Niestandardowe Mapy Half-Life

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(.ztmp)
(Gracz ma inny efekt końcowy niż u innych graczy - słyszy inny dźwięk)
Linia 124: Linia 124:
  
 
===Gracz ma inny efekt końcowy niż u innych graczy - słyszy inny dźwięk===
 
===Gracz ma inny efekt końcowy niż u innych graczy - słyszy inny dźwięk===
Dotyczy to przeważnie plików .wav, chodzi o to ze jeśli gracz ma plik .wav u siebie, to go nie będzie zasysać. Dlatego jak podmieniacie pliki headshot.wav na swój, musicie zmienić też nazwy tego pliku np na headshot_.wav oraz podmienić tę nazwę w użytych skryptach na serwerze. Powoduje to, że jest to uciążliwe w wykonaniu - bo jak ktoś nie zna opcji edycji plików .cfg czy .sma i konwersji ich, to właściwie powinien sobie darować. Ale nie radzę używać dla więcej niż 10 dźwięków. Podmiana dźwięków była uxyteczna w StatsMe, w AMXMod są do tego pluginy (dodam potem)
+
Dotyczy to przeważnie plików .wav, chodzi o to ze jeśli gracz ma plik .wav u siebie, to go nie będzie zasysać. Dlatego jak podmieniacie pliki headshot.wav na swój, musicie zmienić też nazwy tego pliku np na headshot_.wav oraz podmienić tę nazwę w użytych skryptach na serwerze. Powoduje to, że jest to uciążliwe w wykonaniu - bo jak ktoś nie zna opcji edycji plików .cfg czy .sma i konwersji ich, to właściwie powinien sobie darować. Ale nie radzę używać dla więcej niż 10 dźwięków. Podmiana dźwięków była uxyteczna w StatsMe, w AMXMod są do tego pluginy (dodam potem).
 +
 
 +
=== de_vegas.wad===
 +
fy_iceworld ( fy_iceworld.bsp) potrzebuje pliku na serwerze de_vegas.wad
 +
podobnie inne may moga wymagać tego pliku - najlepiej szukac na http://google.com
 +
 
 +
Warto więc wrzucić go na serwer i dodać do maps/fy_iceworld.res
 +
 
 +
==Banner==
 +
'''Uwaga''' -jakiś czas temu Valve zmieniło system bannerów i moglą one nie działać porawnie.
 +
 
 +
 
 +
Parokrotnie widzieliście jak pojawia się logo podczas ściągania zasobów z serwera. Pokazywany jest banner o rozmiarach 340x56, musi to być plik
 +
gfx/banner.gif.
 +
Czyli musi być w podkatalogu gfx na serwerze WWW tam gdzie macie ustawione sv_downloadurl.
 +
 
 +
Jesli macie np adres:
 +
sv_downloadurl "http://nasz.serwer.com.pl/sciezka/do/hlds_l/cstrike/"
 +
to banner musi być pod adresem:
 +
http://nasz.serwer.com.pl/sciezka/do/hlds_l/cstrike/gfx/banner.gif
 +
 
 +
== Mirrory ==
 +
Istnieją też dodatki w PHP które dają możliwość używania kilku hostów do rozpowszechniania zawartości serwera na kilka maszyn (mirroring albo rozproszenie).
 +
Szczególnie często używane na zachodzie, Niemcy np mają 3 hosty - jeden na stronę klanową, drugi na ftp i pliki www, a trzeci np na BNC i także na pliki WWW.
 +
 
 +
Przykładem jest dlurl_mirror, którego jestem autorem : (stare ale działa, aczkolwiek trzebaby odświeżyć)
 +
Można w nim ustawić nawet listę gdzie jakie pliki są - np na hoscie A są tylko pliki .bsp a na hoscie B tylko dźwięki...
 +
 
 +
Tłumaczenie: kiedyś....
 +
 
 +
http://info.wsisiz.edu.pl/~sochon/page.php?id=19
 +
 
 +
 
 
[[kategoria:Serwery gier]]
 
[[kategoria:Serwery gier]]
 
[[kategoria:HLDS]]
 
[[kategoria:HLDS]]

Wersja z 22:51, 6 cze 2006

Spis treści

Wstęp

Ten tekst powinien pomoc wam w rozwiązaniu problemu z nowymi mapami na serwerze, które się nie ściągają... Przykład dla mapy de_biochem

Przygotowanie

  • Zasysamy mapkę jaką chcemy mieć na serwerze z netu.

Najlepiej jeśli mamy ją z WWW w postaci pliku .zip, .rar, ewentualnie może być to mappack Jeśli mamy mappack w postaci pliku .exe, to najczęściej jest to instalka. Musimy ją najpierw 'zainstalować' aby dobrać się do prawdziwych plików, starczy ze np na dysku c:\ stworzymy katalog mappack i tam rozkaujemy/zainstaluuemy nasz plik .exe. W ten sposób unikniemy wkopiowania plików na serwer albo do gry, i będziemy wiedzieli dokładnie, które pliki będziemy wrzucać.

  • W efekcie rozpakowania/instalki powinniśmy dostać strukturę katalogów, może być w katalogu cstrike. Przeważnie mamy katalogi:
    • gfx/env -> tła nieba
    • maps -> pliki .bsp oraz .res , mapka, oraz lista zasobów potrzebnych do odpalenia mapy
    • models -> pliki .mdl (modele, np kurczak, ciężarówka, butelki :D)
    • overviews -> .txt, .tga, .bmp - pliki potrzebne do wizerunku mapy z góry
    • sound -> pliki .wav (dźwięki)
    • sprites -> pliki .spr (najczęściej jakieś loga, znaki na mapie itp)
    • pliki .wad - czyli tekstury na ściany
    • plik .txt - przeważnie plik readme o mapie, czy packu.
  • Może tez powstać katalog podbot/wpdefault/nazwa_mapy.pxp , .pwf , .pvi (najważniejszy jest .pwf)

Te pliki są waypointami do podbota, przeważnie wersji 2.5, ale można je przetransferować do addons/podbot/wpdefault jesli mamy PODBot'a mm.

  • I tutaj notka, nie wszystkie katalogi i pliki mogą powstać - bardzo często mapy nie mają plików overview, albo używają standardowych plików .wad, przez co są mniejsze.

Gorzej jak nam brakuje plików wymaganych a nie bylo ich w zipie - wtedy szukamy na necie. Czasem zdarzaja się mapy ktore wiekszosc danych mają w pliku .bsp (ale wtedy mają dosc duzy rozmiar)


Instalacja na serwerze

Wrzucamy pliki z zachowaniem struktury katalogów na serwer do padkataogu moda, w naszym przypadku cstrike. Bardzo często natkniemy się na moment ze już jakieś pliki istnieją. Dlatego najlepiej jeśli zrobimy najpierw listę plików jakie mogą być podmienione i gdzieś je zachować w bezpiecznym miejscu (ot, w razie czego), czyli do innego katalogu, albo spakować do archiwum.

Bardzo często jednak pliki nadpisywanie niczym się nie różnią od tych, którymi nadpisujemy. Jednak jeśli pliki szczególnie .bsp, .wad czy .mdl się różnią trzeba się zastanowić czy na pewno mamy dobrą wersję mapy (czasem są jakieś bety itp). Bo jeśli np nowy .plik (szczególnie .wad) jest mniejszy to może się zdarzyć, że stare mapy nie będą działać! Zdarza się też, że rozmiary map się zgadzają, ale różnią się danymi wewnątrz. Najczęściej dotyczy to zmiany położenia albo wartości jakichś obiektów na mapie - np. pudełka, skrzynki itp.

Przeważnie pliki .wav i .spr oraz tekstowe można spokojnie nadpisywać.

Wstępny rozruch

Przede wszystkim najpierw musimy sprawdzić czy mapa pójdzie na serwerze. Jeśli mapka jest dobrze przygotowana, to po wrzucie plików na serwer i zmianie mapy, nowa mapa powinna się automatycznie ściągać - powinno to działać w najprostszej wersji jeśli istniej już plik .res. Ale czasem to nie działa dlatego podejmujemy poniższe kroki aby uzyskać żądany efekt, czyli tworzymy pliki .res programem ResGen.

Serwer zdechł

Co zrobić jak jednak serwer po wrzuceniu mapy i próbie załadowania zdycha? Jśli możemy patrzymy w logi, w ostatnio stworzony plik .log (patrzymy jakimś programem do edycji tekstu).

Najlepiej jednak jeśli można odpalic serwer na żywca aby widzieć konsolę i nie uruchamiać serwera w tle - wtedy najlepiej widać przyczynę błędu.

Czasem warto zamiast tstować na serwerze, po prostu postawić serwer lanowy poprzez New Game i obserwowac konsolę w grze.

Konfiguracja

Serwer

Dodajemy komendy do serwera aby można było zassać pliki, np do server.cfg

sv_allowdownload 1
sv_send_resources 1

Klienci

gracze u siebie musza mieć poniższe ustawienie (przeważnie mają)

cl_allwdownload 1


Szybkie pobieranie z WWW

Opcja ta jest dostępna od jakiegoś czasu w serwerach na platformie Steam.

Jeśli mamy dostęp do serwera WWW możemy przyśpieszyć ściąganie plików z serwera normalnie transfer wynosi jakieś 3k/s, z wykorzystaniem sv_downloadurl przeważnie idzie to 10x szybciej, jeśli nie jeszcze szybciej - zamiast np. 10 minut, gracz ściąga wszstko w minutę. A na lanie... no cóż, wszystkie pliki zasysane są przeważnie w kilka sekund - jest to fantastyczne na lanparty.

Funkcja sv_downloadurl oznacza, że musimy udostępnić pliki na WWW tak ja są one w katalogu cstrike . Oczywiście powinniśmy zabezpieczyć ważne pliki przed niepowołanym dostępem, np katalog addons, plik server.cfg, przy użyciu np plików .htaccess czy innych sposobów.


Powiedzmy ze mamy taką oto ścieżkę lokalna (może to by np symbolic link (symlink))

/var/www/html/sciezka/do/hlds_l/cstrike

która jest dostępna z zewnętrz poprzez url

http://nasz.serwer.com.pl/sciezka/do/hlds_l/cstrike

Katalogi muszą mieć możliwość 'execute for everyone' (a dokładniej dla serwera WWW) a pliki 'read' (dla serwera WWW). W tym celu uzywamy w konsoli linuksowej polecenia chmod, pod Windows można pobawić się opcją Właściwości -> Zabezpieczenia, a przez FTP także opcją chmod (to gdzieś powinno być w kliencie FTP, file permissions)

Zaawansowani mogą dać ustawienie w konfiguracji Apache, ale to już jest w manualu do httpd.

Powinniśmy mieć możliwość swobodnego pobierania plików, np

http://nasz.serwer.com.pl/sciezka/do/hlds_l/cstrike/maps/de_biochem.bsp

Opcja wyświetlania zawartości katalogów nie jest wymagana - dzięki temu uzyskamy jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa na serwerze.

W takim ustawieniu dodajemy do server.cfg

sv_downloadurl "http://nasz.serwer.com.pl/sciezka/do/hlds_l/cstrike"

Uwaga adres w sv_downloadurl nie może mieć więcej niż 127 znaków.

Jeśli mamy serwer Condition-Zero możemy zrobić też katalog obok o nazwie

http://nasz.serwer.com.pl/sciezka/do/hlds_l/czero

z użyciem

sv_downloadurl "http://nasz.serwer.com.pl/sciezka/do/hlds_l/czero"


Można także użyć jakiegoś ogólnie dostępnego innego serwera WWW, który wiemy, że udostępnia pliki jakich także i my używamy (oczywiście jeśli serwer istnieje, poniższa linia jest wymyślona)

sv_downloadurl http://hosting.serwerow.com.pl/common/cstrike


Często można do hostowania zawartości kilku publicznych serwerów gry używać 1 hosta WWW z różnymi ścieżkami (dla kazdego mod'a gry inny, np cstrike, dod, czero). Można albo wrzucić wszystkie pliki jakie są na serwerach do 1 katalogu, albo stworzy oddzielny katalog do downloadu dla każdego z nich (przeważnie strata miejsca)

Oczywiście nie musisz używać na końcu dokładnie nazwy cstrike, może być jakakolwiek ale poprawna (no ale to utrudnia życie) Np można mieć dostęp do http://krzywy.host.dzies.w.com.pl/~stefan/dzika_malina/maps/de_biochem.bsp

.ztmp

Pewnie po jakimś czasie zauwazycie pliki .ztmp w katalogach serwera. Pliki te są wykorzystywane do przesyłu danych do klienta - spakowane programem z/bzip2 zaoszczędzają czas i łącze, jeśli osoba ściaga pliki z serwera (jeśli funkcja downloadu jest aktywna i nie korzystamy z sv_downloadurl).

Pliki jeśli są tworzone, to niestety nie są aktualizowane jeśli np wrzucimy nowszą wersję mapy czy dzwięków - dlatego trzeba się ich pozbywac ręcznie.

Aby serwer nie tworzy skompresowanych plików .ztmp w katalogach serwera dodaj do server.cfg poniższą linię

sv_filetransfercompression 0

Domyslnie wartośc zmiennej jest równa 1, ale jesli wykorzystujemy sv_downloadurl warto ustawić na 0 - zaoszczędzi to nam troche miejsca i bałaganu na serwerze gry.

Serwer sam z siebie nie kasuje plików .ztmp - musimy je skasować ręcznie.

Problemy

Inna wersja wersja pliku u gracza i na serwerze - rozłączenie gracza

Jeśli gracz ma plik u siebie w innej wersji niż na serwerze, może nie ściągnąć pliku i zostać rozłączonym. Jedyna rada - gracz musi usunąć pliki które stwarzają problem, i podłączyć się jeszcze raz - wtedy powinien zassać pliki na nowo.

Gracz ma inny efekt końcowy niż u innych graczy - słyszy inny dźwięk

Dotyczy to przeważnie plików .wav, chodzi o to ze jeśli gracz ma plik .wav u siebie, to go nie będzie zasysać. Dlatego jak podmieniacie pliki headshot.wav na swój, musicie zmienić też nazwy tego pliku np na headshot_.wav oraz podmienić tę nazwę w użytych skryptach na serwerze. Powoduje to, że jest to uciążliwe w wykonaniu - bo jak ktoś nie zna opcji edycji plików .cfg czy .sma i konwersji ich, to właściwie powinien sobie darować. Ale nie radzę używać dla więcej niż 10 dźwięków. Podmiana dźwięków była uxyteczna w StatsMe, w AMXMod są do tego pluginy (dodam potem).

de_vegas.wad

fy_iceworld ( fy_iceworld.bsp) potrzebuje pliku na serwerze de_vegas.wad podobnie inne may moga wymagać tego pliku - najlepiej szukac na http://google.com

Warto więc wrzucić go na serwer i dodać do maps/fy_iceworld.res

Uwaga -jakiś czas temu Valve zmieniło system bannerów i moglą one nie działać porawnie.


Parokrotnie widzieliście jak pojawia się logo podczas ściągania zasobów z serwera. Pokazywany jest banner o rozmiarach 340x56, musi to być plik

gfx/banner.gif.

Czyli musi być w podkatalogu gfx na serwerze WWW tam gdzie macie ustawione sv_downloadurl.

Jesli macie np adres:

sv_downloadurl "http://nasz.serwer.com.pl/sciezka/do/hlds_l/cstrike/"

to banner musi być pod adresem:

banner.gif

Mirrory

Istnieją też dodatki w PHP które dają możliwość używania kilku hostów do rozpowszechniania zawartości serwera na kilka maszyn (mirroring albo rozproszenie). Szczególnie często używane na zachodzie, Niemcy np mają 3 hosty - jeden na stronę klanową, drugi na ftp i pliki www, a trzeci np na BNC i także na pliki WWW.

Przykładem jest dlurl_mirror, którego jestem autorem : (stare ale działa, aczkolwiek trzebaby odświeżyć) Można w nim ustawić nawet listę gdzie jakie pliki są - np na hoscie A są tylko pliki .bsp a na hoscie B tylko dźwięki...

Tłumaczenie: kiedyś....

http://info.wsisiz.edu.pl/~sochon/page.php?id=19

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia