HLDS Parametry Startowe
(Różnice między wersjami)
(standardowo poprawiam literówki) |
(→Oficjalne) |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
==Oficjalne== | ==Oficjalne== | ||
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych. | Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych. | ||
− | *'''- game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath) | + | *'''-game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath) |
*'''-debug''' wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera | *'''-debug''' wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera | ||
*'''-debuglog <plik>''' - definiuje gdzie ma zapisywać informacje o błędach | *'''-debuglog <plik>''' - definiuje gdzie ma zapisywać informacje o błędach | ||
*'''-norestart''' - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie | *'''-norestart''' - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie | ||
*'''-pidfile <plik>''' - zapisuje numer procesu do pliku, do użycia w programach do kontroli serwera | *'''-pidfile <plik>''' - zapisuje numer procesu do pliku, do użycia w programach do kontroli serwera | ||
− | *'''-binary <plik_binarny>''' - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie następuje auto detekcja procesora, a jeśli się nie powiedzie jest używana wersja hlds_i486. | + | *'''-binary <plik_binarny>''' - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie następuje auto detekcja procesora, a jeśli się nie powiedzie jest używana wersja hlds_i486. Zobacz [[Uruchamianie HLDS w wybranym plikiem binarnym]] |
*'''-timeout <sekundy>''' - odczekuje numer sekund pomiędzy wznowieniem pracy serwera po padzie. | *'''-timeout <sekundy>''' - odczekuje numer sekund pomiędzy wznowieniem pracy serwera po padzie. | ||
*'''-gdb <plik>''' - używaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie | *'''-gdb <plik>''' - używaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie | ||
Linia 22: | Linia 22: | ||
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszystkie parametry są kierowane bezpośrednio do pliku serwera. | Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszystkie parametry są kierowane bezpośrednio do pliku serwera. | ||
+ | |||
== Inne== | == Inne== | ||
*'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak stary poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna. | *'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak stary poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna. |
Wersja z 10:57, 28 paź 2006
Spis treści |
Opis
- Parametry startowe z jakimi można odpalić hlds_run oraz hlds.exe.
- Zobacz Parametry Startowe aby dowiedzieć się więcej jak ich używać.
Parametry
Oficjalne
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
- -game <nazwa modu> - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
- -debug wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
- -debuglog <plik> - definiuje gdzie ma zapisywać informacje o błędach
- -norestart - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
- -pidfile <plik> - zapisuje numer procesu do pliku, do użycia w programach do kontroli serwera
- -binary <plik_binarny> - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie następuje auto detekcja procesora, a jeśli się nie powiedzie jest używana wersja hlds_i486. Zobacz Uruchamianie HLDS w wybranym plikiem binarnym
- -timeout <sekundy> - odczekuje numer sekund pomiędzy wznowieniem pracy serwera po padzie.
- -gdb <plik> - używaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
- -steamerr - przerywa prace jeśli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
- -steamuser <user> - definuje nazwę użytkownika Steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
- -steampass <hasło> - definuje hasło do konta Steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
- -ignoresigint - ignoruje sygnał przerwania procesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
- -notrap - nie używa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszystkie parametry są kierowane bezpośrednio do pliku serwera.
Inne
- -console - na Windows powoduje, że serwer wygląda jak stary poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
- -pingboost <numer> - tylko na Linuxie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśpieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz Ping booster.
- -zone <numer> - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartość 8096
- -autoupdate - powoduje automatyczne aktualizacje serwera, nie zalecane, bo Vave często chrzani aktualizacje, Na szczęście w ciągu 3 dni są już poprawne wersje i można aktualizować.
- -insecure - wyłącza na serwerze VAC
- -tos - tylko na Linuksie, znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezużyteczne w internecie, bo większość routerów odfiltrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje.
- -nomaster - nie rejestruje serwera w serwerach master - jak chcemy np mieć serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera.
- -noip - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa
- -heapsize <numer> - numer oznacza ile pamięci ma pożreć serwer w kilobajtach, domyślnie 64000 (64MB)
- -sport <numer> - definuje numer portu do komunikacji z serwerami Steam
Nie zbadane
nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player
- -netwindow
- -nolan - pewnie aktywuje lan :)
- -safe
- -basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami
- -steam
- -dev - ekstra komunikaty deweloperskie
- -ad
- -condebug - komunikaty debugujące
- -dll
- -gamedll
- -gamedll_linux
- -minmemory - minimalna ilość pamięci dla procesu?
- -maxplayers - pozostałości po innym engine ;D
- -loopback - wyłącza loopback