Half-Life Model Viewer

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Skojarzenie rozrzerzenia .mdl)
(+Kat, Drobne.)
Linia 1: Linia 1:
'''Half-Life Model Viewer v1.35'''
+
'''Half-Life Model Viewer''' Program słuzy do oglądania modeli gry Half-Life 1 - broni, postaci itp. Modele maja rozszerzenie '''.mdl''' .
=Opis=
+
Program słuzy do oglądania modeli gry Half-Life 1 - broni, postaci itp. Modele maja rozszerzenie '''.mdl''' .
+
 
Jest on bazowany na programie Half-Life Model Viewer 1.25 z modyfikacjami, aby działał na steam - obsługuje pliki .gcf, .bsp .pak
 
Jest on bazowany na programie Half-Life Model Viewer 1.25 z modyfikacjami, aby działał na steam - obsługuje pliki .gcf, .bsp .pak
 
  
 
Do gier opartych na silniku [[Source]]  oplecamy [[Crafty]]
 
Do gier opartych na silniku [[Source]]  oplecamy [[Crafty]]
 
  
 
<gallery>
 
<gallery>
Linia 14: Linia 10:
 
Grafika:Hlmv_4.jpg
 
Grafika:Hlmv_4.jpg
 
</gallery>
 
</gallery>
 
=Linki=
 
*[http://www.wunderboy.org/apps/jhlmv.php Oficjalna strona]
 
  
 
=Opis Rozszerzony=
 
=Opis Rozszerzony=
Linia 78: Linia 71:
 
Ale to juz jest artykuł dla modelarzy a nie osób zajujących sie serwerami.
 
Ale to juz jest artykuł dla modelarzy a nie osób zajujących sie serwerami.
  
=Skojarzenie rozrzerzenia .mdl=
+
==Skojarzenie rozrzerzenia .mdl==
 
Jeśli chcecie by wasze pliki *.mdl były automatycznie uruchamiane w Half-Life Model Viewer musimy zrobic nastepujace czynnosci :
 
Jeśli chcecie by wasze pliki *.mdl były automatycznie uruchamiane w Half-Life Model Viewer musimy zrobic nastepujace czynnosci :
 
* Wchodzimy do folderu z modelami
 
* Wchodzimy do folderu z modelami
Linia 91: Linia 84:
 
* Klikamy OK. Każdy plik *.mdl zostanie otworzony w programie Half-Life Model Viewer
 
* Klikamy OK. Każdy plik *.mdl zostanie otworzony w programie Half-Life Model Viewer
  
=Extra=
+
=Linki=
*http://www.wunderboy.org/
+
*[http://www.wunderboy.org/apps/jhlmv.php Oficjalna strona oprogramowania]
*http://www.swissquake.ch/chumbalum-soft/index.html - Strona o Half-Life Model Viewer 1.25 oraz edytowa modeli o nazwie Milkshape 3D
+
*[http://www.wunderboy.org Oficjalna strona producenta]
*http://members.aol.com/handhyle/101index.html       - Bardzo przydatna strona dotyczaca nie tylko samego modelowania, wiele przydatnych tutoriali  
+
*[http://www.swissquake.ch/chumbalum-soft/index.html Strona o Half-Life Model Viewer 1.25 oraz edytowa modeli o nazwie Milkshape 3D]
*http://www.slackiller.com/hlprograms.htm - lista różnych narzędzi do Half-Life
+
*[http://members.aol.com/handhyle/101index.html Bardzo przydatna strona dotyczaca nie tylko samego modelowania, wiele przydatnych tutoriali]
 
+
*[http://www.slackiller.com/hlprograms.htm lista różnych narzędzi do Half-Life]
  
 
Opracował: Biały.
 
Opracował: Biały.
 +
 +
[[Kategoria:Oprogramowanie]]

Wersja z 16:50, 25 sie 2006

Half-Life Model Viewer – Program słuzy do oglądania modeli gry Half-Life 1 - broni, postaci itp. Modele maja rozszerzenie .mdl . Jest on bazowany na programie Half-Life Model Viewer 1.25 z modyfikacjami, aby działał na steam - obsługuje pliki .gcf, .bsp .pak

Do gier opartych na silniku Source oplecamy Crafty

Spis treści

Opis Rozszerzony

Instalacja powinna przebiec bezproblemowo program zabiera tylko ok. 1mb na naszym twardym dysku.

  • Po wejściu do programu klikamy na File i Load Model
  • Następnie wybieramy pliki do wczytania W przypadku Cs 1.6 Będzie to ścieżka :
X:\Program Files\Steam\SteamApps\Nasz_mail@pl\counter-strike\cstrike\models\player

gdzie X: to litera dysku na ktorym mamy Steama

  • Znajdujemy tam ok 10 folderow z modelami. W moim przypadku jest ich 9. Dla przykładu wybrałem 1 folder arctic a potem arctic.mdl.
  • Naszym oczom powinen pojawić sie model postaci z gry.

Ruchami myszki z wcisnietym klawiszem lewym operujemy ruchem modelu. Po odrobinie cwiczen szybko osiągniecię wprawę. Prawy klawisz myszy odpowada za zbliżenie modelu (zoom).

Opcje

Oczywiście w programie jest wiele opcji, które daja nam możliwość popatrzenia na model w różny sposób.

  • Render - kontrola ryswowania modelu.
    • wireframe = widok ramy,
    • flatshaded = widok brylowy,
    • smoothshaded = widok brylowy z cieniowaniem
    • textured = widok normlanego skina
    • Suwak zmienia przezroczystość modelu.
    • Attachments - zamocowania/albo załączone pliki
    • Bones - kosci
    • Ground - grunt
    • Mirror model on ground - odbicie lustrzane na ziemi
    • Background - tło
    • Hit Boxes - strefy obrażeń ciała
  • Scale - ziana skali, zauważ, że jest to zmiana relatywna do aktualnego widoku.
    • 1.0 skala 1:1 (nie zmienia rozmiaru aktualnego)
    • 2.0 skala 2:1 (powiększa)
    • 0.5 skala 1:2 (pomniejsza)
  • Sequence - sekswencja ruchu modelu.
Wyświetlamy menu i widzimy dużo rodzajow kamer z ktorych mozemy ogladac nasz model
  • run = nasz model biega :P
  • longjump = nasz model wykonuje długie skoki
  • back = nasz model spada do tyłu

Suwakiem który znajduje się nizej możemy kontrolowac szybkość animacji W czasie wykonywania czynności przez model w kazdej chwili mozemy kliknąć w Stop i po kolei przegladac klatki w ktorych nasz model wykonuje czynnosci. Czasem przydaje się przy tworzeniu layoutu na WWW :)

Z ważniejszych opcji wypada napisać jeszcze o texture, czyli teksturach na model. Wybieramy tam plik *.BMP a nastepnie mozemy go importowac do painta, tam przeedytowac i nadmienić pliki. Bardzo użyteczne przy podmianie w pluginach korzystających z reklam w postaci modelu.

W Fullscren mozemy zmienic rozdzielczosc oraz oczywiscie zobaczyc nasz model na calym ekranie :)

Warto wspomnieć o opcjach w menu. Daja one mozliwośc zmiany takich parametrów jak kolor tła, oświetlenia czy celownika, można przywrócic oryginalne ustawienia modelu.

Zaawansowane

Program posiada tez opcję rozkładania na części i składania modelu z części przy użyciu narzędzi - trzeba jednak posiadac programy o nazwie studiomdl oraz mdldec. Stosowane jest to przy modyfikacjach modeli, które nie polegaja wyłącznie na podmianie tekstury. Ale to juz jest artykuł dla modelarzy a nie osób zajujących sie serwerami.

Skojarzenie rozrzerzenia .mdl

Jeśli chcecie by wasze pliki *.mdl były automatycznie uruchamiane w Half-Life Model Viewer musimy zrobic nastepujace czynnosci :

  • Wchodzimy do folderu z modelami
  • W środowisku Win Xp powinno wyskoczyc menu :

Hmlv menu.jpg

  • Klikamy Wybrać program z listy
  • Dalej klikamy w przegladaj
  • Szukamy folderu do ktorego zainstalowalismy program ( W Defaultowym przypadku jest to : C:Program FilesHalf-Life Model Viewer )
  • Zaznaczamy plik : hlmv.exe
  • Klikamy OK
  • Następnia zaznaczamy : Zawsze używaj wybranego programu do otwierania tego typu plików
  • Klikamy OK. Każdy plik *.mdl zostanie otworzony w programie Half-Life Model Viewer

Linki

Opracował: Biały.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia