HLDS

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Konfiguracja)
(Konfiguracja)
Linia 20: Linia 20:
 
* liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie [[MetaMod]]a albo [[Cheating-Death]]
 
* liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie [[MetaMod]]a albo [[Cheating-Death]]
 
* autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
 
* autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
* server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami [[Listen]] jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera.
+
* server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami [[Serwer Listen|listen]] jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera.
 
* plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
 
* plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
 
* mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy
 
* mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy

Wersja z 10:01, 14 lip 2006

Opis

HLDS to skrót od Half-Life Dedicated Server i oznacza po polsku serwer dedykowany gry Half-Life.

HLDS jest to program, który w wersjach starszych (przed wprowadzaniem Steama) był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: Counter-Strike 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem moda.

Aktualnie w erze Steama proces ten jest trochę inny.

Nadal za darmo musimy pobrać plik z internetu i potem w konsoli wykonujemy komendy, które w efekcie spowodują ściągnięcie odpowiedniego pliku, którego zaś uruchomienie z parametrami pozwoli na ściągnięcie plików serwera gry.

Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie hldsupdatetool.

Artykuły

Konfiguracja

Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje sie w katalogu moda, np jak mamy serwer cstrike to będzie to cstrike\liblist.gam, pod dod bedzie to dod\liblist.gam i tak dalej (cstrike\server.cfg)

Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:

  • liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie MetaModa albo Cheating-Death
  • autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
  • server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami listen jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera.
  • plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
  • mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy
  • Potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla MetaModa i innych pluginów, np jak AMX Mod X
  • motd.cfg - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego sie gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz MOTD
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia