Szablon:Newsy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2010.06.24)
Linia 1: Linia 1:
 +
=2010.08.20=
 +
{{news2
 +
|tytul=Aktualizacja klienta [[Steam]]
 +
|logo=steam
 +
|tresc=
 +
* Nowe funkcje
 +
** Zaktualizowano okienko rozmów ze znajomymi, teraz wiadomości otwierają się w zakładkach (można wyłączyć tę funkcję w Ustawienia->Znajomi).
 +
** Zaktualizowano przeglądarkę www w nakładce, aby używała zakładek (kliknięcie ŚPM na linku otworzy go w zakładce).
 +
** Zakładki używają klawiszy skrótów:Ctrl-Tab i Ctrl-Shift-Tab zmianiają aktywną zakładkę. Ctrl-W, Ctrl-F4 lub ŚPM zamykają zakładkę.
 +
** Zaktualizowano kod silnika przeglądarki WebKit (ulepszono stabilność i wydajność na OSX oraz wprowadzono inne pomniejsze usprawnienia).
 +
** Windows: dodano 64bitową nakładkę (używana tylko w grach spoza Steam, które są 64bitowe).
 +
** Windows: dodano 64bitowe biblioteki [[Steamworks]] (dla przyszłych gier).
 +
* Poprawki:
 +
** Okienko usuwania gier nie blokuje już Steama.
 +
** Przyśpieszono czas wyłączania się Steama.
 +
** Naprawiono niektóre przypadki przywieszania się Steama na 5-10 sekund, gdy zostaje wydana aktualizacja dla jakiejś gry.
 +
** Naprawiono pokazywanie się nieużywanych informacji o grach.
 +
** Naprawiono występującą czasem potrzebę restartu Steama po instalacji PhysX.
 +
** Zmieniono wykrywanie klawiszy skrótów nakładki, tak aby kombinacja klawiszy ctrl-shift-tab nie była rozpoznawana jako shift-tab. To pozwoliło używać pierwszej kombinacji w zakładkach.
 +
** Naprawiono pokazywanie się "ukrytych" odznaczeń na stronie informacji o grze oraz w nakładce w sekcji "Tak blisko...".
 +
** Naprawiono wywalanie się Steama przy zamykaniu.
 +
** Naprawiono problem z sortowaniem wejścia w okienku czatu grupy.
 +
** Zwiększono czas timeoutu wysyłania plików do Steam Cloud
 +
** Naprawiono stronę płatności Rabobank, gdzie nie pokazywało się poprawnie zestawienie iDEAL w kliencie Steam.
 +
** naprawiono błąd z parsowaniem niektórych tagów HTML w sekcji Wiadomości.
 +
** Naprawiono problem z górną połową awatarów w okienku chatu, na które nie można było kliknąć.
 +
** Naprawiono możliwość wywalenia się Steama, gdy parsowanie danych statystyk/odznaczeń nie udało się.
 +
** Naprawiono błąd/exploit ze zdeformowanymi adresami www w okienku chatu.
 +
** Windows: Naprawiono "zacinanie się" klawisza alt w nakładce po użyciu kombinacji alt-tab.
 +
** Windows: Ulepszono kompatybilność nakładki z aplikacjami, które wcześniej powodowały problemy.
 +
** Windows: Naprawiono pasek postępu na Windows 7, który utrzymywał status zatrzymanych oraz ukończonych transferów.
 +
** OSX: Naprawiono kilka wycieków pamięci.
 +
** OSX: Naprawiono dodawanie losowych znaków przy kopiowaniu/wklejaniu.
 +
 +
}}
 
=2010.08.12=
 
=2010.08.12=
 
{{news2
 
{{news2
Linia 28: Linia 63:
 
'''Planowane jest wprowadzenie powyższych zmian do właściwej gry w poniedziałek 16 sierpnia.'''
 
'''Planowane jest wprowadzenie powyższych zmian do właściwej gry w poniedziałek 16 sierpnia.'''
  
}}
 
 
=2010.06.24=
 
{{news2
 
|tytul=Counter-Strike Source wyszedł z fazy Beta.
 
|logo=css
 
|tresc=Counter-Strike Source wyszedł z fazy Beta. Lista zmian:
 
 
Interfejs użytkownika:
 
* dodano zmienne aby gracz mógł dostosować sobie listę z fragami:
 
** cl_scoreboard_ct_color_red
 
** cl_scoreboard_ct_color_green
 
** cl_scoreboard_ct_color_blue
 
** cl_scoreboard_t_color_red
 
** cl_scoreboard_t_color_green
 
** cl_scoreboard_t_color_blue
 
** cl_scoreboard_dead_color_red
 
** cl_scoreboard_dead_color_green
 
** cl_scoreboard_dead_color_blue
 
* zmieniono układ ekranu kiedy nie wczytuje się poprawnie wiadomość dnia (motd)
 
* zmieniono podświetlenie przy wyborze klasy CT - jest mniejsze i trzyma proporcje
 
* naprawiono problem z błędnymi kolorami przy wyborze klasy
 
 
Rozgrywka:
 
* łatwiej się wspiąć po drabinie - sv_ladder_dampen oraz sv_ladder_angle
 
* naprawiono problem naliczania trzech punktów w chwili wybuchu bomby
 
* poprawiono naliczanie informacji o obrażeniach granatem (strzał a potem obrażenia granatem), usunięto problem pokazywania się ''** in 1'' w konsoli
 
* wprowadzono priorytet wyświetlania warunków wygrania mapy jeśli istnieje kilka z nich
 
* informacje o limicie czasowym mapy pokazują się jeśli istnieje timelimit i nie jest on równy 0
 
** pokazywanie limitu rund na mapie jeśli nie są one równe 0 ani nie istnieje timelimit
 
** pokazywanie winlimit jeśli timelimit i winlimit są jednocześnie równe 0
 
** jeśli winlimit, timelimit oraz maxrounds są jednocześnie równe 0, to wtedy nic sie nie pokazuje na temat warunków zakończenia mapy
 
* dodano zmienną mp_ignore_round_win_conditions aby ignorować warunki wygrania mapy, aby nie trzbea było ich zapamiętywać i ustawiać ponownie
 
 
Ogólne:
 
* zablokowanie używania pewnych ciągów znaków w MOTD, teraz jedynie specyficzna lista komend jest dostępna
 
* poprawiono problem z nieodtwarzanym dźwiękiem zoomowania broni w AWP i Scout
 
* mat_showlowresimage dodana do listy cheat cvar
 
* wiele komend deweloperskich została usunięta, aby uniemożliwić pady serwera
 
* aktualizacja silnika gry:
 
** lepiej wyglądająca latarka
 
** rendering wielordzeniowy
 
** lepszy efekt HDR
 
** dodano Added sv_disablefreezecam  aby wyłączyć freeze cam na serwerze
 
** dodano sv_nonemesis aby wylączyć komunikaty domination/revenge na serwerze
 
** dodano sv_nomvp aby wyłączyć gwiazdki MVP na serwerze, most valuable player
 
** dodano sv_nostats aby nie zliczać statystyk na serwerze
 
* usunięto parametr -tickrate, serwer działa domyślnie na tickrate 66 a nie 33, dzięki czemu poprawiono takie problemy jak:
 
** prędkość otwierania i zamykania się drzwi
 
** przycięcia w grze jak gracz uderzał o położe
 
** tickrate wpływał na prędkość strzelania pewnych broni
 
 
Życzymy szybkiego otarcia łez, że ''znowu mam mniej FPS!!!!''
 
}}
 
 
=2010.05.13=
 
{{news2
 
|logo=
 
|tytul=Darmowy Portal dla użytkowników Steam
 
|tresc=[[Plik:Portal_logo.jpg]]
 
 
 
Valve postanowiło całkowicie za darmo udostępnić pełną wersję gry Portal dla użytkowników Steam. Aby dodać ją do swojego konta należy odwiedzić ten adres [http://store.steampowered.com/freeportal http://store.steampowered.com/freeportal] Oferta ważna do 24 maja, po tym terminie gra będzie z powrotem płatna.
 
}}
 
{{news2
 
|logo=
 
|tytul=Counter Strike Source Beta
 
|tresc=[[Plik:Css_beta.jpg]]
 
 
 
Counter Strike Source ponownie wchodzi w fazę beta. Valve we współpracy z Hidden Path Studios pracuje nad dużym pakietem ulepszeń i poprawek dla tej gry. Wśród wielu zmian zostaną min. udostępnione 144 osiągnięcia, system dominacji i odwetów, rozbudowane statystki graczy i wiele innych, mniejszych lub większych zmian. Zainteresowanie testami było bardzo duże a liczba slotów ograniczona, więc szybko zebrano komplet chętnych graczy.
 
}}
 
 
=2010.04.18=
 
{{news2
 
|logo=tool
 
|tytul=Input lag
 
|tresc= Ciekawy artykuł o różnego rodzaju opóźnieniach w grach - http://www.anandtech.com/show/2803/1
 
}}
 
{{news2
 
|logo=steam
 
|tytul=Debile
 
|tresc=<center>http://luki.net.pl/idiota.png</center>
 
 
Debil znany także pod nickiem na steam: STaJleR, SteamID STEAM_0:1:26086185
 
Nazywa się Patryk Juraszek i pochodzi z Nysy, net - chello.
 
Z tego co nam jeszcze wiadomo to ma 13 lat.
 
}}
 
 
=2010.04.01=
 
{{news2
 
|logo=tool
 
|tytul=VAC i PunkBuster
 
|tresc=Na listach mailingowych Valve wczoraj można bylo przeczytać, ze Valve przymierza się do polaczenia VAC z Punkbusterem. Teoretycznie połączenie, a realnie to po prostu VAC zostanie zastąpiony PunkBusterem.
 
 
Doug Lombardi z Valve tłumaczy się, że zmiana była decyzją związaną z pojawieniem się Steam na Mac OS X - aktualnie na tej platformie tylko PunkBuster działa jako antycheat.
 
Tak więc panowie z EvenBalance i Valve doszli do wniosku, że zamiast rozwijać VAC na Maca, lepiej skorzystać już od wielu lat działającego i uznanego rozwiązania, jakim jest PunkBuster.
 
 
Doug Lombardi dodał także, że programiści z Valve przeniosą kilka rozwiązań z VAC wprost do Punkbustera. Jak wiadomo, PunkBuster robi zrzuty ekranów podczas działania gry - Valve zapowiedziało, że w niektórych przypadkach będzie publikowało screeny z gier na Steam Community. Jednak jak na razie dokładne dane i kształt nie jest jasny.
 
 
Na pytanie, co z PBGUID, nie uzyskano odpowiedzi w jaki sposub GUID  gracza jest łączony z kontem Steam. W części gier korzystających z PunkBustera PBGUID jest ściśle związany ze sprzętem komputerowym gracza, a nie samym kontem w grze, czy też kluczem cd-key. Tak więc nie wiadomo, czy przypadkiem nie zwiększy się moc banów VAC. Jeśli tak by było, to wtedy osoba zbanowana musiałaby dodatkowo zmienić kilka części w komputerze - co by jeszcze bardziej odstraszało od cheatowania.
 
 
Zmiany zapowiadają się ciekawie, ponieważ jak na razie trzbea było korzystać z innych rozwiązań jak np ESEA, Xray czy też Detox, nie wpspominając o klonach SXE.
 
 
<span style="color:#f00">Chciałbym, aby była to prawda ;D --[[Użytkownik:KaszpiR|_KaszpiR_]] 09:01, 2 kwi 2010 (UTC)</span>
 
}}
 
 
=2010.03.29=
 
{{news2
 
|tytul=FRAPS 3.2.0
 
|logo=tool
 
|tresc=
 
[http://fraps.com Fraps] 3.2.0 wprowadza bardzo ciekawą funckję - zapętlone nagrywanie, ciągle nagrywając ostatnie 30s wideo.
 
Wystarczy wcisnąć i przytrzymać przez sekundę klawisz do przechwytywania video. Licznik FRAPS zmieni się w różowy, oznaczając tym samym, że rozpoczęło się buforowanie strumenia filmu gotowego do nagrania. Kiedy chcemy nagrać akcję, wtedy wystarczy nacisnąć klawisz przechwytywania wideo jescze raz - wtedy nagrywanie zacznie się tak jak normalnie, ale zostanie wcześniej do niego doklejone ostatnie 30s akcji przed wciśnięciem klawisza.
 
 
Dzięki teju opcji będzie można wcisnąć klawisz do nagrywania kiedy już jest za późno ale nadal uchwycić moment który miał miejsce.
 
 
Lista innych zmian.
 
* Dodano zapętlone nagrywanie, przytrymaj klawisz nagrywania prze sekundę aby rozpocząć buforowanie 30s.
 
* Opcja aby wyłączyć nagrywanie steoroskopowe przy nagrywaniu NVIDIA 3D Vision
 
* Znaczące optymalizacje przy nagrywaniu D3D10 oraz D3D11, czyli obrazu 3D w grach DirectX 10 oraz 11
 
}}
 
 
=2010.03.24=
 
{{news2
 
|tytul=Granie na komputerze może ulepszyć świat.
 
|tresc=Najlepiej obejrzeć filmik aby się dowiedzieć o co chodzi - http://www.ted.com/talks/jane_mcgonigal_gaming_can_make_a_better_world.html
 
}}
 
 
=2010.03.18=
 
{{news2
 
|tytul=Bad  Company 2
 
|tresc=Zbiliśmy cię w BC2?
 
 
Polskie  serwery ->  rape ->  kick/ban | poćwiczcie buraki a nie kopiecie...
 
}}
 
 
{{news2
 
|tytul=Aktualizacja TF2 - Nowe itemy
 
|tresc=Obrazek z nowymi itemami:
 
 
[[Plik:Tf2_new_update_stuff.png|center]]
 
 
}}
 
 
=2010.03.07=
 
{{news2
 
|tytul=Zuko statsiarz
 
|tresc=Od czasu premieru [[bfbc2|BattleField Bad Company 2]] nasze zainteresowanie grami Valve spadło, jedynie Zuko ciśnie w CS (powrót do dziećiństwa) oraz zbiera czapki w TF2 :D
 
 
 
Dodatkowo, dzisiaj wychodzi [http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-pc/961469-new-patch-v522174.html Client patch], w którym poprawiono kilkanaście błędów w menu, i grze.
 
Jednakże gracze bardziej wyczekują server patch'a i poprawy balansu broni itd.
 
}}
 
 
=2010.03.07=
 
{{news2
 
|tytul=Bardziej konkretne wieści o Portal 2
 
|logo=portal
 
|tresc=Bardziej konkretne wieści o Portal 2 można wyczytać z obrazków znajdujących się pod [http://zeiya.imgur.com/portal_2 tym] linkiem.
 
 
}}
 
 
=2010.03.03=
 
{{news2
 
|tytul=Pack_demos.sh - spakuj sobie dema na serwerze
 
|logo=tool
 
|tresc=Człowiek zagląda od święta na board i przypomina mu się, że coś miał zrobić ;D
 
Dla zainteresowanych [[Pack_demos.sh]] - skrypt w bashu do pakowania demek.
 
}}
 
 
=2010.03.01=
 
{{news2
 
|tytul=Zmiany na serwerze Mumble
 
|logo=mumble
 
|tresc=
 
*Zwiększono liczbę slotów
 
*Na serwer można się połązyć jedynie jak się ma certyfikat - będzie mniej problemu z debilami.
 
 
Wkrótce zmany adresu hosta oraz IP.
 
 
Stary serwer 1.1.x jest trupem.
 
}}
 
{{news2
 
|tytul=Modularne i proceduralne tworzenie miast w grach.
 
|tresc=Moze kogos zaciekawi fakt, że istnieje już technologia gdzie w grze będzie można zajrzeć do każdego pokoju w  mieście - koniec z syndromem linowego przejścia przez miasto?
 
 
{{video|youtube|AtC0lpKKE38}}
 
 
Najfaniej zaczyna się od 1:30 gdzie można zacząć rozwalać ten wygenerowany świat ;)
 
}}
 
 
=2010.02.24=
 
{{news2
 
|tytul=Steam Beta - nowy wygląd
 
|logo=steam
 
|tresc= Od dzisiaj dostępna jest nowa wersja Steam w Steam Beta. Główne zmiany to zmiana wyglądu, zmiana sposobu zakupu gier online, jeszcze więcej spamu newsami n.t. gier, grania z kolegami oraz wiadomości na temat gier. Aby włączyć wystarczy wybrać "2010 US Update" w Beta Participation.
 
 
Dzieci CS 1.6 - uwaga, wasze komputery pewnie już się nie nadają na nowy Steam ;)
 
 
'''Co nowego:'''
 
 
http://cdn.store.steampowered.com/public/images/uiupdate/friends_inline.jpg
 
 
Lista Przyjaciół - od czasu 2003r Steam skutecznie ciśnie w stronę social gaming. Teraz będziesz mógł dokładnie zbadać kto w jaką grę gra, co ostatnio kupił i czy grają w to co kupili :).  Na stronie informacyjnej gry pokaże się lista który z twoich przyjaciół już posiada ten tytuł i ile w niego grał. Do tego dojdzie automatyczny spam rekomendujący ci nowe tytuły bazujący na tym w co grają twoi kumple a czego ty nie masz. Wszystko po to aby mieć więcej zabawy i sprzedać więcej gier.
 
 
http://cdn.store.steampowered.com/public/images/uiupdate/news_inlineV2.jpg
 
 
News feed - Newsy zajmują teraz jedną linijkę tak jak RSS, dzięki czemu można ich upakować więcej, a ty klikniesz w te które cię interesują. Oczywiście tryb pełnego newsa też będzie dostępny. Niemniej będzie to agregacja wiadomości ze świata gier dostępnych na Steam oraz treści od deweloperów gier, wydawców czy też renomowanych serwisów informacyjnych o grach. Każda gra ma swoją kategorię z newsami dotyczącymi tylko niej.
 
 
Do tego wszystkiego dochodzi wpakowanie tego w nowy Steam Overlay.
 
 
http://cdn.store.steampowered.com/public/images/uiupdate/achievements_inline.jpg
 
 
Lista Osiągnięć - rozwiązanie służące dla super statsiarzy (jak Zuko) do sprawdzania ile im zostało osiągnięć w grze. Lista przedstawia niedawno zdobyte osiągnięcia zarówno w grze jak i w Overlay.
 
 
 
http://cdn.store.steampowered.com/public/images/uiupdate/library_inline.jpg
 
 
Library - biblioteka. Przestawiono listę gier jakie pościągałeś i jakie masz u siebie. Można im przypisywać kategorie, jak np "Gry jakie powinienem zostawić włączone aby nabić czapki", czy też "Gry w których mogę bić ludzi na respie".Do tego okienko, gdzie wpisujemy fragment nazwy gry, i od razu znajdujemy tytuł - zbawienie dla ludzi posiadających wszystkie gry na Steam.
 
 
http://cdn.store.steampowered.com/public/images/uiupdate/downloads_inline.jpg
 
 
Inne:
 
*Nowe okno pobierania gier pokazujące status zasysanych gier i łatek.
 
*Czcionka podobno wygląda lepiej.
 
*Ogólniej łatwiej znaleźć cokolwiek co chcą ci sprzedać ;).
 
*Zaproszenia można akceptować i odrzucać od razu z listy przyjaciół.
 
*Lepszy widok na status Steam Cloud, czyli serwerów Steam na których to wszystko jest trzymane.
 
*Nowa zintegrowana przeglądarka www. Zamiast IE jest WebKit - http://webkit.org/
 
*Masa poprawionych błędów.
 
*Miliard nowych czeka na odkrycie w najmniej oczekiwanym momencie.
 
 
Więcej na http://store.steampowered.com/uiupdate/
 
 
 
}}
 
 
=2010.02.15=
 
{{news2
 
|tytul=Postęp migracji z serwera Mumble 1.1.x na Mumble 1.2.x
 
|logo=mumble
 
|tresc=Jak widać na obrazkach, chyba idzie sprawnie :). Przypominam, że z końcem lutego stary serwer zniknie, a nowy będzie na domenie hlds.pl, zastnawiam się czy zmieniać port o numerek niżej....
 
 
 
Postęp migracji userów na nowy serwer:
 
 
Stary serwer:
 
 
http://mumble.hlds.pl/skins/steampowered.pl-murmurice_127_0_0_1_6502_1_HLDS_pl-month.png
 
 
Nowy serwer:
 
 
http://mumble.hlds.pl/skins/steampowered.pl-murmurice_127_0_0_1_6503_1_HLDS_pl_serwer_zapasowy-month.png
 
 
--[[Użytkownik:KaszpiR|_KaszpiR_]] 15:21, 15 lut 2010 (UTC)
 
}}
 
 
=2010.02.11=
 
{{news2
 
|tytul=Fraps 3.1.1
 
|logo=tool
 
|tresc=Wyszedł nowy FRAPS, lista zmian:
 
* Dodano opcję nagrywania wideo ze stałą albo zmienną ilością klatek na sekundę.
 
* Naprawiono crash startowy na niektórych procesorach Intel i5/i7
 
* Minimalna prędkość nagrywania wynosi teraz 1 fps
 
* Nagrywanie przechwytuje już kursor myszy pod Vista
 
* Poprawiono problemy z dźwiękiem pod Windows7/Vista
 
* Dodano obsługę długich adresów dla kodeka 32bit
 
* Już nie powinno być problemów z tworzeniem okienka aplikacji poza desktopem (dotyczy wielomonitorowych konfiguracji komputerów)
 
 
* poprawa detekcji nagrywania bez limitu klatek
 
* dodano informacje o produkcie do instalacji
 
}}
 
=2010.02.04=
 
{{news2
 
|tytul=Aktualizacja klienta [[Steam]]
 
|logo=steam
 
|tresc=
 
* Dodano wsparcie nakładki dla gier wykorzystujących DirectX 11 i DirectX 10.1.
 
* Naprawiono błąd 83 przy uruchamianiu niektórych gier.
 
* Naprawiono wywalanie się serwera typu listen dla gier na silniku [[Counter-Strike: Source]].
 
* Naprawiono przypadek gdzie nakładka mogła się wyłączyć gdy wyskoczyła informacja o skończeniu pobierania aplikacji która nie miała jeszcze ikonki w cache.
 
* Naprawiono wyłączanie się Steam przy złej ścieżce zamiast poinformować o tym.
 
* Naprawiono pobieranie danych z klawiatury przez nakładkę w pewnych przypadkach.
 
[[Użytkownik:Trawiator|Trawiator]] 19:22, 4 lut 2010 (UTC)
 
}}
 
 
=2010.02.03=
 
{{news2
 
|tytul=Aktualizacja [[Team Fortress 2]]
 
|logo=tf2
 
|tresc=
 
'''Silnik''':
 
* Dodano opcję przechowywania configów i sprayów w Steam Cloud (na serwerach Valve).
 
** Dodano opcje włączania/wyłączania Steam Cloud w: Options->Multiplayer->Advanced option.
 
 
'''Team Fortress 2''':
 
* Dodano nowy (stary) tryb gry Highlander
 
** 9 graczy w drużynie.
 
** Restrykcja do 1 osoby na klasę w drużynie.
 
** Komenda mp_highlander (0/1) do łączenia/wyłączania trybu (standardowo: 0).
 
* Dodano opis "bots" do zmiennej sv_tags na serwerze jeśli są włączone boty.   
 
* Naprawiono tłumaczenia broni.
 
* Naprawiono zmienną "tf_teamtalk" która nie kontrolowała chatu pomiędzy martwymi a żyjącymi graczami jednej drużyny.
 
* Zaktualizowano mapę CTF_DoubleCross
 
** Naprawiono niepoprawne kończenie mapy przy użyciu mp_timelimit.
 
** Uniemożliwiono budowania Inżynierom na górze domku niedaleko teczki.
 
* Zaktualizowano mapę Arena_WatchTower
 
** Naprawiono przypadek gdzie gracz mógł otworzyć bramę i utknąć w niej przed startem rundy.
 
** Usprawniono mapę aby nie można było wyjść poza nią.
 
** Zoptymalizowano mapę dla lepszej wydajności.
 
[[Użytkownik:Trawiator|Trawiator]] 23:10, 3 lut 2010 (UTC)
 
}}
 
{{news2
 
|tytul=Przerwa techniczna w działaniu [[Steam]]
 
|logo=steam
 
|tresc=W nocy z czwartego na piątego lutego (naszego czasu) nastąpi kilkugodzinna przerwa w działaniu sieci Steam. W tym czasie przestaną działać takie usługi jak Społeczność Steam, ściąganie gier ze Steama, Sklep Steam, rejestracje gier na Steamie oraz tworzenie poczekalni w grach (np. Left 4 Dead (2)).
 
 
'''Początek przerwy nastąpi o godzinie 3:00 w nocy z 4 na 5 lutego''', przerwa serwisowa ma potrwać '''trzy godziny''' (6:00PM do 9:00PM czasu Pacyficznego).
 
Trawiator 22:17, 3 lut 2010 (UTC)
 
}}
 
 
=2010.02.02=
 
{{news2
 
|tytul=Aktualizacja Counter-Strike:Source
 
|logo=css
 
|tresc=Pojawiła się aktualizacja do Counter-Strike: Source, ot, zapowiadana niespodzianka. Zmiany dotycza głównie silnika gry.
 
* zakaz pobierania plików pliki SMX, GCF, oraz SYS.
 
* zakaz pobierania plików ze spacjami w rozszerzeniu.
 
* zakaz pobierania plików z separatorami katalogów w nazwie.
 
 
Dzieci NoSteam płaczą?
 
}}
 
 
=2010.01.25=
 
{{news2
 
|tytul=Mumble Viewer dla serwera Murmur 1.2.2
 
|logo=mumble
 
|tresc= Pod adresem http://mumble.hlds.pl/ był podgląg tylko starego serwera mumble, dorzuciłem także nowy serwer. A teraz na prawo najpierw jest podgląd nowego serwera, a niżej starego serwera. Po jakimś czasie będzie tylko ten nowy.
 
}}
 
 
=2010.01.24=
 
{{news2
 
|logo=tool
 
|tytul=Game Status Monitur - widżet dla Visty i Windows 7
 
|tresc=Pliki dostępne pod adresem http://kaszpir.hlds.pl/index.php?path=game.status.monitor/ w katalogu 2010.01.16
 
 
Działa także pod Windows XP jak się zainstaluje pewne dodatki (o tym napiszę jutro).
 
 
Całość działa jako beta, ma niedociągnięcia, nie miałem czasu.
 
 
--[[Użytkownik:KaszpiR|_KaszpiR_]] 11:19, 24 sty 2010 (UTC)
 
 
}}
 
 
=2010.01.16=
 
{{news2
 
|logo=tool
 
|tytul=Widzet do Windows 7 ze statusem serwera
 
|tresc=Ponieważ jedna aplikacja z Windows XP nie była w stanie nawet się poprawnie zainstalować na moim kompie, to Zuko mi podesłał link z tekstem ''masz i przerób bo ma mieć to, to i to....'' ;)
 
 
Podgląd :  [http://kaszpir.hlds.pl/game.status.monitor/game.status.monitor.gadetdevelopment.png obrazek 1920x1200]
 
Kiedy będzie to dostępne? Wkrótce ([[Czas VALVE]]) albo dla hardkorów.
 
 
<center>http://kaszpir.hlds.pl/game.status.monitor/game.status.monitor.gadetdevelopment2.png</center>
 
 
}}
 
 
=2010.01.07=
 
{{news2
 
|tytul=Aktualizacja TeamFortress 2
 
|logo=tf2
 
|tresc=
 
Dzisiaj w nocy wyszła aktualizacja do TeamFortress 2, jednakże już z pierwszych sekund można powiedzieć ze Valve jak zwykle zwaliło sprawę pod wględem błędów, no ale lista zmian jest pokaźna. Niech się chłopaki wyczeszą z bugów to będzie ok. Lista zmian opisana na serwisie [http://teamfortress.pl/artykul/kolejny-update-team-fortress-2 teamfortress.pl]
 
}}
 
 
=2010.01.07=
 
{{news2
 
|tytul= Hl2 Pc Achivements & HDR
 
|logo=steam
 
|tresc=W zeszłym roku bo 31 grudnia, na forum Steam można było przeczytać o nowej modyfikacji do Half-Life 2 dla wersji PC. Aby w nią zagrać trzeba posiadać Half-Life 2 oraz Half-Life 2: Episode Two.
 
 
Half-Life 2 Update Mod:
 
* aktualizacja do silnika Orange Box.
 
* dodano HDR (High Dynamic Range) Lighting.
 
* zakutalizowano modele i tekstury.
 
* dodano 32 osiągnięcia do zdobycia - [http://strategywiki.org/wiki/Half-Life_2/Achievements lista].
 
 
{{video|youtube|-R5Z8Vfv32s}}
 
 
{{video|youtube|r1o1lepo0uM}}
 
 
Dla osób, które już grały w Cinematic Mod 10 nie będzie to nadzwyczajnym zaskoczeniem, no ale przynajmniej zajmuje tylko 1.5GB.
 
}}
 
 
=2010.01.01=
 
{{news2
 
|tytul= Szczęśliwego Nowego Roku
 
|tresc=Szczęśliwego Nowego Roku, samych pozytywnych niespodzianek i zrealizowania noworocznych postanowień życzy ekipa hlds.pl
 
 
Btw, trzeba się do nowej daty przywyczaić ;D
 
 
}}
 
}}

Wersja z 08:33, 20 sie 2010

2010.08.20

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Nowe funkcje
    • Zaktualizowano okienko rozmów ze znajomymi, teraz wiadomości otwierają się w zakładkach (można wyłączyć tę funkcję w Ustawienia->Znajomi).
    • Zaktualizowano przeglądarkę www w nakładce, aby używała zakładek (kliknięcie ŚPM na linku otworzy go w zakładce).
    • Zakładki używają klawiszy skrótów:Ctrl-Tab i Ctrl-Shift-Tab zmianiają aktywną zakładkę. Ctrl-W, Ctrl-F4 lub ŚPM zamykają zakładkę.
    • Zaktualizowano kod silnika przeglądarki WebKit (ulepszono stabilność i wydajność na OSX oraz wprowadzono inne pomniejsze usprawnienia).
    • Windows: dodano 64bitową nakładkę (używana tylko w grach spoza Steam, które są 64bitowe).
    • Windows: dodano 64bitowe biblioteki Steamworks (dla przyszłych gier).
  • Poprawki:
    • Okienko usuwania gier nie blokuje już Steama.
    • Przyśpieszono czas wyłączania się Steama.
    • Naprawiono niektóre przypadki przywieszania się Steama na 5-10 sekund, gdy zostaje wydana aktualizacja dla jakiejś gry.
    • Naprawiono pokazywanie się nieużywanych informacji o grach.
    • Naprawiono występującą czasem potrzebę restartu Steama po instalacji PhysX.
    • Zmieniono wykrywanie klawiszy skrótów nakładki, tak aby kombinacja klawiszy ctrl-shift-tab nie była rozpoznawana jako shift-tab. To pozwoliło używać pierwszej kombinacji w zakładkach.
    • Naprawiono pokazywanie się "ukrytych" odznaczeń na stronie informacji o grze oraz w nakładce w sekcji "Tak blisko...".
    • Naprawiono wywalanie się Steama przy zamykaniu.
    • Naprawiono problem z sortowaniem wejścia w okienku czatu grupy.
    • Zwiększono czas timeoutu wysyłania plików do Steam Cloud
    • Naprawiono stronę płatności Rabobank, gdzie nie pokazywało się poprawnie zestawienie iDEAL w kliencie Steam.
    • naprawiono błąd z parsowaniem niektórych tagów HTML w sekcji Wiadomości.
    • Naprawiono problem z górną połową awatarów w okienku chatu, na które nie można było kliknąć.
    • Naprawiono możliwość wywalenia się Steama, gdy parsowanie danych statystyk/odznaczeń nie udało się.
    • Naprawiono błąd/exploit ze zdeformowanymi adresami www w okienku chatu.
    • Windows: Naprawiono "zacinanie się" klawisza alt w nakładce po użyciu kombinacji alt-tab.
    • Windows: Ulepszono kompatybilność nakładki z aplikacjami, które wcześniej powodowały problemy.
    • Windows: Naprawiono pasek postępu na Windows 7, który utrzymywał status zatrzymanych oraz ukończonych transferów.
    • OSX: Naprawiono kilka wycieków pamięci.
    • OSX: Naprawiono dodawanie losowych znaków przy kopiowaniu/wklejaniu.

2010.08.12

Counter-Strike Source Beta.
Counter-strike-source.png

7 sierpnia została otwarta kolejna beta Conter-Strike: Source z powodu, jak to określili twórcy, "chcemy być pewni, że nie zdestabilizujemy gry". Tym razem beta jest dostępna dla wszystkich posiadaczy CSS, no prawie wszystkich, ponieważ beta nie jest dostępna dla użytkowników, niezbyt popularnych u nas w kraju, "Makówek".

Wczoraj została wydana aktualizacja, lista zmian:

  • Naprawiono błąd powodujący resetowanie się niektórych ustawień graficznych przy restarcie silnika gry.
  • Naprawiono przypadki nierównej wydajności na wielordzeniowych maszynach.
  • Zmniejszono nakładanie się dźwięku w kodzie.
  • Naprawiono przypadki, gdzie dźwięk mógł przeskakiwać.
  • Naprawiono problem nieładowania wkompilowanych w mapę materiałów, kiedy te były wrzucone do głównego katalogu.
  • Statystyki:
    • Naprawiono problem mogący spowodować utratę statystyk gracza jeśli zostało utracone połączenie internetowe zaraz po rozpoczęciu gry.
    • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie złej ulubionej broni w statystykach w przypadku, gdy gracz zdobył najwięcej zabójstw nożem lub granatami.
    • Nowo osiągnięte odznaczenia oraz statystyki są od razu aktualizowane na stronie osiągnięć i statystyk. Przedtem były tam wyświetlane nieaktualne dane.
  • Prośby społeczności:
    • Dodano zamienną "serwerową" sv_competitive_minspec, która wymusza używanie przez graczy poniższych ustawień:
      • r_drawdetailprops 1
      • r_staticprop_lod (-1 do 3)
      • fps_max minimalnie 60 (lub 0)
      • cl_detailfade minimalnie 400
      • cl_detaildist minimalnie 1200
      • cl_cmdrate minimalnie 60
      • cl_updaterate minimalnie 60
      • rate minimalnie 30,000

Planowane jest wprowadzenie powyższych zmian do właściwej gry w poniedziałek 16 sierpnia.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia