Hlds run

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Pomoc)
(Pomoc)
Linia 34: Linia 34:
  
 
</pre>
 
</pre>
 
+
=Parametry=
 +
==Oficjalne==
 
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
 
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
 
*'''- game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
 
*'''- game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
Linia 51: Linia 52:
  
 
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszstkie parametry są kierodawe bezpośrednio do pliku serwera.
 
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszstkie parametry są kierodawe bezpośrednio do pliku serwera.
 
+
== Inne==
Inne:
+
 
*'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak satay poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
 
*'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak satay poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
 
*'''-pingboost <numer>''' - tylko na [[Linux]]ie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor).
 
*'''-pingboost <numer>''' - tylko na [[Linux]]ie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor).

Wersja z 18:53, 14 sie 2006

Spis treści

Opis

Skrypt startujący serwer gry HLDS

Pomoc

hlds@bagno ~/hl/hlds_l $ ./hlds_run -help
Syntax:
./hlds_run [-game <game>] [-debug] [-norestart] [-pidfile]
        [-binary [hlds_i486|hlds_i686|hlds_amd|hlds_amd64]
        [-timeout <number>] [-gdb <gdb>] [-autoupdate]
        [-steamerr] [-ignoresigint] [-steamuser <username>]
        [-steampass <password>] [-debuglog <logname>]
Params:
-game <game>            Specifies the <game> to run.
-debug                  Run debugging on failed servers if possible.
-debuglog <logname>     Log debug output to this file.
-norestart              Don't attempt to restart failed servers.
-pidfile <pidfile>      Use the specified <pidfile> to store the server pid.
-binary <binary>        Use the specified binary ( no auto detection ).
-timeout <number>       Sleep for <number> seconds before restarting
                        a failed server.
-gdb <gdb>              Use <dbg> as the debugger of failed servers.
-steamerr               Quit on steam update failure.
-steamuser <username>   Use this username for steam updates.
-steampass <password>   Use this password for steam updates
                        (-steamuser must be specified as well).
-ignoresigint           Ignore signal INT ( prevents CTRL+C quitting
                        the script ).
-notrap                 Don't use trap. This prevents automatic
                        removal of old lock files.

Note: All parameters specified as passed through to the server
including any not listed.

Parametry

Oficjalne

Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.

  • - game <nazwa modu> - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
  • -debug wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
  • -debuglog <plik> - definuje gdzie ma zapisywac informacje o błędach
  • -norestart - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
  • -pidfile <plik> - zapisuje numer procesu do pliku, do uzycia w programach do kontoli serwera
  • -binary <plik_binarny> - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie nastepuje autodetkecja procesora, a jesli się nie powiedzie jest uzywana wersja hlds_i486.
  • -timeout <sekundy> - odczekuje numer sekund pomiędzy wsnowieniem pracy serwera po padzie.
  • -gdb <plik> - uzywaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
  • -steamerr - przerywa prace jesli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
  • -steamuser <user> - definuje nazwę uzytkownika steamdo aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
  • -steampass <hasło> - definuje hasło do konta steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
  • -ignoresigint - ignoruje sygnał przerwania rpocesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
  • -notrap - nie uzywa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików

Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszstkie parametry są kierodawe bezpośrednio do pliku serwera.

Inne

  • -console - na Windows powoduje, że serwer wygląda jak satay poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
  • -pingboost <numer> - tylko na Linuxie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor).
  • -zone <numer> - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartośc 8096
  • -autoupdate - powoduje automatyczne aktualizajce serwera, nie zalecane, bo Vave częco chrzani aktualizacje, Na szczęscie w ciągu 3 dni są juz poprawne wersje i mozna aktualizować.
  • -insecure - wyłącza na serwerze VAC
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia