Szablon:Newsy

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

2009.08.14

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Team Fortress 2:

  • Poprawiono mapowanie zmiennej "r_rootlod" jako cheat. Uniemożliwiało to zmianę tej zmiennej i powodowało utratę płynności gry na niektórych kartach graficznych.
  • Zmieniono odznaczenie dla Scouta "The Big Hurt" aby trzeba było ogłuszyć z Sandmana dwóch Medyków gotowych do uzycie ubera.
  • Poprawiono błąd z zapowiadaniem Overtime na serwerach KotH ozywających mp_timelimit.
    • Ze względy na prośby dodano zmienną "tf_overtime_nag". Kiedy jest ustawiona na 1 błąd z zapowiedziami będzie nadal występował.
  • Naprawiono niewyświetlanie się czasu na HUD w trybie turniejowym stopwatch.
  • Naprawiono błąd z szybkościami odradzania się upływania energii potrzebnej do bycia niewidzialnym.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający Szpiegowu przejść w tryb niewidzialności podczas przeładowywania.
  • Naprawiono przylepianie się sticków do ostrz piły.
  • Naprawiono błąd powodując nieukrywanie broni u przegranej drużyny po skończonej rundzie.
  • Naprawiono przypadek gdzie obrażenia nie były redukowane gdy były zadawane sobie.
    • Naprawiono błąd powodujący zadawanie za dużych obrażeń przez pipebomby Demomana.
  • Naprawiono przypadek gdzie przedmioty nie pokazywały się w plecaku, nawet gdy można je było wybrać w ekwipunku.
  • Naprawiono przypadek gdzie przedmioty nie były poprawnie sprawdzone w slotach wyposażenia.

Prośby społeczności:

  • Usunięto napisy ze środka ekranu dla trybu TF_FLAGTYPE_ATTACK_DEFEND CTF.
  • Zmieniono nagrodę za TF_FLAGTYPE_ATTACK_DEFEND z 30 zabitych na 1 przejęcie.


2009.08.13

Bezklasowa aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png
  • Nowa zawartość:
    • Dodano nowy tryb gry King Of The Hill.
    • Dodano dodatkowe animacje odgrywane dla drużyny, która przegrała. Przegrana drużyna będzie przełączona w tryb trzeciej osoby aby mogła oglądać nowe animacje.
    • Dodano mnóstwo nowych czapek (18).
  • Dodatki/Zmiany:
    • Dodano opcję automatycznego przeładowania broni w zaawansowanych opcjach multiplayer.
    • Bronie oparte na magazynkach przeładowywanych za jednym razem mają opcję przerwania przeładowania przez kliknięcie strzału.
    • Pistolety strzelają teraz zawsze z tą samą prędkością, nie strzelają teraz tak szybko jak się wciskało klawisz strzału.
    • Dodano opcję daltonizmu by dodać ikonę Jarate nad przeciwnikami, którzy są zajęci akceptowaniem przerażającej rzeczywistości, w której nie zaznają spokoju (nie, ja też nie wiem co to znaczy).
    • Znacząco zredukowano ilość ruchu na łączu.
    • Przejęcie flagi w trybie CTF daje całej drużynie 10 sekund nawalania krytykami.
    • Sapper podłożony na teleporter automatycznie unieszkodliwia drugi teleporter.
    • Inżynierowie mogą naprawiać drugi teleporter klepiąc ten pierwszy, tak samo można ściągać sappery.
    • Na przebranego Szpiega nie działają efekty specyficzne dla danych broni, np. leczenie Blutsaugera czy odrzut Fana.
    • Nie można już zadawać minikrytów samemu sobie (ukłon w stronę soldów i demo).
    • Dodano panel, pozwalający obserwatorowi sprawdzić, jakie bronie ma obserwowany.
    • Dodano klawisz "Inspect", który pozwala zobaczyć przedmioty noszone przez osoby z drużyny.
    • Usprawniono plecak:
      • Dodano możliwość przenoszenia przedmiotów za pomocą drag & drop.
      • Dodano możliwość zaznaczenia kilku przedmiotów, powala to usunąć kilka rzeczy na raz.
      • Dodano możliwość przypisania klawisza otwierającego bezpośrednio plecak.
    • Naprawiono niepoprawne podświetlanie się pozycji w plecaku.
    • Ukryci Szpiedzy stojący w poprawnej pozycji do backstaba nie unoszą już noża.
    • Dodano wyświetlanie się obecnej mapy i trybu gry w prawym dolnym rogu tablicy wyników.
    • Dodano ikony klas do wskazówek przy ładowaniu się map.
    • Ulepszono efekty przy noszeniu flagi przez gracza.
    • Ulepszono efekty krytyków czyniąc je bardziej przejrzystymi.
    • Zaktualizowano ekran ładowania mapy, aby pokazywany był typ gry pod nazwą mapy.
    • Czat wbudowany w grę wspiera pełne kodowanie Unicode.
    • Dodano nowe tło w menu z motywem BLU.
    • Dodano cachowanie odpowiedzi w niektórych zapytaniach aby obniżyć zużycie procesora przy atakach DOS.
    • Osoby z drużyny nie blokują już obrażeń wokół siebie. To powodowało, że nie można było zrobić rocket/stick jumpa.
  • Zmiany w Mapach:
    • Zaktualizowano PLR_Pipeline
      • Zwiększono przewagę wózka w 3 rundzie dla drużyny która wygrała poprzednie rundy.
      • Naprawiono problem z brakiem wózków w drugiej rundzie jeśli w pierwszej rundzie obie drużyny doprowadziły swoje wózki w tym samym czasie.
      • Naprawiono możliwość przerzucenia sticków i puszek nad wrotami w pierwszej rundzie.
      • Naprawiono możliwość otwarcia bramy w pierwszej rundzie przed ukończeniem instalacji.
      • Naprawiono zacinanie się graczy w niektórych drzwiach.
      • Naprawiono możliwość wskakiwania na dachy.
      • Naprawiono inne mniejsze błędy i exploity.
    • Dodano mapę społeczności Arena_Offblast.
    • Dodano mapę społeczności Cp_Yukon.
    • Zaktualizowano Arena_Sawmill.
      • Naprawiono błąd z DirectX8 gdzie niektóre przedmioty nie były widoczne.
      • Naprawiono exploit umożliwiający budowanie teleportów poza mapą.
    • Zaktualizowano CP_Granary.
      • Zmieniono kilka rzeczy aby ulepszyć balans gry bazując na opiniach społeczności.
  • Poprawki broni:
    • The Force of Nature:
      • Odrzut przeciwnika działa tylko na bliski dystans i działa bardziej jak sprężone powietrze Pyro.
      • Jeden odrzut FaNa nie może działać na kilku wrogów naraz.
      • Odrzut dla skauta także się zmienił – zależy od kąta widzenia. Patrzenie w górę podczas strzelania nie wyrzuca wroga w górę
      • Odrzut jest dostosowany do obrażeń.
    • The Sandman:
      • Scout dostaje 1 punkt za unieruchomienie przeciwnika, 2 za unieruchomienie na daleki dystans.
      • Unieruchomieni otrzymują teraz 75% obrażeń, nie 50%.
      • Zuberowani przeciwnicy nie mogą być unieruchomieni.
      • Minigun Heaviego będzie się nadal kręcił, mimo unieruchomienia.
      • Minimalna odległość, aby unieruchomić wroga, została zmniejszona.
      • Negatywna cecha Sandmana to już nie brak double jumpa, tylko –30 hp.
  • Poprawki:
    • Naprawiono wiele różnych problemów z wyglądem i prezentacją plecaka oraz okienkiem dialogowym z napisem "X is carrying".
    • Naprawiono exploit pozwalający graczom na obejście sv_pure.
    • Pliki cząsteczek są teraz chronione za pomocą sv_pure.
    • Poprawiono zostawanie efektu krytycznego po śmierci.
    • Naprawiono tła zegarka, będące niewłaściwe po zmianie drużyny podczas oczekiwania na graczy.
    • Naprawiono kilka problemów z efektem krytów na Huntsmanie i nożu szpiega
    • Naprawiono exploit z zbyt szybkim przeładowaniem Huntsmana.
    • Naprawiono exploit z cywilnym Heavim.
    • Naprawiono kilka exploitów z plikami DXSupport.
    • Naprawiono exploity z r_screenfademinsize i r_screenfademaxsize.
    • Naprawiono strzelanie działka do w pełni ukrytego szpiega jeśli był on najbliżej działka.
  • Prośby społeczności:
    • Dodano elementy HUDa dla map hybrydowych (CTF i CP).
    • Wsparcie dla 1 lub dwóch flag oraz dowolną ilość CP przy mapach hybrydowych.
      • Maperzy muszą dodać "tf_logic_hybrid_ctf_cp" na mapę aby to włączyć.
    • Dodano dodatkowe informacje w logach o śmierciach spowodowanych przez pociąg oraz piłę.
      • Format: "%s<%i><%s><%s>" committed suicide with "world" (customkill "%s") (attacker_position "%d %d %d")
    • Dodano zdarzenie "medic_death" w logach:
      • Format: "%s<%i><%s><%s>" triggered "medic_death" against "%s<%i><%s><%s>" (healing "%d") (ubercharge "%s")
      • healing - ilosć uleczeń przez medyka w danym życiu
      • ubercharge (1/0) - pokazuje czy medyk umarł z pełni naładowanym uberem.
    • Dodano przełącznik"func_respawnflag". Jeśli flaga upadnie zostanie usunięta i natychmiast odrodzona w punkcie startowym.

Tłumaczenie: Trawa & Chojny - www.teamfortress.pl


QuakeCon 2009

quakecon_logo_2009_on_white.gif

Dzisiaj rusza QuakeCon 2009 w USA, impreza zorganizowana przez id Software, na której odbędzie się jedno z największych corocznych lanparty. Cała impreza jest raczej dla fanów gier z serii Quake i ET, ale oprócz turniejów gier będzie także miejsce na różne prezentacje dotyczących między innymi gry RAGE na silniku id Tech 5. Osoby zainteresowane rozwojem silników gier pewnie już od czasu Siggraph'u 2009 oczekują na więcej szczegółów od John'a Carmack'a.

A przy okazji grania będzie także coś z pożytkiem dla nauki - Folding@Home sponsorowany prze Nvidia - http://forums.quakecon.org/showthread.php?t=12925

2009.08.05

Przerwa techniczna w działaniu serwerów Steam
Steam-logo.png

W nocy z czwartku na piątek od godziny 3:00 planowana jest trzygodzinna przerwa w działaniu większości usług platformy Steam. Według zapowiedzi ma nie działać Steam Community (znajomi oraz strona www), tworzenie gier i poczekalni w niektórych grach (np. Left4Dead), ściąganie gier z serwerów Steam oraz sklep Steam Store.


2009.08.04

Aktualizacja Left4Dead
Left4dead-logo.png
  • Dodano limit pakietów aby pomóc użytkownikom z routerami AT&T Speedstream, którzy czasami byli rozłączni.
  • Dodano zmienną mm_server_search_inet_ping_window, która będzie wykorzystana aby zmniejszyć ilość pakietów przesyłanych przy kontaktowaniu się z serwerami Left4Dead.

2009.08.01

Aktualizacja Left4Dead
Left4dead-logo.png
  • Naprawiono problem z instalatorem dodatków, który niepoprawnie instalował dodatki na niektórych wersjach Windows.
  • Teraz pokazuje się ekran z nazwą mapy dla dodatkowych kampanii.
  • Poprawiono i usprawniono obsługę kontrolera Novint Falcon.


2009.07.23

Aktualizacja Counter-Strike 1.6

Aktualizacja naprawia błędy:

  • HLTV nie było całkowicie ładowane
  • Główne serwery nie były znajdowane przy starcie gry


2009.07.22

Aktualizacja Left4Dead
Left4dead-logo.png
  • Poczekalnie oraz gry do których gracz się dołączył i zaraz rozłączył są ignorowane przez dwie minuty. Ma to zapobiec ponownemu dołączaniu do tej samej poczekalni/gry gdy gracz szuka dalej.
  • Przywrócono menu "Find a Game Lobby/Find a Game in Progress" w menu wyszukiwania dostępnych gier.
  • Zaktualizowano tłumaczenia.
  • Naprawiono problem z "VPK.EXE"", który nie rozpakowywał wszystkich plików.


2009.07.17

Aktualizacja Left4Dead
Left4dead-logo.png

Gra:

  • "Zagraj na serwerze Grupy Steam" teraz wyświetla której grupy serwer jest wyszukiwany.
  • Po wywołaniu głosowania na zmianę poziomu trudności gra poprawnie zaktualizuje informację o tym.

Dodatkowe Kampanie:

  • Po ściągnięciu nowej wersji dodatkowej kampanii, podczas instalacji (po podwójnym kliknięciu na plik .VPK) zostaną poprawnie nadpisane stare pliki, nawet gdy gra jest uruchomiona.
  • Gra wyświetli teraz odpowiedni komunikat gdy są zainstalowanie różne misje o tych samych nazwach.
  • Serwery Grupy Steam teraz poprawnie oferują linki do ściągnięcia niestandardowych kampanii.

Serwer:

  • Serwer teraz będzie informować jeśli długość publicznych bądź prywatnych tagów zostanie przekroczona. Tagi publiczne mają długość max 63 znaki natomiast tagi prywatne mogą mieć do 1024 znaków.

SDK:

  • Narzędzia VPK mogą teraz otwierać kampanie mające więcej niż 500MB.
  • Można używać przeciągania i opuszczania plików VPK na narzędzie vpk.exe w celu rozpakowania plików do folderu z dodatkami. Jest to lustrzane odbicie funkcjonalności przeciągania katalogu na narzędzie w celu utworzenia pliku VPK.
  • Pliki "Detail.vbsp" oraz "lights.rad" zostały dodane do SDK.


2009.07.15

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Serwer Dedykowany Linux:

  • Ulepszono logikę połączenia serwera aby pomóc serwerom, które nie połączyły się automatycznie do sieci Steam.

Silnik:

  • Naprawiono pokazywanie się błędów nawet jeśli w parametrach startowych było ustawione "-nocrashdialog".

Gra:

  • Dodano możliwość utworzenia osobnego pliku "_particles.txt" dla każdej mapy. Plik powinien być zlokalizowany w katalogu z mapami, wiec autorzy mogą za jego pomocą ładować dodatkowe efekty.
  • Naprawiono zadawanie mniejszych obrażeń z minikrytyków z broni na bliskich odległościach.
  • Naprawiono niepoprawną szybkość regeneracji Cloak and Dagger.
  • Naprawiono explita z "setinfo" dzięki któremu można było zmienić zastrzeżone zmienne podczas gry na serwerze.
  • Naprawiono tryb turniejowy, który był uszkodzony jeśli zakończył się czas mapy (mp_timelimit) przed tym zanim obie rundy zostały rozegrane.
  • Naprawiono exploita z wchodzeniem do niezdefiniowanej drużyny za pomocą komendy "jointeam unassigned".
  • Naprawiono możliwość odrodzenia się podczas czasu oczekiwania na zmianę mapy.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera przy pomocy ustawienia wysokiej wartości komendy "sensitivity".
  • Uniemożliwiono wykonania kilku exploitów bazujących na zmianie zmiennej "mat_dxlevel" w grze.
  • Zaktualizowano efekt falowania wody w celu ulepszenia wydajności gry.


Aktualizacja silnika GoldSrc oraz Counter-Strike 1.6

Silnik Half-Life:

  • Dodano komendę startową "-sys_ticrate" do wymuszenia tckrate.
  • Uniemożliwiono więcej przypadków przekierowania na inny serwer graczy.

Counter-Strike 1.6/Condition Zero:

  • Dodano komendę startową "-nobots" aby uniemożliwić dodawanie botów na serwerze.

2009.07.14

Aktualizacja America's Army 3
Aa logo.jpg
  • Dodano wiadomości o nieudanych próbach połączenia do serwera np. informacja o pełnym serwerze.
  • Więcej usprawnień w implementacji PunkBustera.
  • Dodano możliwość zmieniania widoku na mapie podczas sprawdzania przez PunkBustera oraz dodano informację, że coś się dzieje.
  • Ulepszono sposób łączenia się z serwerem.
  • Ustawiono logikę czyszczenia plików ftmp na serwerze aby działała poprawnie.
  • Dodano nowy SDK do autoryzacji naprawiający problemy z zapytaniami MBS, wywalanie się serwerów oraz wycieków pamięci.
  • Ulepszono informację dla gracz który nie zakwalifikował się na treningu.
  • Naprawiono wyświetlanie ilości graczy w przeglądarce internetowej.
  • Naprawiono zmniejszanie się ilości granatów wyświetlanych na ekranie kiedy zmieniany był typ amunicji w M320.
  • Naprawiono problem z wyświetlaniem ilości granatów ręcznych.
  • Przy starcie gry plik ze statystykami zostanie wyczyszczony, więc niepoprawne statystyki nie będą blokować możliwości robienia treningów.
  • Usunięto wiadomość "player didn't play in round" z logów.
  • Naprawiono problem z utratą statystyk gdy gracz był martwy i runda skończyła się przegrana.
  • Ulepszono wsparcie tagów klanowych, teraz tag może być wyświetlany przed nickiem, za nickiem oraz w stary sposób of xxx.
  • Uniemożliwiono położenie się gdy rzucany jest granat.
  • Gdy użytkownik zostanie wyrzucony z serwera dostanie teraz informację o tym, że serwer był pełny lub podał nieprawidłowe hasło.
  • Dodano możliwość odświeżenia statusu serwera w przeglądarce po kliknięciu na niego lewym przyciskiem myszki. Serwer odświeży się jeśli ostatnie posiadane informacje na jego temat są starsze niż 10 minut.
  • Dodano plik pbsetup oraz prosty plik bat (Binaries\pbsetup_help.bat) do aktualizacji PunkBustera.
  • Dodano instalacje PunkBustera do kroków instalacyjnych gry.

2009.07.07

Mani Admin Plugin wydany na licencji GPL!
Mani-admin-plugin.jpg
  • Pod koniec czerwca Mani - twórca pluginu - wskrzesił swoja stronę i zapowiedział, że upubliczni kod swojego dzieła na licencji GPL. Dwa dni temu na stronie projektu pojawiła się wiadomość o poszukiwaniu ludzi chcących kontynuować projekt. Szkoda, że stało się to dopiero teraz, gdy MAP nie jest kompatybilny z większością gier na silniku Source a jego rozwój stał w miejscu przez naprawdę długi okres. Przez to plugin jest na etapie wymierania i nie ma najmniejszych szans konkurować z silnie rozwijanym SourceModem. W tej chwili MAP używają go tylko administratorzy serwerów Counter-Strike: Source oraz domorośli admini innych gier opartych na silniku Source.

2009.07.03

Aktualizacja America's Army 3
Aa logo.jpg
  • Usprawniono pomoc w konsoli.
  • Dodano wsparcie dla tagów klanowych. Tag wpisuje się w ustawieniach konta w grze.
  • Usprawnienia VoIPa dla adminów.
  • Dodano komendę konsolową "version" aby wyświetlić wersję gry.
  • Ulepszono wydajność przeglądarki serwerów.
  • naprawiono łączenie się z serwerami z hasłem, teraz nie będzie się łączyć z serwerem, który znajduje się pod kursorem myszy w momencie przyciśnięcia klawisza "Join".
  • Naprawiono niepoprawne zamykanie menu ustawień kiedy przyciśnięty został klawisz ESC, gracz zostawał wtedy bez menu i możliwości kontroli nad grą.
  • Zoptymalizowano generacje misji.
  • Naprawiono problem podczas logowania się serwerze, czasem pobierało profil innego żołnierza.
  • Zintegrowano nowy SDK od TeamSpeaka 3.
  • Ulepszono sposób w jaki serwer zarządza zautoryzowanymi obiektami.
  • Naprawiono problem z zapisywaniem wszystkich punktów gracza gry gracz był dodany do systemu punktowania.
  • Naprawiono problem gdzie gracz nie był zalogowany do MBS kiedy wylogował się z serwera przed autoryzacją.
  • Rozwiązano problem z podczepianiem granatnika M320.
  • Pasek tytułowy serwera dedykowanego pokazuje teraz aktualną misję oraz informację o graczach.
  • Naprawiono pokazywanie się informacji "Waiting for other players".
  • Usunięto niektóre logi z serwera.
  • Zwiększono komunikację aby zapewnić wsparcie kiedy wszyscy gracze użyją ciężkiego załadunku. To może rozwiązać problemy z niepojawianiem się graczy na spawnie lub dostawaniem niepoprawnej broni.
  • Naprawiono możliwość dostania dodatkowej amunicji do M320.
  • Naprawiono błędy przy zmianie hasła w ustawieniach konta.
  • Naprawiono niedziałający link do IRCa.
  • Naprawiono wyświetlanie typu misji w planie misji (assault/defense/itd). Po zamianie stron teraz będzie wyświetlana poprawna wartość.

2009.07.01

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Dodano wsparcie D3D9Ex w nakładce wideo (dla ArmA 2).
  • Poprawiono niepotrzebne tworzenie zrzutów pamięci kiedy Steam nie może się połączyć.
  • Naprawiono poczekalnie gier/chaty, które próbowały wysłać metadane przy rozłączeniu z serwerami Steam.
  • Dodano link do DLC na stronach produktów (które je mają) w sklepie Steam.
  • Naprawiono potencjalną możliwość wycieku pamięci przy pojawieniu się informacji o dostępności znajomych przy przechodzeniu z trybu pełno ekranowego na pulpit.
  • Dodano limit jednocześnie wyskakujących informacji o znajomych, teraz wyskoczy maksymalnie szesnaście informacji.
  • Naprawiono potencjalny przypadek odrzucania zdarzeń wejścia w nakładce wideo.
  • Poprawiono kompatybilność nakładki wideo z OSD ostatnich wersji RivaTuner.
  • Naprawiono problemy z synchronizacją SteamCloud w trybie offline.
  • Naprawiono filtrowanie modów w przeglądarce serwerów uniemożliwiające pobieranie listy serwerów z serwerów głównych.


Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia