak i oprogramowanie.
+
*'''timedemo <nazwa_dema>''' - odtworzy nam demo z maksymalną prędkością na jaką stać nasza maszynę, często stosowane do sprawdzenia wydajności systemu, szczególnie jak chcemy sprawdzić np który z bardzo podobnych komputerów jest jednak szybszy. Oczywiście od prędkości zależy wiele czynników - zarówno sprzęt jak i oprogramowanie.
  
 
=Inne gry=
 
=Inne gry=
W innych grach nagrywanie i odtwarzanie jest podobne, przewaznie inne sa tylko komendy odpowiedzialne za rozpoczęcie i zatrzymanie nagrywanego dema. Lepiej poszukać na necie listy komend do gry.
+
W innych grach nagrywanie i odtwarzanie jest podobne, przeważnie inne tylko komendy odpowiedzialne za rozpoczęcie i zatrzymanie nagrywanego dema. Lepiej poszukać na necie listy komend do gry.
  
  
 
=Linki=
 
=Linki=
* [[HLTV]] - program do oglądania rozgywek na serwerze dla wielu ludzi na żywo albo do nagrywania oraz odtwarzania demek.
+
* [[HLTV]] - program do oglądania rozgrywek na serwerze dla wielu ludzi na żywo albo do nagrywania oraz odtwarzania demek.
 
[[kategoria:skróty]]
 
[[kategoria:skróty]]
 
* [http://www.seismovision.net/ SeismoVision] - kombajn do odpalania dem dla różnych gier.
 
* [http://www.seismovision.net/ SeismoVision] - kombajn do odpalania dem dla różnych gier.

Aktualna wersja na dzień 16:04, 20 kwi 2007

Spis treści

Opis

Demo z gry jest najczęściej nagranym fragmentem rozgrywki z serwera gry, wykorzystując jej własny silnik. Oczywiście to czy demo można nagrać zależy od samej gry.

Dema najczęściej nagrywa się wpisując komendy w kosoli gry.

Dema rozróżniamy na nagrane po stronie gracza - client demo - oraz na dema nagrane w specjalnym trybie serwerowym - server demo bardzo często nagrywane prze serwer gry albo przez specjalnie przygotowany program do nagrywania - jak np HLTV dla Half-Life. Server demo rożni się tym do client demo, że zawiera o wiele więcej informacji o tym co się dzieje w grze - najczęściej są przedstawione wszystkie ruchy raczy, obiektów itd na mapie, dzięki czemu można oglądać rozgrywkę z różnych punków na mapie.

Jednakże client demo ma swoje plusy - o wiele dokładniej odzwierciedla ruchy i reakcje gracza który nagrywał dane demo - dlatego często stosowane przy sprawdzaniu czy gracz nie oszukiwał w grze (cheat).

Dema serwerowe często są wykorzystywane do tworzenia filmów albo do odtworzenia juz nagranego dema wielu osobom.

Nagrywanie

  • Gry bazujące na Half-Life mają komendę record <nazwa_dema>, na przykład
record stefan_i_kumple

Od tego momentu demo powinno się nagrywać w katalogu modu w jakim toczy sie rozgrywka (np cstrike\).

  • Nagrywanie mozna zatrzymać komendą stop.
stop
Demo saved as halflife\valve\stefan_i_kumple.dem

Odtwarzanie

  • Aby odtworzyć demo należy je umieścić w katalogu modu na jakim zostało nagrane (np w katalogu cstrike\) a następnie w konsoli wpisać playdemo <nazwa_pliku>
playdemo stefan_i_kumple

W tym momencie gra załaduje odpowiednia mapę i będziemy widzieli to co zostało nagrane.

  • Istnieje także inny sposób otworzenia dema, komendą viewdemo <nazwa_dema> - wykorzystywanego kiedyś do oglądania.


Specjalne tryby

  • timedemo <nazwa_dema> - odtworzy nam demo z maksymalną prędkością na jaką stać nasza maszynę, często stosowane do sprawdzenia wydajności systemu, szczególnie jak chcemy sprawdzić np który z bardzo podobnych komputerów jest jednak szybszy. Oczywiście od prędkości zależy wiele czynników - zarówno sprzęt jak i oprogramowanie.

Inne gry

W innych grach nagrywanie i odtwarzanie jest podobne, przeważnie inne są tylko komendy odpowiedzialne za rozpoczęcie i zatrzymanie nagrywanego dema. Lepiej poszukać na necie listy komend do gry.


Linki

  • HLTV - program do oglądania rozgrywek na serwerze dla wielu ludzi na żywo albo do nagrywania oraz odtwarzania demek.
  • SeismoVision - kombajn do odpalania dem dla różnych gier.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia