Serwer Counter-Strike 1.6 Linux

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Podziękowania)
(Konfiguracja)
Linia 229: Linia 229:
 
Poniżej przykładowy server.cfg
 
Poniżej przykładowy server.cfg
  
<c>
+
<c>// server.cfg PL
// server.cfg PL
+
 
// by _KaszpiR_ http://nvt.prv.pl
 
// by _KaszpiR_ http://nvt.prv.pl
// ver 0.6 2005-08-18
+
// ver 0.7 2006-08-04
  
  
Linia 283: Linia 282:
 
             // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
 
             // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
 
             // zaleca sie krzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze
 
             // zaleca sie krzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze
 +
sv_maxunlag 1 // amksymalny czas w sekundach kompensacji lagow
  
  
Linia 294: Linia 294:
 
                     // np +rcon_password "zupa"
 
                     // np +rcon_password "zupa"
  
sv_rcon_banpenalty // wlacza kary za probe uzycia zlego rcon'a (banuje na ip)
+
sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze
 
sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a
 
sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a
 
sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon,  
 
sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon,  
Linia 342: Linia 342:
 
mp_buytime 0.25 // czas kupowania na pocz rundy, w ulamku minuty ( jedna minuta = 1.0, 30 sekund = 0.25)
 
mp_buytime 0.25 // czas kupowania na pocz rundy, w ulamku minuty ( jedna minuta = 1.0, 30 sekund = 0.25)
 
mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej bedzie bum :), domyslnie 35
 
mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej bedzie bum :), domyslnie 35
 +
mp_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 -  pozwalaj (bo czituja)
 
mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana
 
mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana
 
mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :)
 
mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :)
Linia 352: Linia 353:
 
mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard)
 
mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard)
 
mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane)
 
mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane)
 +
mp_payerid 0 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje
 
mp_roundtime 1.75 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9
 
mp_roundtime 1.75 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9
 
mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy
 
mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy
Linia 357: Linia 359:
 
mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
 
mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
 
mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard)
 
mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard)
mp_payerid 0 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje
 
 
pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia
 
pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia
 
sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
 
sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
Linia 368: Linia 369:
 
mp_forcechasecam 1 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl
 
mp_forcechasecam 1 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl
  
mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie siez miejsca
+
mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca
 
sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
 
sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
 
sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500
 
sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500
 
+
mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu zmienia sie mapa
  
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Wersja z 20:51, 5 sie 2006

Spis treści

Counter-Strike 1.6 Linux

Uwaga!

Poniższe FAQ jest przeznaczone dla osób, które chcą zainstalować Serwer Counter-Strike'a. Aby zacząć cokolwiek robić, musisz mieć przynajmniej jakakolwiek wiedze na temat systemów typu *nix - najlepiej jak najpierw zajrzycie tutaj

Warto także najpierw zobaczyć podstronę tego artykułu w zależności od posiadanego systemu operacyjnego (jeśli takowa isntnieje)

Wymagania:

  • Dostęp do servera przez ssh, albo siedziec przy nim. ;)
  • Połączenie z internetem na serverze linux’a.
  • ‘homedir’ gdzie masz prawa zapisu.
  • Więcej niż 600Mb miejsca na dysku.
  • wget program.
  • Gzip (unzip program).

Instalacja Steam'a

Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.

wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin

Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:

chmod +x hldsupdatetool.bin 

a następnie:

./hldsupdatetool.bin

Po przeczytaniu licencji wpisujemy

yes

I tak powstaje plik steam. Jesli nagle uzyskasz błąd typu

sh: line 1: uncompress: command not found
Broken pipe
sh: uncompress:

to zajrzyj tutaj

Steam został zainstalowany. Wpisujemy

chmod +x ./steam 

Teraz uruchamiamy go komendą

./steam 

W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej.

Instalacja Serwera

Do instalki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update

Ogólna składnia tak:

./steam -command update -game <game> -dir <dir> -username <username> -password <password>

W miejsce wyrazu między < > nalezy podstawić wartość jaką chcemy aby parametr przyjął. Na przykład jesli mamy -game <game> a do wyboru z wartości mamy cstrike, dod, czero (itd) i chcemy aby parametr miał wartośc cstrike to wpisujemy w ostateczności -game cstrike

Opcje -username <username> i -password <password> sa opcjonalne dla innych gier, dla cs 1.6 są zbędne.

  • <username> to twoj@e-mail, lepiej aby był poprawnym emailem
  • <password> to twoje_haslo, najlepiej bez spacji
  • <game> to gra (do wyboru mamy cstrike, valve, tfc, ricochet, dod, dmc), w naszym przypadku jest to cstrike
  • <dir> - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu w ktorym jesteśmy.

Mozna dodac parametry -remember_password -verify_all aby zapamiętać hasło oraz aby zawsze sprawdzać wszystkie pliki zasobów serwera (np czasem hlds potrafi stracic pliki w wyniku padu zasilania, oracz czasem valve wysyła poprawione wersje map itp) W takim przypadku nasz ogólna linia startowa będzie wyglądać jak poniżej: ./steam -command update -game <game> -dir <dir> -username <username> -password <password> -remember_password -verify_all -retry

-retry spowoduje ze na pewno wczesniej czy pozniej sciagniecie gre, no chyba ze macie poblokowane porty to za cholere tego nie sciagniecie - wtedy gadac z adminem.


Dla przykładu który POWINNIŚCIE STOSOWAĆ w większosci przypadkow aby zainstalowac cstrike bez hasla ani usera, instalowany do katalogu ~/hlds_l :

./steam -command update -game cstrike -dir ~/hlds_l -verify_all -retry


Teraz następuje sciąganie wszystkich plików serwera, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo. Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakies 340 mega z internetu.

Po ściągnięciu plików możemy przystąpić do pierwszego uruchomienia serwera.

Podstawowa Konfiguracja Serwera

Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. Dla przykładu:

./hlds_run -game cstrike +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg

Parametry

+ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip. ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji - warto mieć admina serwera pod reką :P jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszstkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)

przyklad +ip 192.168.1.10


+port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przeważnie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer przyklad +port 27916

+maxplayers <liczba> oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego

+map <mapa> każe załadować mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map de_dust jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.


-autoupdate parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie



OSTATECZNIE wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak: ./hlds_run -autoupdate -game cstrike +maxplayers 18 +map de_dust +exec server.cfg

Pierwsze uruchomienie

Warto najpierw odpalic serwer bez modów i sprawdzic czy działa. Serwer powinen wystarowac i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę status powinno zwrócic info jaka jest mapa, nymer ip, ilosc graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.

Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.


FreeBSD

Wymagany artykuł po angielsku - dla admina http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/linuxemu-lbc-install.html


Autor: di0nizy Instalacja Klienta Steam pod systemem FreeBSD. Niestety, aby wszytko dzialalo jak należy bedzie nam potrzeby root albo superuser.

Po updejcie portów (update systemu) wykonujemy polecenie:

# cd /usr/ports/emulators/linux_base-suse-9.2 && make install clean

Aktywujemy Linux emulation - do pliku /etc/rc.conf należy dopisać:

linux_enable="YES"

Potem musimy wykonać reboot maszyny.

Następnie:

cd /usr/ports/games/linux-steam && make install clean

Jeśli chcecie zainstalować Steam'a w konkretnej lokalizacji, musisz wyedytowac plik /usr/ports/games/linux-steam/Makefile W środku znajdziesz linię:

INSTALLDIR?= steam

Zmień ją na:

INSTALLDIR?=/gdziekolwiek/Ci/wygodnie/zainstalowac/steama/

System powienien sciągnąć i zainstalować Steam'a jak i wszystkie niezbędne do jego działania biblioteki.

Na końcu:

# cd /gdziekolwiek/Ci/wygodnie/zainstalowac/steama/
# ./steam

i instalujemy jak dla reszty linuksów.





stare -----

Dodatkowo warto zaznajomić się z pakietem http://www.freshports.org/games/hlserver-cs/ Potrzebne będzie też http://www.freshports.org/emulators/linux_base-8/



Gentoo

Warto zajrzeć najpierw na Gentoo Wiki - o ile artykuł jest o Serwerze Source, warto się z nim zaznajomic i pozmieniać odpowiednie wartości jak "Counter-Strike Source" na cstrike.

Potrzebne pakiety

  • app-arch/ncompress
  • sys-kernel/linux-headers
  • sys-libs/libstdc++-v3

Użyteczne pakiety

app-misc/screen

Można pobawić sie pakietem halflife-steam ale radziłbym stosowac opisaną instalację jak dla normalnych linuksów.

Wywalanie się serwera z powodu CPU Frequency

Jescze jedna notka co do wywalającego się serwera

SteamPowered Forums thread

Przewaznie chodzi o to ze w systemie linuksowym nie ma dostepu do /proc/cpuinfo albo go wogle nie ma - tak sie zdarza przy bardo restrykcyjnie ustawionym systemie (np PLD) albo jak nie ma doinstalowanych pakietów (np FreeBSD)

HLDS uzywa od jakiegos czasu dziwnej metody okreslenia taktowania procesora, czasem mu sie udaje, ale jak procesor jest bardzo obciazony to moze mu sie nie udac (w wyniku przełączania procesów) i wywala błąd - dlatego serwer np stgartuje al przy zmianie mapy pada.

rozwiazaniem jest danie userowi na ktorym dziala serwer dostepu do czytania /proc/cpuinfo albo przeczytajcie nizej roziwazanie dla FreeBSD)


Hey Guys,

I keep getting this error almost every time I try to start up srcds_run. It looks like it starts up ok, then it gives the error "Unable to determine CPU Frequency" and crashes.

After running the srcds_run commands about 5 times, it finally starts up OK. Does anyone know why I would get such an error and how I can fix it?

I'm running FreeBSD 4.11 with a Pentium 4 2.8Ghz prescott CPU.

Any help would be greatly appreciated.

Dan


You need to make sure linux_base is installed and that you have linuxproc fs and mounted i belive try cvsup'ing to RELENG=5.3 i belive.


just found another piece of puzzle here it is: http://www.mail-archive.com/hlds_li...m/msg35818.html in few words - you may need to add the following line to your /etc/fstab file: linprocfs /compat/linux/proc linprocfs rw 0 0 worked for me


Konfiguracja

Już przeczytaliście, że serwer można odpalić z parametrami, istnieją jescze komendy oraz zmienne, które dokładniej określają pracę serwera. Warto zaznajomić się teraz ponownie z artykułem HLDS gdzie są przedstawione podstawowe pliki konfiguracyjne.

Poniżej przykładowy server.cfg

// server.cfg PL
// by _KaszpiR_ http://nvt.prv.pl
// ver 0.7 2006-08-04
 
 
// odpal hlds z parametrem +servercfgfile server.cfg
// na przyklad ./hlds_run -game cstrike +map de_dust +servercfgfile server.cfg
 
// config ma parametry przygotowanie na serwer ffa
 
 
// konfiguracja podstawowa
sv_lan 1 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan
maxplayers 22 //maksymalna ilosc graczy, pamietaj ze systemy rezerwacji slotow na serwerze zabieraa przewaznie 2 sloty
sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard)
                        // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny)
                        // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze 
 
 
exec banned.cfg // laduj bany steamid/wonid
exec listip.cfg // laduj bany na ip
 
hostname "Szambo" // nazwa serwera widziana poprzez przegladarki serwerow (np w favourities)
mapchangecfgfile "server.cfg" // wykonaj ten confgi podczas zmiany mapy (np aby przywrocic stare ustawienia )
mapcyclefile "mapcycle.txt" // plik zawiera liste map wg ktorych bedzie sie grac po zakonczeniu rozgrywki 
motdfile "motd.html" // nazwa pliku do wyswietlenia jak sie wchodzi na serwer, to czego ludzie nie czytaja :)
servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwerze, odpalany przy pierwszym starcie 
 
sv_proxies 1 // liczba hltv proxy jakie moga sie podlaczyc do serwera, standard 1, wiecej nie zalecane
sv_region 3 // poniewaz jestesmy w europie ustawiamy 3
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// wydajnosc
fps_max 300 // ile fps serwer powinien miec srednio, najlepiej aby byla okolo 100, ale nie wieksza od 200
            // inaczej serwer zzera za duzo procesora
host_framerate 0 // cholera wie co to jest
sys_ticrate 1000 // warosc 125 jest zalecana, najlepiej nie miec wiecej niz 200, niektore mecze wymagaja 1000 ale firmy hostingowe moga forsowac te wartosc na nizsze
                // 10 000 jest wartoscia ekstremalna, jedynie na lany dla wymiataczy
                // przewaznie zzera tylko niepotrzbnie procesor
        
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// net
sv_maxrate 20000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna,
                // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer
                // na lan 20000
                // na serwer internetowy - zalzy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie mzniejszaj o 500
 
sv_maxupdaterate 100 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate, 
                    //jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety
 
sv_minrate 0 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 0 ,
            // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
            // zaleca sie krzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze
sv_maxunlag 1 // amksymalny czas w sekundach kompensacji lagow
 
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// rcon i hasla
sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera, 
                //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu
 
//rcon_password "zupa" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera
                     // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal
                     // np +rcon_password "zupa"
 
sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze
sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a
sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon, 
// jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana
// wtedy pomaga jedynie restart serwera
 
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// logi
// zaleca sie zachowanie ponizszych ustawien jesli chcesz uzywac HLStats albo PsychoStats
mp_logdetail 3 // poziom logow,0 - wylacz, 1 - tylko trafienia przeciwnika standard , 2, - tylko trafienia tp, 3 - loguj oba (tp i wroga)
mp_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane
mp_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie
mp_logmessages 1 // loguj komendy say (chat), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logbans 1 // loguj dawanie banow,1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logblocks 1 // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie 
sv_logrelay 1 // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie
 
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// voice
sv_voicecodec "voice_speex" // rodzaj kodeka, domyslnie voice_miles, zalecany voice_speex - lepsza jakosc kosztem kilku procent uzycia procesora
sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie
sv_voicequality 2 // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci
sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (na poczatek i koniec meczu)
 
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// downlad
// zaleca sie zachowanie ponizszych wartosci aby nie miec problemow ze sciaganiem plikow z serwera
hpk_maxsize 0.5 // maksymalny rozmiar sumy wszstkich logo graczy na serwerze, w megabajtach
                // rekomendowana wartosc do 2 mega
                // ustawianie zbyt wysokich warosci spowoduje ze gracze beda disconnectowani (bo musza to zassac),
                // a serwer bedzie sie wolniej ladowal
sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_send_logos 1 //pozwalaj na wysylanie logo graczy (sprej na sciane)
sv_send_resources 1 // pozwalaj na dowload listy wymaganych plikow aby grac na mapie, 1 - tak (standard), 0 - nie
//sv_downloadurl "http://szambo/hlds/dlurl/" // url do lokacji skad mozna zasysac pliki serwerowe (pamietaj aby ograniczyc dostep do waznych plikow  - katalog addons, server.cfg itp)
sv_downloadurl "http://bagno/hlds/" 
mp_decals 300 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze
 
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// rozgrywka
mp_autoteambalance 0 // przerzucaj graczy do innych druzyn jesli nierowne sklady, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
mp_buytime 0.25 // czas kupowania na pocz rundy, w ulamku minuty ( jedna minuta = 1.0, 30 sekund = 0.25)
mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej bedzie bum :), domyslnie 35
mp_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 -  pozwalaj (bo czituja)
mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana
mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :)
mp_freezetime 6 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni), ustaw na 0 na mapach aim
mp_friendly_grenade_damage 1 // 0 - granaty nie rania tp (ale zabiebraja armor), 1 - granaty rania graczy z druzyny (standard)
mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard)
mp_ghostfrequency 0.1 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow
mp_hostagepenalty 0 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone
mp_limitteams 0 // ilu graczy moze byc niesymetrycznie po jedej z druzyn, 0 - bez limitu, 2 - maxymalnie moze byc w jednej z druzyn 2 graczy wiecej
mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard)
mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane)
mp_payerid 0 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje
mp_roundtime 1.75 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9
mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy
mp_timelimit 20 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, 
mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard)
pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia
sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// obserwatorzy
allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, 
mp_fadetoblack 0 // 1 - ekran sie sciemnia po smierci gracza (wymagane na niektorych meczach), 0 - bez sciemnienia
mp_forcecamera 2 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2
mp_forcechasecam 1 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl
 
mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca
sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500
mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu zmienia sie mapa
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// inne 
mp_autocrosshair 0 // default 0
sv_aim 0 //0 ((standard) wylacza autocelowanie, 1 - zalacza auto celowanie (nie zalecane)
sv_airaccelerate 10 // akcleracja w powietrzu (bunnyjump), wartosc od 0 do 10 , 10 standardowo
sv_airmove 1 // pozwala na ruch w powietrzu (bunnyjump), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_challengetime 150 // czas w sekundach, jesli gracz sie nie podlaczy do gry w tym czasie bedzie uznawany za odlaczonego, zwieksz jesli gracze maja slabe kompy albo duzo sciagaja z serwera :D
sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun
sv_clienttrace 1 // (standard) 1
sv_friction 4 // poslizg na powierzchni podczas biegania, ma wplyw na predkosc kompletnego zatrzymania sie, 4 (standard)
sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami)
                // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz
                // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// status serwera poprzez www
// sprawdzenie statusu serwera tez zzera troche procesora i lacza, domyslne wartosci sa wystarczajace
 
max_queries_global 20 //jak czesto mozna w sumie sprawdzic status serwera
max_queries_sec 3 //jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www)
max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10
 
 
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// ekstra konfigi
exec addons/wwcl/scripts/wwcl_config.cfg // wykonaj confgi wwcl (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie)
exec addons/cdeath/cdeath.cfg // wykonaj confgi Cheating-Death (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie)
 
//say "Server.cfg loaded" // ta linia odkomentowana czasem sie przydaje przy wykonywaniu zdalnej komendy 
                        // rcon exec server.cfg
                        // wtedy latwiej sie upewnic ze dobrze wpisalismy komende
 
 
mp_timelimit 0
//amx_task 30 "quit" m
// koniec 

Podziękowania

  • trawiator
  • noodle
  • zchiz
  • di0nizy
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia