HLDS

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Artykuły)
(Zobacz też)
 
(Nie pokazano 24 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
=Opis=
 
 
'''HLDS''' to skrót od <b>H</b>alf-<b>L</b>ife <b>D</b>edicated <b>S</b>erver i oznacza po polsku [[serwer dedykowany]] gry [[Half-Life]].
 
'''HLDS''' to skrót od <b>H</b>alf-<b>L</b>ife <b>D</b>edicated <b>S</b>erver i oznacza po polsku [[serwer dedykowany]] gry [[Half-Life]].
  
 +
==Opis==
 
HLDS jest to program, który w wersjach starszych (''przed wprowadzaniem [[Steam]]a'') był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: [[Counter-Strike]] 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem [[mod]]a.
 
HLDS jest to program, który w wersjach starszych (''przed wprowadzaniem [[Steam]]a'') był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: [[Counter-Strike]] 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem [[mod]]a.
  
Linia 9: Linia 9:
  
 
Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie [[hldsupdatetool]].
 
Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie [[hldsupdatetool]].
= Jak postawiś serwer=
 
Składa sie to z kilku części, ponieważ to zalezy od tego jak bardzo chcesz miec rozbudowany serwer oraz zależy od moda gry jakieg chcesz uzywać.
 
Oto lista artykułów które powieneś poznać przed stworzeniem serwera.
 
  
* wprowadzenie dla zielonych
+
==Jak postawić serwer ?==
* [[HLDS]]  czyli ten artykuł
+
Składa się to z kilku części, ponieważ to zależy od tego jak bardzo chcesz mieć rozbudowany serwer oraz od moda gry którego chcesz używać. Lepiej dla ciebie i dla graczy będzie, jeśli najpierw przeczytasz artykuły - stracisz o wiele mniej czasu niż ci się wydaje.
* [[hldsupdatetool]] - i w zależności od platformy odpowiednie wersje pod windows i Linuxa
+
Oto lista artykułów które powinieneś poznać przed stworzeniem serwera:
* potem czytasz niżej ten artykuł (tak, specjalnie 2 razy) i konfigurujesz serwer w wersji podstawowej i bardziej zaawansowanej.
+
* [[hldsupdatetool]] - i w zależności od platformy odpowiednie wersje pod Windows i Linuksa. Najpierw musisz mieć plik hldsupdatetool/steama dzięki nim pobierzesz pliki serwera odpowiedniej gry - są przykłady na dole do większości modów. Dzięki temu będziesz miał pliki serwera, i będziesz mógł go odpalić.
* dodajesz [[MetaMod]]a
+
* Serwer uruchamiasz programem [[hlds_run]] na [[Linux|Linuksie]] albo [[hlds.exe]] pod [[Windows]].
* dodajesz takie bajery jak [[AMX Mod X]] albo [[AM Mod]]
+
*: '''Notka''': hlds.exe pobiera takie same argumenty startowe jak [[hlds_run]] , na przykład ''-console'' -''nomaster'' ''-insecure''.
* czytasz artykuł o [[Anticheat]]
+
* potem czytasz niżej ten artykuł (tak, specjalnie 2 razy) i konfigurujesz serwer w wersji podstawowej i bardziej zaawansowanej. W podstawowej starczy ustawić tylko parametry w [[HLDS server.cfg|server.cfg]], potem można się bawić w zmianę innych (zobacz niżej Konfiguracja).
* jak masz jescze siły możesz zainstalowac statystyki jak [[PsychoStats]] albo [[HLStatsX]]
+
* dodajesz [[MetaMod]]a - jeśli chcesz instalować takie bajery jak [[AMX Mod X]]
 +
* dodajesz takie bajery jak [[AMX Mod X]] albo [[AMX Mod]] - jeśli chcesz mieć możliwość zaawansowanej konfiguracji serwera i innych bajerów.
 +
* czytasz artykuł o [[Anticheat]] i wybierasz sobie jakiś anticheat - uwaga na [[Cheating-Death]] - nie jest łatwy w instalacji.
 +
* jak masz jeszcze siły możesz zainstalować statystyki jak [[PsychoStats]] albo [[HLStats]], albo dość łatwe jak [[Blacklist]]
  
=Artykuły=
+
==Artykuły==
 +
Mogą się przydać aby np.: w miarę szybko wiedzieć co zrobić, aby postawić serwer danej gry. Tylko potem nie płacz, że ''nie działa'' bo nie wiesz co robisz :)
 
*[[Aktualizacja serwera Steam]]
 
*[[Aktualizacja serwera Steam]]
*[[Serwer Counter-Strike]]
+
*[[Serwer Counter-Strike]]  
 
*[[Serwer Day Of Defeat]]
 
*[[Serwer Day Of Defeat]]
 +
*[[Screen_i_serwer_w_tle|Serwer na Screen'ie]] - czyli odpalony w tle
 +
*[[Uruchamianie HLDS z wybranym plikiem binarnym]]
 +
* [[Serwer Counter-Strike 1.6 Linux]]
  
=Komendy=
+
==Komendy==
Zobacz [[HLDS:Komendy]].
+
Zobacz [[HLDS:Komendy|Komendy]].
  
=Konfiguracja=
+
==Konfiguracja podstawowa==
Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje sie w katalogu [[mod]]a, np jak mamy serwer '''cstrike''' to będzie to ''cstrike\liblist.gam'', pod '''dod''' bedzie to ''dod\liblist.gam'' i tak dalej (''cstrike\server.cfg'')
+
Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje się w katalogu [[mod]]a, np.: jak mamy serwer '''cstrike''' to będzie to ''cstrike\liblist.gam'', pod '''dod''' będzie to ''dod\liblist.gam'' i tak dalej (''cstrike\server.cfg'')
  
 
Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:
 
Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:
* liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie [[MetaMod]]a albo [[Cheating-Death]]
+
* liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana z modem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie [[MetaMod]]a albo [[Cheating-Death]]
 
* autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
 
* autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
* server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami [[Serwer Listen|listen]] jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera. Zobacz [[HLDS server.cfg]]
+
* [[HLDS server.cfg|server.cfg]] - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami [[Serwer Listen|listen]] jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera.
 
* plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
 
* plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
* mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy
+
* [[Mapcycle|mapcycle.txt]] - definiuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mapę z listy
 
+
 
*potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla [[MetaMod]]a i innych pluginów, np jak [[AMX Mod X]] czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg
 
*potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla [[MetaMod]]a i innych pluginów, np jak [[AMX Mod X]] czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg
* motd.cfg - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego sie gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz [[MOTD]]
+
* [[MOTD|motd.txt]] - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego się gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz [[MOTD]]
 +
 
 +
==Konfiguracja zaawansowana==
 +
O ile prosty serwer to taki świeży ze skonfigurowanym server.cfg bez metamoda, to zaawansowany to taki który ma bajery :)
 +
Więc konfiguracja zaawansowana to nic innego jak zajrzenie do większości plików .cfg i .ini w podkatalogach serwera i ustawienie parametrów w nim się znajdujących tak aby pasowało do naszych potrzeb.
 +
 
 +
Dodatkowo do tego działu pasuje konfiguracja [[Niestandardowe Mapy|niestandardowych map]] czy [[Status Serwera|statystyk www]].
 +
 
 +
==Problemy==
 +
==STEAM validation rejected==
 +
* W katalogu gry na serwerze (np. ''cstrike'', ''dod'') trzeba utworzyć plik o nazwie '''steam_appid.txt''', w którym trzeba wpisać odpowiednią wartość dla każdej z gier:
 +
** [[Counter-Strike]] - 10
 +
** [[Counter-Strike: Condition Zero]] - 80
 +
** [[Day of Defeat]] - 30
 +
** Deathmatch Classic - 40
 +
** Ricochet - 60
 +
** Team Fortress Classic - 20
 +
 
 +
 
 +
==Zobacz też==
 +
* [[hlds_run]]
 +
* [[hlds.exe]]
 +
* [[hldsupdatetool]]
 +
* [[HldsUpdateTool.exe]]
 +
* [[Master Server]]
  
 
[[Kategoria:Serwery gier]]
 
[[Kategoria:Serwery gier]]
 
[[Kategoria:HLDS|!]]
 
[[Kategoria:HLDS|!]]
 
[[kategoria:MetaMod]]
 
[[kategoria:MetaMod]]
 +
[[kategoria:gry]]

Aktualna wersja na dzień 03:21, 3 lut 2009

HLDS to skrót od Half-Life Dedicated Server i oznacza po polsku serwer dedykowany gry Half-Life.

Spis treści

Opis

HLDS jest to program, który w wersjach starszych (przed wprowadzaniem Steama) był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: Counter-Strike 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem moda.

Aktualnie w erze Steama proces ten jest trochę inny.

Nadal za darmo musimy pobrać plik z internetu i potem w konsoli wykonujemy komendy, które w efekcie spowodują ściągnięcie odpowiedniego pliku, którego zaś uruchomienie z parametrami pozwoli na ściągnięcie plików serwera gry.

Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie hldsupdatetool.

Jak postawić serwer ?

Składa się to z kilku części, ponieważ to zależy od tego jak bardzo chcesz mieć rozbudowany serwer oraz od moda gry którego chcesz używać. Lepiej dla ciebie i dla graczy będzie, jeśli najpierw przeczytasz artykuły - stracisz o wiele mniej czasu niż ci się wydaje. Oto lista artykułów które powinieneś poznać przed stworzeniem serwera:

  • hldsupdatetool - i w zależności od platformy odpowiednie wersje pod Windows i Linuksa. Najpierw musisz mieć plik hldsupdatetool/steama dzięki nim pobierzesz pliki serwera odpowiedniej gry - są przykłady na dole do większości modów. Dzięki temu będziesz miał pliki serwera, i będziesz mógł go odpalić.
  • Serwer uruchamiasz programem hlds_run na Linuksie albo hlds.exe pod Windows.
    Notka: hlds.exe pobiera takie same argumenty startowe jak hlds_run , na przykład -console -nomaster -insecure.
  • potem czytasz niżej ten artykuł (tak, specjalnie 2 razy) i konfigurujesz serwer w wersji podstawowej i bardziej zaawansowanej. W podstawowej starczy ustawić tylko parametry w server.cfg, potem można się bawić w zmianę innych (zobacz niżej Konfiguracja).
  • dodajesz MetaModa - jeśli chcesz instalować takie bajery jak AMX Mod X
  • dodajesz takie bajery jak AMX Mod X albo AMX Mod - jeśli chcesz mieć możliwość zaawansowanej konfiguracji serwera i innych bajerów.
  • czytasz artykuł o Anticheat i wybierasz sobie jakiś anticheat - uwaga na Cheating-Death - nie jest łatwy w instalacji.
  • jak masz jeszcze siły możesz zainstalować statystyki jak PsychoStats albo HLStats, albo dość łatwe jak Blacklist

Artykuły

Mogą się przydać aby np.: w miarę szybko wiedzieć co zrobić, aby postawić serwer danej gry. Tylko potem nie płacz, że nie działa bo nie wiesz co robisz :)

Komendy

Zobacz Komendy.

Konfiguracja podstawowa

Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje się w katalogu moda, np.: jak mamy serwer cstrike to będzie to cstrike\liblist.gam, pod dod będzie to dod\liblist.gam i tak dalej (cstrike\server.cfg)

Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:

  • liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana z modem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie MetaModa albo Cheating-Death
  • autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
  • server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami listen jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera.
  • plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
  • mapcycle.txt - definiuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mapę z listy
  • potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla MetaModa i innych pluginów, np jak AMX Mod X czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg
  • motd.txt - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego się gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz MOTD

Konfiguracja zaawansowana

O ile prosty serwer to taki świeży ze skonfigurowanym server.cfg bez metamoda, to zaawansowany to taki który ma bajery :) Więc konfiguracja zaawansowana to nic innego jak zajrzenie do większości plików .cfg i .ini w podkatalogach serwera i ustawienie parametrów w nim się znajdujących tak aby pasowało do naszych potrzeb.

Dodatkowo do tego działu pasuje konfiguracja niestandardowych map czy statystyk www.

Problemy

STEAM validation rejected

  • W katalogu gry na serwerze (np. cstrike, dod) trzeba utworzyć plik o nazwie steam_appid.txt, w którym trzeba wpisać odpowiednią wartość dla każdej z gier:


Zobacz też

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia