Counter-Strike
(→Counter-Strike 1.6) |
|||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Mod]] do gry [[Half-Life]]. Stawiany na serwerach [[HLDS]]. | [[Mod]] do gry [[Half-Life]]. Stawiany na serwerach [[HLDS]]. | ||
− | Taka tam zabawa w terrorystów i antyterrorystów, tryb gry zależy od załadowanej mapy na serwerze (oraz czasem dodatkowych pluginów) | + | Taka tam zabawa w terrorystów i antyterrorystów, tryb gry zależy od załadowanej mapy na serwerze (oraz czasem dodatkowych pluginów): |
− | * Bomb Defuse - Podkładanie bomby | + | * Bomb Defuse - Podkładanie bomby przez Terrorystów w wyznaczonej strefie, |
− | * Rescue | + | * Rescue Hostages - Odbijanie zakładników (tępe kłody drewna), |
− | * VIP - CT ochrania ważną osobę przy przejściu do strefy ewakuacji, a | + | * VIP Rescue - CT ochrania ważną osobę przy przejściu do strefy ewakuacji, a Terroryści muszą ją unieszkodliwić, |
− | * Escape - | + | * Escape - Ucieczka Terrorystów do wybranej strefy na mapie, |
− | * Assassination - CT ma | + | * Assassination - CT ma unieszkodliwić jakiegoś bandytę, podobne do trybu VIP Rescue. |
− | Aktualnie tryb z bombą jest jednym z najpopularniejszych trybów. | + | Aktualnie tryb z bombą jest jednym z najpopularniejszych trybów, praktycznie grany na wszystkich turniejach. |
− | + | Istnieją dodatkowe modyfikacje takie jak [[CSDM]], [[Warcraft]], [[SuperHero]] czy [[Diablo]] oraz wiele innych i mniej popularnych. | |
= Wersje = | = Wersje = | ||
− | *[[Counter-Strike 1.3]] - wersja, gdzie gra ma najwięcej tricków, między innymi [[bunnyhop]]y | + | *[[Counter-Strike 1.3]] - wersja, gdzie gra ma najwięcej tricków, między innymi [[bunnyhop]]y, |
− | *[[Counter-Strike 1.5]] - uważana za najlepszą wersję bo pożerała najmniej zasobów i nie miała wad [[Steam]] | + | *[[Counter-Strike 1.5]] - uważana za najlepszą wersję, bo pożerała najmniej zasobów i nie miała wad [[Steam]], |
− | *[[Counter-Strike 1.6]] - aktualna wersja do pobrania poprzez [[Steam]] | + | *[[Counter-Strike 1.6]] - aktualna wersja do pobrania poprzez [[Steam]], |
− | *[[Counter-Strike: Condition Zero]] - modyfikacja modeli graczy, broni, map | + | *[[Counter-Strike: Condition Zero]] - modyfikacja modeli graczy, broni, map, itp. Posiada tryb [[Single Player]] (''czyli gra dla jednej osoby''), |
+ | *[[Counter-Strike: Source]] - najnowsza odsłona gry, pożera najwięcej zasobów, ale za to ma wyśmienitą grafikę, całość gry jest bardzo realistycznie oddana. | ||
{{Stub}} | {{Stub}} | ||
=Różnice w wersjach= | =Różnice w wersjach= | ||
==Counter-Strike 1.6== | ==Counter-Strike 1.6== | ||
− | Zmiany w stosunku do wersji 1.5. Wersja 1.6 przez jednych uważana jest za okaleczenie świetnej gry, a przez innych za użyteczne poprawki. Jak zwykle prawda leży po środku i najlepiej byłoby połączyć dobre cechy CS 1.5 i Steam - niestety ale Valve miało plan zarabiania kasy a nie rozwoju sceny, bo scena się dostosuje. | + | Zmiany w stosunku do wersji 1.5. Wersja 1.6 przez jednych uważana jest za okaleczenie świetnej gry, a przez innych za użyteczne poprawki. Jak zwykle prawda leży po środku i najlepiej byłoby połączyć dobre cechy CS 1.5 i Steam - niestety, ale najprawdopodobniej Valve miało plan zarabiania kasy, a nie rozwoju sceny, bo scena się dostosuje. |
− | * brak [[WON]] i przesiadka na [[Steam]] - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo patchować serwer aby uruchomić grę w trybie na lanie. | + | * brak [[WON]] i przesiadka na [[Steam]] - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo patchować serwer ([[NonSteam]]), aby uruchomić grę w trybie na lanie. Można także skorzystać z możliwości oprogramowania do tworzenia sieci [[VPN]] takiego jak [[Hamachi]], |
− | * koniec tylko | + | * koniec tylko cd-keyów, zaczyna się jeszcze sprawdzanie [[SteamID]], |
− | * inna metoda uruchamiania gry - z menu gier Steam - zamiast modu jest właściwie oddzielna gra | + | * inna metoda uruchamiania gry - z menu gier Steam - zamiast modu jest właściwie oddzielna gra, |
− | * ogólnie wzrosły wymagania sprzętowe na uruchomienie gry, niestety | + | * ogólnie wzrosły wymagania sprzętowe na uruchomienie gry (ku rozpaczy posiadaczy słabszych komputerów, niestety), |
− | * pliki [[gcf]] zamiast plików pak, ale chyba paki jeszcze rozpoznaje | + | * pliki [[gcf]] zamiast plików pak, ale chyba paki jeszcze rozpoznaje, |
− | * dodano efekt pogody - | + | * dodano efekt pogody - np.: deszcz na mapie de_aztec (można włączyć/wyłączyć za pomocą cl_weather 1/0), |
− | * zmieniono w niektórych mapach wygląd elementów - szczególnie zmieniony jest de_aztec, np woda, dodano jakieś lampy, poprzesuwano ściany, zwiększono otwory przejść | + | * zmieniono w niektórych mapach wygląd elementów - szczególnie zmieniony jest de_aztec, np.: woda, dodano jakieś lampy, poprzesuwano ściany, zwiększono otwory przejść, |
− | * zmieniono wygląd menu w grze - | + | * zmieniono wygląd menu w grze - inna kolorystyka, układ, obrazki, |
− | * zmieniono zachowanie się okienek - można mieć przeglądarkę serwerów oddzielnie oraz konsolę | + | * zmieniono zachowanie się okienek - można mieć przeglądarkę serwerów oddzielnie oraz konsolę, (kiedyś konsola była jak w [[Quake]]), itd., |
− | * dodano bronie '''galil''' po stronie terro oraz '''famas''' po stronie CT | + | * dodano bronie '''galil''' po stronie terro oraz '''famas''' po stronie CT, |
− | * chyba zmieniono ceny niektórych broni (nie | + | * chyba zmieniono ceny niektórych broni (nie dam głowy), |
− | * dodano dynamiczny celownik - jak | + | * dodano dynamiczny celownik (cl_dynamiccrosshair 1/0) - jak się biegnie to uświadamia, że pogarsza się celność, |
− | * nie da się normalnie wyłączyć widoku broni u gracza | + | * nie da się normalnie wyłączyć widoku broni u gracza, można jedynie przełączyć trzymanie broni w odpowiedniej ręce, |
− | * zmiana | + | * zmiana protokołu [[rcon]] na nowszą wersje, po wyjściu silnika [[Source]], |
− | * ciągłe aktualizacje rozwalały wiele dodatków bazujących na [[MetaMod]]zie - właściwie pół roku po pojawieniu się CS 1.6 umarły projekty [[StatsMe]] oraz [[ClanMod]] | + | * ciągłe aktualizacje rozwalały wiele dodatków bazujących na [[MetaMod]]zie - właściwie pół roku po pojawieniu się CS 1.6 umarły projekty [[StatsMe]] oraz [[ClanMod]], a także wiele, wiele innych i mniejszych dodatków niezależnych od [[AMX Mod X]]. |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
[[Kategoria:Gry]] | [[Kategoria:Gry]] |
Aktualna wersja na dzień 12:38, 26 lip 2010
Spis treści |
Opis
Mod do gry Half-Life. Stawiany na serwerach HLDS.
Taka tam zabawa w terrorystów i antyterrorystów, tryb gry zależy od załadowanej mapy na serwerze (oraz czasem dodatkowych pluginów):
- Bomb Defuse - Podkładanie bomby przez Terrorystów w wyznaczonej strefie,
- Rescue Hostages - Odbijanie zakładników (tępe kłody drewna),
- VIP Rescue - CT ochrania ważną osobę przy przejściu do strefy ewakuacji, a Terroryści muszą ją unieszkodliwić,
- Escape - Ucieczka Terrorystów do wybranej strefy na mapie,
- Assassination - CT ma unieszkodliwić jakiegoś bandytę, podobne do trybu VIP Rescue.
Aktualnie tryb z bombą jest jednym z najpopularniejszych trybów, praktycznie grany na wszystkich turniejach.
Istnieją dodatkowe modyfikacje takie jak CSDM, Warcraft, SuperHero czy Diablo oraz wiele innych i mniej popularnych.
Wersje
- Counter-Strike 1.3 - wersja, gdzie gra ma najwięcej tricków, między innymi bunnyhopy,
- Counter-Strike 1.5 - uważana za najlepszą wersję, bo pożerała najmniej zasobów i nie miała wad Steam,
- Counter-Strike 1.6 - aktualna wersja do pobrania poprzez Steam,
- Counter-Strike: Condition Zero - modyfikacja modeli graczy, broni, map, itp. Posiada tryb Single Player (czyli gra dla jednej osoby),
- Counter-Strike: Source - najnowsza odsłona gry, pożera najwięcej zasobów, ale za to ma wyśmienitą grafikę, całość gry jest bardzo realistycznie oddana.
Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :) |
Różnice w wersjach
Counter-Strike 1.6
Zmiany w stosunku do wersji 1.5. Wersja 1.6 przez jednych uważana jest za okaleczenie świetnej gry, a przez innych za użyteczne poprawki. Jak zwykle prawda leży po środku i najlepiej byłoby połączyć dobre cechy CS 1.5 i Steam - niestety, ale najprawdopodobniej Valve miało plan zarabiania kasy, a nie rozwoju sceny, bo scena się dostosuje.
- brak WON i przesiadka na Steam - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo patchować serwer (NonSteam), aby uruchomić grę w trybie na lanie. Można także skorzystać z możliwości oprogramowania do tworzenia sieci VPN takiego jak Hamachi,
- koniec tylko cd-keyów, zaczyna się jeszcze sprawdzanie SteamID,
- inna metoda uruchamiania gry - z menu gier Steam - zamiast modu jest właściwie oddzielna gra,
- ogólnie wzrosły wymagania sprzętowe na uruchomienie gry (ku rozpaczy posiadaczy słabszych komputerów, niestety),
- pliki gcf zamiast plików pak, ale chyba paki jeszcze rozpoznaje,
- dodano efekt pogody - np.: deszcz na mapie de_aztec (można włączyć/wyłączyć za pomocą cl_weather 1/0),
- zmieniono w niektórych mapach wygląd elementów - szczególnie zmieniony jest de_aztec, np.: woda, dodano jakieś lampy, poprzesuwano ściany, zwiększono otwory przejść,
- zmieniono wygląd menu w grze - inna kolorystyka, układ, obrazki,
- zmieniono zachowanie się okienek - można mieć przeglądarkę serwerów oddzielnie oraz konsolę, (kiedyś konsola była jak w Quake), itd.,
- dodano bronie galil po stronie terro oraz famas po stronie CT,
- chyba zmieniono ceny niektórych broni (nie dam głowy),
- dodano dynamiczny celownik (cl_dynamiccrosshair 1/0) - jak się biegnie to uświadamia, że pogarsza się celność,
- nie da się normalnie wyłączyć widoku broni u gracza, można jedynie przełączyć trzymanie broni w odpowiedniej ręce,
- zmiana protokołu rcon na nowszą wersje, po wyjściu silnika Source,
- ciągłe aktualizacje rozwalały wiele dodatków bazujących na MetaModzie - właściwie pół roku po pojawieniu się CS 1.6 umarły projekty StatsMe oraz ClanMod, a także wiele, wiele innych i mniejszych dodatków niezależnych od AMX Mod X.