SXe injected
Od HLDS.pl
Spis treści |
Opis
Prawidłowa nazwa to sXe injected.
Działa jak Cheating-Death - wymaga klienta po stronie gracza oraz pluginu Metamoda na serwerze HLDS do pełnego działania.
Nie jest kompatybilny z Cheating-Death, ani VAC 1 czy VAC 2. Więc trzeba uruchamiać serwer z parametrem -insecure.
Wymagania
- plugin po stronie serwera.
- serwer uruchomiony z parametrem -insecure.
- MetaMod 1.18 albo nowszy.
- uruchomiony program po stronie klienta.
Client
Działa on jedynie na Windows NT, 2000, XP oraz 2003. sXe nie działa na Windows Vista, ani na żadnym systemie 64 bit. Ale trwają prace, aby na tych platformach go uruchomić.
- Pobieramy plik client ze strony [1] (na lewo).
- Uruchamiamy instalator, klikamy next, next, next...
- Przed uruchomieniem gry, włączamy program sXe Injected - wybrać z menu start, albo z ikony na pulpicie. Powinna się pojawić ikonka w tray-u koło zegara w menu w pasku zadań.
- Uruchamiamy grę i podłączamy się do serwera gry.
- W grze nie będą działać żadne aliasy.
Poniżej obrazki z instalacji.
Serwer
sXe w trybie required nie toleruje botów na serwerze - będą z niego wyrzucane.
Instalacja
- MetaMod 1.18
- Pobieramy plik server ze strony [2] (na lewo). Rozpakowujemy archiwum do tymczasowego katalogu.
- w katalogu modu w podkatalogu addons/ tworzymy katalog sxei a w nim podkatalog dlls.
- do katalogu addons/sxei/dlls/ wrzucamy resztę plików z archiwum.
- do katalogu addons/sxei/dlls/' wrzucamy pliki .so oraz .dll
addons |-- amxmodx |-- metamod | `-- dlls `-- sxei |-- dlls | `-- sxei_mm_i386.so |-- instalacao.txt |-- instalacion.txt |-- install.txt `-- sxei.ini
Konfiguracja
- edytujemy plik addons/metamod/plugins.ini i dodajemy poniższe linie:
; sXe Injected win32 addons/sxei/dlls/sxei_mm.dll ; sxei linux addons/sxei/dlls/sxei_mm_i386.so ; sxei
- Opcjonalnie - modyfikujemy plik addons/sxei/sxei.ini i na przykład lokalizujemy komunikaty na polskie, zamiast domyślnych angielskich.
- Do server.cfg dodajemy poniższy fragment, zmodyfikujcie wartości zmiennych, jeśli potrzeba.
// czy sxei działa także z połączeniu z graczami z sieci lokalniej? // tutaj zdefiniuj numer ip serwera w sieci lokalnej (jeśli ma 2 ip, zewnętrzne i wewnętrzne) __sxei_internal_ip 192.168.1.1 // czy sxei jest wymagane na serwerze? // 0 - nie, ale będzie się pokazywał graczom nie mającym sxei komunikat żeby zainstalowali, trochę denerwujący. // 1 - tak (domyślne) // -1 - kompletnie deaktywuje działanie pluginu. __sxei_required 1 // automatycznie sprawdzaj czy jest aktualizacja sxei server na oficjalniej stronie // 0 - nie, 1 - tak __sxei_srv_upg 1
Uruchamianie serwera
- wyłączamy aktualnie działający serwer.
- Koniecznie do linii startowej serwera dodajemy parametry +ip publiczne_ip_serwera oraz najlepiej -insecure, bo jak na razie nie wiadomo czy sxei (klient) jest kompatybilny z VAC. Dlatego daje się insecure, aby gracze nie zostali zbanowani na VAC za to ze używają anticheata :D
- uruchamiasz serwer.
- po załadowaniu mapy sprawdzamy poprzez rcon czy sie załadował plugin - wpisujemy w rconie meta list i szukamy czy koło plugina jest status running
] meta list Currently loaded plugins: description stat pend file vers src load unlod [ 1] AMX RUN - amx_mm.dll v2006.3 ini ANY ANY [ 2] sXe Injected RUN - sxei_mm.dll v5.2 ini ANY ANY [ 3] Fun RUN - fun.dll v2006.3 pl1 ANY ANY [ 4] CSStats RUN - csstats.dll v2006.3 pl1 ANY ANY 4 plugins, 4 running
Jeśli tak, to wszystko działa, a jak nie to narypałeś ścieżki - patrz na komunikaty błędów w logach.
Linki
- Oficjalna strona głównie po hiszpańsku (bo to argentyński dodatek), ale opis po angielsku jest czytelny.
- Oficjalne forum
- Polska strona sxe-injected