Sierpień 2006

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2006.07.01)
 
(Nie pokazano 122 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
=2006.07.01=
+
[[kategoria:Archiwum]]
<center>[http://www.amxmodx.org/images/amxxlarge.jpg]</center>
+
=2006.08.29=
* [[AMX Mod X]] 1.75 wydane. Lista zmian:
+
* W [[counter-Strike: Source]] w konsoli wpiszecie cl_radaralpha 1 i macie stary radar. Natomiast aby nowego uzywać to trzeba ustawić cl_radartype 2 oraz cl_radaralpha 200
**automatyczne ładowanie modułów - w tworzonych od teraz pluginach wymaga zmiany w plikach .sma kilku linii ale na szczęście nie trzeba się bawić w edycję modules.ini. Dodatkowo jest w pełni kompatybilny ze starymi pluginami! Trzeba tylko wszelkie .sma przekompilować nowym kompilatorem. Na razie nie należy używac kompilatora on-line bo pracuje on na starej wersji, będzie zaktualizowany 3 lipca.
+
* '''<span style="color:red">UWAGA</span>''' - na sieci są adresy z plikami o nazwie SteamInsrtall.exe, które  w rzeczywistości instalują '''trojany kradnące konta [[Steam]]''' - ''steamupdate.org'' oraz ''steam2powered.com'' (''i pewnie jescze pare by się znalazło''). Strony te wyglądają jak [http://steampowered.com SteamPowered.com] ale w rzeczywistości oferowany instalator jest wredną metodą na przejęcie danych niedoświadczonych i niedoinformowanych uzytkowników - sczególnie tych nowych. Pamiętajcie, że [[Steam]] należy pobierać <span style="color:red">WYŁĄCZNIE</span> ze strony oficjalnej - [http://steampowered.com SteamPowered.com]. ''Info z [http://www.steambans.com/news.php?id=1391 SteamBans] oraz irc'a.''
**możliwośc używania wielu modułów SQLw tym samym czasie, przepisano bowiem moduły sql i dodano wielowątkowość - więc nie będzie lagować w grze
+
* ex|klawisz na ircu podał link do filmiku nt fizyki w grze [[Half-Life 2]], wykorzusyjąc Garry's Mod mozna się nieźle pobawić - choby w incredible machines ;P jak [http://www.gamevideos.com/video/id/4781 tutaj].
**pliki ''plugins-NAZWA.ini'' są automatycznie ładowane - dzięki temu można łatwiej amdinistrować zestawami pakietów z pluginami - łatwiej sie teraz wyłącza i włącza zestawy.
+
**masa zmian poprawiającyh różne błędy w modułach.
+
**amx_showrcon pokazuje wynik komend rcon u admina.
+
**dodano system restryckji broni dla botów - szzczególnie dla [[PODBot]]a
+
**generator logów błędów z każdego plugina można teraz przekierować do pliku.
+
**dodano tłumaczenie leet speek :)
+
:Więcej nie chce mi się wypisywać, bo tego jest cała masa [http://www.amxmodx.org/changelog-1.75 tutaj].Za kilka dni napiszę tekst jak przeprowadzić upgrade.
+
  
=2006.06.29=
+
=2006.08.28=
* Eugen dał mi zgodę na wykorzystanie jego tłumaczenia i grafik do artykułu na [[Dodawanie Skina| instalację skina w Steam]]. Dzięki! ''Potem zahostuję na wiki obrazki''
+
*Serwer na ktorym znajdowała się strona [[Mani Admin Plugin | MAP]] zostal jednak shackowany: [http://img245.imageshack.us/my.php?image=manihackedby8.png]
* No i mamy wersję [[BAT]] z numerkiem 1.3.0 B2 z polskim tłumaczeniem w środku :)
+
  
=2006.06.28=
+
*Mani odpalil zastepcza stronke: http://www.mani-admin-plugin.info/
* Zmieniłem przekierowania które odwołują się do LDU tak, aby trafiały na odpowiednie strony w Wiki. Na razie dla pages.php, potem będzie dla forum.php. Chodzi o to, że kiedys hlds.pl kierowało na LDU, i na necie jest trochę linków właśnie z wykorzystaniem tego adresu. Tak więc ta poprawka jest w celu zachownia kompatybilności.
+
*'''UPDATE''': Właściwa strona już działa.
:Paru stron nie ma,a le to dlatego, że albo zdecydowałem się je zmienić (bo nie pasowała mi forma na LDU), albo ich po prostu jescze nie przeniosłem z LDU do  Wiki.
+
--[[Użytkownik:KaszpiR|KaszpiR]] 12:01, 29 sie 2006 (CEST)
  
=2006.06.27=
+
=2006.08.27=
* W nowej werji [[BAT]] będzie polskie tłumaczenie, a nowa wersja sie pokaże jak napłynie parę extra tłumaczeń - bardzo możliwe, że beta będzie jeszcze pod koniec tygodnia.
+
*Jak już pewnie część z Was zdążyła zauważyć strona [[Mani Admin Plugin | Mani Admin Plugina]] nie działa. Jest to spowodowane tym że firma w której stała strona po prostu się zwineła.
* [[HLGuard]] Nightly Build 1.9.n7 oczekuje na wasze ssanie :D. Właściwie nic nowego ta nie ma, oprócz statycznie dołączonej biblioteki libsdc++ w celu rozwiązania problemu z kompatybilnościa.
+
*Najnowszą wersje beta (jedyną która działa po updacie CS:S sprzed kilku dni) można ściągnąć z tad: http://forums.alliedmods.net/showthread.php?p=373600#post373600
* Powstał pomysł przetłumaczenia [[Basic Admin Tool]]'a na polski -  może dzięki wiki wspólnymi siłami przetłumaczymy całość - [[BAT_tlumaczenie|tutaj link]]. '''Zrobione'''
+
  
=2006.06.25=
+
*W pliku znajdują się tylko tylko 'binarki' oraz plik gametypes.txt
* [[SteamBans]] wprowadza prioretytety przy sprawdzaniu nadesłaych demek. Wiąże się to z faktem, że chłopaki się nie wyrabiają ze sprawdzaniem dem. Stworzno dwie wartości, Limit 500 oraz Limit 1000. Jeśli wskaźnik jest poniżej 500 wszelkie dema są przyjmowane i od razu srawdzane. Jeśli wskaźnik jest powyżej 1000 żadne nowe dema nie są przyjmowane i trzbea odczekać. Natomiast jesli trafi się okres pomiędzy 500-1000 to dema są przyjmowane w zależności od punktów osoby zgłaszającej - im więcej miałeś wcześniej zgłoszeń przyjętych tym większe szanse są, że twoje demo zostanie przyjęte. Wprowadozo to aby w pierwszej kolejności sprawdzać dema które się charakteryzują dużym prawdopodobieństwem zawierania cheatów - czyli takich, które będą zaakceptowane - niż takich , które będą odrzucone z braku dowodów itd.
+
* Nowy system lików w [[Red Orchestra]] w wersji beta - przyśpiesza ładowanie sie gier nawet trzykrotnie. Aby aktywować ten tryb należy wylogowac się ze steam a następnie uruchaomić program z pareametrami
+
: "...SteamApps\steam.exe" -clientbeta newfs -beta fs
+
:Uwaga, zmieni sie troche uład katalogów i plików - Red Orchestra skopiuje się do "\SteamApps\common\red orchestra". W przyszłości możliwe, że wszystkie gry przejdą na system plików '''.ncf''' zamist .gcf
+
  
=2006.06.24=
+
*Pliki mani_admin_plugin_i486.so/mani_admin_plugin.dll należy wrzycić do katalogu cstrike/addons/, plik gametypes.txt trzeba wrzucić do csrike/cfg/mani_admin_plugin
* [http://video.google.com/videoplay?docid=7237451453430573504 Taki] śmieszny filmik :), pokazuje co można wrpowadzic do metamoda (nie wymagając amx'ów ani innych rzeczy). Uświadamia czemu na meczach metamod jest zakazany, albo dlaczego gra sie na nadzorowanych serwerach. High Quality [http://files.filefront.com/moNstrousrar/;5161361;;/fileinfo.html tutaj]
+
  
 +
*W archiwum znajdują sie jeszcze binarki pod [[SourceMM | MetaMod:Source]] (to te z _mm w nazwie) jeżeli ktoś używa maniego pod MM:S to musi nimi podmienić stare pliki.
  
* Dodałem podświetlacz składni języka [[Small]], uzycie bardzo proste i opisane [[GeSHi|tutaj]]. Przykład zaś [[Test#Baaa|tutaj]].
+
*UWAGA! Pzed tym zabiegiem należy wykonać kopie zapasową konfiguacji ManiAdminPlugnia!
* No i mamy [http://forums.alliedmods.net/ Allied Mods] - powstały z połączenia forum [[AMX Mod X]], [[Super Hero Mod]] oraz [[SourceMod]].
+
  
<center>[http://forums.alliedmods.net/ http://forums.alliedmods.net/images/misc/am_banner.jpg]</center>
+
=2006.08.25=
 +
*Nowa wersja [[AMX Mod X]] z numerkiem 1.76 bedzie jedynie usuwała błędy jakie dotychczas  wyłapano. Więcej info po angilesku [http://wiki.tcwonline.org/index.php/AMX_Mod_X_1.76_Change tutaj]
 +
* [http://www.youtube.com/watch?v=jn1TjZzO9Yk Granat czarno dziurowy] - jak ktoś powiedział, na serwerze przydałby się przy banowaniu i kickowaniu debili :)
 +
[[Grafika:Radar source.jpg|right]]
 +
*Aktualizacja serwerów [[Source]] nie jest zalezana z prostej przyczyny - rozwala dzialanie niektorych pluginow. A jeśli  juz wykonałeś update to [http://www.mani-admin-plugin.com/index.php?option=com_content&task=view&id=43 tutaj jest notka] aby stosować nowe wersje beta  dodatku Mani Admin Plugin (wykonać backup bo sie zmienił format pliku adminów)
 +
*No i mamy aktualzację [[Counter-Strike: Source]] i mamy nowy radar. Cały pic polega na tym, że pokazuje się mapa oraz ludziki na niej - kropeczki reprezentują graczy, kdzie patrza, jakie wydaja komunikaty audio. Co więcej w chwili zauważenia wroga pokazują się także ich pozycje, ale z chwilą straty wizji kropeczki znikaja z mapy. Nie chce mi sie na ten temat rozpisywać, szczególnie, że nie posiadam na razie żadnej gry [[Source]], ale zainteresowanych kieruję na [http://www.csnation.net/viewnews.php/8439/ CS Nation] - są tam obrazki.
 +
*Aktualizacja gry [[Source]] oprócz radaru przyniosła jeszcze inne rewelacje:
 +
# de_train w technologii High Dynamic Range (HDR) zmieniający parametry oświetlenia na mapie, porawiono troche też błędów na mapie.
 +
# Wysokośś oczu podczas kucania została przesunięta tak, aby pokrywała się z poziomem oczu w modelu gracza.
 +
# SourceTV pokazuje broń w widoku perspektywy z pierwszej osoby
 +
# SourceTV posiada komendę tv_transmitall
 +
# Poprawa kilku innych mniejszych exploitów.
  
=2006.06.23=
+
=2006.08.23=
*Forum [[AMX Mod X]] powinno działać w pełni z połączeniem innych forów jutro od rana. Ale czy na pewno? Przekonamy się.
+
* [http://www.countermap2.com/ Counter-Map] wraca po 2 latach :)
* [[AWE XP]] to plugin do serwerów [[Counter-Strike: Source]], który przypomina trochę [[Warcraft3]] oraz [[Super Hero Mod]] pod [[Counter-Strike 1.6]]
+
* [[PHPAdmin]] wypusza aktualizację:
+
**naprawa błedu z rezerwacją slotów
+
**IRCBot - usunięto błedy z autoryzacją adminów
+
**komendy pa_say oraz pa_chat działaja poprawnie
+
**Binarki [[Linux]]owe zostały statycznie zlinkowane z [[MySQL]], dzieki czemu życie jest łatwiejsze, bo nie wymaga mysqlclient.so
+
* Aktualizacja [[Red Orchestra]] moze się przydać, jak ktoś zainteresowany angielskim to zapraszamy [http://www.steampowered.com/index.php?area=news&id=659 tutaj]
+
* Zbliża się aktualizacja [[Day of Defeat: Source]], planowana na 28 czerwca. Wrowadzi ona dość sporo zmian:
+
** nowy tryb rozgrywki Detonation
+
** 2 mapy (jedna znana z poprzednich części)
+
** poprawę hitboxów i wyważenie mocy broni
+
** polepszenie grafiki o extra bajery typu efekt filmu, nowe shadery
+
** więcej na http://day.of.defeat.pl/
+
*Widzę, że http://www.hl2mapping.com/ wróciło zza grobu, miejmy nadzieję, że od teraz nie będzie martwe jak przez ostatnich parę miesięcy.
+
*Właściciele [[Counter-Strike: Source]] pewnie będą zainteresowani artykułem o sposobie instalacji skina do tej gry, aczkolwiek po angliesku, to obrazki na http://www.csnation.net/articles.php/article_225/ daja bardzo dużo i nie powinno to stanowić problemu dla przeciętnego gracza.
+
  
*[[SharedBans]] obłaskawia nas nowymi wersjami dodatków:
+
=2006.08.22=
**[[Admin_Spectator_ESP]] - RC5 została od zera przepisana, zaleca się tez nagyrwanie dem bez opcji ''boxes''
+
<div style="float:right">http://wiki.quakesrc.org/files/shambler.gif</div>
** [[Shared Ban System]] - kolejne poprawki optymalizacyjne, wersja 1.1
+
* [http://www.gameconnect.info/node/369 GameConnect] zapowiada, że ma się pojawić aktualizacja [[Half-Life 2]] w której będzie aktywny tryb cooperative. Oznacza to że to co przechodziłeś w single player, będziesz mógł przejśc razem z kumplem (kumplami) korzystając z połączenia komputerów w sieć. Aczkowiek ten tryb jest aktywny w produkcie od dawna, to aktualna wersja ma niezłe błędzy - chociażby niektórych map nie da się przejść albo modele graczy są powalone , gdzie np Gordon wygląda jak niepomalowana kukła (a jak trzyma rakietnice to wygląda jakby miał monstrualne genitalia :) ). Dlatego aktualnie cooperative jest dostępny po wpisaniu szeregu komend na serwerze, którch nie będę teraz tłumaczył. Oczywiście istnieją takie mody jak [http://mods.moddb.com/4804/tim-coop/ Tim Coop] ale to nie to samo co produkt z Valve. Tryb cooperative jest badzo stary i znaleźć go można chociażby w Doom czy Quake, gdzie grając w nocy z przyjaciółmi można naprawde świetnie się bawić współpracując przy zabijaniu potworów :)
*Warto jescze odwiedzić [http://forums.mattie.info/cs/forums/ Mattie forums]] jesli ktoś jeszcze tego nie zrobiło o 17 czerwca.
+
  
=2006.06.20=
 
* http://hlds.pl kieruje na wiki, czyli na tę stronę. Stary adres to http://info.wsisiz.edu.pl/~sochon/hlds.pl/
 
* [[HLGuard#Nightly_Builds|HLGuard 1.9.n5]] się pojawił, night build najpierw po północy a potem poprawka o 18:55
 
* trawiator edytuje arta o [[AMX Mod X]] ale widze, że trzeba go potraktowac jak [[AMX Mod]], tzn artykuł, a nie trawiatora :D. EDIT - juz potraktowny.
 
  
=2006.06.19=
+
* [http://wiki.hlsw.net/index.php/LogMod_Information http://wiki.hlsw.net/images/d/d3/Logmod.gif]
* [[AMX Mod|AMX Mod 2006.2]] pojawił się na forum pod [http://djeyl.net/forum/index.php?showtopic=50690 tym] postem. '''UWAGA''' nastapiły zmiany we flagach adminów w users.ini
+
:Jak wyraźnie widać [http://wiki.hlsw.net/index.php?title=LogMod_ChangeLog&action=history tutaj] [[LogMod]] nie jest martwym projektem, już niedługo mozemy się spodziewać wersji 0.8.
**added admin flag v - permanent bans
+
*Lista zmian:
**added admin flag w - amx_unban command
+
** dodano suport dla maszyn 64 Bit Support
**added admin flag y - supreme admin (ważniejszy od innych)
+
** kompatybilność z metamod-1.19p28 (''i z metamod 1.19'')
 +
** naprawiono mniejsze błędy
  
=2006.06.18=
+
:Nowa wersja 0.8 do pobrania [http://hlsw.net/index.php?url=logmod_download&move=showmirrors&id=43&subject=logmod tutaj], ale jedynie na paltformę [[Linux]].
* Artykuł [[SourceMM]] (wstępny ale juz coś) dla fanów serwerów [[SRCDS]] - czyli wszstkich na silniku [[Source]].
+
 
* Link do edycji oraz [[Specjalna:Newpages|Nowe Strony]] prezentują się ładniej.
+
=2006.08.21=
* [[HLTV]] przerazi was długością :D
+
*[[Aktualizacja Wiki]] wykonana, trochę czasu to zajeło bo niestety miałem tragiczny transfer.
 +
*Wczoraj miałem zanik zasilania, dlatego nie było aktualzacji. Wykonam ją dzisiaj.
 +
 
 +
=2006.08.20=
 +
 
 +
* Może kogoś zaciekawią poniższe waidomości:
 +
* [http://www.lanmaniax.com/ http://www.lanmaniax.com/maps/pics/pics_malta/15.jpg]
 +
[http://www.lanmaniax.com/ LanmaniaX] która jest źródłem informacji o nowych mapkach, pokazuje nam dość ciekawą mapkę pod [[Counter-Strike: Source]] o nazwe [http://www.lanmaniax.com/maps/html/de_malta.htm de_malta] -  screenshoty mi się podobają (jestem fanem mapek ciasnych w klimatach Morza Śródziemnego).
 +
 
 +
 
 +
* Wielkimi krokami zbliża sie [http://www.fortress-forever.com/ TeamFortress Forever] - klasyczny już mod z czasów [[Half-Life]] teraz na platformę [[Source]] - myslę, że starzy gracze z  łezką w oku spojrzą na nowy produkt. Jeśli nie wiecie to co [http://en.wikipedia.org/wiki/Team_Fortress_Classic Team Fortress Classic] to wasza strata. Aha Team Fortress Forever to nie to samo co [http://en.wikipedia.org/wiki/Team_Fortress_2 Team Fortress 2]
 +
 
 +
[http://www.fortress-forever.com/?a=media http://www.fortress-forever.com/media/thumbs/ff_well_14.jpg] [http://www.fortress-forever.com/?a=media http://www.fortress-forever.com/media/thumbs/ff_hunted_15.jpg] [http://www.fortress-forever.com/?a=media http://www.fortress-forever.com/media/thumbs/ff_monkey_2.jpg]
 +
 
 +
=2006.08.19=
 +
* <div style="float:right;margin:0.5em">[http://www.steampowered.com/Steam/Marketing/message/718/img/TrainHDR.jpg http://www.steampowered.com/Steam/Marketing/message/718/img/TrainThumb.jpg]</div>'''W przyszłym tygodniu''' nastąpi aktualizacja [[Counter-Strike: Source]] (''zgodnie z zapowiedzią Valve z 11 sierpnia'') - na pewno zostanie '''zmieniony radar''', a dodatkowo zobaczymy  '''de_train''' w HDR. W póżniejszych aktualizacjach jest planowana zmiana ustawień co do kasy w grze, hmm zapowaida się ciekawie. Ciekawe tylko co za debil 11 sierpnia zlinkował w newsie obrazek tak aby się odpalił [[Steam]].
 +
 
 +
* A dzisiaj w nocy nastąpił update [[Steam]] a z nim (''ogólnie''):
 +
*Day of Defeat: Source
 +
**poprawa hitboxów i paru bugów z tym związanych
 +
**zmiana temu i podłożenie bomby nie powoduje wybuchu i nie przekazuje punktów do złej drużyny
 +
**koniec czwoneczków przy ciachaniu nożem :)
 +
**podniesienie TNT w chiwli wyciągania grantu nie podmenia modeli - szkoga, TNt tak fajnie zamiast granatu wyglądało
 +
**koniec z exploitami na mapach - wina serwerów
 +
**minimapa nie kłamie o ilości graczy
 +
**koniec z komendami które moga wywalic serwer - no to załamka, że wogóle to było mozliwe od strony klienta bez rcon'a
 +
**dod_jagd nie gryzie sie z mp_timelimit
 +
**exploit na rzucanie granatai dalej niz mozliwe juz usunięty
 +
**logowanie kill_planter i kill_defuser poprawione (Valve jakos zawsze miało problemy z event messages)
 +
**naprawiono nie zapamiętywani niektórych zmiennych do cfg
 +
**naprawiono animacje po wypstryaniu sie z ammo (uhh to musieli kampować :) )
 +
**nuz nie będziesz figurką do rzucania granatami na respie, bo naprawioono błąd z reestartem rundy jakbys rozbrajał w tym samym czasie bombę
 +
*Source Engine
 +
**animacje sie nie zacinaja przy nagrywaniu demek
 +
*SourceTV
 +
**tv_transmitall - nowa zmienna, umozliwaijąca transferowanie wszstkich obiektów na mapie, jak w [[HLTV]]
 +
**komendy z rcon nie sa dalej przekazywane (omg ale wtopka, tyle rconów pewnie pokradli)
 +
**obserwatorzy się nie wykładaja podczas resów
 +
**nie migoczą juz niektóre tekstury
 +
**ponowne ustanowienie połączenia działa lepiej
 +
** tv_relayvoice 0/1 - kontroluje przepuszczanie głosu graczy
 +
**poprawiono algorytm przetrwarzania danych PVS - juz nie braknie obiektów na mapach
 +
 
 +
-- [[Użytkownik:KaszpiR|_KaszpiR_]]
 +
----
 +
Podczas gadaniny o bzdurach na IRC'u, zostałem zainspirowany artem [[Krowy i Gaben]] do przetłumaczenia biografii na Polskeij Wikipedii ;) Jak ktoś jeszcze nie wiem kto to jest Gabe Newell i nie zna języka angielskiego to [http://pl.wikipedia.org/wiki/Gabe_Newell zapraszam tutaj].
 +
 
 +
-- [[Użytkownik:PawelS|PawelS]]
 +
 
 +
=2006.08.17=
 +
* Dla znudzonych - eksplodujące melony :D
 +
http://x5.freeshare.us/118fs565089.gif
 +
*[http://forums.bots-united.com/showthread.php?p=51114#post51114 Czyżby] miało nastapić dodanie Fritz bot'a do [http://www.The-WildWest.com RtCW: The WildWest] ?
 +
* [[YAPB]] doczekał się konfiguratora - programik ściągamy, instalujemy i możemy ustawiać parametry konfiguracyjne dla lokalnie zainstalowanego bota. Więcej [http://forums.bots-united.com/showthread.php?p=51111#post51111 tutaj]] po angielsku.
 +
* [[SourceMM]] 1.3.3 wypuszczony -  [http://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=43329 tutaj info po angielsku].
 +
:Najważniejsze zmiany
 +
**komenda meta game zwraca więcej uzytecznych informacji
 +
**support dla najnowszych kompilatorów takich jak MSVC8 i GCC4
 +
**aktualizacja i kompatybilność z najnowszym SourceSDK
 +
**aktualizacja przykładowych pluginów - są ładniej napisane, i trzymają nowy standard
 +
**naprawiono błąd, kiedy SourceMM potrafił ładowac za dużo binarek niz potrzeba, albo nie te binarki co trzeba.
 +
**naprawiono błąd przy zwracaniu wersji interfejsu i pluginy mówiły, że są niekompatybilne, a były
 +
**naprawiono błąd powodujący wyłożenie się serwera (''amiast po prostu nie ładować plugina'') jeśli plugin zwracał niepoprawne dane
 +
**naprawiono parę zapętleń :D
 +
 
 +
=2006.08.16=
 +
*Maperów pewnie zainterestuje [[Crafty]]
 +
<gallery>
 +
Grafika:Crafty1.jpg
 +
Grafika:Crafty2.jpg
 +
Grafika:Crafty3.jpg
 +
Grafika:Crafty4.jpg
 +
</gallery>
 +
 
 +
=2006.08.15=
 +
*Tak sobie chodziłem po stronie i zauwazyłem że nie ma nic o [[hlds_run]] czy [[hlds.exe]] i paru innych, więc dodałem. Teraz bardzo mało brakuje aby [[HLDS]] było ze wszystkim co potrzeba.
 +
 
 +
=2006.08.14=
 +
* [[CvarBlock]] 0.7 już w dostępny
 +
* Znaleziono okaz skrzynek z de_dust w świecie realnym http://www.datenform.de/dusteng.html
 +
 
 +
=2006.08.13=
 +
* Wczoraj sajt miał przerwy techniczne.
 +
* Nowa wersja [[BAT]] się zbliża, w związku z tym nowe [[BAT tlumaczenie]].
 +
* Opis [[YAPB]] - bota pod Counter-Strike 1.6 i Condition-Zero.
 +
 
 +
=2006.08.11=
 +
*Poprawiłem generator RSS/ATOM i przy okazji rowaliłem obrazki skórki strony :). Juz poprawione.
 +
*Nowy anticheat w sieci!. Nazywa się on [[LMN]]. Jak na razie jest w powijakach i zanim nie sprawdzimy jego działania (np czy nie wykrada cdkey-ow :)  radzę go na własną odpowiedzialność.
 +
:[[Grafika:Lmn v d.gif]]
 +
 
 +
=2006.08.10=
 +
* Poszerzyłem artykuł o [[ssServer]]ze - doruziłem mój stary artykuł jak konfigurować serwer (''no dobra prawdę mówiąc lepiej jest ściągnąć pakca po polsku'') jak i ssClienta.
 +
* [http://forums.mattie.info/cs/forums/ EventScripts v1.1] już jako wersaj oficjalna, a wersja 1.1.1 jako publiczna beta.
 +
* Nie wiedziałem, że Mani zmienił stronę i sie skumał z [http://www.evolans.com EvoLans]
 +
** [http://www.mani-admin-plugin.com/ Oficjalna]
 +
** [http://www.mani-admin-plugin.com/oldsite/forums/index.php stary adres]
 +
 
 +
=2006.08.09=
 +
*Odgrzebałem artykuły o ustawienach rate, zobaczcie kategorię [[:Kategoria:Netcode|Netcode]]. Jednakże będa one wymagały jednak odświeżenia bo jest tam trochę starych danych.
 +
 
 +
=2006.08.08=
 +
 
 +
* Nowa wersja [[HLGuard]] Nightly Build -
 +
** 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38
 +
*** Poprawka nagłówków z [[MetaMod]]a aby nie było błędów przy ładowaniu HLGuarda (niczym nie szkodziło ale straszyło ostrzeżeniami i dzieci panikowały)
 +
**1.9.n9 by tintin- at 07/08/06 - 21:29
 +
*** naprawiony wallhack block pod DOD, i inne bledy z tego powodu
 +
*** zwiekszono liczbe pozycji w menu z 32 do 64
 +
 
 +
=2006.08.05=
 +
[08/05/06 15:45] <@_KaszpiR_> trawa bnapisal bys newsa ;D
 +
[08/05/06 15:45] <@trawiator> nie chce mi sie
 +
                        [...]
 +
[08/05/06 15:53] <@trawiator>  I w ten oto sposob wypisuje tego newsa.
 +
[08/05/06 15:53] <@trawiator>  * Wczoraj Valve zaczycilo nas zapowiadana juz na Grudzien 2005 aktualizacja SourceSDK.
 +
Zmian jest dosyc sporo i nie mam zamiaru ich tlumaczyc na nasz jezyk ojczysty. [http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_SDK_Release_Notes Oto pelna lista zmian].
 +
                        [...]
 +
[08/05/06 15:54] <@_KaszpiR_>  trawa ale ja juz napisalem ;D
 +
I w ten sposob Kaszpir napisal tego newsa ponizej:
 +
 
 +
* Dzisiaj w nocy wyszła nowa wersja Source SDK, zostaną automatycznie pobrane przy aktualizacji [[Steam]]. Co nowego:
 +
** Half-Life 2: Episode One - ulepszenia
 +
** Postaci w grze zostały uodświeżone
 +
** 'Source SDK Base' - nwe narzędzie
 +
*** wykorzystuje najnowszy Source Engine (HL2: Episode One)
 +
*** zawsze pobiera najnowszą wersję jak tylko się pojawi nowae Source Engine
 +
***twórcy modów powinni zawsze używać SteamAppId (215) w swoich modach single player i multi player
 +
** liczne poprawki i ulepszenia.
 +
: Pełna lista zmian na stronie  [http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_SDK_Release_Notes Source SDK Release Notes]
 +
 
 +
* [[HLSW]] zaszczyca nas wersją 1.1.0 (ups 1.1.2 to dla dev team, sorry)
 +
[[Grafika:Hlsw_468.jpg|center]]
 +
 
 +
=2006.08.02=
 +
* Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny [http://youtube.com/watch?v=GWzmL05OlYA portal] . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie  Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( [http://www.youtube.com/watch?v=z_oY9TuZs2Y&eurl=http%3A%2F%2Fforum%2Edarkside%2Ecom%2Ebr%2Fvb%2Fshowthread%2Ephp%3Fp%3D325291%26posted%3D1 Zobacz filmik] ) czy gry Prey ([http://video.google.com/videoplay?docid=6727494773800764468 fimik]). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z [http://en.wikipedia.org/wiki/Narbacular_Drop Narbacular Drop] - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
 +
:No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D
 +
 
 +
<includeonly>[[Kategoria:Archiwum|*, 06, 08]]</includeonly>

Aktualna wersja na dzień 21:47, 2 gru 2006

Spis treści

2006.08.29

  • W counter-Strike: Source w konsoli wpiszecie cl_radaralpha 1 i macie stary radar. Natomiast aby nowego uzywać to trzeba ustawić cl_radartype 2 oraz cl_radaralpha 200
  • UWAGA - na sieci są adresy z plikami o nazwie SteamInsrtall.exe, które w rzeczywistości instalują trojany kradnące konta Steam - steamupdate.org oraz steam2powered.com (i pewnie jescze pare by się znalazło). Strony te wyglądają jak SteamPowered.com ale w rzeczywistości oferowany instalator jest wredną metodą na przejęcie danych niedoświadczonych i niedoinformowanych uzytkowników - sczególnie tych nowych. Pamiętajcie, że Steam należy pobierać WYŁĄCZNIE ze strony oficjalnej - SteamPowered.com. Info z SteamBans oraz irc'a.
  • ex|klawisz na ircu podał link do filmiku nt fizyki w grze Half-Life 2, wykorzusyjąc Garry's Mod mozna się nieźle pobawić - choby w incredible machines ;P jak tutaj.

2006.08.28

  • Serwer na ktorym znajdowała się strona MAP zostal jednak shackowany: [1]

--KaszpiR 12:01, 29 sie 2006 (CEST)

2006.08.27

  • W pliku znajdują się tylko tylko 'binarki' oraz plik gametypes.txt
  • Pliki mani_admin_plugin_i486.so/mani_admin_plugin.dll należy wrzycić do katalogu cstrike/addons/, plik gametypes.txt trzeba wrzucić do csrike/cfg/mani_admin_plugin
  • W archiwum znajdują sie jeszcze binarki pod MetaMod:Source (to te z _mm w nazwie) jeżeli ktoś używa maniego pod MM:S to musi nimi podmienić stare pliki.
  • UWAGA! Pzed tym zabiegiem należy wykonać kopie zapasową konfiguacji ManiAdminPlugnia!

2006.08.25

  • Nowa wersja AMX Mod X z numerkiem 1.76 bedzie jedynie usuwała błędy jakie dotychczas wyłapano. Więcej info po angilesku tutaj
  • Granat czarno dziurowy - jak ktoś powiedział, na serwerze przydałby się przy banowaniu i kickowaniu debili :)
Radar source.jpg
  • Aktualizacja serwerów Source nie jest zalezana z prostej przyczyny - rozwala dzialanie niektorych pluginow. A jeśli juz wykonałeś update to tutaj jest notka aby stosować nowe wersje beta dodatku Mani Admin Plugin (wykonać backup bo sie zmienił format pliku adminów)
  • No i mamy aktualzację Counter-Strike: Source i mamy nowy radar. Cały pic polega na tym, że pokazuje się mapa oraz ludziki na niej - kropeczki reprezentują graczy, kdzie patrza, jakie wydaja komunikaty audio. Co więcej w chwili zauważenia wroga pokazują się także ich pozycje, ale z chwilą straty wizji kropeczki znikaja z mapy. Nie chce mi sie na ten temat rozpisywać, szczególnie, że nie posiadam na razie żadnej gry Source, ale zainteresowanych kieruję na CS Nation - są tam obrazki.
  • Aktualizacja gry Source oprócz radaru przyniosła jeszcze inne rewelacje:
  1. de_train w technologii High Dynamic Range (HDR) zmieniający parametry oświetlenia na mapie, porawiono troche też błędów na mapie.
  2. Wysokośś oczu podczas kucania została przesunięta tak, aby pokrywała się z poziomem oczu w modelu gracza.
  3. SourceTV pokazuje broń w widoku perspektywy z pierwszej osoby
  4. SourceTV posiada komendę tv_transmitall
  5. Poprawa kilku innych mniejszych exploitów.

2006.08.23

2006.08.22

shambler.gif
  • GameConnect zapowiada, że ma się pojawić aktualizacja Half-Life 2 w której będzie aktywny tryb cooperative. Oznacza to że to co przechodziłeś w single player, będziesz mógł przejśc razem z kumplem (kumplami) korzystając z połączenia komputerów w sieć. Aczkowiek ten tryb jest aktywny w produkcie od dawna, to aktualna wersja ma niezłe błędzy - chociażby niektórych map nie da się przejść albo modele graczy są powalone , gdzie np Gordon wygląda jak niepomalowana kukła (a jak trzyma rakietnice to wygląda jakby miał monstrualne genitalia :) ). Dlatego aktualnie cooperative jest dostępny po wpisaniu szeregu komend na serwerze, którch nie będę teraz tłumaczył. Oczywiście istnieją takie mody jak Tim Coop ale to nie to samo co produkt z Valve. Tryb cooperative jest badzo stary i znaleźć go można chociażby w Doom czy Quake, gdzie grając w nocy z przyjaciółmi można naprawde świetnie się bawić współpracując przy zabijaniu potworów :)


  • Logmod.gif
Jak wyraźnie widać tutaj LogMod nie jest martwym projektem, już niedługo mozemy się spodziewać wersji 0.8.
  • Lista zmian:
    • dodano suport dla maszyn 64 Bit Support
    • kompatybilność z metamod-1.19p28 (i z metamod 1.19)
    • naprawiono mniejsze błędy
Nowa wersja 0.8 do pobrania tutaj, ale jedynie na paltformę Linux.

2006.08.21

  • Aktualizacja Wiki wykonana, trochę czasu to zajeło bo niestety miałem tragiczny transfer.
  • Wczoraj miałem zanik zasilania, dlatego nie było aktualzacji. Wykonam ją dzisiaj.

2006.08.20

  • Może kogoś zaciekawią poniższe waidomości:
  • 15.jpg

LanmaniaX która jest źródłem informacji o nowych mapkach, pokazuje nam dość ciekawą mapkę pod Counter-Strike: Source o nazwe de_malta - screenshoty mi się podobają (jestem fanem mapek ciasnych w klimatach Morza Śródziemnego).


ff_well_14.jpg ff_hunted_15.jpg ff_monkey_2.jpg

2006.08.19

  • TrainThumb.jpg
    W przyszłym tygodniu nastąpi aktualizacja Counter-Strike: Source (zgodnie z zapowiedzią Valve z 11 sierpnia) - na pewno zostanie zmieniony radar, a dodatkowo zobaczymy de_train w HDR. W póżniejszych aktualizacjach jest planowana zmiana ustawień co do kasy w grze, hmm zapowaida się ciekawie. Ciekawe tylko co za debil 11 sierpnia zlinkował w newsie obrazek tak aby się odpalił Steam.
  • A dzisiaj w nocy nastąpił update Steam a z nim (ogólnie):
  • Day of Defeat: Source
    • poprawa hitboxów i paru bugów z tym związanych
    • zmiana temu i podłożenie bomby nie powoduje wybuchu i nie przekazuje punktów do złej drużyny
    • koniec czwoneczków przy ciachaniu nożem :)
    • podniesienie TNT w chiwli wyciągania grantu nie podmenia modeli - szkoga, TNt tak fajnie zamiast granatu wyglądało
    • koniec z exploitami na mapach - wina serwerów
    • minimapa nie kłamie o ilości graczy
    • koniec z komendami które moga wywalic serwer - no to załamka, że wogóle to było mozliwe od strony klienta bez rcon'a
    • dod_jagd nie gryzie sie z mp_timelimit
    • exploit na rzucanie granatai dalej niz mozliwe juz usunięty
    • logowanie kill_planter i kill_defuser poprawione (Valve jakos zawsze miało problemy z event messages)
    • naprawiono nie zapamiętywani niektórych zmiennych do cfg
    • naprawiono animacje po wypstryaniu sie z ammo (uhh to musieli kampować :) )
    • nuz nie będziesz figurką do rzucania granatami na respie, bo naprawioono błąd z reestartem rundy jakbys rozbrajał w tym samym czasie bombę
  • Source Engine
    • animacje sie nie zacinaja przy nagrywaniu demek
  • SourceTV
    • tv_transmitall - nowa zmienna, umozliwaijąca transferowanie wszstkich obiektów na mapie, jak w HLTV
    • komendy z rcon nie sa dalej przekazywane (omg ale wtopka, tyle rconów pewnie pokradli)
    • obserwatorzy się nie wykładaja podczas resów
    • nie migoczą juz niektóre tekstury
    • ponowne ustanowienie połączenia działa lepiej
    • tv_relayvoice 0/1 - kontroluje przepuszczanie głosu graczy
    • poprawiono algorytm przetrwarzania danych PVS - juz nie braknie obiektów na mapach

-- _KaszpiR_


Podczas gadaniny o bzdurach na IRC'u, zostałem zainspirowany artem Krowy i Gaben do przetłumaczenia biografii na Polskeij Wikipedii ;) Jak ktoś jeszcze nie wiem kto to jest Gabe Newell i nie zna języka angielskiego to zapraszam tutaj.

-- PawelS

2006.08.17

  • Dla znudzonych - eksplodujące melony :D

118fs565089.gif

Najważniejsze zmiany
    • komenda meta game zwraca więcej uzytecznych informacji
    • support dla najnowszych kompilatorów takich jak MSVC8 i GCC4
    • aktualizacja i kompatybilność z najnowszym SourceSDK
    • aktualizacja przykładowych pluginów - są ładniej napisane, i trzymają nowy standard
    • naprawiono błąd, kiedy SourceMM potrafił ładowac za dużo binarek niz potrzeba, albo nie te binarki co trzeba.
    • naprawiono błąd przy zwracaniu wersji interfejsu i pluginy mówiły, że są niekompatybilne, a były
    • naprawiono błąd powodujący wyłożenie się serwera (amiast po prostu nie ładować plugina) jeśli plugin zwracał niepoprawne dane
    • naprawiono parę zapętleń :D

2006.08.16

  • Maperów pewnie zainterestuje Crafty

2006.08.15

  • Tak sobie chodziłem po stronie i zauwazyłem że nie ma nic o hlds_run czy hlds.exe i paru innych, więc dodałem. Teraz bardzo mało brakuje aby HLDS było ze wszystkim co potrzeba.

2006.08.14

2006.08.13

  • Wczoraj sajt miał przerwy techniczne.
  • Nowa wersja BAT się zbliża, w związku z tym nowe BAT tlumaczenie.
  • Opis YAPB - bota pod Counter-Strike 1.6 i Condition-Zero.

2006.08.11

  • Poprawiłem generator RSS/ATOM i przy okazji rowaliłem obrazki skórki strony :). Juz poprawione.
  • Nowy anticheat w sieci!. Nazywa się on LMN. Jak na razie jest w powijakach i zanim nie sprawdzimy jego działania (np czy nie wykrada cdkey-ow :) radzę go na własną odpowiedzialność.
Lmn v d.gif

2006.08.10

  • Poszerzyłem artykuł o ssServerze - doruziłem mój stary artykuł jak konfigurować serwer (no dobra prawdę mówiąc lepiej jest ściągnąć pakca po polsku) jak i ssClienta.
  • EventScripts v1.1 już jako wersaj oficjalna, a wersja 1.1.1 jako publiczna beta.
  • Nie wiedziałem, że Mani zmienił stronę i sie skumał z EvoLans

2006.08.09

  • Odgrzebałem artykuły o ustawienach rate, zobaczcie kategorię Netcode. Jednakże będa one wymagały jednak odświeżenia bo jest tam trochę starych danych.

2006.08.08

  • Nowa wersja HLGuard Nightly Build -
    • 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38
      • Poprawka nagłówków z MetaModa aby nie było błędów przy ładowaniu HLGuarda (niczym nie szkodziło ale straszyło ostrzeżeniami i dzieci panikowały)
    • 1.9.n9 by tintin- at 07/08/06 - 21:29
      • naprawiony wallhack block pod DOD, i inne bledy z tego powodu
      • zwiekszono liczbe pozycji w menu z 32 do 64

2006.08.05

[08/05/06 15:45] <@_KaszpiR_> trawa bnapisal bys newsa ;D
[08/05/06 15:45] <@trawiator> nie chce mi sie
                       [...]
[08/05/06 15:53] <@trawiator>  I w ten oto sposob wypisuje tego newsa.
[08/05/06 15:53] <@trawiator>  * Wczoraj Valve zaczycilo nas zapowiadana juz na Grudzien 2005 aktualizacja SourceSDK.
Zmian jest dosyc sporo i nie mam zamiaru ich tlumaczyc na nasz jezyk ojczysty. Oto pelna lista zmian.
                       [...]
[08/05/06 15:54] <@_KaszpiR_>  trawa ale ja juz napisalem ;D

I w ten sposob Kaszpir napisal tego newsa ponizej:

  • Dzisiaj w nocy wyszła nowa wersja Source SDK, zostaną automatycznie pobrane przy aktualizacji Steam. Co nowego:
    • Half-Life 2: Episode One - ulepszenia
    • Postaci w grze zostały uodświeżone
    • 'Source SDK Base' - nwe narzędzie
      • wykorzystuje najnowszy Source Engine (HL2: Episode One)
      • zawsze pobiera najnowszą wersję jak tylko się pojawi nowae Source Engine
      • twórcy modów powinni zawsze używać SteamAppId (215) w swoich modach single player i multi player
    • liczne poprawki i ulepszenia.
Pełna lista zmian na stronie Source SDK Release Notes
  • HLSW zaszczyca nas wersją 1.1.0 (ups 1.1.2 to dla dev team, sorry)
Hlsw 468.jpg

2006.08.02

  • Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny portal . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( Zobacz filmik ) czy gry Prey (fimik). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z Narbacular Drop - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D


Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia