Sierpień 2006

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2006.08.08)
Linia 34: Linia 34:
 
* Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny [http://youtube.com/watch?v=GWzmL05OlYA portal] . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie  Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( [http://www.youtube.com/watch?v=z_oY9TuZs2Y&eurl=http%3A%2F%2Fforum%2Edarkside%2Ecom%2Ebr%2Fvb%2Fshowthread%2Ephp%3Fp%3D325291%26posted%3D1 Zobacz filmik] ) czy gry Prey ([http://video.google.com/videoplay?docid=6727494773800764468 fimik]). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z [http://en.wikipedia.org/wiki/Narbacular_Drop Narbacular Drop] - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
 
* Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny [http://youtube.com/watch?v=GWzmL05OlYA portal] . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie  Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( [http://www.youtube.com/watch?v=z_oY9TuZs2Y&eurl=http%3A%2F%2Fforum%2Edarkside%2Ecom%2Ebr%2Fvb%2Fshowthread%2Ephp%3Fp%3D325291%26posted%3D1 Zobacz filmik] ) czy gry Prey ([http://video.google.com/videoplay?docid=6727494773800764468 fimik]). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z [http://en.wikipedia.org/wiki/Narbacular_Drop Narbacular Drop] - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
 
:No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D
 
:No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D
 
=2006.07.31=
 
Wróciłem :) --[[Użytkownik:KaszpiR|KaszpiR]] 07:32, 30 lip 2006 (CEST)
 
 
=2006.07.17=
 
*Kaszpir jest na wakacjach a ktoś musi pisać newsy, niestety padło na mnie (czyt. [[Użytkownik:trawiator | trawiator]]). Z racji że jestem bardzo leniwy wszystko w skrócie.
 
*[[SteamBans]] wypuściło nowe wersje swoich pluginów. Wersje pluginów z jądrem starszym niż 2.0 nie będą już wspierane.
 
*[[SteamBans]] oraz [[SharedBans]] łączą swoje siły. Od jutra strona [[SharedBans]] zostaje zamknięta i zintegrowana ze stroną [[SteamBans]]
 
*Zosała wypuszczona [[mod | modyfikacja]] do [[Day of Defeat: Source]] która zmienia fizyke broni na podobną do tej która jest w [[Day of Defeat]] 1.3. [[Mod]] nazywa sie [http://www.prodod.net ProDoD]
 
 
=2006.07.14=
 
*Artykuł [[HLDS]] już jakoś wygląda, wyjeżdzam wieczorem.
 
=2006.07.11=
 
* Od 14 do 31 nie będzie mnie w Polsce, a to oznacza ze raczej nie bedzie mnie tez na necie. --[[Użytkownik:KaszpiR|KaszpiR]] 01:29, 12 lip 2006 (CEST)
 
* Długie wklejone linie nie będą wyjeżdzać poza stronę.
 
 
=2006.07.09=
 
*Użytkownik [[Użytkownik:Głody | Głodny]] przetłumaczył [[Mani Admin Plugin]] - wyrazy uznania dla jego fantastycznej pracy :)
 
 
=2006.07.08=
 
*Dziś wieczorem aktualizacja Wiki. Z przyczyn alkoholowych sie nie odbyla ;D
 
*Dobra wiadomość dla właścicieli serwerów [[Day of Defeat: Source]] korzystających z [[HLStatsX]]. Jak można wyczytać w [http://www.hlstatsx.com/forum/index.php?topic=2226.msg11676#msg11676 tym] poście nowa wersja będzie miała wbudowane nowe funkcje slecjalnie dla tego [[mod]]a.
 
**Zabicie członków drużyny w wyniku detonacji bomby nie będzie zaliczane jako teamkill.
 
**Wszelkie wydarzenia są teraz rozpoznawane:
 
*** Capture Blocked (Player: 6 points, Team: 1 points) - zablokowanie przejęcia flagi
 
*** Area Captured (Player: 6 points, Team: 1 points) - przejęcie kontroli nad terenem
 
*** Bomb Planter Killed (Player: 2 points) - zabicie podkładającego bombę
 
*** Bomb Defused (Player: 6 points, Team: 1 points) - rozdbojenie bomby
 
*** Bomb Planted (Player: 6 points, Team: 1 points) - podłożenie bomby
 
*** Round Win (Team: 5 points) - wygranie rundy
 
**Rozpoznawanie strzałów w głowę nie będzie wymagało dodatkowych pluginów.
 
 
=2006.07.07=
 
*[[SharedBans]] i trochę info:
 
**poprawili stronę internetowa bo żle pokazywało ostatnio zablokowana osobę
 
** [[Admin Spectator ESP]] plugin w wersji 1.00 RC6:
 
***dodano opcję wyszukiania interfeju admina
 
***dodano suport dla [[Basic Admin Plugin]]  ale tylko pod wersją [[SourceMM]]
 
 
=2006.07.06=
 
[[Grafika:Chcd.gif|center]]
 
* [http://chcd.counter-hack.net Counter Hack Clan Directory] to nowa strona stworzona przy współpracy [[SteamBans]], [[SharedBans]], [http://www.oorgle.com ooorgle.com], [http://www.cheat-scanner.co.uk/ Cheat-Scanner] i [http://www.csnation.net/ CSNation] lista klanów, których członkowie pomyślnie przeszli skan anyticziterski swoich komputerów. Aktualnie do detekcji używa się programu z http://www.cheat-scanner.co.uk, który jest na chwilę obecną najlepszym programem do wykrywania cheatów na komputerach - a w szczególności ich pozostałości. Co więcej specjalny dodatek do serwerów będzie wykopywał każdego, który gra na serwerze i nie jest w bazie czystych graczy, którzy przeszli testy CHCD. Więcej na [[Counter Hack Clan Directory]].
 
 
=2006.07.03=
 
* [http://www.hl2dmpro.com/ Half-Life 2 Deathmatch Pro] 1.7 pobajwił się 3 dni temu a my jescze o tym nie napisaliśmy, wstyd :)
 
[[Grafika:Hl2dm-pro.jpg|center]]
 
 
*Może kogoś zainteresują panoramiczne widoczki z Half-Life 2 Episode One, znajdujące się [http://www.panogames.com/vr_hl2/ tutaj].
 
<center>[http://www.panogames.com/vr_hl2/fullscreen/VR000008627.html http://www.vrway.com/media/thumb/28/VR000008628.jpg]</center>
 
*Dodatek [[UpTime]] jest juz dostępny w wersji 1.0.11.0
 
* Po aktualizacji [[Day of Defeat: Source]] 28 czerwca, mamy aktualzację [[Mani Admin Plugin]] [http://www.mani-admin-plugin.com/forums/viewtopic.php?t=29684 tutaj].
 
:Aktualizacja dotknęła także [[HLStatsX]], jak widać w [http://www.hlstatsx.com/forum/index.php?topic=2226.0 tym topiku], trwają nadal prace nad poprawą błędnego logowania w DOD:S, na razie mozna poprawić to uzywając [[Mani Admin Plugin]]a albo [[StatsMeMinimum]] - ale nie obu na raz.
 
 
=2006.07.01=
 
<center>[http://www.amxmodx.org/ http://www.amxmodx.org/images/amxxlarge.jpg]</center>
 
* [[AMX Mod X]] 1.75 wydane. Lista zmian:
 
**automatyczne ładowanie modułów - w tworzonych od teraz w plikach .sma (źródłach pluginów) wymagna jest zmiana kilku linii ale na szczęście nie trzeba się będzie bawić w edycję modules.ini. Dodatkowo jest w pełni kompatybilny ze starymi pluginami! Trzeba tylko wszelkie .sma przekompilować nowym kompilatorem. Na razie nie należy używac kompilatora on-line bo pracuje on na starej wersji, będzie zaktualizowany 3 lipca.
 
**możliwośc używania wielu modułów SQLw tym samym czasie, przepisano bowiem moduły sql i dodano wielowątkowość - więc nie będzie lagować w grze
 
**pliki ''plugins-NAZWA.ini'' są automatycznie ładowane - dzięki temu można łatwiej administrować zestawami pakietów z pluginami - łatwiej sie teraz wyłącza i włącza zestawy.
 
**masa zmian poprawiającyh różne błędy w modułach.
 
**amx_showrcon pokazuje wynik komend rcon u admina.
 
**dodano system restryckji broni dla botów - szczególnie dla [[PODBot]]a
 
**dodano możliwość zapisywania błędów pluginów do oddzielnych logów.
 
**dodano tłumaczenie 1337 $p33k :)
 
:Więcej nie chce mi się wypisywać, bo tego jest cała masa [http://www.amxmodx.org/changelog-1.75 tutaj].Za kilka dni napiszę tekst jak przeprowadzić upgrade.
 
 
=2006.06.29=
 
* Eugen dał mi zgodę na wykorzystanie jego tłumaczenia i grafik do artykułu na [[Dodawanie Skina| instalację skina w Steam]]. Dzięki! ''Potem zahostuję na wiki obrazki''
 
* No i mamy wersję [[BAT]] z numerkiem 1.3.0 B2 z polskim tłumaczeniem w środku :)
 
 
=2006.06.28=
 
* Zmieniłem przekierowania które odwołują się do LDU tak, aby trafiały na odpowiednie strony w Wiki. Na razie dla pages.php, potem będzie dla forum.php. Chodzi o to, że kiedys hlds.pl kierowało na LDU, i na necie jest trochę linków właśnie z wykorzystaniem tego adresu. Tak więc ta poprawka jest w celu zachownia kompatybilności.
 
:Paru stron nie ma,a le to dlatego, że albo zdecydowałem się je zmienić (bo nie pasowała mi forma na LDU), albo ich po prostu jescze nie przeniosłem z LDU do  Wiki.
 
 
=2006.06.27=
 
* W nowej werji [[BAT]] będzie polskie tłumaczenie, a nowa wersja sie pokaże jak napłynie parę extra tłumaczeń - bardzo możliwe, że beta będzie jeszcze pod koniec tygodnia.
 
* [[HLGuard]] Nightly Build 1.9.n7 oczekuje na wasze ssanie :D. Właściwie nic nowego ta nie ma, oprócz statycznie dołączonej biblioteki libsdc++ w celu rozwiązania problemu z kompatybilnościa.
 
* Powstał pomysł przetłumaczenia [[Basic Admin Tool]]'a na polski -  może dzięki wiki wspólnymi siłami przetłumaczymy całość - [[BAT_tlumaczenie|tutaj link]]. '''Zrobione'''
 
 
=2006.06.25=
 
* [[SteamBans]] wprowadza prioretytety przy sprawdzaniu nadesłaych demek. Wiąże się to z faktem, że chłopaki się nie wyrabiają ze sprawdzaniem dem. Stworzno dwie wartości, Limit 500 oraz Limit 1000. Jeśli wskaźnik jest poniżej 500 wszelkie dema są przyjmowane i od razu srawdzane. Jeśli wskaźnik jest powyżej 1000 żadne nowe dema nie są przyjmowane i trzbea odczekać. Natomiast jesli trafi się okres pomiędzy 500-1000 to dema są przyjmowane w zależności od punktów osoby zgłaszającej - im więcej miałeś wcześniej zgłoszeń przyjętych tym większe szanse są, że twoje demo zostanie przyjęte. Wprowadozo to aby w pierwszej kolejności sprawdzać dema które się charakteryzują dużym prawdopodobieństwem zawierania cheatów - czyli takich, które będą zaakceptowane - niż takich , które będą odrzucone z braku dowodów itd.
 
* Nowy system lików w [[Red Orchestra]] w wersji beta - przyśpiesza ładowanie sie gier nawet trzykrotnie. Aby aktywować ten tryb należy wylogowac się ze steam a następnie uruchaomić program z pareametrami
 
: "...SteamApps\steam.exe" -clientbeta newfs -beta fs
 
:Uwaga, zmieni sie troche uład katalogów i plików - Red Orchestra skopiuje się do "\SteamApps\common\red orchestra". W przyszłości możliwe, że wszystkie gry przejdą na system plików '''.ncf''' zamist .gcf
 
 
=2006.06.24=
 
* [http://video.google.com/videoplay?docid=7237451453430573504 Taki] śmieszny filmik :), pokazuje co można wrpowadzic do metamoda (nie wymagając amx'ów ani innych rzeczy). Uświadamia czemu na meczach metamod jest zakazany, albo dlaczego gra sie na nadzorowanych serwerach. High Quality [http://files.filefront.com/moNstrousrar/;5161361;;/fileinfo.html tutaj]
 
 
 
* Dodałem podświetlacz składni języka [[Small]], uzycie bardzo proste i opisane [[GeSHi|tutaj]]. Przykład zaś [[Test#Baaa|tutaj]].
 
* No i mamy [http://forums.alliedmods.net/ Allied Mods] - powstały z połączenia forum [[AMX Mod X]], [[Super Hero Mod]] oraz [[SourceMod]].
 
 
<center>[http://forums.alliedmods.net/ http://forums.alliedmods.net/images/misc/am_banner.jpg]</center>
 
 
=2006.06.23=
 
*Forum [[AMX Mod X]] powinno działać w pełni z połączeniem innych forów jutro od rana. Ale czy na pewno? Przekonamy się.
 
* [[AWE XP]] to plugin do serwerów [[Counter-Strike: Source]], który przypomina trochę [[Warcraft3]] oraz [[Super Hero Mod]] pod [[Counter-Strike 1.6]]
 
* [[PHPAdmin]] wypusza aktualizację:
 
**naprawa błedu z rezerwacją slotów
 
**IRCBot - usunięto błedy z autoryzacją adminów
 
**komendy pa_say oraz pa_chat działaja poprawnie
 
**Binarki [[Linux]]owe zostały statycznie zlinkowane z [[MySQL]], dzieki czemu życie jest łatwiejsze, bo nie wymaga mysqlclient.so
 
* Aktualizacja [[Red Orchestra]] moze się przydać, jak ktoś zainteresowany angielskim to zapraszamy [http://www.steampowered.com/index.php?area=news&id=659 tutaj]
 
* Zbliża się aktualizacja [[Day of Defeat: Source]], planowana na 28 czerwca. Wrowadzi ona dość sporo zmian:
 
** nowy tryb rozgrywki Detonation
 
** 2 mapy (jedna znana z poprzednich części)
 
** poprawę hitboxów i wyważenie mocy broni
 
** polepszenie grafiki o extra bajery typu efekt filmu, nowe shadery
 
** więcej na http://day.of.defeat.pl/
 
*Widzę, że http://www.hl2mapping.com/ wróciło zza grobu, miejmy nadzieję, że od teraz nie będzie martwe jak przez ostatnich parę miesięcy.
 
*Właściciele [[Counter-Strike: Source]] pewnie będą zainteresowani artykułem o sposobie instalacji skina do tej gry, aczkolwiek po angliesku, to obrazki na http://www.csnation.net/articles.php/article_225/ daja bardzo dużo i nie powinno to stanowić problemu dla przeciętnego gracza.
 
 
*[[SharedBans]] obłaskawia nas nowymi wersjami dodatków:
 
**[[Admin_Spectator_ESP]] - RC5 została od zera przepisana, zaleca się tez nagyrwanie dem bez opcji ''boxes''
 
** [[Shared Ban System]] - kolejne poprawki optymalizacyjne, wersja 1.1
 
*Warto jescze odwiedzić [http://forums.mattie.info/cs/forums/ Mattie forums]] jesli ktoś jeszcze tego nie zrobiło o 17 czerwca.
 

Wersja z 01:04, 8 sie 2006

2006.08.08

  • Nowa wersja HLGuard Nightly Build -
    • 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38
      • Poprawka nagłówków e MetaModa aby nie było błędów przy ładowaniu
    • 1.9.n9 by tintin- at 07/08/06 - 21:29
      • naprawiony wallhack block pod DOD, i inne bledy z tego powodu
      • zwiekszono liczbe pozycji w menu z 32 do 64

2006.08.05

[08/05/06 15:45:05] <@_KaszpiR_> trawa bnapisal bys newsa ;D
[08/05/06 15:45:52] <@trawiator> nie chce mi sie
                                 ....
[08/05/06 15:53:] <@trawiator>  I w ten oto sposob wypisuje tego newsa.
[08/05/06 15:53:21] <@trawiator>  * Wczoraj Valve zaczycilo nas zapowiadana juz na Grudzinen 2005 aktualizacja SourceSDK. Zmian jest dosyc sporo i nie mam zamiaru ich tlumaczyc na nasz jezyk ojczysty. Oto pelna lista zmian: http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_SDK_Release_Notes
                                 ....
[08/05/06 15:54:24] <@_KaszpiR_>  trawa ale ja juz napisalem ;D

I w ten sposob Kaszpir napisal tego newsa ponizej:

  • Dzisiaj w nocy wyszła nowa wersja Source SDK, zostaną automatycznie pobrane przy aktualizacji Steam. Co nowego:
    • Half-Life 2: Episode One - ulepszenia
    • Postaci w grze zostały uodświeżone
    • 'Source SDK Base' - nwe narzędzie
      • wykorzystuje najnowszy Source Engine (HL2: Episode One)
      • zawsze pobiera najnowszą wersję jak tylko się pojawi nowae Source Engine
      • twórcy modów powinni zawsze używać SteamAppId (215) w swoich modach single player i multi player
    • liczne poprawki i ulepszenia.
Pełna lista zmian na stronie Source SDK Release Notes
  • HLSW zaszczyca nas wersją 1.1.0 (ups 1.1.2 to dla dev team, sorry)
Hlsw 468.jpg

2006.08.02

  • Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny portal . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( Zobacz filmik ) czy gry Prey (fimik). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z Narbacular Drop - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia