Niestandardowe Mapy Half-Life

Od HLDS.pl
Wersja KaszpiR (dyskusja | edycje) z dnia 22:24, 6 cze 2006
(różn.) ← poprzednia wersja | zobacz aktualną wersję (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

Wstęp

Ten tekst powinien pomoc wam w rozwiązaniu problemu z nowymi mapami na serwerze, które się nie ściągają... Przykład dla mapy de_biochem

Przygotowanie

  • Zasysamy mapkę jaką chcemy mieć na serwerze z netu.

Najlepiej jeśli mamy ją z WWW w postaci pliku .zip, .rar, ewentualnie może być to mappack Jeśli mamy mappack w postaci pliku .exe, to najczęściej jest to instalka. Musimy ją najpierw 'zainstalować' aby dobrać się do prawdziwych plików, starczy ze np na dysku c:\ stworzymy katalog mappack i tam rozkaujemy/zainstaluuemy nasz plik .exe. W ten sposób unikniemy wkopiowania plików na serwer albo do gry, i będziemy wiedzieli dokładnie, które pliki będziemy wrzucać.

  • W efekcie rozpakowania/instalki powinniśmy dostać strukturę katalogów, może być w katalogu cstrike. Przeważnie mamy katalogi:
    • gfx/env -> tła nieba
    • maps -> pliki .bsp oraz .res , mapka, oraz lista zasobów potrzebnych do odpalenia mapy
    • models -> pliki .mdl (modele, np kurczak, ciężarówka, butelki :D)
    • overviews -> .txt, .tga, .bmp - pliki potrzebne do wizerunku mapy z góry
    • sound -> pliki .wav (dźwięki)
    • sprites -> pliki .spr (najczęściej jakieś loga, znaki na mapie itp)
    • pliki .wad - czyli tekstury na ściany
    • plik .txt - przeważnie plik readme o mapie, czy packu.
  • Może tez powstać katalog podbot/wpdefault/nazwa_mapy.pxp , .pwf , .pvi (najważniejszy jest .pwf)

Te pliki są waypointami do podbota, przeważnie wersji 2.5, ale można je przetransferować do addons/podbot/wpdefault jesli mamy PODBot'a mm.

  • I tutaj notka, nie wszystkie katalogi i pliki mogą powstać - bardzo często mapy nie mają plików overview, albo używają standardowych plików .wad, przez co są mniejsze.

Gorzej jak nam brakuje plików wymaganych a nie bylo ich w zipie - wtedy szukamy na necie. Czasem zdarzaja się mapy ktore wiekszosc danych mają w pliku .bsp (ale wtedy mają dosc duzy rozmiar)


Instalacja na serwerze

Wrzucamy pliki z zachowaniem struktury katalogów na serwer do padkataogu moda, w naszym przypadku cstrike. Bardzo często natkniemy się na moment ze już jakieś pliki istnieją. Dlatego najlepiej jeśli zrobimy najpierw listę plików jakie mogą być podmienione i gdzieś je zachować w bezpiecznym miejscu (ot, w razie czego), czyli do innego katalogu, albo spakować do archiwum.

Bardzo często jednak pliki nadpisywanie niczym się nie różnią od tych, którymi nadpisujemy. Jednak jeśli pliki szczególnie .bsp, .wad czy .mdl się różnią trzeba się zastanowić czy na pewno mamy dobrą wersję mapy (czasem są jakieś bety itp). Bo jeśli np nowy .plik (szczególnie .wad) jest mniejszy to może się zdarzyć, że stare mapy nie będą działać! Zdarza się też, że rozmiary map się zgadzają, ale różnią się danymi wewnątrz. Najczęściej dotyczy to zmiany położenia albo wartości jakichś obiektów na mapie - np. pudełka, skrzynki itp.

Przeważnie pliki .wav i .spr oraz tekstowe można spokojnie nadpisywać.

Wstępny rozruch

Przede wszystkim najpierw musimy sprawdzić czy mapa pójdzie na serwerze. Jeśli mapka jest dobrze przygotowana, to po wrzucie plików na serwer i zmianie mapy, nowa mapa powinna się automatycznie ściągać - powinno to działać w najprostszej wersji jeśli istniej już plik .res. Ale czasem to nie działa dlatego podejmujemy poniższe kroki aby uzyskać żądany efekt, czyli tworzymy pliki .res programem ResGen.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia