MetaMod

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Windows)
(Windows)
Linia 72: Linia 72:
 
*Sciągamy metamoda [http://sourceforge.net/projects/metamod-p Windows binary]  
 
*Sciągamy metamoda [http://sourceforge.net/projects/metamod-p Windows binary]  
 
[[Grafika:Metamod_windows.gif|right]]
 
[[Grafika:Metamod_windows.gif|right]]
*W katalogu'cstrike'':  
+
*W katalogu ''cstrike'':  
 
**tworzymy podkatalog addons
 
**tworzymy podkatalog addons
**wchodzimy do "addons", tworzymy "metamod"
+
**wchodzimy do ''addons'', tworzymy ''metamod''
**wchodzimy do "metamod", tworzymy "dlls"
+
**wchodzimy do ''metamod'', tworzymy ''dlls''
  
 
*Czyli powinno to wygladac nastepująco (jak na obrazku na prawo):
 
*Czyli powinno to wygladac nastepująco (jak na obrazku na prawo):
 
cstrike\addons\metamod\dlls
 
cstrike\addons\metamod\dlls
  
Przechodzimy do katalogu ze sciagnietym metamodem i rozpakowujemy go
+
Przechodzimy do katalogu ze sciągnietym metamodem i rozpakowujemy go.
  
 
Otrzymujemy plik: ''metamod.dll''
 
Otrzymujemy plik: ''metamod.dll''
Przenosimy go do cstrike\addons\metamod\dlls
+
Przenosimy go do ''cstrike\addons\metamod\dlls''
  
*Przechodzimy do cstrike\addons\metamod i tworzymy plik "plugins.ini":
+
*Przechodzimy do ''cstrike\addons\metamod'' i tworzymy plik ''plugins.ini'':
 
\mozemy stworzyc plik "plugins.txt" i zmienic mu rozszerzenie na "ini", ale uwaga na ukryte rozszerzenia w windowsie, czyli ma być plugins.ini, a '''nie''' plugins.ini.txt\
 
\mozemy stworzyc plik "plugins.txt" i zmienic mu rozszerzenie na "ini", ale uwaga na ukryte rozszerzenia w windowsie, czyli ma być plugins.ini, a '''nie''' plugins.ini.txt\
  
Wpisujemy do niego sciezki do modow, takich jak amx, amxx, hlguard...itd (opisy w artach dotyczacych poszczegolnych modow)
+
Wpisujemy do niego scieżki do modow, takich jak amx, amxx, hlguard...itd (opisy w artach dotyczacych poszczegolnych modow)
  
 
*Przechodzimy do katalogu "cstrike", odnajdujemy plik "liblist.gam", a w nim linie zaczynajaca sie od:
 
*Przechodzimy do katalogu "cstrike", odnajdujemy plik "liblist.gam", a w nim linie zaczynajaca sie od:
Linia 96: Linia 96:
  
 
i odpalamy nasz serverek.
 
i odpalamy nasz serverek.
 +
=Konfiguracja=
 +
== plugins.ini==
 +
plugins.ini przetrzymuje podstawowe informacje o ładowanych pluginach podczas staru (albo zmiany) mapy.
 +
Wszelkie linie zaczynające się od średnika są traktowane jako komentarze i nie są przetwarzane przez MetaModa.
 +
  
 
[[Kategoria:HLDS]]
 
[[Kategoria:HLDS]]
 
[[kategoria:serwery gier]]
 
[[kategoria:serwery gier]]

Wersja z 12:43, 17 cze 2006

Spis treści

Wstęp

Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :)


MetaMod jest dodatkiem do serwerów HLDS, dzieki któremu mozemy doistalować jescze inne dodatki, unikajć podmiany plików głównych moda w grze (chodzi o np mp.dll).

Dzięki niemu możmey dodać takie dodatki do serwera jak:

ora jeszcze parę innych

Aktualnie istnieją dwa projeky - MetaMod oraz MetaMod-p. Ten drugi napisany został w czasie keidy Valve wprwadziło ważne zmiany do gier, i wymagana była aktualzacja metamoda, a oficjalna strona nie dawała zycia. Aktualnie w wersji 1.19 oba projekty wykonują to samo. MetaMod-p jest torchę lepiej zoptymalizowany.


Linki

Instalacja

Przykład dla serwera z modem Counter-Strike, czyli mamy nazwę moda cstrike. Jak uzywacie innego moda, odpowiednio zmieńcie cstrike na nazwę, np dod, czero, tfc

Linux

Wszekie komendy wykonujemy w konsoli

  • Ściągamy metamoda (Linux binary):
wget http://voxel.dl.sourceforge.net/sourceforge/metamod-p/metamod-1.19p28-linux-i586.tar.gz 
  • W katalogu "cstrike":
    • tworzymy podkatalog addons
    • wchodzimy do addons i tworzymy metamod
    • wchodzimy do metamod, tworzymy dlls

Czyli powinno to wyglądać następująco: cstrike/addons/metamod/dlls

addons
`-- metamod
   `-- dlls


  • Przechodzimy do katalogu ze ściągniętym metamodem i rozpakowujemy go:
tar -zxvf metamod-1.19p28-linux-i586.tar.gz

Otrzymujemy plik: metamod_i386.so Przenosimy go do cstrike/addons/metamod/dlls

mv metamod_i386.so /home/homedir/hlds_l/cstrike/addons/metamod/dlls/ 

ścieżka domyślna, trzeba zmienić na własną lokacje

  • Przechodzimy do cstrike/addons/metamod i tworzymy plik plugins.ini:
touch plugins.ini 

Wpisujemy do niego ścieżki do modów, takich jak amx, amxx, hlguard...itd (opisy w artach dotyczących poszczególnych modow)

  • Przechodzimy do katalogu cstrike, odnajdujemy plik liblist.gam, a w nim linie zaczynające sie od:
gamedll_linux 

i podmieniamy ja na tą:

gamedll_linux "addons/metamod/dlls/metamod_i386.so"  

I startujemy nasz server, jeśli otrzymamy:

Metamod version 1.19p28 Copyright (c) 2001-2005 Will Day

Patch: Metamod-P (mm-p) v26 Copyright (c) 2004-2005 Jussi Kivilinna Metamod comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details type `meta gpl'. This is free software, and you are welcome to redistribute it under certain conditions; type `meta gpl' for details.

/lub podobnie, zaleznie od wersji/

i dalej sie ladują (bedz nie :P ) mody, znaczy to ze metamod działa.

Windows

Metamod windows.gif
  • W katalogu cstrike:
    • tworzymy podkatalog addons
    • wchodzimy do addons, tworzymy metamod
    • wchodzimy do metamod, tworzymy dlls
  • Czyli powinno to wygladac nastepująco (jak na obrazku na prawo):

cstrike\addons\metamod\dlls

Przechodzimy do katalogu ze sciągnietym metamodem i rozpakowujemy go.

Otrzymujemy plik: metamod.dll Przenosimy go do cstrike\addons\metamod\dlls

  • Przechodzimy do cstrike\addons\metamod i tworzymy plik plugins.ini:

\mozemy stworzyc plik "plugins.txt" i zmienic mu rozszerzenie na "ini", ale uwaga na ukryte rozszerzenia w windowsie, czyli ma być plugins.ini, a nie plugins.ini.txt\

Wpisujemy do niego scieżki do modow, takich jak amx, amxx, hlguard...itd (opisy w artach dotyczacych poszczegolnych modow)

  • Przechodzimy do katalogu "cstrike", odnajdujemy plik "liblist.gam", a w nim linie zaczynajaca sie od:
gamedll 

i podmieniamy ja na ta:

gamedll "addons\metamod\dlls\metamod.dll" 

i odpalamy nasz serverek.

Konfiguracja

plugins.ini

plugins.ini przetrzymuje podstawowe informacje o ładowanych pluginach podczas staru (albo zmiany) mapy. Wszelkie linie zaczynające się od średnika są traktowane jako komentarze i nie są przetwarzane przez MetaModa.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia