HLDS
(→Artykuły) |
(→Artykuły) |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
*[[Serwer Counter-Strike]] | *[[Serwer Counter-Strike]] | ||
*[[Serwer Day Of Defeat]] | *[[Serwer Day Of Defeat]] | ||
+ | |||
+ | =Konfiguracja= | ||
+ | Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje sie w katalogu [[mod]]a, np jak mamy serwer '''cstrike'' to będzie to ''cstrike\liblist.gam'', pod '''dod''' bedzie to ''dod\liblist.gam'' i tak dalej (''cstrike\server.cfg'') | ||
+ | |||
+ | Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności: | ||
+ | * liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie [[MetaMod]]a albo [[Cheating-Death]] | ||
+ | * autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera | ||
+ | * server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami [[Listen]] jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera. | ||
+ | * plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg | ||
+ | * mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy | ||
+ | |||
+ | *Potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla [[MetaMod]]a i innych pluginów, np jak [[AMX Mod X]] | ||
+ | * motd.cfg - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego sie gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz [[MOTD]] | ||
[[Kategoria:Serwery gier]] | [[Kategoria:Serwery gier]] | ||
[[Kategoria:HLDS|!]] | [[Kategoria:HLDS|!]] | ||
[[kategoria:MetaMod]] | [[kategoria:MetaMod]] |
Wersja z 10:00, 14 lip 2006
Opis
HLDS to skrót od Half-Life Dedicated Server i oznacza po polsku serwer dedykowany gry Half-Life.
HLDS jest to program, który w wersjach starszych (przed wprowadzaniem Steama) był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: Counter-Strike 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem moda.
Aktualnie w erze Steama proces ten jest trochę inny.
Nadal za darmo musimy pobrać plik z internetu i potem w konsoli wykonujemy komendy, które w efekcie spowodują ściągnięcie odpowiedniego pliku, którego zaś uruchomienie z parametrami pozwoli na ściągnięcie plików serwera gry.
Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie hldsupdatetool.
Artykuły
Konfiguracja
Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje sie w katalogu moda, np jak mamy serwer cstrike to będzie to cstrike\liblist.gam, pod dod' bedzie to dod\liblist.gam i tak dalej (cstrike\server.cfg)
Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:
- liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie MetaModa albo Cheating-Death
- autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
- server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami Listen jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera.
- plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
- mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy