Voice
Spis treści |
Opis
Transmisja głoswan na serwerach HLDS i SRCDS. Aby na serwerze przepuszczany był dźwięk głosu z mikrofonu, należy wprowadzić pewne zmiany w ustawieniach zarówno serwera jak i gracza (gracze domyślnie mają ustawione na aktywne).
Uwaga: w wersji Steam najlepiej używać voice_speex, a w wersji Counter-Strike 1.5 voice_miles (bo w cs 1.5 chyba nie było voice_speex jeszcze)
Serwer
Po stronie serwera, zmiany wprowadzamy w pliku server.cfg:
// server sv_voiceenable "1" // aktywuje transmisję sgłosu na serwerze sv_alltalk "0" // 0 - domyślne, wyłączone I tylko głos własnej drużyny słychac, // 1 - wszyscy słysza głosy wszystkich, włączane na początku albo końcu meczu sv_voicecodec "voice_speex" // jeśli pute będzie kodek voice_miles // który jest strasznie zapychajacym łącze badziewiem sv_voicequality "3" // jakość // CVAR Jakość (in KBPS) // Użycie łącza w porównaniu z systemem MILES (''miles może zabierać nawet 32k'') // sv_voicequality 1 2.4 7.5 % // sv_voicequality 2 6.0 18.7 % // sv_voicequality 3 8.0 25.0 % // sv_voicequality 4 11.2 35.0 % // sv_voicequality 5 15.2 47.5 %
Klient
Po stronie gracza
Gracz w swoim config'u, czyli gracza (config.cfg), albo w konsoli:
// client voice_loopback "0" // ustaw 1, jesli chcesz słyszeć swój głos voice_enable "1" voice_forcemicrecord "1" voice_modenable "1" voice_scale "1" // skala głosu, jak nie słyszysz, albo za cicho, zmień
Porównanie
Mała tabelka dla kodeka voice_speex:
CVAR Jakość (in KBPS) Użycie łącza w porównaniu z systemem MILES (miles może zabierać nawet 32k) sv_voicequality 1 2.4 7.5 % sv_voicequality 2 6.0 18.7 % sv_voicequality 3 8.0 25.0 % sv_voicequality 4 11.2 35.0 % sv_voicequality 5 15.2 47.5 %
Chyba nie muszę dodawać, że gorsza jakość to mniejszy ruch, ale i gorsza jakość dźwięku...
Dodatkowo voice_speex używa więcej mocy procesora niż MILES, ale jeśli masz serwer powyżej 500 MHz, to wzrost może być około kilku procent (więc jak masz dobrą maszynę, to nie ma się co przejmować).