MetaMod
(→Wersja) |
|||
(Nie pokazano 35 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Wstęp= | =Wstęp= | ||
− | + | MetaMod jest dodatkiem do serwerów [[HLDS]], dzieki któremu mozemy doistalować jeszcze inne dodatki, unikająć podmiany plików głównych moda w grze (''chodzi o np.: mp.dll''). | |
− | MetaMod jest dodatkiem do serwerów [[HLDS]], dzieki któremu mozemy doistalować | + | |
Dzięki niemu możmey dodać takie dodatki do serwera jak: | Dzięki niemu możmey dodać takie dodatki do serwera jak: | ||
* [[AMX Mod]] | * [[AMX Mod]] | ||
* [[AMX Mod X]] | * [[AMX Mod X]] | ||
− | |||
− | |||
* [[HLGuard]] | * [[HLGuard]] | ||
− | |||
* [[SoundCheck]] | * [[SoundCheck]] | ||
− | * [[PODBot mm]] (boty do gry) | + | * [[WWCL]] |
+ | * [[StatsMe]] (''nie wspierane'') | ||
+ | * [[ClanMod]] (''nie wspierane'') | ||
+ | * [[PODBot mm]] (''boty do gry'') | ||
ora jeszcze parę innych | ora jeszcze parę innych | ||
− | Aktualnie istnieją dwa projeky - MetaMod oraz MetaMod- | + | Aktualnie istnieją dwa projeky - MetaMod oraz MetaMod-P. Ten drugi napisany został w czasie kiedy Valve wprowadziło ważne zmiany do gier i wymagana była aktualzacja MetaMod-a, a oficjalna strona nie dawała życia. Aktualnie w wersji 1.19 oba projekty wykonują to samo. MetaMod-P jest trochę lepiej zoptymalizowany. |
+ | Opis na tej stronie jest właściwie do zastosowania w każdej wersji MetaMod-a albo MetaMod-P zaczynając od MetaMod-a 1.17.3 włącznie. | ||
+ | |||
+ | =Różnice= | ||
+ | '''MetaMod''' jest rozwijany przez kodera o pseudonimie '''willday'''. Aktualnie wersja 1.19 pojawiła się po MetaMod-P i jest ulepszona niż MetaMod-P, między innymi jest rekomendowana dla użytkówników korzystających z [[PODBot]]a. | ||
+ | |||
+ | '''MetaMod-P''' jest ulepszoną wersją Metamod'a. Posiada funkcję dynamicznego linkowania obiektów i wykrywania modu, posiada kilkanaście innych ulepszeń, które pozwalają mu na pracę z przyszłymi aktualizacjami silnika [[Half-Life]] oraz pojawiających się nowych modów. Metamod-P jest rozwijany przez kodera o pseudonimie hullu, evilspy (Jussi Kivilinna). | ||
+ | |||
+ | Co jest takiego specjalnego w MetaMod-P? | ||
+ | * Statycznie przypisane linki do obiektów zostały zastąpione dynamicznymi linkami - dzięki temu nie trzeba aktualizować MetaMod-P jak wychodzą nowe wersje tego samego [[mod|moda]]. | ||
+ | * Dodatkowe miejsca na funkcje silnika, przeznaczone na przyszłe aktualizacje silnika [[Half-Life]] (''raczej mało prawdopodobne bo Valve jest bardziej zainteresowane w [[Source]]''). Żeby MetaMod-P się zeaktualizował, Valve musiałoby odać ekstra 128 nowych funkcji do silnika Half-Life, a to jest masa. | ||
+ | * Automatycznie wykrywa gamedll dla niezanych/nowych modów, dzięki czemu nie musisz używać metamod-config aby zmusić metamod'a do działania z tymi pluginami. | ||
+ | * Z powodu powyższych zmian nie musisz aktualizować MetaMod-P gdyby wyszły nowe wersje modów gry Half-Life. | ||
+ | * Lepsza wydajność - niższe użycie CPU, niż oryginalnego MetaMod'a. | ||
+ | * Niestety nie posaida paru ulepszeń jakie ma MetaMod 1.19, który pojawił się po MetaMod-P, i brakuje mu kilku funkcji porawionych dla CS 1.5, i nie nadaje się zbytnio właśnie do CS 1.5 (''szczególnie z botami''). | ||
=Linki= | =Linki= | ||
− | * | + | * [http://www.metamod.org MetaMod] |
− | * | + | * [http://metamod-p.sourceforge.net Metamod-P] |
+ | |||
=Instalacja= | =Instalacja= | ||
Przykład dla serwera z modem [[Counter-Strike]], czyli mamy nazwę [[mod]]a ''cstrike''. Jak uzywacie innego moda, odpowiednio zmieńcie ''cstrike'' na nazwę, np ''dod'', ''czero'', ''tfc'' | Przykład dla serwera z modem [[Counter-Strike]], czyli mamy nazwę [[mod]]a ''cstrike''. Jak uzywacie innego moda, odpowiednio zmieńcie ''cstrike'' na nazwę, np ''dod'', ''czero'', ''tfc'' | ||
+ | |||
+ | ==Wymagania== | ||
+ | * '''[http://pl.wikipedia.org/wiki/Iloraz_inteligencji IQ] w okolicach 120 - jeżeli nie spełniasz tego warunku ODPUŚĆ sobie''' | ||
+ | |||
==Linux== | ==Linux== | ||
Wszekie komendy wykonujemy w [[konsola|konsoli]] | Wszekie komendy wykonujemy w [[konsola|konsoli]] | ||
− | *Ściągamy | + | * Ściągamy metamod-a (''Linux binary''): |
− | wget http:// | + | ** http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=135860&package_id=149232 |
+ | wget http://belnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/metamod-p/metamod-p-1.19p32-linux_i586.tar.gz | ||
*W katalogu "cstrike": | *W katalogu "cstrike": | ||
Linia 37: | Linia 56: | ||
`-- metamod | `-- metamod | ||
`-- dlls | `-- dlls | ||
− | |||
*Przechodzimy do katalogu ze ściągniętym metamodem i rozpakowujemy go: | *Przechodzimy do katalogu ze ściągniętym metamodem i rozpakowujemy go: | ||
− | tar -zxvf metamod-1. | + | tar -zxvf metamod-p-1.19p32-linux_i586.tar.gz |
Otrzymujemy plik: ''metamod_i386.so'' | Otrzymujemy plik: ''metamod_i386.so'' | ||
Linia 50: | Linia 68: | ||
touch plugins.ini | touch plugins.ini | ||
− | Wpisujemy do niego ścieżki do modów, takich jak amx, amxx, hlguard...itd (opisy w artach dotyczących poszczególnych | + | Wpisujemy do niego ścieżki do modów, takich jak amx, amxx, hlguard...itd (''opisy w artach dotyczących poszczególnych modów'') |
*Przechodzimy do katalogu ''cstrike'', odnajdujemy plik ''liblist.gam'', a w nim linie zaczynające sie od: | *Przechodzimy do katalogu ''cstrike'', odnajdujemy plik ''liblist.gam'', a w nim linie zaczynające sie od: | ||
gamedll_linux "dlls/cs_i386.so" | gamedll_linux "dlls/cs_i386.so" | ||
− | Wtedy dajemy na początku linii znaczek # i niżej dodajemy zmodyfikowana linię aby ładować | + | Wtedy dajemy na początku linii znaczek # i niżej dodajemy zmodyfikowana linię aby ładować MetaMod-a. |
#gamedll_linux "dlls/cs_i386.so" | #gamedll_linux "dlls/cs_i386.so" | ||
gamedll_linux "addons/metamod/dlls/metamod_i386.so" | gamedll_linux "addons/metamod/dlls/metamod_i386.so" | ||
Linia 60: | Linia 78: | ||
I startujemy nasz server, jeśli otrzymamy przy starcie: | I startujemy nasz server, jeśli otrzymamy przy starcie: | ||
<pre> | <pre> | ||
− | + | Metamod version 1.19p32 Copyright (c) 2001-2005 Will Day | |
− | Patch: Metamod-P (mm-p) | + | Patch: Metamod-P (mm-p) v32 Copyright (c) 2004-2005 Jussi Kivilinna |
Metamod comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details type `meta gpl'. | Metamod comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details type `meta gpl'. | ||
This is free software, and you are welcome to redistribute it | This is free software, and you are welcome to redistribute it | ||
under certain conditions; type `meta gpl' for details. | under certain conditions; type `meta gpl' for details. | ||
</pre> | </pre> | ||
− | /lub podobnie, | + | /lub podobnie, zależnie od wersji/ |
− | i dalej sie ladują ( | + | i dalej sie ladują (''bądź nie :P'') mody, znaczy to, że metamod działa. |
− | Po co znaczek # na początku? Jak | + | Po co znaczek # na początku? Jak coś nie zadziała, to damy w nowo dodanej linii znaczek # i usuniemy z pierwszej, i serwer po restarcie będzie działał jak przed aktywacja MetaMod-a. |
Jak nie masz dostepu do konsoli serwera uzyj komendy [[#meta_version|meta version]] albo [[#meta_list|meta list]] | Jak nie masz dostepu do konsoli serwera uzyj komendy [[#meta_version|meta version]] albo [[#meta_list|meta list]] | ||
==Windows== | ==Windows== | ||
− | * | + | *Ściągamy metamod-a (''Windows binary'') |
+ | ** http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=135860&package_id=149232 | ||
+ | |||
[[Grafika:Metamod_windows.gif|right]] | [[Grafika:Metamod_windows.gif|right]] | ||
*W katalogu ''cstrike'': | *W katalogu ''cstrike'': | ||
Linia 81: | Linia 101: | ||
**wchodzimy do ''metamod'', tworzymy ''dlls'' | **wchodzimy do ''metamod'', tworzymy ''dlls'' | ||
− | *Czyli powinno to wygladac nastepująco (jak na obrazku na prawo): | + | *Czyli powinno to wygladac nastepująco (''jak na obrazku na prawo''): |
cstrike\addons\metamod\dlls | cstrike\addons\metamod\dlls | ||
− | Przechodzimy do katalogu ze | + | Przechodzimy do katalogu ze ściągnietym metamodem i rozpakowujemy go. |
Otrzymujemy plik: ''metamod.dll'' | Otrzymujemy plik: ''metamod.dll'' | ||
+ | |||
Przenosimy go do ''cstrike\addons\metamod\dlls'' | Przenosimy go do ''cstrike\addons\metamod\dlls'' | ||
*Przechodzimy do ''cstrike\addons\metamod'' i tworzymy plik ''plugins.ini'': | *Przechodzimy do ''cstrike\addons\metamod'' i tworzymy plik ''plugins.ini'': | ||
− | + | Mozemy stworzyc plik "plugins.txt" i zmienic mu rozszerzenie na "ini", ale uwaga na ukryte rozszerzenia w windowsie, czyli ma być plugins.ini, a '''nie''' plugins.ini.txt\ | |
− | Wpisujemy do niego scieżki do | + | Wpisujemy do niego scieżki do modów, takich jak amx, amxx, hlguard...itd (''opisy w artach dotyczacych poszczegolnych modów'') |
*Przechodzimy do katalogu "cstrike", odnajdujemy plik "liblist.gam", a w nim linie zaczynajaca sie od: | *Przechodzimy do katalogu "cstrike", odnajdujemy plik "liblist.gam", a w nim linie zaczynajaca sie od: | ||
gamedll "dlls\mp.dll" | gamedll "dlls\mp.dll" | ||
− | Dajemy w tej linii znak # na początku, a niżej wstawiamy nową linię, zmodyfikowaną tak aby ładować | + | Dajemy w tej linii znak '''#''' na początku, a niżej wstawiamy nową linię, zmodyfikowaną tak aby ładować MetaMod-a: |
#gamedll "dlls\mp.dll" | #gamedll "dlls\mp.dll" | ||
gamedll "addons\metamod\dlls\metamod.dll" | gamedll "addons\metamod\dlls\metamod.dll" | ||
i odpalamy nasz serverek. | i odpalamy nasz serverek. | ||
− | Po co znaczek # na początku? Jak cos nie zadziała, to damy w nowo dodanej linii znaczek # i usuniemy z pierwszej, i serwer po restarcie będzie działał jak przed | + | |
+ | '''Po co znaczek # na początku?''' Jak cos nie zadziała, to damy w nowo dodanej linii znaczek # i usuniemy z pierwszej, i serwer po restarcie będzie działał jak przed aktywacja MetaMod-a. | ||
=Komendy= | =Komendy= | ||
Ponizsze komendy wykonujemy bezpośrednio w [[konsoli]] serwera, alo korzystając z [[rcon]]a. Poniżej każdej jest podany przykładowany komunikat. Komendy w zależności od wersji działają także po stronie klienta (nie wszstkie, przeważnie tylko meta version oraz meta list). | Ponizsze komendy wykonujemy bezpośrednio w [[konsoli]] serwera, alo korzystając z [[rcon]]a. Poniżej każdej jest podany przykładowany komunikat. Komendy w zależności od wersji działają także po stronie klienta (nie wszstkie, przeważnie tylko meta version oraz meta list). | ||
=== Wersja === | === Wersja === | ||
− | <div id=" | + | <div id="meta_version"></div> |
− | Wersja | + | Wersja MetaMod-a - stosuj aby sprawdzić czy działa i jaka ma wersje. |
meta version | meta version | ||
<pre> | <pre> | ||
Linia 116: | Linia 138: | ||
</pre> | </pre> | ||
− | === Lista pluginów=== | + | === Lista pluginów === |
+ | <div id="meta_list></div> | ||
Listowanie pluginów, podaje numer ładowania pluginu, opis (description), status (''RUN'' czyli uruchomiony, ''badload'' to znaczy że nie działa), status oczekiwania (pend), nazwa pliku (file), versja pluginu (vers), źródło ładowania (src, ''ini'' oznacza ze z pliku konfiguracyjnego, ''plX'' oznacza, że załadował go automatycznie plugin o numerze X), metode ładowania (load, ''ANY'' czyli kiedykowliek mozńa załadować, ''Chlvl'' tylko podczas zmainy mapy), metode odłączenia (unlod, czyli iedy mozna wyładwac plugin). Ostatnie dwa nie zawsze mówią prawdę :D | Listowanie pluginów, podaje numer ładowania pluginu, opis (description), status (''RUN'' czyli uruchomiony, ''badload'' to znaczy że nie działa), status oczekiwania (pend), nazwa pliku (file), versja pluginu (vers), źródło ładowania (src, ''ini'' oznacza ze z pliku konfiguracyjnego, ''plX'' oznacza, że załadował go automatycznie plugin o numerze X), metode ładowania (load, ''ANY'' czyli kiedykowliek mozńa załadować, ''Chlvl'' tylko podczas zmainy mapy), metode odłączenia (unlod, czyli iedy mozna wyładwac plugin). Ostatnie dwa nie zawsze mówią prawdę :D | ||
meta list | meta list | ||
Linia 131: | Linia 154: | ||
7 plugins, 7 running | 7 plugins, 7 running | ||
</pre> | </pre> | ||
+ | |||
=== Ładowanie pluginu === | === Ładowanie pluginu === | ||
+ | <div id="meta_load"></div> | ||
Ręczne ładowanie pluginu, najlepiej podać pełną ścieżke do pliku. Pełna aktywacja pluginu moze nastapić np po zmianie mapy (jak widzimy w komunikacie poniżej) | Ręczne ładowanie pluginu, najlepiej podać pełną ścieżke do pliku. Pełna aktywacja pluginu moze nastapić np po zmianie mapy (jak widzimy w komunikacie poniżej) | ||
meta load addons/podbot/podbot_mm_i386.so | meta load addons/podbot/podbot_mm_i386.so | ||
Linia 172: | Linia 197: | ||
7 plugins, 6 running | 7 plugins, 6 running | ||
</pre> | </pre> | ||
− | |||
=== Wyładowywanie pluginu === | === Wyładowywanie pluginu === | ||
+ | <div id="meta_unload"></div> | ||
Any dany plugin przesał działać. Najpierw uzywamy komendy meta list aby znaleźć numer pluginu do wyładowania (numer w nawiasach kwadratowych) a następnie wykonujemy komendę. Mozna zamiast numeru pluginu podać nazwę, ścieżkę pluginu. Mozna tez wyładowac kilka pluginów naraz. '''UWAGA''' niektóre pluginy, np [[AMX Mod X]] automatycznie ładuja i wyładowywują swoje moduły ( np cstrike, fun itd) i nie trzeba ich ręcznie wyładowywać - wystarczy wyładowac główny plugin i reszta sama zostanie wyładowana. | Any dany plugin przesał działać. Najpierw uzywamy komendy meta list aby znaleźć numer pluginu do wyładowania (numer w nawiasach kwadratowych) a następnie wykonujemy komendę. Mozna zamiast numeru pluginu podać nazwę, ścieżkę pluginu. Mozna tez wyładowac kilka pluginów naraz. '''UWAGA''' niektóre pluginy, np [[AMX Mod X]] automatycznie ładuja i wyładowywują swoje moduły ( np cstrike, fun itd) i nie trzeba ich ręcznie wyładowywać - wystarczy wyładowac główny plugin i reszta sama zostanie wyładowana. | ||
Linia 205: | Linia 230: | ||
=== Przeładowanie konfiguracji=== | === Przeładowanie konfiguracji=== | ||
+ | <div id="meta_refresh"></div> | ||
Przeładowanie konfiguracji - odczytuje plugins.ini i ładuje/wyładowywuje dane pluginy (np nie istneijące są wyładowywane, a nowe są ładowane). | Przeładowanie konfiguracji - odczytuje plugins.ini i ładuje/wyładowywuje dane pluginy (np nie istneijące są wyładowywane, a nowe są ładowane). | ||
meta refresh | meta refresh | ||
Linia 282: | Linia 308: | ||
Train 73 1 | Train 73 1 | ||
</pre> | </pre> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
=Konfiguracja= | =Konfiguracja= | ||
Linia 290: | Linia 313: | ||
== plugins.ini== | == plugins.ini== | ||
===Opis=== | ===Opis=== | ||
− | plugins.ini przetrzymuje podstawowe informacje o ładowanych pluginach podczas staru (albo zmiany) mapy. | + | plugins.ini przetrzymuje podstawowe informacje o ładowanych pluginach podczas staru (''albo zmiany'') mapy. |
− | MetaMod ładuje tylko pliki binarne obsługiwane przez dany system - dlatego w plugins.ini mogą byc linie dla | + | MetaMod ładuje tylko pliki binarne obsługiwane przez dany system - dlatego w plugins.ini mogą byc linie dla linuksa i windowsa i nic się nie stanie. |
===komentarze=== | ===komentarze=== | ||
− | Wszelkie linie zaczynające się od średnika są traktowane jako komentarze i nie są przetwarzane przez | + | Wszelkie linie zaczynające się od średnika są traktowane jako komentarze i nie są przetwarzane przez MetaMod-a. Dodatkowo jako komentarze mozna uzywać '''//''' albo '''#''' |
===format linii=== | ===format linii=== | ||
Linia 307: | Linia 330: | ||
===Przykład=== | ===Przykład=== | ||
====Prosty==== | ====Prosty==== | ||
− | Ponizyszy przykład zawiera 2 linie z komentarzami, oraaz ładuje 1 plugin [[[AMX Mod X]] pod [[Linux]] | + | Ponizyszy przykład zawiera 2 linie z komentarzami, oraaz ładuje 1 plugin [[[AMX Mod X]] pod [[Linux|Linuksa]] tylko (''Windows jest zakomentowany''), a drugi wpis ładuje binarki [[PODBot]]a zarówno pod [[Linux|Linuksa]] (''plik .so'') jak i [[Windows]] (''plik .dll''). Tak więc ten plik załadowałby (''oczywiście jeśli istnieją'') binarki amxx i podbota pod linuksem, a pod windows tylko binarke podbota. |
<pre> | <pre> | ||
− | ; AMX Mod | + | ; AMX Mod X |
+ | ; win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll | ||
linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so | linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so | ||
− | |||
; POD Bot MM | ; POD Bot MM | ||
win32 addons/podbot/podbot_mm.dll | win32 addons/podbot/podbot_mm.dll | ||
linux addons/podbot/podbot_mm_i386.so | linux addons/podbot/podbot_mm_i386.so | ||
− | |||
</pre> | </pre> | ||
====Wypasiony==== | ====Wypasiony==== | ||
− | Z serverpacka trawiatora, ładuje wiele pluginów, np [[HLGuard]] ma zakomentowane linie gdze są nazwy binarek nie zoptymalizwoanych - '''NIE należy''' ładować optymalizowanych i nie optymalizowanych na raz. Jesli istnieją pliki to ten plik by załadował | + | Z serverpacka trawiatora, ładuje wiele pluginów, np [[HLGuard]] ma zakomentowane linie gdze są nazwy binarek nie zoptymalizwoanych - '''NIE należy''' ładować optymalizowanych i nie optymalizowanych na raz. Jesli istnieją pliki to ten plik by załadował wszystkie pluginy zarówno pod windows jak i linuksem. Widzimy także w liniach dla windows ściezki z ukośnikami pod windows (''pochylone na prawo''). |
<pre> | <pre> | ||
;;Metamod plugins.ini | ;;Metamod plugins.ini | ||
Linia 355: | Linia 377: | ||
;linux ../realbot/dll/realbot_mm_i386.so | ;linux ../realbot/dll/realbot_mm_i386.so | ||
</pre> | </pre> | ||
+ | == localinfo == | ||
+ | Dzieki momednom localinfo mozna zmenic zachowanie się MetaMod-a, szczególnie jak chcemy załadować bota, który jest do gry normalnej ale nie ma go jako pluginu metamod-a. | ||
+ | Przykład zmiany biblioteki gry, jaka ma załadować metamod. Domyślnie jest to ''dlls/mp.dll'' albo ''dlls/cstrike_i486.so''. Możemy zdefiniować inną, na przykład tak sie dodawało starego [[PODBot]]a w [[Counter-Strike 1.5]] aby miec jednocześnie [[StatsMe]]. Binarka do [[PODBot]]a była w ''cstrike/podbot/podbot.dll''i dlatego podbot wymagał modyfikacji [[liblist.gam]] w taki sposób aby ''gamedll'' zawierał ''podbot/podbot.dll''. Z drugiej strony instalacja metamdoa wymagała także zmiany ''gamedll'' w [[liblist.gam]] tak aby ładować metamod-a. W efekcie oznaczało to, że mozna mieć albo metamod-a albo podobta włączonego. Na szczęście metamod jest elastyczny i mozna mieć oba dodatki naraz. | ||
+ | |||
+ | W tym celu wykonywało sie 2 rzeczy: edytowało się [[liblist.gam]] zgodnie z instalacją metamod-a oraz zmieniało się lisnię startową gry z jakim uruchamia sie gra (albo serwer). Opis edycji pliku liblist.gam jest na tej stronie co właśnie czytasz (poszukaj). Natomiast do skrótu startowego dodawało się | ||
+ | +localinfo mm_gamedll "podbot\podbot.dll" | ||
+ | Mozna także dać tę linię do autoexec.cfg (jak nie ma pliku, to tworzymy cstrike/autoexec.cfg) i dodajemy | ||
+ | localinfo mm_gamedll "podbot\podbot.dll" | ||
+ | Wtedy gra uruchamiała się z metamodem, a metamod zamiast podstaweowego mp.dll ładował podobt.dll, co w efekcie daje działanie bota. Oczywiście metamod przetwarza swoją drogą [#plugins.ini|plugins.ini]] a tam deklarujemy jakie dodatki chcemy mieć - na przykład [[StatsMe]] czy [[AMX Mod X]]. | ||
+ | |||
+ | Tę metodę nadal sie stosuje w [[Zbot]]ach pod [[Counter-Strike]] albo innych botach w innych grach - np [[HPBot]] ze [[StatsMe]] w [[Half-Life]]. | ||
=Problemy= | =Problemy= | ||
== meta: unknown command== | == meta: unknown command== | ||
− | Oznacza to, że metamod został niepoprawnie zainstalowany albo nie został uruchomiony. Sprawdź jeszcze raz instalację, a szczególnie liblist.gam. | + | meta: unknown command - Oznacza to, że metamod został niepoprawnie zainstalowany albo nie został uruchomiony. Sprawdź jeszcze raz instalację, a szczególnie liblist.gam. |
+ | |||
==badf load== | ==badf load== | ||
− | meta list zwraca linie zawierające | + | badf load - meta list zwraca linie zawierające ten text. Oznacza, że dany plugin nie został załadowany. Najczęstszą przyczyną są: |
* nie znaleziono pliku - żle podałeś ściezkę do pliku w [[MetaMod#plugins.ini|plugins.ini]] | * nie znaleziono pliku - żle podałeś ściezkę do pliku w [[MetaMod#plugins.ini|plugins.ini]] | ||
− | * nieprawidłowa wersja | + | * nieprawidłowa wersja MetaMod-a - plugin wymaga nowszej wersji pluginu MetaMod. |
* plugin wymaga bilblioteki - np wymagane są na serwerze ddoatkowe bliblioteki jak libmysql , libsdc++ - naprawia się to porzez instalacje pakietów na serwerze. | * plugin wymaga bilblioteki - np wymagane są na serwerze ddoatkowe bliblioteki jak libmysql , libsdc++ - naprawia się to porzez instalacje pakietów na serwerze. | ||
+ | |||
== plugin działa ale nic sie nie dzieje== | == plugin działa ale nic sie nie dzieje== | ||
Zładowany plugin pewnie wymaga dodatkowej konfiguracji w plikum konfiguracyjnym danego pluginu. Metamod za ciebie nie sprawdzi tego :D | Zładowany plugin pewnie wymaga dodatkowej konfiguracji w plikum konfiguracyjnym danego pluginu. Metamod za ciebie nie sprawdzi tego :D | ||
+ | |||
+ | ==Dodatkowe informacje== | ||
+ | *Zobacz [[HLDS_Parametry_Startowe#hlds_-dev_-condebug|hlds -dev -condebug]] | ||
+ | |||
+ | == Boty== | ||
+ | Jak odpalic inne boty z MetaMod'em, jeśli boty nie są pluginem pod metamod-a. | ||
+ | |||
+ | Właściwie to opisałem to przy [[MetaMod#localinfo|localinfo]] - jest kilka rozwiązań, stosowane są dwa najpiewniejsze. | ||
+ | ===Pierwsze=== | ||
+ | |||
+ | w skrócie do uruchomienia gry dodajemy do linijki coś podobnego do: | ||
+ | +localinfo mm_gamedll "<plik>" | ||
+ | np jeśli mamy [[Zbot]]a i plik ''zbotcz.dll'' w katalogu ''...\cstrike\dlls\zbotcz.dll'' | ||
+ | to wystarczy ustawić | ||
+ | +localinfo mm_gamedll "dlls\zbotcz.dll" | ||
+ | |||
+ | Dla przykładu linijka jak wyglądało kiedyś odpalanie podbota kiedy nie był pluginem do metamod-a na linuksie | ||
+ | ./hlds_run -game cstrike +localinfo mm_gamedll "dlls/podbot_mm_i386.so" +map de_dust | ||
+ | |||
+ | Dla windows mozna zrobić | ||
+ | |||
+ | hlds.exe -game cstrike +localinfo gamedll "addons\metamod\dlls\metamod.dll" +localinfo mm_gamedll "dlls/podbot_mm.dll" +map de_dust | ||
+ | |||
+ | == Drugie== | ||
+ | Drugie rozwiązanie jest stosowane jak ma się doczynienia z botami zgodnymi z dodatkiem MEANMod | ||
+ | który potrafi ładować klika botów jednocześnie, ale to raczej jest dla maniaków, i wszstko jest opisane w manualach | ||
+ | w wyżej wymienionym dodatku. | ||
+ | |||
+ | =Podziękowania= | ||
+ | * [http://forums.bots-united.com KWo] | ||
+ | * [http://metamod-p.sourceforge.net hullu] | ||
+ | * [http://amxmodx.org BAILOPAN] | ||
+ | * [http://olo.counter-strike.pl OLO] | ||
[[Kategoria:HLDS]] | [[Kategoria:HLDS]] | ||
− | [[ | + | [[Kategoria:serwery gier]] |
− | [[ | + | [[Kategoria:MetaMod| ]] |
Aktualna wersja na dzień 17:40, 2 maj 2008
Spis treści |
Wstęp
MetaMod jest dodatkiem do serwerów HLDS, dzieki któremu mozemy doistalować jeszcze inne dodatki, unikająć podmiany plików głównych moda w grze (chodzi o np.: mp.dll).
Dzięki niemu możmey dodać takie dodatki do serwera jak:
- AMX Mod
- AMX Mod X
- HLGuard
- SoundCheck
- WWCL
- StatsMe (nie wspierane)
- ClanMod (nie wspierane)
- PODBot mm (boty do gry)
ora jeszcze parę innych
Aktualnie istnieją dwa projeky - MetaMod oraz MetaMod-P. Ten drugi napisany został w czasie kiedy Valve wprowadziło ważne zmiany do gier i wymagana była aktualzacja MetaMod-a, a oficjalna strona nie dawała życia. Aktualnie w wersji 1.19 oba projekty wykonują to samo. MetaMod-P jest trochę lepiej zoptymalizowany.
Opis na tej stronie jest właściwie do zastosowania w każdej wersji MetaMod-a albo MetaMod-P zaczynając od MetaMod-a 1.17.3 włącznie.
Różnice
MetaMod jest rozwijany przez kodera o pseudonimie willday. Aktualnie wersja 1.19 pojawiła się po MetaMod-P i jest ulepszona niż MetaMod-P, między innymi jest rekomendowana dla użytkówników korzystających z PODBota.
MetaMod-P jest ulepszoną wersją Metamod'a. Posiada funkcję dynamicznego linkowania obiektów i wykrywania modu, posiada kilkanaście innych ulepszeń, które pozwalają mu na pracę z przyszłymi aktualizacjami silnika Half-Life oraz pojawiających się nowych modów. Metamod-P jest rozwijany przez kodera o pseudonimie hullu, evilspy (Jussi Kivilinna).
Co jest takiego specjalnego w MetaMod-P?
- Statycznie przypisane linki do obiektów zostały zastąpione dynamicznymi linkami - dzięki temu nie trzeba aktualizować MetaMod-P jak wychodzą nowe wersje tego samego moda.
- Dodatkowe miejsca na funkcje silnika, przeznaczone na przyszłe aktualizacje silnika Half-Life (raczej mało prawdopodobne bo Valve jest bardziej zainteresowane w Source). Żeby MetaMod-P się zeaktualizował, Valve musiałoby odać ekstra 128 nowych funkcji do silnika Half-Life, a to jest masa.
- Automatycznie wykrywa gamedll dla niezanych/nowych modów, dzięki czemu nie musisz używać metamod-config aby zmusić metamod'a do działania z tymi pluginami.
- Z powodu powyższych zmian nie musisz aktualizować MetaMod-P gdyby wyszły nowe wersje modów gry Half-Life.
- Lepsza wydajność - niższe użycie CPU, niż oryginalnego MetaMod'a.
- Niestety nie posaida paru ulepszeń jakie ma MetaMod 1.19, który pojawił się po MetaMod-P, i brakuje mu kilku funkcji porawionych dla CS 1.5, i nie nadaje się zbytnio właśnie do CS 1.5 (szczególnie z botami).
Linki
Instalacja
Przykład dla serwera z modem Counter-Strike, czyli mamy nazwę moda cstrike. Jak uzywacie innego moda, odpowiednio zmieńcie cstrike na nazwę, np dod, czero, tfc
Wymagania
- IQ w okolicach 120 - jeżeli nie spełniasz tego warunku ODPUŚĆ sobie
Linux
Wszekie komendy wykonujemy w konsoli
- Ściągamy metamod-a (Linux binary):
wget http://belnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/metamod-p/metamod-p-1.19p32-linux_i586.tar.gz
- W katalogu "cstrike":
- tworzymy podkatalog addons
- wchodzimy do addons i tworzymy metamod
- wchodzimy do metamod, tworzymy dlls
Czyli powinno to wyglądać następująco: cstrike/addons/metamod/dlls
addons `-- metamod `-- dlls
- Przechodzimy do katalogu ze ściągniętym metamodem i rozpakowujemy go:
tar -zxvf metamod-p-1.19p32-linux_i586.tar.gz
Otrzymujemy plik: metamod_i386.so Przenosimy go do cstrike/addons/metamod/dlls
mv metamod_i386.so /home/homedir/hlds_l/cstrike/addons/metamod/dlls/
ścieżka domyślna, trzeba zmienić na własną lokacje
- Przechodzimy do cstrike/addons/metamod i tworzymy plik plugins.ini:
touch plugins.ini
Wpisujemy do niego ścieżki do modów, takich jak amx, amxx, hlguard...itd (opisy w artach dotyczących poszczególnych modów)
- Przechodzimy do katalogu cstrike, odnajdujemy plik liblist.gam, a w nim linie zaczynające sie od:
gamedll_linux "dlls/cs_i386.so"
Wtedy dajemy na początku linii znaczek # i niżej dodajemy zmodyfikowana linię aby ładować MetaMod-a.
#gamedll_linux "dlls/cs_i386.so" gamedll_linux "addons/metamod/dlls/metamod_i386.so"
I startujemy nasz server, jeśli otrzymamy przy starcie:
Metamod version 1.19p32 Copyright (c) 2001-2005 Will Day Patch: Metamod-P (mm-p) v32 Copyright (c) 2004-2005 Jussi Kivilinna Metamod comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details type `meta gpl'. This is free software, and you are welcome to redistribute it under certain conditions; type `meta gpl' for details.
/lub podobnie, zależnie od wersji/
i dalej sie ladują (bądź nie :P) mody, znaczy to, że metamod działa. Po co znaczek # na początku? Jak coś nie zadziała, to damy w nowo dodanej linii znaczek # i usuniemy z pierwszej, i serwer po restarcie będzie działał jak przed aktywacja MetaMod-a.
Jak nie masz dostepu do konsoli serwera uzyj komendy meta version albo meta list
Windows
- Ściągamy metamod-a (Windows binary)
- W katalogu cstrike:
- tworzymy podkatalog addons
- wchodzimy do addons, tworzymy metamod
- wchodzimy do metamod, tworzymy dlls
- Czyli powinno to wygladac nastepująco (jak na obrazku na prawo):
cstrike\addons\metamod\dlls
Przechodzimy do katalogu ze ściągnietym metamodem i rozpakowujemy go.
Otrzymujemy plik: metamod.dll
Przenosimy go do cstrike\addons\metamod\dlls
- Przechodzimy do cstrike\addons\metamod i tworzymy plik plugins.ini:
Mozemy stworzyc plik "plugins.txt" i zmienic mu rozszerzenie na "ini", ale uwaga na ukryte rozszerzenia w windowsie, czyli ma być plugins.ini, a nie plugins.ini.txt\
Wpisujemy do niego scieżki do modów, takich jak amx, amxx, hlguard...itd (opisy w artach dotyczacych poszczegolnych modów)
- Przechodzimy do katalogu "cstrike", odnajdujemy plik "liblist.gam", a w nim linie zaczynajaca sie od:
gamedll "dlls\mp.dll"
Dajemy w tej linii znak # na początku, a niżej wstawiamy nową linię, zmodyfikowaną tak aby ładować MetaMod-a:
#gamedll "dlls\mp.dll" gamedll "addons\metamod\dlls\metamod.dll"
i odpalamy nasz serverek.
Po co znaczek # na początku? Jak cos nie zadziała, to damy w nowo dodanej linii znaczek # i usuniemy z pierwszej, i serwer po restarcie będzie działał jak przed aktywacja MetaMod-a.
Komendy
Ponizsze komendy wykonujemy bezpośrednio w konsoli serwera, alo korzystając z rcona. Poniżej każdej jest podany przykładowany komunikat. Komendy w zależności od wersji działają także po stronie klienta (nie wszstkie, przeważnie tylko meta version oraz meta list).
Wersja
Wersja MetaMod-a - stosuj aby sprawdzić czy działa i jaka ma wersje.
meta version
Metamod v1.19 2006-04-17 (5:13) by Will Day <willday@metamod.org> http://www.metamod.org/ compiled: Apr 17 2006, 19:08:34 +0200 (optimized)
Lista pluginów
Listowanie pluginów, podaje numer ładowania pluginu, opis (description), status (RUN czyli uruchomiony, badload to znaczy że nie działa), status oczekiwania (pend), nazwa pliku (file), versja pluginu (vers), źródło ładowania (src, ini oznacza ze z pliku konfiguracyjnego, plX oznacza, że załadował go automatycznie plugin o numerze X), metode ładowania (load, ANY czyli kiedykowliek mozńa załadować, Chlvl tylko podczas zmainy mapy), metode odłączenia (unlod, czyli iedy mozna wyładwac plugin). Ostatnie dwa nie zawsze mówią prawdę :D
meta list
Currently loaded plugins: description stat pend file vers src load unlod [ 1] AMX Mod X RUN - amxmodx_mm_i386. v1.71 ini ANY ANY [ 2] POD-Bot mm RUN - podbot_mm_i386.s v3.0b12 ini Chlvl ANY [ 3] Fun RUN - fun_amxx_i386.so v1.71 pl1 ANY ANY [ 4] Engine RUN - engine_amxx_i386 v1.71 pl1 ANY ANY [ 5] FakeMeta RUN - fakemeta_amxx_i3 v1.71 pl1 ANY ANY [ 6] CStrike RUN - cstrike_amxx_i38 v1.71 pl1 ANY ANY [ 7] CSX RUN - csx_amxx_i386.so v1.71 pl1 ANY ANY 7 plugins, 7 running
Ładowanie pluginu
Ręczne ładowanie pluginu, najlepiej podać pełną ścieżke do pliku. Pełna aktywacja pluginu moze nastapić np po zmianie mapy (jak widzimy w komunikacie poniżej)
meta load addons/podbot/podbot_mm_i386.so
Loaded plugin 'POD-Bot mm', but will wait to become active, at changelevel Currently loaded plugins: description stat pend file vers src load unlod [ 1] POD-Bot mm open load podbot_mm_i386.s v3.0b12 cmd Chlvl ANY 1 plugins, 0 running
meta load addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so
AMX Mod X version 1.71 Copyright (c) 2004-2006 AMX Mod X Development Team AMX Mod X comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details type `amxx gpl'. This is free software and you are welcome to redistribute it under certain conditions; type 'amxx gpl' for details. L 06/17/2006 - 15:20:05: [FUN] dev: called: GiveFnptrsToDll L 06/17/2006 - 15:20:05: [META] dll: Loaded plugin 'Fun': Fun v1.71 Apr 2 2006, AMX Mod X Dev Team L 06/17/2006 - 15:20:05: [ENGINE] dev: called: GiveFnptrsToDll L 06/17/2006 - 15:20:05: [META] dll: Loaded plugin 'Engine': Engine v1.71 Apr 2 2006, AMX Mod X Dev Team L 06/17/2006 - 15:20:05: [FAKEMETA] dev: called: GiveFnptrsToDll L 06/17/2006 - 15:20:05: [META] dll: Loaded plugin 'FakeMeta': FakeMeta v1.71 Apr 2 2006, AMX Mod X Dev Team L 06/17/2006 - 15:20:05: [CSTRIKE] dev: called: GiveFnptrsToDll L 06/17/2006 - 15:20:05: [META] dll: Loaded plugin 'CStrike': CStrike v1.71 Apr 2 2006, AMX Mod X Dev Team L 06/17/2006 - 15:20:05: [CSX] dev: called: GiveFnptrsToDll L 06/17/2006 - 15:20:05: [META] dll: Loaded plugin 'CSX': CSX v1.71 Apr 2 2006, AMX Mod X Dev Team L 06/17/2006 - 15:20:05: [META] dll: Loaded plugin 'AMX Mod X': AMX Mod X v1.71 Apr 2 2006, AMX Mod X Dev Team Loaded plugin 'AMX Mod X' successfully Currently loaded plugins: description stat pend file vers src load unlod [ 1] POD-Bot mm open load podbot_mm_i386.s v3.0b12 cmd Chlvl ANY [ 2] AMX Mod X RUN - amxmodx_mm_i386. v1.71 cmd ANY ANY [ 3] Fun RUN - fun_amxx_i386.so v1.71 pl2 ANY ANY [ 4] Engine RUN - engine_amxx_i386 v1.71 pl2 ANY ANY [ 5] FakeMeta RUN - fakemeta_amxx_i3 v1.71 pl2 ANY ANY [ 6] CStrike RUN - cstrike_amxx_i38 v1.71 pl2 ANY ANY [ 7] CSX RUN - csx_amxx_i386.so v1.71 pl2 ANY ANY 7 plugins, 6 running
Wyładowywanie pluginu
Any dany plugin przesał działać. Najpierw uzywamy komendy meta list aby znaleźć numer pluginu do wyładowania (numer w nawiasach kwadratowych) a następnie wykonujemy komendę. Mozna zamiast numeru pluginu podać nazwę, ścieżkę pluginu. Mozna tez wyładowac kilka pluginów naraz. UWAGA niektóre pluginy, np AMX Mod X automatycznie ładuja i wyładowywują swoje moduły ( np cstrike, fun itd) i nie trzeba ich ręcznie wyładowywać - wystarczy wyładowac główny plugin i reszta sama zostanie wyładowana.
meta unload 1
meta unload 1 L 06/17/2006 - 15:13:05: [META] dll: Unloaded plugin 'Fun' for reason 'null (forced request from plugin[0])' L 06/17/2006 - 15:13:05: [META] dll: Unloaded plugin 'Engine' for reason 'null (forced request from plugin[0])' L 06/17/2006 - 15:13:05: [META] dll: Unloaded plugin 'FakeMeta' for reason 'null (forced request from plugin[0])' L 06/17/2006 - 15:13:05: [META] dll: Unloaded plugin 'CStrike' for reason 'null (forced request from plugin[0])' L 06/17/2006 - 15:13:05: [META] dll: Unloaded plugin 'CSX' for reason 'null (forced request from plugin[0])' L 06/17/2006 - 15:13:05: [META] dll: Unloaded plugin 'AMX Mod X' for reason 'server command' Unloaded plugin 'AMX Mod X' Currently loaded plugins: description stat pend file vers src load unlod [ 2] POD-Bot mm RUN - podbot_mm_i386.s v3.0b12 ini Chlvl ANY 1 plugins, 1 running
Dane o Konfigu
Zwraca dane o konfiguracji gry zwróconej od komendy localinfo oraz konfgu z jakim jest ładowany metamod.
meta config
Config options from localinfo and (null): debuglevel 0 gamedll plugins_file /mnt/sda1/hlds/hlds_l/cstrike/addons/metamod/plugins.ini exec_cfg addons/metamod/exec.cfg
Przeładowanie konfiguracji
Przeładowanie konfiguracji - odczytuje plugins.ini i ładuje/wyładowywuje dane pluginy (np nie istneijące są wyładowywane, a nowe są ładowane).
meta refresh
L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] Refreshing the plugins on demand... L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] ini: Begin re-reading plugins list: .../cstrike/addons/metamod/plugins.ini L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] ini: Read plugin config for: AMX Mod X L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] ini: Read plugin config for: POD-Bot mm L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] ini: Finished reading plugins list: .../cstrike/addons/metamod/plugins.ini; Found 2 plugins L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] dll: Updating plugins... L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] dll: Finished updating 7 plugins; kept 2, loaded 0, unloaded 0, reloaded 0, delayed 0
Lista zmienych
Wyświetlenie listy zmiennych zadeklarowanych przez pluginy. Podaje numer plugina jaki zarejestrował zmienną (numer w nawiasach kwadratowych i plugin), nazwę zmiennej (cvar), wartość zmiennej jako zmiennoprzecinkową (float) w tym także liczby całkowite, wartośc ciągu znaków (string) jesli zmienna jest typu ciąg znaków.
meta cvars
Registered plugin cvars: plugin cvar float value string value [ 1] AMX Mod X amxmodx_version 1.710000 1.71 [ 2] AMX Mod X amxmodx_modules 5.000000 5 [ 3] AMX Mod X amx_debug 1.000000 1 [ 4] AMX Mod X amx_mldebug 0.000000 [ 5] AMX Mod X amx_client_languages 1.000000 1 [ 6] (unknown) csstats_maxsize 3500.000000 3500 [ 7] (unknown) csstats_reset 0.000000 0 [ 8] (unknown) csstats_rank 0.000000 0 [ 9] (unknown) csstats_rankbots 1.000000 1 [ 10] (unknown) csstats_pause 0.000000 0 [ 11] POD-Bot mm pb_aim_damper_coeffi 0.220000 0.22 [ 12] POD-Bot mm pb_aim_damper_coeffi 0.220000 0.22 [ 13] POD-Bot mm pb_aim_deviation_x 2.000000 2.0 [ 14] POD-Bot mm pb_aim_deviation_y 1.000000 1.0 [ 15] POD-Bot mm pb_aim_influence_x_o 0.250000 0.25 [ 16] POD-Bot mm pb_aim_influence_y_o 0.170000 0.17
Lista Komend
Podaje listę komend zarejestrowanych przez pluginy, numer pluginu (w wnawiasach kwadratowych), nazwę pluginu (plugin), nazwę komendy (command)
meta cmds
Registered plugin commands: plugin command [ 1] AMX Mod X amxx [ 2] POD-Bot mm pb [ 3] AMX Mod X amx_statscfg [ 4] AMX Mod X amx_reloadadmins [ 5] AMX Mod X amx_addadmin [ 6] AMX Mod X amx_kick [ 7] AMX Mod X amx_ban [ 8] AMX Mod X amx_banip [ 9] AMX Mod X amx_addban [ 10] AMX Mod X amx_unban
Gra i Lista komunikatów
Informacje o modzie oraz Lista komunikatów jakie przechwytuje MetaMod pomiędzy grą a modem.
meta game
GameDLL info: name: cstrike desc: Counter-Strike gamedir: /mnt/sda1/hlds/hlds_l/cstrike dll file: cs_i386.so dll pathname: /mnt/sda1/hlds/hlds_l/cstrike/dlls/cs_i386.so Game registered user msgs: msgid size VoiceMask 64 8 ReqState 65 0 CurWeapon 66 3 Geiger 67 1 Flashlight 68 2 FlashBat 69 1 Health 70 1 Damage 71 12 Battery 72 2 Train 73 1
Konfiguracja
plugins.ini
Opis
plugins.ini przetrzymuje podstawowe informacje o ładowanych pluginach podczas staru (albo zmiany) mapy. MetaMod ładuje tylko pliki binarne obsługiwane przez dany system - dlatego w plugins.ini mogą byc linie dla linuksa i windowsa i nic się nie stanie.
komentarze
Wszelkie linie zaczynające się od średnika są traktowane jako komentarze i nie są przetwarzane przez MetaMod-a. Dodatkowo jako komentarze mozna uzywać // albo #
format linii
Każda linia posiada ponizyszy format
<platforma> <sizeżka_do_pliku/plik> [<opis>]
Znakami rodzielającymi są spacje albo znaki tabulacji
- platforma to słowo kluczowe, może byc równe linux albo win32
- ścieżka_do_pliku/plik to ścieżka do pluginu do załadowania. Mozliwe są do uzycia żcieżki wględne katalogu gamedir (czyli modu), więc mozna pisać ../../jakis/plugin.dll. Mozna także stosowac ścieżki bezwzględne typu /home/hlds/hlds_l/cstrike/jakis/plugin.so. Należy stosowac ścieżek w formacie unixowym czyli ze znakiem /, lepiej sie wystrzegać ukośnika w lewo (windowsowy styl), aczkolwiek od wersji 1.17.3 nie ma znaczenia w która stronę są ukośniki. Podawanie dwa razy tej samej nazwy pliku powoduje załaowanie jednkrotne pluginu.
- opis jest opcjonalny, mozna używac spacji, nie trzeba uzywać cudzysłowów.
Przykład
Prosty
Ponizyszy przykład zawiera 2 linie z komentarzami, oraaz ładuje 1 plugin [[[AMX Mod X]] pod Linuksa tylko (Windows jest zakomentowany), a drugi wpis ładuje binarki PODBota zarówno pod Linuksa (plik .so) jak i Windows (plik .dll). Tak więc ten plik załadowałby (oczywiście jeśli istnieją) binarki amxx i podbota pod linuksem, a pod windows tylko binarke podbota.
; AMX Mod X ; win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so ; POD Bot MM win32 addons/podbot/podbot_mm.dll linux addons/podbot/podbot_mm_i386.so
Wypasiony
Z serverpacka trawiatora, ładuje wiele pluginów, np HLGuard ma zakomentowane linie gdze są nazwy binarek nie zoptymalizwoanych - NIE należy ładować optymalizowanych i nie optymalizowanych na raz. Jesli istnieją pliki to ten plik by załadował wszystkie pluginy zarówno pod windows jak i linuksem. Widzimy także w liniach dla windows ściezki z ukośnikami pod windows (pochylone na prawo).
;;Metamod plugins.ini ;;HLGuard 1.8 ;;win32 addons\hlguard\dlls\hlguard_mm.dll win32 addons\hlguard\dlls\hlguard_mm_optimized.dll ;;linux addons/hlguard/dlls/hlguard_mm_i686.so linux addons/hlguard/dlls/hlguard_mm_optimized_i686.so ;;AMX Mod X 1.60 win32 addons\amxmodx\dlls\amxmodx_mm.dll linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so ;;Logmod 0.7f win32 addons\logmod\dlls\logmod_mm_i386.dll linux addons/logmod/dlls/logmod_mm_i386.so
Względne ścieżki
Ten plik nie załadowałby żadnego pluginu (bo wszędzie są średniki, ale widac tu zastosowanie względnych ścieżek.
; AMX Mod ;win32 addons/amx/dlls/amx_mm.dll ;linux addons/amx/dlls/amx_mm_i386.so ;Pod Bot 3 ;win32 addons/podbot/podbot_mm.dll ;linux addons/podbot/podbot_mm_i386.so ; RealBot with fix ;win32 ../realbot/dll/realbot_mm.dll ;linux ../realbot/dll/realbot_mm_i386.so
localinfo
Dzieki momednom localinfo mozna zmenic zachowanie się MetaMod-a, szczególnie jak chcemy załadować bota, który jest do gry normalnej ale nie ma go jako pluginu metamod-a.
Przykład zmiany biblioteki gry, jaka ma załadować metamod. Domyślnie jest to dlls/mp.dll albo dlls/cstrike_i486.so. Możemy zdefiniować inną, na przykład tak sie dodawało starego PODBota w Counter-Strike 1.5 aby miec jednocześnie StatsMe. Binarka do PODBota była w cstrike/podbot/podbot.dlli dlatego podbot wymagał modyfikacji liblist.gam w taki sposób aby gamedll zawierał podbot/podbot.dll. Z drugiej strony instalacja metamdoa wymagała także zmiany gamedll w liblist.gam tak aby ładować metamod-a. W efekcie oznaczało to, że mozna mieć albo metamod-a albo podobta włączonego. Na szczęście metamod jest elastyczny i mozna mieć oba dodatki naraz.
W tym celu wykonywało sie 2 rzeczy: edytowało się liblist.gam zgodnie z instalacją metamod-a oraz zmieniało się lisnię startową gry z jakim uruchamia sie gra (albo serwer). Opis edycji pliku liblist.gam jest na tej stronie co właśnie czytasz (poszukaj). Natomiast do skrótu startowego dodawało się
+localinfo mm_gamedll "podbot\podbot.dll"
Mozna także dać tę linię do autoexec.cfg (jak nie ma pliku, to tworzymy cstrike/autoexec.cfg) i dodajemy
localinfo mm_gamedll "podbot\podbot.dll"
Wtedy gra uruchamiała się z metamodem, a metamod zamiast podstaweowego mp.dll ładował podobt.dll, co w efekcie daje działanie bota. Oczywiście metamod przetwarza swoją drogą [#plugins.ini|plugins.ini]] a tam deklarujemy jakie dodatki chcemy mieć - na przykład StatsMe czy AMX Mod X.
Tę metodę nadal sie stosuje w Zbotach pod Counter-Strike albo innych botach w innych grach - np HPBot ze StatsMe w Half-Life.
Problemy
meta: unknown command
meta: unknown command - Oznacza to, że metamod został niepoprawnie zainstalowany albo nie został uruchomiony. Sprawdź jeszcze raz instalację, a szczególnie liblist.gam.
badf load
badf load - meta list zwraca linie zawierające ten text. Oznacza, że dany plugin nie został załadowany. Najczęstszą przyczyną są:
- nie znaleziono pliku - żle podałeś ściezkę do pliku w plugins.ini
- nieprawidłowa wersja MetaMod-a - plugin wymaga nowszej wersji pluginu MetaMod.
- plugin wymaga bilblioteki - np wymagane są na serwerze ddoatkowe bliblioteki jak libmysql , libsdc++ - naprawia się to porzez instalacje pakietów na serwerze.
plugin działa ale nic sie nie dzieje
Zładowany plugin pewnie wymaga dodatkowej konfiguracji w plikum konfiguracyjnym danego pluginu. Metamod za ciebie nie sprawdzi tego :D
Dodatkowe informacje
- Zobacz hlds -dev -condebug
Boty
Jak odpalic inne boty z MetaMod'em, jeśli boty nie są pluginem pod metamod-a.
Właściwie to opisałem to przy localinfo - jest kilka rozwiązań, stosowane są dwa najpiewniejsze.
Pierwsze
w skrócie do uruchomienia gry dodajemy do linijki coś podobnego do:
+localinfo mm_gamedll "<plik>"
np jeśli mamy Zbota i plik zbotcz.dll w katalogu ...\cstrike\dlls\zbotcz.dll to wystarczy ustawić
+localinfo mm_gamedll "dlls\zbotcz.dll"
Dla przykładu linijka jak wyglądało kiedyś odpalanie podbota kiedy nie był pluginem do metamod-a na linuksie
./hlds_run -game cstrike +localinfo mm_gamedll "dlls/podbot_mm_i386.so" +map de_dust
Dla windows mozna zrobić
hlds.exe -game cstrike +localinfo gamedll "addons\metamod\dlls\metamod.dll" +localinfo mm_gamedll "dlls/podbot_mm.dll" +map de_dust
Drugie
Drugie rozwiązanie jest stosowane jak ma się doczynienia z botami zgodnymi z dodatkiem MEANMod który potrafi ładować klika botów jednocześnie, ale to raczej jest dla maniaków, i wszstko jest opisane w manualach w wyżej wymienionym dodatku.