HLDS
(→Konfiguracja) |
(→Artykuły) |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie [[hldsupdatetool]]. | Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie [[hldsupdatetool]]. | ||
+ | = Jak postawiś serwer= | ||
+ | Składa sie to z kilku części, ponieważ to zalezy od tego jak bardzo chcesz miec rozbudowany serwer oraz zależy od moda gry jakieg chcesz uzywać. | ||
+ | Oto lista artykułów które powieneś poznać przed stworzeniem serwera. | ||
+ | |||
+ | * wprowadzenie dla zielonych | ||
+ | * [[HLDS]] czyli ten artykuł | ||
+ | * [[hldsupdatetool]] - i w zależności od platformy odpowiednie wersje pod windows i Linuxa | ||
+ | * potem czytasz niżej ten artykuł (tak, specjalnie 2 razy) i konfigurujesz serwer w wersji podstawowej i bardziej zaawansowanej. | ||
+ | * dodajesz [[MetaMod]]a | ||
+ | * dodajesz takie bajery jak [[AMX Mod X]] albo [[AM Mod]] | ||
+ | * czytasz artykuł o [[Anticheat]] | ||
+ | * jak masz jescze siły możesz zainstalowac statystyki jak [[PsychoStats]] albo [[HLStatsX]] | ||
+ | |||
=Artykuły= | =Artykuły= | ||
*[[Aktualizacja serwera Steam]] | *[[Aktualizacja serwera Steam]] |
Wersja z 10:48, 14 lip 2006
Spis treści |
Opis
HLDS to skrót od Half-Life Dedicated Server i oznacza po polsku serwer dedykowany gry Half-Life.
HLDS jest to program, który w wersjach starszych (przed wprowadzaniem Steama) był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: Counter-Strike 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem moda.
Aktualnie w erze Steama proces ten jest trochę inny.
Nadal za darmo musimy pobrać plik z internetu i potem w konsoli wykonujemy komendy, które w efekcie spowodują ściągnięcie odpowiedniego pliku, którego zaś uruchomienie z parametrami pozwoli na ściągnięcie plików serwera gry.
Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie hldsupdatetool.
Jak postawiś serwer
Składa sie to z kilku części, ponieważ to zalezy od tego jak bardzo chcesz miec rozbudowany serwer oraz zależy od moda gry jakieg chcesz uzywać. Oto lista artykułów które powieneś poznać przed stworzeniem serwera.
- wprowadzenie dla zielonych
- HLDS czyli ten artykuł
- hldsupdatetool - i w zależności od platformy odpowiednie wersje pod windows i Linuxa
- potem czytasz niżej ten artykuł (tak, specjalnie 2 razy) i konfigurujesz serwer w wersji podstawowej i bardziej zaawansowanej.
- dodajesz MetaModa
- dodajesz takie bajery jak AMX Mod X albo AM Mod
- czytasz artykuł o Anticheat
- jak masz jescze siły możesz zainstalowac statystyki jak PsychoStats albo HLStatsX
Artykuły
Komendy
Zobacz HLDS:Komendy.
Konfiguracja
Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje sie w katalogu moda, np jak mamy serwer cstrike to będzie to cstrike\liblist.gam, pod dod bedzie to dod\liblist.gam i tak dalej (cstrike\server.cfg)
Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:
- liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie MetaModa albo Cheating-Death
- autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
- server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami listen jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera. Zobacz HLDS server.cfg
- plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
- mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy