Sierpień 2006

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2006.06.17)
 
(Nie pokazano 186 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
=2006.06.17=
+
[[kategoria:Archiwum]]
* [[AMX Mod X]] i podobne projekty, wróciły do działania na poprzednich serwerach, natomiast na przełomie wtorku i środy nastąpi połączenie forum w jedno - do tego czasu upewnijcie śię, że jeśli macie tam konta to na kontach macie te same nazwy uzytkowników oraz adresy mailowe. Gdyby jednak nie działały wam adresy DNS to poczekajcie parę godzin .
+
=2006.08.29=
 +
* W [[counter-Strike: Source]] w konsoli wpiszecie cl_radaralpha 1 i macie stary radar. Natomiast aby nowego uzywać to trzeba ustawić cl_radartype 2 oraz cl_radaralpha 200
 +
* '''<span style="color:red">UWAGA</span>''' - na sieci są adresy z plikami o nazwie SteamInsrtall.exe, które  w rzeczywistości instalują '''trojany kradnące konta [[Steam]]''' - ''steamupdate.org'' oraz ''steam2powered.com'' (''i pewnie jescze pare by się znalazło''). Strony te wyglądają jak [http://steampowered.com SteamPowered.com] ale w rzeczywistości oferowany instalator jest wredną metodą na przejęcie danych niedoświadczonych i niedoinformowanych uzytkowników - sczególnie tych nowych. Pamiętajcie, że [[Steam]] należy pobierać <span style="color:red">WYŁĄCZNIE</span> ze strony oficjalnej - [http://steampowered.com SteamPowered.com]. ''Info z [http://www.steambans.com/news.php?id=1391 SteamBans] oraz irc'a.''
 +
* ex|klawisz na ircu podał link do filmiku nt fizyki w grze [[Half-Life 2]], wykorzusyjąc Garry's Mod mozna się nieźle pobawić - choby w incredible machines ;P jak [http://www.gamevideos.com/video/id/4781 tutaj].
 +
 
 +
=2006.08.28=
 +
*Serwer na ktorym znajdowała się strona [[Mani Admin Plugin | MAP]] zostal jednak shackowany: [http://img245.imageshack.us/my.php?image=manihackedby8.png]
 +
 
 +
*Mani odpalil zastepcza stronke: http://www.mani-admin-plugin.info/
 +
*'''UPDATE''': Właściwa strona już działa.
 +
--[[Użytkownik:KaszpiR|KaszpiR]] 12:01, 29 sie 2006 (CEST)
 +
 
 +
=2006.08.27=
 +
*Jak już pewnie część z Was zdążyła zauważyć strona [[Mani Admin Plugin | Mani Admin Plugina]] nie działa. Jest to spowodowane tym że firma w której stała strona po prostu się zwineła.
 +
*Najnowszą wersje beta (jedyną która działa po updacie CS:S sprzed kilku dni) można ściągnąć z tad: http://forums.alliedmods.net/showthread.php?p=373600#post373600
 +
 
 +
*W pliku znajdują się tylko tylko 'binarki' oraz plik gametypes.txt
 +
 
 +
*Pliki mani_admin_plugin_i486.so/mani_admin_plugin.dll należy wrzycić do katalogu cstrike/addons/, plik gametypes.txt trzeba wrzucić do csrike/cfg/mani_admin_plugin
 +
 
 +
*W archiwum znajdują sie jeszcze binarki pod [[SourceMM | MetaMod:Source]] (to te z _mm w nazwie) jeżeli ktoś używa maniego pod MM:S to musi nimi podmienić stare pliki.
 +
 
 +
*UWAGA! Pzed tym zabiegiem należy wykonać kopie zapasową konfiguacji ManiAdminPlugnia!
 +
 
 +
=2006.08.25=
 +
*Nowa wersja [[AMX Mod X]] z numerkiem 1.76 bedzie jedynie usuwała błędy jakie dotychczas  wyłapano. Więcej info po angilesku [http://wiki.tcwonline.org/index.php/AMX_Mod_X_1.76_Change tutaj]
 +
* [http://www.youtube.com/watch?v=jn1TjZzO9Yk Granat czarno dziurowy] - jak ktoś powiedział, na serwerze przydałby się przy banowaniu i kickowaniu debili :)
 +
[[Grafika:Radar source.jpg|right]]
 +
*Aktualizacja serwerów [[Source]] nie jest zalezana z prostej przyczyny - rozwala dzialanie niektorych pluginow. A jeśli  juz wykonałeś update to [http://www.mani-admin-plugin.com/index.php?option=com_content&task=view&id=43 tutaj jest notka] aby stosować nowe wersje beta  dodatku Mani Admin Plugin (wykonać backup bo sie zmienił format pliku adminów)
 +
*No i mamy aktualzację [[Counter-Strike: Source]] i mamy nowy radar. Cały pic polega na tym, że pokazuje się mapa oraz ludziki na niej - kropeczki reprezentują graczy, kdzie patrza, jakie wydaja komunikaty audio. Co więcej w chwili zauważenia wroga pokazują się także ich pozycje, ale z chwilą straty wizji kropeczki znikaja z mapy. Nie chce mi sie na ten temat rozpisywać, szczególnie, że nie posiadam na razie żadnej gry [[Source]], ale zainteresowanych kieruję na [http://www.csnation.net/viewnews.php/8439/ CS Nation] - są tam obrazki.
 +
*Aktualizacja gry [[Source]] oprócz radaru przyniosła jeszcze inne rewelacje:
 +
# de_train w technologii High Dynamic Range (HDR) zmieniający parametry oświetlenia na mapie, porawiono troche też błędów na mapie.
 +
# Wysokośś oczu podczas kucania została przesunięta tak, aby pokrywała się z poziomem oczu w modelu gracza.
 +
# SourceTV pokazuje broń w widoku perspektywy z pierwszej osoby
 +
# SourceTV posiada komendę tv_transmitall
 +
# Poprawa kilku innych mniejszych exploitów.
 +
 
 +
=2006.08.23=
 +
* [http://www.countermap2.com/ Counter-Map] wraca po 2 latach :)
 +
 
 +
=2006.08.22=
 +
<div style="float:right">http://wiki.quakesrc.org/files/shambler.gif</div>
 +
* [http://www.gameconnect.info/node/369 GameConnect] zapowiada, że ma się pojawić aktualizacja [[Half-Life 2]] w której będzie aktywny tryb cooperative. Oznacza to że to co przechodziłeś w single player, będziesz mógł przejśc razem z kumplem (kumplami) korzystając z połączenia komputerów w sieć. Aczkowiek ten tryb jest aktywny w produkcie od dawna, to aktualna wersja ma niezłe błędzy - chociażby niektórych map nie da się przejść albo modele graczy są powalone , gdzie np Gordon wygląda jak niepomalowana kukła (a jak trzyma rakietnice to wygląda jakby miał monstrualne genitalia :) ). Dlatego aktualnie cooperative jest dostępny po wpisaniu szeregu komend na serwerze, którch nie będę teraz tłumaczył. Oczywiście istnieją takie mody jak [http://mods.moddb.com/4804/tim-coop/ Tim Coop] ale to nie to samo co produkt z Valve. Tryb cooperative jest badzo stary i znaleźć go można chociażby w Doom czy Quake, gdzie grając w nocy z przyjaciółmi można naprawde świetnie się bawić współpracując przy zabijaniu potworów :)
 +
 
 +
 
 +
* [http://wiki.hlsw.net/index.php/LogMod_Information http://wiki.hlsw.net/images/d/d3/Logmod.gif]
 +
:Jak wyraźnie widać [http://wiki.hlsw.net/index.php?title=LogMod_ChangeLog&action=history tutaj] [[LogMod]] nie jest martwym projektem, już niedługo mozemy się spodziewać wersji 0.8.
 +
*Lista zmian:
 +
** dodano suport dla maszyn 64 Bit Support
 +
** kompatybilność z metamod-1.19p28 (''i z metamod 1.19'')
 +
** naprawiono mniejsze błędy
 +
 
 +
:Nowa wersja 0.8 do pobrania [http://hlsw.net/index.php?url=logmod_download&move=showmirrors&id=43&subject=logmod tutaj], ale jedynie na paltformę [[Linux]].
 +
 
 +
=2006.08.21=
 +
*[[Aktualizacja Wiki]] wykonana, trochę czasu to zajeło bo niestety miałem tragiczny transfer.
 +
*Wczoraj miałem zanik zasilania, dlatego nie było aktualzacji. Wykonam ją dzisiaj.
 +
 
 +
=2006.08.20=
 +
 
 +
* Może kogoś zaciekawią poniższe waidomości:
 +
* [http://www.lanmaniax.com/ http://www.lanmaniax.com/maps/pics/pics_malta/15.jpg]
 +
[http://www.lanmaniax.com/ LanmaniaX] która jest źródłem informacji o nowych mapkach, pokazuje nam dość ciekawą mapkę pod [[Counter-Strike: Source]] o nazwe [http://www.lanmaniax.com/maps/html/de_malta.htm de_malta] -  screenshoty mi się podobają (jestem fanem mapek ciasnych w klimatach Morza Śródziemnego).
 +
 
 +
 
 +
* Wielkimi krokami zbliża sie [http://www.fortress-forever.com/ TeamFortress Forever] - klasyczny już mod z czasów [[Half-Life]] teraz na platformę [[Source]] - myslę, że starzy gracze z  łezką w oku spojrzą na nowy produkt. Jeśli nie wiecie to co [http://en.wikipedia.org/wiki/Team_Fortress_Classic Team Fortress Classic] to wasza strata. Aha Team Fortress Forever to nie to samo co [http://en.wikipedia.org/wiki/Team_Fortress_2 Team Fortress 2]
 +
 
 +
[http://www.fortress-forever.com/?a=media http://www.fortress-forever.com/media/thumbs/ff_well_14.jpg] [http://www.fortress-forever.com/?a=media http://www.fortress-forever.com/media/thumbs/ff_hunted_15.jpg] [http://www.fortress-forever.com/?a=media http://www.fortress-forever.com/media/thumbs/ff_monkey_2.jpg]
 +
 
 +
=2006.08.19=
 +
* <div style="float:right;margin:0.5em">[http://www.steampowered.com/Steam/Marketing/message/718/img/TrainHDR.jpg http://www.steampowered.com/Steam/Marketing/message/718/img/TrainThumb.jpg]</div>'''W przyszłym tygodniu''' nastąpi aktualizacja [[Counter-Strike: Source]] (''zgodnie z zapowiedzią Valve z 11 sierpnia'') - na pewno zostanie '''zmieniony radar''', a dodatkowo zobaczymy  '''de_train''' w HDR. W póżniejszych aktualizacjach jest planowana zmiana ustawień co do kasy w grze, hmm zapowaida się ciekawie. Ciekawe tylko co za debil 11 sierpnia zlinkował w newsie obrazek tak aby się odpalił [[Steam]].
 +
 
 +
* A dzisiaj w nocy nastąpił update [[Steam]] a z nim (''ogólnie''):
 +
*Day of Defeat: Source
 +
**poprawa hitboxów i paru bugów z tym związanych
 +
**zmiana temu i podłożenie bomby nie powoduje wybuchu i nie przekazuje punktów do złej drużyny
 +
**koniec czwoneczków przy ciachaniu nożem :)
 +
**podniesienie TNT w chiwli wyciągania grantu nie podmenia modeli - szkoga, TNt tak fajnie zamiast granatu wyglądało
 +
**koniec z exploitami na mapach - wina serwerów
 +
**minimapa nie kłamie o ilości graczy
 +
**koniec z komendami które moga wywalic serwer - no to załamka, że wogóle to było mozliwe od strony klienta bez rcon'a
 +
**dod_jagd nie gryzie sie z mp_timelimit
 +
**exploit na rzucanie granatai dalej niz mozliwe juz usunięty
 +
**logowanie kill_planter i kill_defuser poprawione (Valve jakos zawsze miało problemy z event messages)
 +
**naprawiono nie zapamiętywani niektórych zmiennych do cfg
 +
**naprawiono animacje po wypstryaniu sie z ammo (uhh to musieli kampować :) )
 +
**nuz nie będziesz figurką do rzucania granatami na respie, bo naprawioono błąd z reestartem rundy jakbys rozbrajał w tym samym czasie bombę
 +
*Source Engine
 +
**animacje sie nie zacinaja przy nagrywaniu demek
 +
*SourceTV
 +
**tv_transmitall - nowa zmienna, umozliwaijąca transferowanie wszstkich obiektów na mapie, jak w [[HLTV]]
 +
**komendy z rcon nie sa dalej przekazywane (omg ale wtopka, tyle rconów pewnie pokradli)
 +
**obserwatorzy się nie wykładaja podczas resów
 +
**nie migoczą juz niektóre tekstury
 +
**ponowne ustanowienie połączenia działa lepiej
 +
** tv_relayvoice 0/1 - kontroluje przepuszczanie głosu graczy
 +
**poprawiono algorytm przetrwarzania danych PVS - juz nie braknie obiektów na mapach
 +
 
 +
-- [[Użytkownik:KaszpiR|_KaszpiR_]]
 
----
 
----
* [[SourceMM]] 1.2.3 wypuszczony!
+
Podczas gadaniny o bzdurach na IRC'u, zostałem zainspirowany artem [[Krowy i Gaben]] do przetłumaczenia biografii na Polskeij Wikipedii ;) Jak ktoś jeszcze nie wiem kto to jest Gabe Newell i nie zna języka angielskiego to [http://pl.wikipedia.org/wiki/Gabe_Newell zapraszam tutaj].
2006-06-14 wypuszczono aktualizację w związku z ostatnimi aktualizacjami [[HL2DM]]  
+
 
**Added SourceHook API for manual recalls: RETURN_META_(VALUE_)MNEWPARAMS
+
-- [[Użytkownik:PawelS|PawelS]]
**Added support for ServerGameDLL005 (latest HL2DM update)
+
 
----
+
=2006.08.17=
* Prawie 100 artykułów odnośnie różnych spraw związanych s serwerami gier. Aby wiedzieć jak zainstalować [[AMX Mod]] musisz znac jakieś conajmniej 12 (w zależności od rodzaju instalacji) : [[Klient - Serwer]], [[Konsola]], [[HLDS]], [[mod]], [[Counter-Strike]], [[Steam]], [[Hldsupdatetool]], ''[[program steam]]'', ''[[HldsUpdateTool.exe]]'', [[rcon]],  [[MetaMod]], [[AMX Mod 2005 RC1]]
+
* Dla znudzonych - eksplodujące melony :D
 +
http://x5.freeshare.us/118fs565089.gif
 +
*[http://forums.bots-united.com/showthread.php?p=51114#post51114 Czyżby] miało nastapić dodanie Fritz bot'a do [http://www.The-WildWest.com RtCW: The WildWest] ?
 +
* [[YAPB]] doczekał się konfiguratora - programik ściągamy, instalujemy i możemy ustawiać parametry konfiguracyjne dla lokalnie zainstalowanego bota. Więcej [http://forums.bots-united.com/showthread.php?p=51111#post51111 tutaj]] po angielsku.
 +
* [[SourceMM]] 1.3.3 wypuszczony -  [http://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=43329 tutaj info po angielsku].
 +
:Najważniejsze zmiany
 +
**komenda meta game zwraca więcej uzytecznych informacji
 +
**support dla najnowszych kompilatorów takich jak MSVC8 i GCC4
 +
**aktualizacja i kompatybilność z najnowszym SourceSDK
 +
**aktualizacja przykładowych pluginów - są ładniej napisane, i trzymają nowy standard
 +
**naprawiono błąd, kiedy SourceMM potrafił ładowac za dużo binarek niz potrzeba, albo nie te binarki co trzeba.
 +
**naprawiono błąd przy zwracaniu wersji interfejsu i pluginy mówiły, że są niekompatybilne, a były
 +
**naprawiono błąd powodujący wyłożenie się serwera (''amiast po prostu nie ładować plugina'') jeśli plugin zwracał niepoprawne dane
 +
**naprawiono parę zapętleń :D
 +
 
 +
=2006.08.16=
 +
*Maperów pewnie zainterestuje [[Crafty]]
 +
<gallery>
 +
Grafika:Crafty1.jpg
 +
Grafika:Crafty2.jpg
 +
Grafika:Crafty3.jpg
 +
Grafika:Crafty4.jpg
 +
</gallery>
 +
 
 +
=2006.08.15=
 +
*Tak sobie chodziłem po stronie i zauwazyłem że nie ma nic o [[hlds_run]] czy [[hlds.exe]] i paru innych, więc dodałem. Teraz bardzo mało brakuje aby [[HLDS]] było ze wszystkim co potrzeba.
 +
 
 +
=2006.08.14=
 +
* [[CvarBlock]] 0.7 już w dostępny
 +
* Znaleziono okaz skrzynek z de_dust w świecie realnym http://www.datenform.de/dusteng.html
 +
 
 +
=2006.08.13=
 +
* Wczoraj sajt miał przerwy techniczne.
 +
* Nowa wersja [[BAT]] się zbliża, w związku z tym nowe [[BAT tlumaczenie]].
 +
* Opis [[YAPB]] - bota pod Counter-Strike 1.6 i Condition-Zero.
 +
 
 +
=2006.08.11=
 +
*Poprawiłem generator RSS/ATOM i przy okazji rowaliłem obrazki skórki strony :). Juz poprawione.
 +
*Nowy anticheat w sieci!. Nazywa się on [[LMN]]. Jak na razie jest w powijakach i zanim nie sprawdzimy jego działania (np czy nie wykrada cdkey-ow :)  radzę go na własną odpowiedzialność.
 +
:[[Grafika:Lmn v d.gif]]
 +
 
 +
=2006.08.10=
 +
* Poszerzyłem artykuł o [[ssServer]]ze - doruziłem mój stary artykuł jak konfigurować serwer (''no dobra prawdę mówiąc lepiej jest ściągnąć pakca po polsku'') jak i ssClienta.
 +
* [http://forums.mattie.info/cs/forums/ EventScripts v1.1] już jako wersaj oficjalna, a wersja 1.1.1 jako publiczna beta.
 +
* Nie wiedziałem, że Mani zmienił stronę i sie skumał z [http://www.evolans.com EvoLans]
 +
** [http://www.mani-admin-plugin.com/ Oficjalna]
 +
** [http://www.mani-admin-plugin.com/oldsite/forums/index.php stary adres]
 +
 
 +
=2006.08.09=
 +
*Odgrzebałem artykuły o ustawienach rate, zobaczcie kategorię [[:Kategoria:Netcode|Netcode]]. Jednakże będa one wymagały jednak odświeżenia bo jest tam trochę starych danych.
 +
 
 +
=2006.08.08=
  
=2006.06.16=
+
* Nowa wersja [[HLGuard]] Nightly Build -
* Dodałem pare rozszerzeń, szczególnie {{Specjalna:WikiFeeds}} gdzie mozna wygenerować sobie link do czytnika RSS albo ATOM. Dobra, ide spac :D
+
** 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38
* I jescze jedna rzecz, która utrudni? ha ułatwi innym! życie przy tworzeniu nowej storny. Jak nie podaćie kategorii dostaniecie ostrzeżenie, i trzeba wpisać. Jak nie wiecie co to dajecie ''<nowiki>[[Kategoria:Strona Główna]]</nowiki>'' i po kłopocie. No dobra wywalilem to bo zaczelo byc upierdoliwe przy edycji czegokolwiek. Trzeba będzie zmodyfikować.
+
*** Poprawka nagłówków z [[MetaMod]]a aby nie było błędów przy ładowaniu HLGuarda (niczym nie szkodziło ale straszyło ostrzeżeniami i dzieci panikowały)
* Po długich bojach dodałem koloryzator składni do Wiki, nazywa się [[GeSHi]] i jest bardzo łatwy w uźyciu.
+
**1.9.n9 by tintin- at 07/08/06 - 21:29
* Jak już pewnie zauważyliście strona http://www.amxmodx.org nie działa z przyczyn technicznych. Wiem także, że nastąpi po tym połączenie kont na forach amxmodx i sourcemod. Tak więc radzę zmienić adresy email na forach na take same, aby w efekcie importowania kont nie mieć problemu z kontem i kontem_imported. Na pocieszenie pozostaje wam zdjęcie homara/raka :D.
+
*** naprawiony wallhack block pod DOD, i inne bledy z tego powodu
'''Update''' by tawiator: Wszystkie projekty prowadzone prez ludzi z AMXX będą połączne w jedną całość. Fora AMXX i SourceMod zostaną przeniesione na VBiuletin i konta połączone (o ile takie istnieją). Jeżeli ktoś miał indentyczne nazwy kont ale z różnymi e-mailami może liczyć na utrate konta.
+
*** zwiekszono liczbe pozycji w menu z 32 do 64
  
=2006.06.15=
+
=2006.08.05=
* [[CAL]] rozpoczyna prace nad pluginem do serwerów gier pod [[CPL]] z dniem 2006.06.12, [http://forums.caleague.com/showthread.php?t=39492 tutaj] oficjalne oświadczenie.
+
[08/05/06 15:45] <@_KaszpiR_> trawa bnapisal bys newsa ;D
* [http://www.sharedbans.com/node/144 News] z [[SharedBans]] - wyczyściło część banów z bazy - szykują się więc do partnerstwa ze [[SteamBans]], i będą przyjmowac tylko bany  znajnowszch swoich dodatków.
+
[08/05/06 15:45] <@trawiator> nie chce mi sie
*[[DemoTool]] 1.1 jest małym porgramem pod [[Windows]] do prostego analizowania demek nagranych pod [[Source]] - podaje nazwę serwera, mapę, czy komendy rcon wykonane podczas nagrywania. Małe a przydatne.
+
                        [...]
*[[Cvar-X]] pojawił się w wersji 1.0 RC7 (ciekawe kiedy dadzą 1.1 :) bo ile mozna jechać na release candidate...) wprowadza trochę zmian w autoryzacji oraz extra zmienne w cfg. Ale chyba najważnaejszą rzeczą jest to, że sprawdza czy podstawowe pliki po stronie klienta nie zostały zmienione. Zaczyna zahaczać o starego Soudcheck'a :)
+
[08/05/06 15:53] <@trawiator>  I w ten oto sposob wypisuje tego newsa.
*[[Admin Spectator ESP]] jest projektem z [[SharedBans]] przeznaczonym dla obserwujących adminów pod [[Source]], mającym pomóc znajdować [[Cheat#Wallhack|WallHackerów]].
+
[08/05/06 15:53] <@trawiator>  * Wczoraj Valve zaczycilo nas zapowiadana juz na Grudzien 2005 aktualizacja SourceSDK.
 +
Zmian jest dosyc sporo i nie mam zamiaru ich tlumaczyc na nasz jezyk ojczysty. [http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_SDK_Release_Notes Oto pelna lista zmian].
 +
                        [...]
 +
[08/05/06 15:54] <@_KaszpiR_>  trawa ale ja juz napisalem ;D
 +
I w ten sposob Kaszpir napisal tego newsa ponizej:
  
=2006.06.05=
+
* Dzisiaj w nocy wyszła nowa wersja Source SDK, zostaną automatycznie pobrane przy aktualizacji [[Steam]]. Co nowego:
*Aktualizacja [[zBlock]] dnia 02/06/2006 o godzinie 22:00 http://zblock.eurocss.net/
+
** Half-Life 2: Episode One - ulepszenia
-zBlock Max 2.0.3 released.
+
** Postaci w grze zostały uodświeżone
-zBlock Min 2.0.3 released.
+
** 'Source SDK Base' - nwe narzędzie
Changelog:
+
*** wykorzystuje najnowszy Source Engine (HL2: Episode One)
Version 2.0.2 -> 2.0.3
+
*** zawsze pobiera najnowszą wersję jak tylko się pojawi nowae Source Engine
- Dodano parę różnych zmiennych konsolowych do kontroli blokowanych elementów.
+
***twórcy modów powinni zawsze używać SteamAppId (215) w swoich modach single player i multi player
  - Zmieniono metody ładowania i pauzowania pluginu.
+
** liczne poprawki i ulepszenia.
 +
: Pełna lista zmian na stronie [http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_SDK_Release_Notes Source SDK Release Notes]
  
 +
* [[HLSW]] zaszczyca nas wersją 1.1.0 (ups 1.1.2 to dla dev team, sorry)
 +
[[Grafika:Hlsw_468.jpg|center]]
  
 +
=2006.08.02=
 +
* Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny [http://youtube.com/watch?v=GWzmL05OlYA portal] . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie  Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( [http://www.youtube.com/watch?v=z_oY9TuZs2Y&eurl=http%3A%2F%2Fforum%2Edarkside%2Ecom%2Ebr%2Fvb%2Fshowthread%2Ephp%3Fp%3D325291%26posted%3D1 Zobacz filmik] ) czy gry Prey ([http://video.google.com/videoplay?docid=6727494773800764468 fimik]). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z [http://en.wikipedia.org/wiki/Narbacular_Drop Narbacular Drop] - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
 +
:No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D
  
[[News]]
+
<includeonly>[[Kategoria:Archiwum|*, 06, 08]]</includeonly>

Aktualna wersja na dzień 21:47, 2 gru 2006

Spis treści

2006.08.29

  • W counter-Strike: Source w konsoli wpiszecie cl_radaralpha 1 i macie stary radar. Natomiast aby nowego uzywać to trzeba ustawić cl_radartype 2 oraz cl_radaralpha 200
  • UWAGA - na sieci są adresy z plikami o nazwie SteamInsrtall.exe, które w rzeczywistości instalują trojany kradnące konta Steam - steamupdate.org oraz steam2powered.com (i pewnie jescze pare by się znalazło). Strony te wyglądają jak SteamPowered.com ale w rzeczywistości oferowany instalator jest wredną metodą na przejęcie danych niedoświadczonych i niedoinformowanych uzytkowników - sczególnie tych nowych. Pamiętajcie, że Steam należy pobierać WYŁĄCZNIE ze strony oficjalnej - SteamPowered.com. Info z SteamBans oraz irc'a.
  • ex|klawisz na ircu podał link do filmiku nt fizyki w grze Half-Life 2, wykorzusyjąc Garry's Mod mozna się nieźle pobawić - choby w incredible machines ;P jak tutaj.

2006.08.28

  • Serwer na ktorym znajdowała się strona MAP zostal jednak shackowany: [1]

--KaszpiR 12:01, 29 sie 2006 (CEST)

2006.08.27

  • W pliku znajdują się tylko tylko 'binarki' oraz plik gametypes.txt
  • Pliki mani_admin_plugin_i486.so/mani_admin_plugin.dll należy wrzycić do katalogu cstrike/addons/, plik gametypes.txt trzeba wrzucić do csrike/cfg/mani_admin_plugin
  • W archiwum znajdują sie jeszcze binarki pod MetaMod:Source (to te z _mm w nazwie) jeżeli ktoś używa maniego pod MM:S to musi nimi podmienić stare pliki.
  • UWAGA! Pzed tym zabiegiem należy wykonać kopie zapasową konfiguacji ManiAdminPlugnia!

2006.08.25

  • Nowa wersja AMX Mod X z numerkiem 1.76 bedzie jedynie usuwała błędy jakie dotychczas wyłapano. Więcej info po angilesku tutaj
  • Granat czarno dziurowy - jak ktoś powiedział, na serwerze przydałby się przy banowaniu i kickowaniu debili :)
Radar source.jpg
  • Aktualizacja serwerów Source nie jest zalezana z prostej przyczyny - rozwala dzialanie niektorych pluginow. A jeśli juz wykonałeś update to tutaj jest notka aby stosować nowe wersje beta dodatku Mani Admin Plugin (wykonać backup bo sie zmienił format pliku adminów)
  • No i mamy aktualzację Counter-Strike: Source i mamy nowy radar. Cały pic polega na tym, że pokazuje się mapa oraz ludziki na niej - kropeczki reprezentują graczy, kdzie patrza, jakie wydaja komunikaty audio. Co więcej w chwili zauważenia wroga pokazują się także ich pozycje, ale z chwilą straty wizji kropeczki znikaja z mapy. Nie chce mi sie na ten temat rozpisywać, szczególnie, że nie posiadam na razie żadnej gry Source, ale zainteresowanych kieruję na CS Nation - są tam obrazki.
  • Aktualizacja gry Source oprócz radaru przyniosła jeszcze inne rewelacje:
  1. de_train w technologii High Dynamic Range (HDR) zmieniający parametry oświetlenia na mapie, porawiono troche też błędów na mapie.
  2. Wysokośś oczu podczas kucania została przesunięta tak, aby pokrywała się z poziomem oczu w modelu gracza.
  3. SourceTV pokazuje broń w widoku perspektywy z pierwszej osoby
  4. SourceTV posiada komendę tv_transmitall
  5. Poprawa kilku innych mniejszych exploitów.

2006.08.23

2006.08.22

shambler.gif
  • GameConnect zapowiada, że ma się pojawić aktualizacja Half-Life 2 w której będzie aktywny tryb cooperative. Oznacza to że to co przechodziłeś w single player, będziesz mógł przejśc razem z kumplem (kumplami) korzystając z połączenia komputerów w sieć. Aczkowiek ten tryb jest aktywny w produkcie od dawna, to aktualna wersja ma niezłe błędzy - chociażby niektórych map nie da się przejść albo modele graczy są powalone , gdzie np Gordon wygląda jak niepomalowana kukła (a jak trzyma rakietnice to wygląda jakby miał monstrualne genitalia :) ). Dlatego aktualnie cooperative jest dostępny po wpisaniu szeregu komend na serwerze, którch nie będę teraz tłumaczył. Oczywiście istnieją takie mody jak Tim Coop ale to nie to samo co produkt z Valve. Tryb cooperative jest badzo stary i znaleźć go można chociażby w Doom czy Quake, gdzie grając w nocy z przyjaciółmi można naprawde świetnie się bawić współpracując przy zabijaniu potworów :)


  • Logmod.gif
Jak wyraźnie widać tutaj LogMod nie jest martwym projektem, już niedługo mozemy się spodziewać wersji 0.8.
  • Lista zmian:
    • dodano suport dla maszyn 64 Bit Support
    • kompatybilność z metamod-1.19p28 (i z metamod 1.19)
    • naprawiono mniejsze błędy
Nowa wersja 0.8 do pobrania tutaj, ale jedynie na paltformę Linux.

2006.08.21

  • Aktualizacja Wiki wykonana, trochę czasu to zajeło bo niestety miałem tragiczny transfer.
  • Wczoraj miałem zanik zasilania, dlatego nie było aktualzacji. Wykonam ją dzisiaj.

2006.08.20

  • Może kogoś zaciekawią poniższe waidomości:
  • 15.jpg

LanmaniaX która jest źródłem informacji o nowych mapkach, pokazuje nam dość ciekawą mapkę pod Counter-Strike: Source o nazwe de_malta - screenshoty mi się podobają (jestem fanem mapek ciasnych w klimatach Morza Śródziemnego).


ff_well_14.jpg ff_hunted_15.jpg ff_monkey_2.jpg

2006.08.19

  • TrainThumb.jpg
    W przyszłym tygodniu nastąpi aktualizacja Counter-Strike: Source (zgodnie z zapowiedzią Valve z 11 sierpnia) - na pewno zostanie zmieniony radar, a dodatkowo zobaczymy de_train w HDR. W póżniejszych aktualizacjach jest planowana zmiana ustawień co do kasy w grze, hmm zapowaida się ciekawie. Ciekawe tylko co za debil 11 sierpnia zlinkował w newsie obrazek tak aby się odpalił Steam.
  • A dzisiaj w nocy nastąpił update Steam a z nim (ogólnie):
  • Day of Defeat: Source
    • poprawa hitboxów i paru bugów z tym związanych
    • zmiana temu i podłożenie bomby nie powoduje wybuchu i nie przekazuje punktów do złej drużyny
    • koniec czwoneczków przy ciachaniu nożem :)
    • podniesienie TNT w chiwli wyciągania grantu nie podmenia modeli - szkoga, TNt tak fajnie zamiast granatu wyglądało
    • koniec z exploitami na mapach - wina serwerów
    • minimapa nie kłamie o ilości graczy
    • koniec z komendami które moga wywalic serwer - no to załamka, że wogóle to było mozliwe od strony klienta bez rcon'a
    • dod_jagd nie gryzie sie z mp_timelimit
    • exploit na rzucanie granatai dalej niz mozliwe juz usunięty
    • logowanie kill_planter i kill_defuser poprawione (Valve jakos zawsze miało problemy z event messages)
    • naprawiono nie zapamiętywani niektórych zmiennych do cfg
    • naprawiono animacje po wypstryaniu sie z ammo (uhh to musieli kampować :) )
    • nuz nie będziesz figurką do rzucania granatami na respie, bo naprawioono błąd z reestartem rundy jakbys rozbrajał w tym samym czasie bombę
  • Source Engine
    • animacje sie nie zacinaja przy nagrywaniu demek
  • SourceTV
    • tv_transmitall - nowa zmienna, umozliwaijąca transferowanie wszstkich obiektów na mapie, jak w HLTV
    • komendy z rcon nie sa dalej przekazywane (omg ale wtopka, tyle rconów pewnie pokradli)
    • obserwatorzy się nie wykładaja podczas resów
    • nie migoczą juz niektóre tekstury
    • ponowne ustanowienie połączenia działa lepiej
    • tv_relayvoice 0/1 - kontroluje przepuszczanie głosu graczy
    • poprawiono algorytm przetrwarzania danych PVS - juz nie braknie obiektów na mapach

-- _KaszpiR_


Podczas gadaniny o bzdurach na IRC'u, zostałem zainspirowany artem Krowy i Gaben do przetłumaczenia biografii na Polskeij Wikipedii ;) Jak ktoś jeszcze nie wiem kto to jest Gabe Newell i nie zna języka angielskiego to zapraszam tutaj.

-- PawelS

2006.08.17

  • Dla znudzonych - eksplodujące melony :D

118fs565089.gif

Najważniejsze zmiany
    • komenda meta game zwraca więcej uzytecznych informacji
    • support dla najnowszych kompilatorów takich jak MSVC8 i GCC4
    • aktualizacja i kompatybilność z najnowszym SourceSDK
    • aktualizacja przykładowych pluginów - są ładniej napisane, i trzymają nowy standard
    • naprawiono błąd, kiedy SourceMM potrafił ładowac za dużo binarek niz potrzeba, albo nie te binarki co trzeba.
    • naprawiono błąd przy zwracaniu wersji interfejsu i pluginy mówiły, że są niekompatybilne, a były
    • naprawiono błąd powodujący wyłożenie się serwera (amiast po prostu nie ładować plugina) jeśli plugin zwracał niepoprawne dane
    • naprawiono parę zapętleń :D

2006.08.16

  • Maperów pewnie zainterestuje Crafty

2006.08.15

  • Tak sobie chodziłem po stronie i zauwazyłem że nie ma nic o hlds_run czy hlds.exe i paru innych, więc dodałem. Teraz bardzo mało brakuje aby HLDS było ze wszystkim co potrzeba.

2006.08.14

2006.08.13

  • Wczoraj sajt miał przerwy techniczne.
  • Nowa wersja BAT się zbliża, w związku z tym nowe BAT tlumaczenie.
  • Opis YAPB - bota pod Counter-Strike 1.6 i Condition-Zero.

2006.08.11

  • Poprawiłem generator RSS/ATOM i przy okazji rowaliłem obrazki skórki strony :). Juz poprawione.
  • Nowy anticheat w sieci!. Nazywa się on LMN. Jak na razie jest w powijakach i zanim nie sprawdzimy jego działania (np czy nie wykrada cdkey-ow :) radzę go na własną odpowiedzialność.
Lmn v d.gif

2006.08.10

  • Poszerzyłem artykuł o ssServerze - doruziłem mój stary artykuł jak konfigurować serwer (no dobra prawdę mówiąc lepiej jest ściągnąć pakca po polsku) jak i ssClienta.
  • EventScripts v1.1 już jako wersaj oficjalna, a wersja 1.1.1 jako publiczna beta.
  • Nie wiedziałem, że Mani zmienił stronę i sie skumał z EvoLans

2006.08.09

  • Odgrzebałem artykuły o ustawienach rate, zobaczcie kategorię Netcode. Jednakże będa one wymagały jednak odświeżenia bo jest tam trochę starych danych.

2006.08.08

  • Nowa wersja HLGuard Nightly Build -
    • 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38
      • Poprawka nagłówków z MetaModa aby nie było błędów przy ładowaniu HLGuarda (niczym nie szkodziło ale straszyło ostrzeżeniami i dzieci panikowały)
    • 1.9.n9 by tintin- at 07/08/06 - 21:29
      • naprawiony wallhack block pod DOD, i inne bledy z tego powodu
      • zwiekszono liczbe pozycji w menu z 32 do 64

2006.08.05

[08/05/06 15:45] <@_KaszpiR_> trawa bnapisal bys newsa ;D
[08/05/06 15:45] <@trawiator> nie chce mi sie
                       [...]
[08/05/06 15:53] <@trawiator>  I w ten oto sposob wypisuje tego newsa.
[08/05/06 15:53] <@trawiator>  * Wczoraj Valve zaczycilo nas zapowiadana juz na Grudzien 2005 aktualizacja SourceSDK.
Zmian jest dosyc sporo i nie mam zamiaru ich tlumaczyc na nasz jezyk ojczysty. Oto pelna lista zmian.
                       [...]
[08/05/06 15:54] <@_KaszpiR_>  trawa ale ja juz napisalem ;D

I w ten sposob Kaszpir napisal tego newsa ponizej:

  • Dzisiaj w nocy wyszła nowa wersja Source SDK, zostaną automatycznie pobrane przy aktualizacji Steam. Co nowego:
    • Half-Life 2: Episode One - ulepszenia
    • Postaci w grze zostały uodświeżone
    • 'Source SDK Base' - nwe narzędzie
      • wykorzystuje najnowszy Source Engine (HL2: Episode One)
      • zawsze pobiera najnowszą wersję jak tylko się pojawi nowae Source Engine
      • twórcy modów powinni zawsze używać SteamAppId (215) w swoich modach single player i multi player
    • liczne poprawki i ulepszenia.
Pełna lista zmian na stronie Source SDK Release Notes
  • HLSW zaszczyca nas wersją 1.1.0 (ups 1.1.2 to dla dev team, sorry)
Hlsw 468.jpg

2006.08.02

  • Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny portal . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( Zobacz filmik ) czy gry Prey (fimik). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z Narbacular Drop - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D


Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia