Sierpień 2006

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2006.08.02)
(2006.08.02)
Linia 1: Linia 1:
 
=2006.08.02=
 
=2006.08.02=
* Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny [http://youtube.com/watch?v=GWzmL05OlYA portal] . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie  Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( [http://www.youtube.com/watch?v=z_oY9TuZs2Y&eurl=http%3A%2F%2Fforum%2Edarkside%2Ecom%2Ebr%2Fvb%2Fshowthread%2Ephp%3Fp%3D325291%26posted%3D1 Zobacz filmik] ) czy gry Prey ([http://video.google.com/videoplay?docid=6727494773800764468 fimik]). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z [http://en.wikipedia.org/wiki/Narbacular_Drop Narbacular Drop] - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :)
+
* Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny [http://youtube.com/watch?v=GWzmL05OlYA portal] . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie  Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( [http://www.youtube.com/watch?v=z_oY9TuZs2Y&eurl=http%3A%2F%2Fforum%2Edarkside%2Ecom%2Ebr%2Fvb%2Fshowthread%2Ephp%3Fp%3D325291%26posted%3D1 Zobacz filmik] ) czy gry Prey ([http://video.google.com/videoplay?docid=6727494773800764468 fimik]). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z [http://en.wikipedia.org/wiki/Narbacular_Drop Narbacular Drop] - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
 +
:No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D
  
 
=2006.07.31=
 
=2006.07.31=

Wersja z 18:14, 2 sie 2006

Spis treści

2006.08.02

  • Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny portal . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( Zobacz filmik ) czy gry Prey (fimik). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z Narbacular Drop - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D

2006.07.31

Wróciłem :) --KaszpiR 07:32, 30 lip 2006 (CEST)

2006.07.17

  • Kaszpir jest na wakacjach a ktoś musi pisać newsy, niestety padło na mnie (czyt. trawiator). Z racji że jestem bardzo leniwy wszystko w skrócie.
  • SteamBans wypuściło nowe wersje swoich pluginów. Wersje pluginów z jądrem starszym niż 2.0 nie będą już wspierane.
  • SteamBans oraz SharedBans łączą swoje siły. Od jutra strona SharedBans zostaje zamknięta i zintegrowana ze stroną SteamBans
  • Zosała wypuszczona modyfikacja do Day of Defeat: Source która zmienia fizyke broni na podobną do tej która jest w Day of Defeat 1.3. Mod nazywa sie ProDoD

2006.07.14

  • Artykuł HLDS już jakoś wygląda, wyjeżdzam wieczorem.

2006.07.11

  • Od 14 do 31 nie będzie mnie w Polsce, a to oznacza ze raczej nie bedzie mnie tez na necie. --KaszpiR 01:29, 12 lip 2006 (CEST)
  • Długie wklejone linie nie będą wyjeżdzać poza stronę.

2006.07.09

2006.07.08

  • Dziś wieczorem aktualizacja Wiki. Z przyczyn alkoholowych sie nie odbyla ;D
  • Dobra wiadomość dla właścicieli serwerów Day of Defeat: Source korzystających z HLStatsX. Jak można wyczytać w tym poście nowa wersja będzie miała wbudowane nowe funkcje slecjalnie dla tego moda.
    • Zabicie członków drużyny w wyniku detonacji bomby nie będzie zaliczane jako teamkill.
    • Wszelkie wydarzenia są teraz rozpoznawane:
      • Capture Blocked (Player: 6 points, Team: 1 points) - zablokowanie przejęcia flagi
      • Area Captured (Player: 6 points, Team: 1 points) - przejęcie kontroli nad terenem
      • Bomb Planter Killed (Player: 2 points) - zabicie podkładającego bombę
      • Bomb Defused (Player: 6 points, Team: 1 points) - rozdbojenie bomby
      • Bomb Planted (Player: 6 points, Team: 1 points) - podłożenie bomby
      • Round Win (Team: 5 points) - wygranie rundy
    • Rozpoznawanie strzałów w głowę nie będzie wymagało dodatkowych pluginów.

2006.07.07

2006.07.06

Chcd.gif

2006.07.03

Hl2dm-pro.jpg
  • Może kogoś zainteresują panoramiczne widoczki z Half-Life 2 Episode One, znajdujące się tutaj.
VR000008628.jpg
Aktualizacja dotknęła także HLStatsX, jak widać w tym topiku, trwają nadal prace nad poprawą błędnego logowania w DOD:S, na razie mozna poprawić to uzywając Mani Admin Plugina albo StatsMeMinimum - ale nie obu na raz.

2006.07.01

amxxlarge.jpg
  • AMX Mod X 1.75 wydane. Lista zmian:
    • automatyczne ładowanie modułów - w tworzonych od teraz w plikach .sma (źródłach pluginów) wymagna jest zmiana kilku linii ale na szczęście nie trzeba się będzie bawić w edycję modules.ini. Dodatkowo jest w pełni kompatybilny ze starymi pluginami! Trzeba tylko wszelkie .sma przekompilować nowym kompilatorem. Na razie nie należy używac kompilatora on-line bo pracuje on na starej wersji, będzie zaktualizowany 3 lipca.
    • możliwośc używania wielu modułów SQLw tym samym czasie, przepisano bowiem moduły sql i dodano wielowątkowość - więc nie będzie lagować w grze
    • pliki plugins-NAZWA.ini są automatycznie ładowane - dzięki temu można łatwiej administrować zestawami pakietów z pluginami - łatwiej sie teraz wyłącza i włącza zestawy.
    • masa zmian poprawiającyh różne błędy w modułach.
    • amx_showrcon pokazuje wynik komend rcon u admina.
    • dodano system restryckji broni dla botów - szczególnie dla PODBota
    • dodano możliwość zapisywania błędów pluginów do oddzielnych logów.
    • dodano tłumaczenie 1337 $p33k :)
Więcej nie chce mi się wypisywać, bo tego jest cała masa tutaj.Za kilka dni napiszę tekst jak przeprowadzić upgrade.

2006.06.29

  • Eugen dał mi zgodę na wykorzystanie jego tłumaczenia i grafik do artykułu na instalację skina w Steam. Dzięki! Potem zahostuję na wiki obrazki
  • No i mamy wersję BAT z numerkiem 1.3.0 B2 z polskim tłumaczeniem w środku :)

2006.06.28

  • Zmieniłem przekierowania które odwołują się do LDU tak, aby trafiały na odpowiednie strony w Wiki. Na razie dla pages.php, potem będzie dla forum.php. Chodzi o to, że kiedys hlds.pl kierowało na LDU, i na necie jest trochę linków właśnie z wykorzystaniem tego adresu. Tak więc ta poprawka jest w celu zachownia kompatybilności.
Paru stron nie ma,a le to dlatego, że albo zdecydowałem się je zmienić (bo nie pasowała mi forma na LDU), albo ich po prostu jescze nie przeniosłem z LDU do Wiki.

2006.06.27

  • W nowej werji BAT będzie polskie tłumaczenie, a nowa wersja sie pokaże jak napłynie parę extra tłumaczeń - bardzo możliwe, że beta będzie jeszcze pod koniec tygodnia.
  • HLGuard Nightly Build 1.9.n7 oczekuje na wasze ssanie :D. Właściwie nic nowego ta nie ma, oprócz statycznie dołączonej biblioteki libsdc++ w celu rozwiązania problemu z kompatybilnościa.
  • Powstał pomysł przetłumaczenia Basic Admin Tool'a na polski - może dzięki wiki wspólnymi siłami przetłumaczymy całość - tutaj link. Zrobione

2006.06.25

  • SteamBans wprowadza prioretytety przy sprawdzaniu nadesłaych demek. Wiąże się to z faktem, że chłopaki się nie wyrabiają ze sprawdzaniem dem. Stworzno dwie wartości, Limit 500 oraz Limit 1000. Jeśli wskaźnik jest poniżej 500 wszelkie dema są przyjmowane i od razu srawdzane. Jeśli wskaźnik jest powyżej 1000 żadne nowe dema nie są przyjmowane i trzbea odczekać. Natomiast jesli trafi się okres pomiędzy 500-1000 to dema są przyjmowane w zależności od punktów osoby zgłaszającej - im więcej miałeś wcześniej zgłoszeń przyjętych tym większe szanse są, że twoje demo zostanie przyjęte. Wprowadozo to aby w pierwszej kolejności sprawdzać dema które się charakteryzują dużym prawdopodobieństwem zawierania cheatów - czyli takich, które będą zaakceptowane - niż takich , które będą odrzucone z braku dowodów itd.
  • Nowy system lików w Red Orchestra w wersji beta - przyśpiesza ładowanie sie gier nawet trzykrotnie. Aby aktywować ten tryb należy wylogowac się ze steam a następnie uruchaomić program z pareametrami
"...SteamApps\steam.exe" -clientbeta newfs -beta fs
Uwaga, zmieni sie troche uład katalogów i plików - Red Orchestra skopiuje się do "\SteamApps\common\red orchestra". W przyszłości możliwe, że wszystkie gry przejdą na system plików .ncf zamist .gcf

2006.06.24

  • Taki śmieszny filmik :), pokazuje co można wrpowadzic do metamoda (nie wymagając amx'ów ani innych rzeczy). Uświadamia czemu na meczach metamod jest zakazany, albo dlaczego gra sie na nadzorowanych serwerach. High Quality tutaj


am_banner.jpg

2006.06.23

  • Forum AMX Mod X powinno działać w pełni z połączeniem innych forów jutro od rana. Ale czy na pewno? Przekonamy się.
  • AWE XP to plugin do serwerów Counter-Strike: Source, który przypomina trochę Warcraft3 oraz Super Hero Mod pod Counter-Strike 1.6
  • PHPAdmin wypusza aktualizację:
    • naprawa błedu z rezerwacją slotów
    • IRCBot - usunięto błedy z autoryzacją adminów
    • komendy pa_say oraz pa_chat działaja poprawnie
    • Binarki Linuxowe zostały statycznie zlinkowane z MySQL, dzieki czemu życie jest łatwiejsze, bo nie wymaga mysqlclient.so
  • Aktualizacja Red Orchestra moze się przydać, jak ktoś zainteresowany angielskim to zapraszamy tutaj
  • Zbliża się aktualizacja Day of Defeat: Source, planowana na 28 czerwca. Wrowadzi ona dość sporo zmian:
    • nowy tryb rozgrywki Detonation
    • 2 mapy (jedna znana z poprzednich części)
    • poprawę hitboxów i wyważenie mocy broni
    • polepszenie grafiki o extra bajery typu efekt filmu, nowe shadery
    • więcej na http://day.of.defeat.pl/
  • Widzę, że http://www.hl2mapping.com/ wróciło zza grobu, miejmy nadzieję, że od teraz nie będzie martwe jak przez ostatnich parę miesięcy.
  • Właściciele Counter-Strike: Source pewnie będą zainteresowani artykułem o sposobie instalacji skina do tej gry, aczkolwiek po angliesku, to obrazki na http://www.csnation.net/articles.php/article_225/ daja bardzo dużo i nie powinno to stanowić problemu dla przeciętnego gracza.
  • SharedBans obłaskawia nas nowymi wersjami dodatków:
  • Warto jescze odwiedzić Mattie forums] jesli ktoś jeszcze tego nie zrobiło o 17 czerwca.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia