Szablon:Newsy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2009.03.06)
Linia 38: Linia 38:
 
* [[Team Fortress 2]] aktualizacja
 
* [[Team Fortress 2]] aktualizacja
 
** Pojawiło się kilka aktualizacji do TF2. Jedna z nich dodała nowe bronie dla Scouta oraz kilka map.
 
** Pojawiło się kilka aktualizacji do TF2. Jedna z nich dodała nowe bronie dla Scouta oraz kilka map.
 
}}
 
 
=2009.02.17=
 
{{news|Aktualizacja [[Team Fortress 2]] oraz [[Day of Defeat: Source]]|
 
{{logo-tf2}}
 
*'''Team Fortress 2'''
 
** Zostały obniżone obrażenia zadawane przez bomby przylepne z bliska (tak jak Rakietnica i Karabin na strzykawki).
 
*** Ostatecznie obniża zadawane obrażenia dla wrogów znajdujących się mniej niż 512 jednostek od Demomana. ''(tu pewnie chodzi o odległość od bomb a nie Demomana - przyp. trawa)''
 
** Przesunięto system odblokowania przedmiotów:
 
*** Dodano okienko informacyjne mówiące graczowi o niemożliwości pobrania przez serwer jego odblokowanego ekwipunku.
 
** Zmienna "''tf_damage_disablespread''" może być wpisana przez gracza w konsoli i zwróci ona wartość tej zmiennej ustawionej na serwerze.
 
** Zmieniono nazwę zmiennej "''mp_stalemate_at_timelimit''" na "''mp_match_end_at_timelimit''", aby lepiej wyjaśnić jej działanie.
 
** Poprawiono pokazywanie się efektu wylatywania łusek oraz 'muzzle flashes' przy wyłączonym widoku broni.
 
** W przeglądarce serwerów można filtrować serwery po ich tagach.
 
 
*'''Team Fortress 2 oraz Day of Defeat: Source'''
 
** Uniemożliwiono wykorzystywanie większej ilości komend przez graczy.
 
}}
 
 
=2009.02.10=
 
{{news|VALVE zamyka swoje listy mailingowe|
 
 
20 lutego 2009 [[VALVE]] zamyka swoje listy mailingowe, jednocześnie informując użytkowników aby używali [http://forums.steampowered.com/forums/ for Steam].
 
 
Odpowiednie tematy na forum:
 
* Windows
 
** [http://tinyurl.com/bxv8bn Source]
 
** [http://tinyurl.com/aktstx GoldSrc]
 
 
* Linux
 
** [http://tinyurl.com/be3kfl Source]
 
** [http://tinyurl.com/ccnodw GoldSrc]
 
 
 
VALVE nie podało powodu swojej decyzji. Możemy się jedynie domyślać że robią to ponieważ nie mogą kontrolować treści pisanej przez użytkowników list mailingowych, a na forum mogą usuwać 'co im się podoba'.
 
 
 
Cały wątek możecie przeczytać [http://forum.i3d.net/hlds-valve-linux-newsletter/50019-hlds_linux-important-notice-regarding-hlds-mailing-lists.html tutaj].
 
}}
 
 
=2009.02.08=
 
{{news|Nowa wersja [[SourceBans]]|
 
Dwa dni temu pojawiła się nowa wersja [[SourceBans]]. Nie wnosi ona żadnych nowości jednakże poprawia kilka poważnych błędów z wersji poprzedniej. Głównie chodzi o błędne banowanie [[SteamID]] np. zbanujemy kogoś ze STEAM_0:0:123 to bana dostawał każdy kto miał [[SteamID]] zaczynające się od tych cyfr np. STEAM_0:0:123678, STEAM_0:0:1269222 itd.
 
 
}}
 
 
=2009.02.07=
 
{{news|Kolejne mody dostępne w [[Steam]]|
 
{{logo-steam}}
 
 
Kolejnymi modami które zostały wydane na platformie [[Steam]] są:
 
* Eternal Silence - [http://www.eternal-silence.net/ Strona domowa] - [steam://install/17550 Instaluj]
 
* Dystopia - [http://dystopia-game.com/ Strona domowa] - [steam://install/17580 Instaluj]
 
 
}}
 
 
=2009.02.03=
 
{{news|Aktualizacja [[Team Fortress 2]]|
 
{{logo-tf2}}
 
Lista zmian:
 
*'''Nowe opcje u gracza:'''
 
** Dodano nowy suwaczek w zaawansowanych opcjach multiplayer aby zmienić [[FOV]] widoku broni.
 
** Dodano możliwość schowania widoku broni w zaawansowanych opcjach multiplayer.
 
** Dodano obsługę własnych celowników.
 
*** Dodano obrazek celownika, skale oraz ustawienia koloru w zakładce Options->Multiplayer.
 
*** Przeniesiono opcje 'HUD minimal mode' oraz 'Disable Spray' do zaawansowanych opcji multiplayer.
 
** Dodano komendę "''open_charinfo_direct''" która okienko z ekwipunkiem klasy, którą aktualnie grasz.
 
*** Zmieniono wpis "Open Loadout" w okienku options->keys na nową komendę. Aby to zaczęło działać zmień binda lub zresetuj swój config.
 
 
*'''Nowe opcje serwera:'''
 
** Dodano komendę "''tf_damage_disablespread''" aby wyłączyć 25% rozrzut obrażeń.
 
** Dodano wsparcie dla limitu klas w trybie tournament.
 
*** Ustawienie zmiennej "''tf_tournament_classlimit_X''" ustala maksymalna liczbę osób mogących grać daną klasą. X - oznacza nazwę klasy.
 
** Dodano zmienną "''tf_tournament_hide_domination_icons''", która pozwala w trybie turniejowym wyłączyć powiadomienia o Dominacjach i Zemstach.
 
 
* '''Zmiany w rozgrywce:'''
 
** Zmodyfikowano kalkulację strzałów krytycznych. Teraz krytyki są bardziej zależne umiejętności.
 
*** Bazowa szansa wynosi teraz 2% (było 5%).
 
*** Bonus zasięgu krytyka zmieniono z 0%-15% na 0%-10.
 
*** Zasięg obrażeń zmieniono z 0-1600 na 0-800.
 
** Zredukowano losowy rozrzut obrażeń dal wszystkich graczy z +-25% na +-10%.
 
** Niewielka redukcja rozrzutu miniguna.
 
** Zwiększono obrażenia po bezpośrednim trafieniu flary z 20 na 30.
 
** Przepisano kod odpowiadający za spowalnianie przez Natasche.
 
** Snajperka dostaje teraz normalnego Crit Boost'a (np. Kritzkrieg powoduje ciągłe strzelanie krytami).
 
** Niewidzialni szpiedzy nie mogą brać teczki.
 
** Zwiększono ilość rakiet Soldiera z 16 do 20.
 
 
* '''Poprawki błędów:'''
 
** Naprawiono wywalanie się gry przy przy użyciu trybu narzędzi.
 
** Dodano sprawdzanie UTIL_IsCommandIssuedByServerAdmin() dla niektórych skryptów "physics_" CON_COMMAND aby zapobiec naduzywania ich przez graczy.
 
** Poprawiono błąd z teleportem pozwalający Inżynierom wybudować go z ogromną ilością życia.
 
** Naprawiono pokazywanie ilości UberCharge przy minimalnym HUDzie.
 
}}
 
 
=2009.01.18=
 
{{news|Aktualizacja [[HLSW]]|
 
[[Grafika:Hlsw_468.jpg|center]]
 
Kilka dni temu pojawiła się nowa wersja popularnego programu do zarządzania i/lub podglądania serwerów [[HLSW]]. Nowa wersja oznaczona jest numerkiem 1.3.1. Lista największych zmian:
 
*Nowe gry:
 
** Crysis Wars + Wsparcie [[Rcon]]
 
** Call of Duty: World at War (CoDWW) + Wsparcie [[Rcon]]
 
** Left 4 Dead (L4D) + Wsparcie [[Rcon]]
 
* Inne:
 
** Wsparcie dla UPnP, dzieki któremu mozliw bedzie automatycznie przekierowanie portów.
 
** Plugin do komunikatorów internetowych dla Windows Vista.
 
}}
 
 
=2009.01.12=
 
{{news|Aktualizacja [[Team Fortress 2]] oraz [[Day of Defeat: Source]]|
 
{{logo-tf2}}
 
Lista zmian:
 
* Dodano opcję "Szybkiego widoku" do listy serwerów.
 
* Naprawiono bład w linuxowych serwerach DOD:S, który nie pozwalał graczom na dołączenie do serwera.
 
 
}}
 
 
=2008.12.29=
 
{{news|[[SourceMod]] oficjalnie w wersji 1.1|
 
Lista największych zmian jakich dokonano:
 
* Nowe pluginy do zarządzania mapami.
 
* Nowe usprawnienia przy rezerwacji slotów.
 
* Automatyczne aktualizacje dla plików GameData.
 
* Tłumaczenia na różne języki ('''w tym polski''').
 
* Rozszerzenie dla ustawień graczy.
 
* Przezroczysty debugger.
 
 
}}
 
 
=2008.12.25=
 
{{news|Ceny w Steam Store|
 
Ciebie też denerwuje zmiana waluty z $ na €? Drażni cię cenzura oraz banowanie użytkowników piszących w sprawie sklepu na forum Steam? Dowiedz się więcej oraz wyraź swoją opinie na [http://www.steamunpowered.eu steamunpowered.eu]!
 
 
}}
 
 
=2008.12.12=
 
{{news|Aktualizacja [[Team Fortress 2]]|
 
{{logo-tf2}}
 
* Inżynier może ulepszyć teleportery do poziomu trzeciego. Im wyższy poziom tym teleporter szybciej się ładuje.
 
* Inżynier może ulepszyć Zasobniki do poziomu trzeciego. Im wyższy poziom Zasobnika tym szybciej daje życie i metal.
 
* Szpiedzy mogą teraz odradzać zdolność do bycia niewidzialnym poprzez podnoszenie skrzynek z amunicją lub apteczek.
 
* Zmiany w drugiej części pierwszego stage'a na Goldrush aby dać atakującym większą przewagę.
 
* Wszystkie bronie które strzelają kulami mogą przesuwać bomby samoprzylepne Demomana.
 
* Ikona na HUDzie informująca Medyka, że ktoś go woła zawiera teraz więcej informacji (ilość życia osoby wzywającej, czy się pali itp.)
 
* Dodano możliwość śledzenia stanu osiągnięcia, które chce się wykonać.
 
* Dodano nowe ikonki śmierci informujące o tym czy gracz został zabity za pomocą krytycznego strzału.
 
* Dodano nowy efekt gdy gracz znajduje się pod wodą.
 
* Dodano dym wydobywający się ze stóp Żołnierza, gdy ten wykonuje rocket jumpa.
 
* Gdy gracz ma życie doładowane przez Medyka wokół jego modelu będą latały małe cząsteczki.
 
 
 
}}
 
 
=2008.12.11=
 
{{news|Doom - 15 lat minęło...|
 
15 lat temu, 10 grudnia 1993 roku pojawił się [http://en.wikipedia.org/wiki/Doom_(video_game) Doom], [http://www.joemonster.org/filmy/12354/Doom tutaj] możecie w niego zagrać.
 
 
[http://en.wikipedia.org/wiki/Doom_(video_game) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c9/Doom-boxart.jpg/256px-Doom-boxart.jpg]
 
}}
 
 
=2008.12.01=
 
{{news|Black Mesa Official Trailer|
 
 
Co tu dożo pisać to trzeba zobaczyć!
 
 
Download:
 
* [http://www.monkeyjunkie.co.uk/BMS/BlackMesaTrailer_HQ_720p.wmv 720p]
 
* [http://www.monkeyjunkie.co.uk/BMS/BlackMesaTrailer_LQ_480p.wmv 480p]
 
* [http://www.moddb.com/mods/black-mesa/videos/black-mesa-official-trailer ModDB]
 
* [http://tinyurl.com/59u6ot Torrent 720p (GameUpdates.org)]
 
* [http://tinyurl.com/5v4fsk Torrent 480p (GameUpdates.org)]
 
 
Black Mesa to projekt przeniesienia fabuły Half-Life 1 na silnik Source. Jak widać zapowiada się nieźle!
 
}}
 
 
=2008.11.26=
 
{{news|Aktualizacja [[MetaMod:Source]] oraz [[SourceMod]]|
 
* '''MetaMod:Source''' w nowej wersji, oznaczonej numerem 1.7 obsługuje wszystkie trzy wersje silnika [[Source]] (zwykłą, orangebox oraz left4dead). Dodatek sam wykrywa, która wersja silnika gry jest używana.
 
* '''SourceMod''' w wersji oznaczonej numerkiem 1.2 nie zmieniło się właściwie nic w porównaniu z wersją poprzednią. Dodano tylko wsparcie dla [[Left 4 Dead]]. Uwaga! tą wersje należy traktować jako niestabilna i testową!
 
 
}}
 
 
=2008.11.25=
 
{{news|Aktualizacja D.I.P.R.I.P|
 
[[Grafika:Diprip_01.jpg|right]]
 
'''Wersja 1.0.0.5'''
 
 
* Dodano:
 
** Statystyki rozgrywki.
 
** Osiągnięcie Destroyer of Worlds.
 
** Mapę dm_dam
 
 
* Zmieniono:
 
** Skrypty fizyki pojazdów.
 
*** Nieznaczne zwiększenie siły hamulca ręcznego.
 
** Uaktualnienie mapy de_dam.
 
*** Dodano nowe tekstury.
 
*** Dodano więcej amunicji.
 
*** Małe poprawki graficzne
 
** Uaktualnienie mapy dm_refinery.
 
*** Małe poprawki terenu.
 
** Uaktualnienie mapy ur_refinery.
 
*** Zwiększono startową ilość amunicji.
 
*** Małe poprawki terenu.
 
** Uaktualniono diprip.fgd.
 
*** Team ammo pickup może mieć ustawioną drużynę neutralną (działa w trybie deathmatch).
 
 
}}
 
{{news|Aktualizacja [[Left 4 Dead]]|
 
* Naprawiono wywalanie się gry przy alt-tab w niektórych sytuacjach.
 
 
}}
 
 
=2008.11.21=
 
{{news|Aktualizacja klienta [[Steam]]|
 
{{Logo-steam}}
 
* Naprawiono ponowne pobieranie pewnych plików podczas uruchomiania [[Left 4 Dead]].
 
 
}}
 
 
=2008.11.20=
 
{{news|10 lat Half-Life|
 
Jezu, to juz dekada jak ta gra wyszla, a kto wie ile ma tetris...
 
Dla fanow HL czekoladka: http://pown.it/2478
 
}}
 
 
=2008.11.17=
 
{{news| Aktualizacja [[Left 4 Dead]] Demo|
 
* Naprawiono problem z przeglądarką serwerów, która wyświetlała serwery grup których gracz nie był członkiem.
 
* Naprawiono problem z dzieleniem pakietów podczas zmiany mapy. Problem powodował wrażenie lagowania po zmianie mapy.
 
* Naprawiono wywalenie się gry przy połączeniu do serwera dedykowanego.
 
 
}}
 
 
=2008.11.15=
 
{{news| Aktualizacja [[Left 4 Dead]] Demo|
 
* Naprawiono problem, który nie pozwalał graczom łączyć się do serwerów dedykowanych.
 
* Naprawiono błąd z przeglądarką grup nie pokazującą listy grup serwerów.
 
* Naprawiono błąd z komendami rcon.
 
<br />
 
Aktualizacja #2:
 
* Naprawiono błąd gdzie podczas łączenia się do serwera pojawia się plansza ładowania w nieskończoność.
 
* Zmienna <tt>sv_steamgroup_exclusive</tt> nie jest brana pod uwagę przy tworzeniu meczu. Usunięto zmienną <tt>sv_unreserve</tt>, prywatne serwery powinny używać <tt>sv_steamgroup_exclusive</tt>.
 
* Usprawniono prędkość wyszukiwania poczekalni gry.
 
* Naprawiono błąd powodujący wyszukiwanie poczekalni gier w nieskończoność.
 
 
 
}}
 
 
=2008.11.14=
 
{{news|Aktualizacja klienta [[Steam]]|
 
{{Logo-steam}}
 
* Skrócono czas uruchamiania się.
 
* Dodano wsparcie dla grup serwerów w [[Left 4 Dead]].
 
* Ulepszono zachowanie się [[Steam]]a gdy gra wywali się.
 
* Zaktualizowana tłumaczenia na różne języki.
 
* Dodano komunikaty o błędach dla niektórych rzadkich i dziwnych wywaleniach się kreatora instalacji.
 
* Naprawiono konta 'cybercafe', miały problem z wyszukiwaniem serwerów [[Left 4 Dead]].
 
* Naprawiono błąd w interfejsie użytkownika powodujący niepokazywanie się informacji o i zdobyciu odznaczenia.
 
* Naprawiono wycieki pamięci w kontrolce HTML.
 
* Naprawiono nakładkę wideo aby działała na Viscie z Fallout 3.
 
* Naprawiono błąd 'tracenia myszki' w menu Sacred 2 po użyciu nakładki wideo.
 
* Naprawiono przypadek gdzie nakładka wideo mogła zostać w grze.
 
* Naprawiono przypadek gdzie nakładka wideo mogła spowodować wywalenie się gry po przywróceniu gry po alt-tabie.
 
* Ulepszono integrację z GFW dla gier które z tego korzystają.
 
 
 
 
}}
 
{{news| Aktualizacja [[Left 4 Dead]] Demo|
 
* Dodano możliwość 'podczepienia' grupy SteamCommunity do serwera gry. Osoby będące w grupie powiązanej z serwerm zobaczą serwer bezpośrednio w menu gry.
 
* Naprawiono eksploit z 'setinfo'.
 
* Naprawiono wywalanie się gry przy wyjściu.
 
* Naprawiono kilka rzeczy powodujących wywalanie się gry przy użyciu alt-tab.
 
* Naprawiono problem powodujący uszkodzenia tekstur na niektórych kartach ATI.
 
* Naprawiono błąd powodujący znikanie hordy zainfekowanych w niektórych momentach.
 
 
 
}}
 
{{news| Aktualizacja silnika [[Half-Life]]|
 
* Naprawiono wywalanie się serwera spowodowane specjalnie stworzonym ciągiem znaków przy połączeniu.
 
 
}}
 
 
=2008.11.10=
 
{{news| Aktualizacja [[Left4Dead]] Demo|
 
* Ulepszono tworzenie gier aby wyszukiwać lepszye serwery.
 
* Dodano opcję tworzenia nowej gry na własnym serwerze.
 
* Ulepszono i zoptymalizowano kod sieciowy.
 
* Ulepszono wykrywanie niewspieranych kart graficznych.
 
* Naprawiono rzadkie wywalanie się gry gdy ktoś zostanie wykopany z serwera.
 
* Naprawiono pewne eksploity.
 
* Poprawiono tłumaczenia.
 
* Zwiększono automatyczny zakres portów na serwerze dedykowanym dla [[Linuks]]a.
 
 
}}
 
 
=2008.11.07=
 
{{news|Aktualizacja klienta [[Steam]]|
 
{{Logo-steam}}
 
* Poprawiono nadmierne zużywanie procesora przez bibliotekę 'omijająca' NAT podczas tworzenia gry w [[Left4Dead]].
 
* Poprawiono kilka błędów w tłumaczeniach.
 
* Poprawiono błąd kreatora instalacji który podczas instalacji dema jeszcze nieopublikowanej gry wymuszał instalację pełnej gry.
 
* Dodano l4d.com do białej listy stron na chacie.
 
 
}}
 
 
=2008.11.07=
 
{{news| Aktualizacja [[Left4Dead]] Demo|
 
Kilka godzin po wydaniu dema doczekaliśmy się pierwszej aktualizacji. Poniżej lista zmian:
 
* Naprawiono kilka problemów z tworzeniem gier oraz serwerami z hasłem.
 
* Usprawniono tworzenie gier aby zapewnić lepsze rezultaty wyszukiwania.
 
* Poprawiono błąd gdzie serwery mogły zostać w trybie tworzenia gry w nieskończoność.
 
* Zoptymalizowano wydajność i kod sieciowy.
 
* Poprawiono błąd gdzie gra mogła powodować nadmierne zużycie procesora przez proces [[Steam]]a.
 
* Naprawiono resetowanie się muzyki przy zmianie ustawień graficznych.
 
* Naprawiono pewne nieprawidłowości z niemożliwością chatowania i/lub połączenia z innym użytkownikiem.
 
 
}}
 
 
=2008.11.04=
 
{{news|Aktualizacja klienta [[Steam]]|
 
{{Logo-steam}}
 
 
* Dodano możliwość robienia zakupów bezpośrednio na stronie [[Steam]].
 
* Dodano wsparcie dla Left 4 Dead.
 
* Dodano wsparcie dla Steam Cloud.
 
* Zaktualizowano tłumaczenia dla różnych języków.
 
* Naprawiono ponowne wykonywanie się komend linii poleceń (np -install) przy zmianie użytkownika lub zmianie języka.
 
* Naprawiono odświeżanie listy gier oraz przeglądarki serwerów.
 
* Poprawiono listę przyjaciół dla bardziej licznych klanów która znikała kiedy włączone było pokazywanie przyjaciół tylko online.
 
* Poprawiono listę gier, która się nie odświeżała po otrzymaniu aktualizacji licencji.
 
* Naprawiono wewnętrzną kontrolę dla IE, był problem z przewijaniem strony lub odpowiedzią na przyciśnięte przyciski.
 
* Poprawiono wydajność kontroli IE.
 
  
 
}}
 
}}

Wersja z 20:08, 11 mar 2009

2009.03.1

Unreal Tournament 3 - Kolejny FreeWeekend
  • Ostatni darmowy weekend i obniżka ceny UT3 o 40% cieszyły się takim wzięciem (sprzedaż wyniosła 2000% więcej niż normalnie), że Valve wspólnie z Epic Games postanowiło uczcić to przedłużając promocję. 40% obniżka cen będzie trwała aż do 22 marca. Aby nie było nudno, w ten weekend znów będzie można zagrać w pełną wersję UT3 za całkowitą darmochę. Już w tej chwili można zacząć pobierać pliki, wystarczy kliknąć w linka: steam://install/13210.


2009.03.06

Weekendowe aktualizacje
  • Mamy nowe, fajniejsze logo serwisu ;)
  • Aktualizacja klienta Steam
    • Poprawiono wywalanie się aplikacji hl2.exe przy zamykaniu gier.
    • Naprawiono problemy z lokalizacjami steama.
    • Dodano informację o zakończeniu aktualizacji gier.
  • Aktualizacja Team Fortress 2
    • Naprawiono problem, spowodowany poprzednią aktualizacją, ze skokami.


2009.03.06

Nadrabiamy "drobne" zaległości :)
  • UnrealTournament 3 FreeWeekend
    • Wprawdzie może nie do końca darmowy weekend ale zawsze można sobie za darmochę pograć. W UT3 grać można od wczoraj do jutra :)
  • SourceMod 1.2 wydany
    • Dodano pełną obsługę Left4Dead i Dark Messiah'a, do tego zaktualizowali tłumaczenia (w tym oczywiście polskie), naprawili kilka błędów i jak zwykle kilka stworzyli.
  • Ukazał się nowy LogMod
    • Pamięta to ktoś w ogóle? Nowa wersja (0.8.0.4) naprawia błędy silnika HL1 w odpowiadaniu na zapytania o status serwera. naprawdę bardzo przydatne.
  • SourceMM czy jak kto woli MetaMod:Source w wersji 1.7.1
  • SourceMod 1.1.1 oraz 1.1.2 wydane
    • W związku z aktualizacjami TF2 te wersje pojawiły się jedna po drugiej, w sumie żadnych nowości.
  • Team Fortress 2 aktualizacja
    • Pojawiło się kilka aktualizacji do TF2. Jedna z nich dodała nowe bronie dla Scouta oraz kilka map.


Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia