HLDS

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Konfiguracja)
(Konfiguracja)
Linia 40: Linia 40:
 
* [[server.cfg]] - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami [[Serwer Listen|listen]] jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera. Zobacz [[HLDS server.cfg]]
 
* [[server.cfg]] - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami [[Serwer Listen|listen]] jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera. Zobacz [[HLDS server.cfg]]
 
* plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
 
* plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
* [[mapcycle.txt]] - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy
+
* [[Mapcycle|mapcycle.txt]] - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy
  
 
*potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla [[MetaMod]]a i innych pluginów, np jak [[AMX Mod X]] czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg
 
*potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla [[MetaMod]]a i innych pluginów, np jak [[AMX Mod X]] czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg

Wersja z 20:28, 14 wrz 2006

Spis treści

Opis

HLDS to skrót od Half-Life Dedicated Server i oznacza po polsku serwer dedykowany gry Half-Life.

HLDS jest to program, który w wersjach starszych (przed wprowadzaniem Steama) był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: Counter-Strike 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem moda.

Aktualnie w erze Steama proces ten jest trochę inny.

Nadal za darmo musimy pobrać plik z internetu i potem w konsoli wykonujemy komendy, które w efekcie spowodują ściągnięcie odpowiedniego pliku, którego zaś uruchomienie z parametrami pozwoli na ściągnięcie plików serwera gry.

Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie hldsupdatetool.

Jak postawić serwer

Składa sie to z kilku części, ponieważ to zalezy od tego jak bardzo chcesz miec rozbudowany serwer oraz zależy od moda gry jakieg chcesz uzywać. Lepiej dla ciebie i dla graczy będzie, jęsli najpierw przeczytasz artykuły - stracisz o wiele mniej czasu niz ci się wydaje. Oto lista artykułów które powieneś poznać przed stworzeniem serwera.

  • wprowadzenie dla zielonych
  • HLDS czyli ten artykuł
  • hldsupdatetool - i w zależności od platformy odpowiednie wersje pod Windows i Linuxa. Najpierw musisz mieć plik hldsupdatetool/steam a dzięki nim pobierzesz pliki serwera odowiedniej gry - są przykłady na dole do większości modów. Dzieki temu będziesz miał pliki serwera, i będziesz mógło odpalić serwer.
  • Serwer uruchamiasz programem hlds_run na Linuxie albo hlds.exe pod Windows. Notka: hlds.exe pobiera takie same argumenty startowe jak hlds_run , na przykład -console -nomaster -insecure.
  • potem czytasz niżej ten artykuł (tak, specjalnie 2 razy) i konfigurujesz serwer w wersji podstawowej i bardziej zaawansowanej. W podstawowej starczy ustawić tylko parametry w HLDS server.cfg, potem mozna się bawić w zmiane innych (zobacz niżej Konfiguracja).
  • dodajesz MetaModa - jesli chcesz.
  • dodajesz takie bajery jak AMX Mod X albo AMX Mod - jeśli chces zmiec możliwośc zaawansowanej konfiguracji serwera i innych bajerów.
  • czytasz artykuł o Anticheat i wybierasz sobie jakiś anticheat - uwaga na Cheating-Death - nie jest łatwy w instalacji.
  • jak masz jeszcze siły możesz zainstalowac statystyki jak PsychoStats albo HLStatsX

Artykuły

Moga się przydac alby np w miarę szybko wiedzieć co zrobić aby postawić serwer danej gry. Tylko potem nie płacz że nie działa bo nie wiesz co robisz :)

Komendy

Zobacz HLDS:Komendy.

Konfiguracja

Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje sie w katalogu moda, np jak mamy serwer cstrike to będzie to cstrike\liblist.gam, pod dod bedzie to dod\liblist.gam i tak dalej (cstrike\server.cfg)

Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:

  • liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie MetaModa albo Cheating-Death
  • autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
  • server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami listen jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera. Zobacz HLDS server.cfg
  • plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
  • mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy
  • potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla MetaModa i innych pluginów, np jak AMX Mod X czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg
  • motd.txt - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego sie gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz MOTD

Konfiguracja Zaawansowana

O ile prosty serwer to taki świeży ze zkonfigurowanym server.cfg bez metamoda, to zaawansowany to taki który ma bajery :) Więc konfiguracja zaawanoswana to nic innego jak zajrzenie do większości plików .cfg i .ini w podkatalogach serwera i ustawienie parametrów w nim się znajdujących tak aby pasowało do naszych potrzeb.

Dodatkowo do tego działu pasuje konfiguracja niestandardowych map czy statystyk www.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia