Detox

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Detox Auth Server)
(Opis)
 
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
== Opis ==
+
[[Grafika:Detox.jpg|right]]
'''Detox Anti-Cheat''', często zwany w skrócie '''Detox''', to system [[anticheat]] służący przy blokowaniu i wykrywaniu nadużyć w grze, szczególnie podczas meczy, mixów i [[PCW]].
+
= Opis =
 
+
'''Detox Anti-Cheat''', często zwany w skrócie '''Detox''', to system [[anticheat]] służący przy blokowaniu i wykrywaniu nadużyć w grze [[Counter-Strike: Source]], szczególnie podczas meczy, mixów i [[PCW]].
Oficjalna strona http://detox.caleague.com
+
  
 
Wymagany w meczach w [[Cyberathlete Amateur League]] w '''Euro Season 1''', i '''NA season 5''''.
 
Wymagany w meczach w [[Cyberathlete Amateur League]] w '''Euro Season 1''', i '''NA season 5''''.
+
<gallery>
 +
Grafika:Detox_playerinfo.jpg
 +
Grafika:Detox_readyup2.jpg
 +
Grafika:Detox_readyup1.jpg
 +
</gallery>
 +
=Wymagania=
 
Do pełnej pracy wymaga 3 elementów:
 
Do pełnej pracy wymaga 3 elementów:
 
*Detox Client
 
*Detox Client
Linia 11: Linia 15:
 
*Detox Auth Server
 
*Detox Auth Server
  
== Detox Client ==
+
=Linki=
 +
*[http://detox.caleague.com Oficjalna strona ]
 +
 
 +
= Detox Client =
 
Program uruchamiany po stronie gracza, wykrywa wszelkie parametry gry jakie są aktywne ze szczególnym naciskiem na:
 
Program uruchamiany po stronie gracza, wykrywa wszelkie parametry gry jakie są aktywne ze szczególnym naciskiem na:
 
*zmienne w grze
 
*zmienne w grze
Linia 18: Linia 25:
 
Aby korzystać z klienta, po uruchomieniu programu trzeba wpisac dane do zalogowani sie do sieci detox-ac.net (detox auth server), potem mozna zminimalizować program. W między czasie jak gracz podłącza sie do serwera gry, detox client podłącza się do detox servera i przesyłane są znikome informacje o użytkowniku - nie powinny mieć one wpływu na grywalnośc w grze.
 
Aby korzystać z klienta, po uruchomieniu programu trzeba wpisac dane do zalogowani sie do sieci detox-ac.net (detox auth server), potem mozna zminimalizować program. W między czasie jak gracz podłącza sie do serwera gry, detox client podłącza się do detox servera i przesyłane są znikome informacje o użytkowniku - nie powinny mieć one wpływu na grywalnośc w grze.
  
'''Aktualnie Detox Client jest zawieszony w rozwoju.'''
+
'''Aktualnie Detox Client jest zawieszony w rozwoju.''' Na szczeście sam Detox Server  Plugin moze działać bez klienta.
  
== Detox Server Plugin==
+
= Detox Server Plugin=
Dodatek uruchomiony na serwerze gry. Jego działanie jest bardzo podobne do plugina [[CAL Server Plugin|CSP]], jest jednak poszerzony o parę funkcji. Jednym zważniejszych roszerzeń jest '''Ready Up'' czyli system meczowy.
+
  
Instalacja jest bardzo prosta - trzeb awypakowac plugin do katalogu rozszerzeń na serwerze.
+
Często w skrócie opisywany jako '''Detox''' albo '''DSP''' - dodatek uruchomiony na serwerze gry i jest przeznaczony '''wyłącznie''' na dedykowane serwery internetowe (''nie będzie działał na serwerach na LAN''). Jego działanie jest bardzo podobne do plugina [[CAL Server Plugin|CSP]] (''blokuje zmienne u klientów jak [[zBlock]] na którym był wzorowany''), jest jednak poszerzony o parę funkcji - między innymi pobiera dane o graczach z serwera WWW, gdzie gracze się rejestrują. Jednym z ważniejszych roszerzeń jest ''Ready Up'' czyli system meczowy.
 +
<gallery>
 +
grafika:Detox_cvar1.jpg
 +
grafika:Detox_cvar2.jpg
 +
grafika:Detox_cvar3.jpg
 +
</gallery>
  
== Detox Auth Server ==
+
Tam gdzie widać tekst ''Reverted ...'' oznacza, że zmiana zmiennej została zablokowana przez serwer.
 +
==Wersja==
 +
Detox 0.93
 +
 
 +
==Linki==
 +
* [http://detox.caleague.com/index.php Detox Server Plugin]
 +
 
 +
==Instalacja==
 +
Instalacja jest bardzo prosta - trzeba wypakować plugin do katalogu rozszerzeń na serwerze.
 +
Serwer gry powinen miec odblokowany port 80 do kontakotwania się z klientami i serwerem autoryzującym. Jesli jednak nie jest mozliwe nawiązanie połączeń to plugin przechodzi w tryb offline.
 +
== Ready Up==
 +
W konsoli wpisujesz z użyciem [[rcon]]
 +
rcon dsp_readyup 1
 +
i każdemu graczowi pojawia się menu z wyborem statusu gotowości. Jak wszscy są gotowi to pojawi asie komunikat ''3 restarts and Ready'' i wtedy ładowany jest konfig meczowy i nastepują restarty.
 +
==Zmiana konfiguracji==
 +
Zminna ''dsp_config'' definuje jaki konfig załadować na mecz. Przykład z użyciem komendy [[rcon]]:
 +
rcon dsp_config cal_ot.cfg
 +
==Komendy==
 +
===Konsola===
 +
 
 +
*dsp_enable 0/1
 +
0 wyłącza, 1 włacza plugin
 +
*dsp_offline 0/1
 +
0 działa w trybie online, 1 plugin działa w trybie offline
 +
*dsp_readyup 0/1
 +
0 tryb warmup, 1 tryb meczu
 +
*dsp_matchcfg nazwa_pliku.cfg
 +
wykonaj dany plik konfiguracyjny przy starcie meczu, domyślnie calcss.cfg
 +
*dsp_warmupcfg nazwa_pliku.cfg
 +
wykonaj dany plik konfiguracyjny przy starcie rozgrzewki, domyślnie calcsswarmup.cfg
 +
 
 +
===Komendy klienta===
 +
* playerlist
 +
komenda [[konsola|konsoli]] wyświetlająca listę graczy na serwerze, drużynę, status ready
 +
* say ready
 +
zmienia status gracza na gotowego do meczu
 +
* say notready
 +
zmienia status gracza na nie gotowego na mecz
 +
 
 +
===Komendy serwerowe i klienta===
 +
*dsp_tickrate
 +
wyświetla tickrake na jakim pracuje serwer gry
 +
*dsp_version
 +
wyświetla wersję pluginu działającego na serwerze
 +
===Blokowane komendy (nowe)===
 +
*toggle
 +
blokuje komendę toggle która jest w silniku Source beta, umożliwiającą odblokowywanie niektórych funkcji przez graczy
 +
*r_partition_level
 +
Związane z silnikiem Source beta, nie pozwala na rysowanie boxów otaczających graczy , wystających przez powierzchnie (więc widac było graczy przez cienkie ściany)
 +
 
 +
= Detox Auth Server =
 
Serwer autoryzujący dane o graczach, gracz po rejestraci dostaje unikalny login z hasłem który identyfikuje go w sieci, i jego poczynani mogą byc śledzone.
 
Serwer autoryzujący dane o graczach, gracz po rejestraci dostaje unikalny login z hasłem który identyfikuje go w sieci, i jego poczynani mogą byc śledzone.
 +
 +
Aktualnie Auth server jest serwerem w sieci [[CAL]] i jest bazowany na [[PHP]]/[[MySQL]].
 +
 +
= Ciekawostki =
 +
* Detox podobnie jak CSP miał się w głównej mierze składac z klienta, ale ponieważ plugin serwerowy miał masę dziur, zdecydowano się na jakiś czas nawet nie mysleć o projekcie klienta :)
 +
* Są pogłoski od samego autora, którym jest Radu "opi" Trambitas , że Detox zostanie zaimportowany na [[Counter-Strike 1.6]]
  
  
Linia 32: Linia 99:
 
[[Kategoria:Serwery gier]]
 
[[Kategoria:Serwery gier]]
 
[[Kategoria:Anticheat]]
 
[[Kategoria:Anticheat]]
 +
[[kategoria:SRCDS]]

Aktualna wersja na dzień 21:17, 15 sie 2006

Detox.jpg

Spis treści

Opis

Detox Anti-Cheat, często zwany w skrócie Detox, to system anticheat służący przy blokowaniu i wykrywaniu nadużyć w grze Counter-Strike: Source, szczególnie podczas meczy, mixów i PCW.

Wymagany w meczach w Cyberathlete Amateur League w Euro Season 1, i NA season 5'.

Wymagania

Do pełnej pracy wymaga 3 elementów:

  • Detox Client
  • Detox Server Plugin
  • Detox Auth Server

Linki

Detox Client

Program uruchamiany po stronie gracza, wykrywa wszelkie parametry gry jakie są aktywne ze szczególnym naciskiem na:

  • zmienne w grze
  • zmienione modele
  • zmienione dźwięki

Aby korzystać z klienta, po uruchomieniu programu trzeba wpisac dane do zalogowani sie do sieci detox-ac.net (detox auth server), potem mozna zminimalizować program. W między czasie jak gracz podłącza sie do serwera gry, detox client podłącza się do detox servera i przesyłane są znikome informacje o użytkowniku - nie powinny mieć one wpływu na grywalnośc w grze.

Aktualnie Detox Client jest zawieszony w rozwoju. Na szczeście sam Detox Server Plugin moze działać bez klienta.

Detox Server Plugin

Często w skrócie opisywany jako Detox albo DSP - dodatek uruchomiony na serwerze gry i jest przeznaczony wyłącznie na dedykowane serwery internetowe (nie będzie działał na serwerach na LAN). Jego działanie jest bardzo podobne do plugina CSP (blokuje zmienne u klientów jak zBlock na którym był wzorowany), jest jednak poszerzony o parę funkcji - między innymi pobiera dane o graczach z serwera WWW, gdzie gracze się rejestrują. Jednym z ważniejszych roszerzeń jest Ready Up czyli system meczowy.

Tam gdzie widać tekst Reverted ... oznacza, że zmiana zmiennej została zablokowana przez serwer.

Wersja

Detox 0.93

Linki

Instalacja

Instalacja jest bardzo prosta - trzeba wypakować plugin do katalogu rozszerzeń na serwerze. Serwer gry powinen miec odblokowany port 80 do kontakotwania się z klientami i serwerem autoryzującym. Jesli jednak nie jest mozliwe nawiązanie połączeń to plugin przechodzi w tryb offline.

Ready Up

W konsoli wpisujesz z użyciem rcon

rcon dsp_readyup 1

i każdemu graczowi pojawia się menu z wyborem statusu gotowości. Jak wszscy są gotowi to pojawi asie komunikat 3 restarts and Ready i wtedy ładowany jest konfig meczowy i nastepują restarty.

Zmiana konfiguracji

Zminna dsp_config definuje jaki konfig załadować na mecz. Przykład z użyciem komendy rcon:

rcon dsp_config cal_ot.cfg

Komendy

Konsola

  • dsp_enable 0/1

0 wyłącza, 1 włacza plugin

  • dsp_offline 0/1

0 działa w trybie online, 1 plugin działa w trybie offline

  • dsp_readyup 0/1

0 tryb warmup, 1 tryb meczu

  • dsp_matchcfg nazwa_pliku.cfg

wykonaj dany plik konfiguracyjny przy starcie meczu, domyślnie calcss.cfg

  • dsp_warmupcfg nazwa_pliku.cfg

wykonaj dany plik konfiguracyjny przy starcie rozgrzewki, domyślnie calcsswarmup.cfg

Komendy klienta

  • playerlist

komenda konsoli wyświetlająca listę graczy na serwerze, drużynę, status ready

  • say ready

zmienia status gracza na gotowego do meczu

  • say notready

zmienia status gracza na nie gotowego na mecz

Komendy serwerowe i klienta

  • dsp_tickrate

wyświetla tickrake na jakim pracuje serwer gry

  • dsp_version

wyświetla wersję pluginu działającego na serwerze

Blokowane komendy (nowe)

  • toggle

blokuje komendę toggle która jest w silniku Source beta, umożliwiającą odblokowywanie niektórych funkcji przez graczy

  • r_partition_level

Związane z silnikiem Source beta, nie pozwala na rysowanie boxów otaczających graczy , wystających przez powierzchnie (więc widac było graczy przez cienkie ściany)

Detox Auth Server

Serwer autoryzujący dane o graczach, gracz po rejestraci dostaje unikalny login z hasłem który identyfikuje go w sieci, i jego poczynani mogą byc śledzone.

Aktualnie Auth server jest serwerem w sieci CAL i jest bazowany na PHP/MySQL.

Ciekawostki

  • Detox podobnie jak CSP miał się w głównej mierze składac z klienta, ale ponieważ plugin serwerowy miał masę dziur, zdecydowano się na jakiś czas nawet nie mysleć o projekcie klienta :)
  • Są pogłoski od samego autora, którym jest Radu "opi" Trambitas , że Detox zostanie zaimportowany na Counter-Strike 1.6
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia