BSP Viewer

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

Opis

BSP Viewer jest narzędziem do oglądania mapy bez potrzeby włączenia w tym celu gry. Juz nie rozwijany. Najbardziej będą nim zainteresowani ci, którzy tworzą mapy albo admini przed dodaniem mapy na serwer.

Dodatkowo program wyświetla informacje techniczne na temat samej mapy i świetnie nadaje się do analizy jak mapa będzie wyglądać w grze, oraz do łatwego znalezienia miejsc stwarzających problemy i wymagających optymalizacji.

Niestety nie działa z mapami do Source, jedynie do poprzedniej generacji Half-Life (czyli np CS 1.6).

Zastąpił go Crafty, ma o wiele więcej funkcji i działa z mapami Source.

Linki

Wersja

  • 1.5.4 i już nie będzie rozwijany, zastąpiony lepszym programem Crafty

Podgląd

  • Wyświetlanie z wysokimi detalami:
  • Widok kratownicy, wykorzystwanej przez engine gry:
  • Ładowanie z pakietów wchodzących w skład Steam:
  • Inspecjka obiektów mapy oraz oświetlenia:

Cechy

  • 100% darmowy
  • łatwy w instalacji, dostępny z instalatorem albo bez, więc może być bardzo łatwo przenoszony
  • wymaga co najmniej Microsoft .NET Framework 1.1 (24mb)
  • opcjonalne wyświetlanie tekstur, obiektów, specjalnych tekstur, przezroczystości sortowania
  • widok krawędziowy (egde view) i obcinania obrazu (clipping)
  • opcjonalne wykorzystanie do wizualizacji mapy - VIS, rysowanie obiektów w polu widzenia (frustum culling) i nie rysowanie tylko widocznych fragmentów obiektów (backface culling)
  • zatrzymywanie animacji sceny, informacja o widoku sceny
  • opcjonalne rysowanie obiektów mapyw specjalnych trybach (np podświetlenie kolorem czy teksturyzacja)
  • edycja obiektów mapy w czasie rzeczywistym
  • wybór obiektów na mapie
  • ładowanie danych z plików GCF (najlepiej jeśli są w tym samym katalogu co BSP Viewer, najlepiej skopiuj do katalogu Steam ten program)
  • ładowanie danych z plików PTS
  • eksport do formatów .3ds, .map, .xsi, .ent and .bmp
  • ładowanie plików .bsp nie zawierających danych VIS czy RAD
  • menu z listą ostatnio ładowanych plików .bsp

Wymagania

  • Microsoft .NET Framework 1.1 (24mb)
  • 133 MHz Pentium CPU lub podobny.
  • 64 MB RAM
  • 16 MB karta graficzna z akceleracją
  • System operacyjny:
    • Windows Server 2003
    • Windows XP (w tym Professional czy Home Edition)
    • Windows 2000
    • Windows Millennium Edition
    • Windows 98
    • Windows NT 4.0 Service Pack 6a


Zalecane

  • 450 MHz Pentium II CPU lub lepszy.
  • 128 MB RAM
  • 32 MB karta graficzna z akceleracją z najnowszymi sterownikami zawierająca 2 jednostki teksturujące.


Konfiguracja

Nie będę się rozpisywał. Zakładam, że zainstalowaliście program i go uruchomiliście.

Bsp.viewer.1.jpg

Teraz trzeba go skonfigurować, idziemy do menu z opcjami.

Bsp.viewer.2.jpg

Jak widać mamy dodany podstawowy pakiet gcf, jednak jest to za mało, dajemy na przykład half-life engine.

Bsp.viewer.3.jpg

Klikamy Add, dokopujemy się do katalogu gdzie mamy zainstalowany Steam, wchodzimy w katalog SteamApps i wybieramy plik .gcf

Bsp.viewer.4.jpg

Widać, że w okienku pojawił się nasz plik.

Bsp.viewer.5.jpg

Kontynuujemy dodawanie plików .gcf, klikamy na counter-strike.gcf

Bsp.viewer.6.jpg

Powtarzamy czynność dla innych plików aż dodamy najważniejsze pliki .gcf (ja na przykład nie dodałem pliku Day of Defeat bo się ściągał)

Bsp.viewer.7.jpg

Na zakończenie poprawiamy ścieżkę Mod na pełną nazwę modu, tutaj Counter-Strike, warto zajrzeć do katalogu twój@mail i zobaczyć jakie są nazwy katalogów.

Bsp.viewer.8.jpg

Po tym klikamy OK i możemy ładować mapki. Najlepiej jeśli gdzieś rozpakujemy całą mapę np do katalogu Counter-Strike/cstrike zachowując strukturę katalogów (na tekstury i dźwięki) i wtedy załadujemy mapę.

Bsp.viewer.9.jpg

Trzeba się dokopać do katalogu...

Bsp.viewer.10.jpg

Wybieramy mapę

Bsp.viewer.11.jpg

Czekamy chwile i....

Bsp.viewer.12.jpg


A resztę wykombinujecie sami :D

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia