HLDS Parametry Startowe
Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
(→Przykład) |
(→Oficjalne) |
||
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Opis= | =Opis= | ||
− | Parametry startowe z jakimi | + | *Parametry startowe z jakimi można odpalić [[hlds_run]] oraz [[hlds.exe]]. |
− | + | *Zobacz [[Parametry Startowe]] aby dowiedzieć się więcej jak ich używać. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | * | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
=Parametry= | =Parametry= | ||
Linia 51: | Linia 7: | ||
==Oficjalne== | ==Oficjalne== | ||
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych. | Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych. | ||
− | *'''- game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath) | + | *'''-game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath) |
*'''-debug''' wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera | *'''-debug''' wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera | ||
− | *'''-debuglog <plik>''' - | + | *'''-debuglog <plik>''' - definiuje gdzie ma zapisywać informacje o błędach |
*'''-norestart''' - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie | *'''-norestart''' - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie | ||
− | *'''-pidfile <plik>''' - zapisuje numer procesu do pliku, do | + | *'''-pidfile <plik>''' - zapisuje numer procesu do pliku, do użycia w programach do kontroli serwera |
− | *'''-binary <plik_binarny>''' - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie | + | *'''-binary <plik_binarny>''' - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie następuje auto detekcja procesora, a jeśli się nie powiedzie jest używana wersja hlds_i486. Zobacz [[Uruchamianie HLDS z wybranym plikiem binarnym]] |
− | *'''-timeout <sekundy>''' - odczekuje numer sekund pomiędzy | + | *'''-timeout <sekundy>''' - odczekuje numer sekund pomiędzy wznowieniem pracy serwera po padzie. |
− | *'''-gdb <plik>''' - | + | *'''-gdb <plik>''' - używaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie |
− | *'''-steamerr''' - przerywa prace | + | *'''-steamerr''' - przerywa prace jeśli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera |
− | *'''-steamuser <user>''' - definuje nazwę | + | *'''-steamuser <user>''' - definuje nazwę użytkownika [[Steam]] do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer |
− | *'''-steampass <hasło>''' - definuje hasło do konta | + | *'''-steampass <hasło>''' - definuje hasło do konta [[Steam]] do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer |
− | *'''-ignoresigint''' - ignoruje sygnał przerwania | + | *'''-ignoresigint''' - ignoruje sygnał przerwania procesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle |
− | *'''-notrap''' - nie | + | *'''-notrap''' - nie używa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików |
+ | |||
+ | Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszystkie parametry są kierowane bezpośrednio do pliku serwera. | ||
− | |||
== Inne== | == Inne== | ||
− | *'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak | + | *'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak stary poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna. |
− | *'''-pingboost <numer>''' - tylko na [[Linux]]ie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze | + | *'''-pingboost <numer>''' - tylko na [[Linux]]ie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśpieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz [[Ping booster]]. |
− | *'''-zone <numer>''' - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana | + | *'''-zone <numer>''' - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartość 8096 |
− | *'''-autoupdate''' - powoduje automatyczne | + | *'''-autoupdate''' - powoduje automatyczne aktualizacje serwera, nie zalecane, bo Vave często chrzani aktualizacje, Na szczęście w ciągu 3 dni są już poprawne wersje i można aktualizować. |
*'''-insecure''' - wyłącza na serwerze [[VAC]] | *'''-insecure''' - wyłącza na serwerze [[VAC]] | ||
− | *'''-tos''' - tylko na [[Linux]] | + | *'''-tos''' - tylko na [[Linux|Linuksie]], znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezużyteczne w internecie, bo większość routerów odfiltrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje. |
− | *'''-nomaster''' - nie rejestruje serwera w serwerach | + | *'''-nomaster''' - nie rejestruje serwera w serwerach master - jak chcemy np mieć serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera. |
*'''-noip''' - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa | *'''-noip''' - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa | ||
− | *'''-heapsize <numer>''' - numer | + | *'''-heapsize <numer>''' - numer oznacza ile pamięci ma pożreć serwer w kilobajtach, domyślnie 64000 (64MB) |
− | *'''-sport <numer>''' - definuje numer portu do komunikacji z serwerami | + | *'''-sport <numer>''' - definuje numer portu do komunikacji z serwerami [[Steam]] |
+ | |||
+ | ==hlds -dev -condebug == | ||
+ | Poniższe parametry '''NIE''' powinny być uzywane podczas normalnej pracy serwera, jedynie jak coś się wysypuje np podczas startu i chcemy dokładnie zobaczyć o co chodzi. | ||
+ | *'''-dev''' - ekstra komunikaty deweloperskie w konsoli | ||
+ | *'''-condebug''' - w katalogu modu zostanie stworzony plik '''qconsole.log''' zawierający wszelkie komunikaty jakie pojawiają się w konsoli serwera, począwszy od samego startu. Świetne przy znajdowaniu problemów czemu jakiś dodatek nie startuje. | ||
==Nie zbadane== | ==Nie zbadane== | ||
nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player | nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player | ||
*-netwindow | *-netwindow | ||
− | *-nolan - pewnie | + | *-nolan - pewnie aktywuje lan :) |
*-safe | *-safe | ||
*-basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami | *-basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami | ||
*-steam | *-steam | ||
− | |||
*-ad | *-ad | ||
− | |||
*-dll | *-dll | ||
*-gamedll | *-gamedll | ||
*-gamedll_linux | *-gamedll_linux | ||
− | *-minmemory - minimalna | + | *-minmemory - minimalna ilość pamięci dla procesu? |
*-maxplayers - pozostałości po innym engine ;D | *-maxplayers - pozostałości po innym engine ;D | ||
*-loopback - wyłącza loopback | *-loopback - wyłącza loopback | ||
[[kategoria:HLDS]] | [[kategoria:HLDS]] |
Aktualna wersja na dzień 23:19, 30 lis 2006
Spis treści |
Opis
- Parametry startowe z jakimi można odpalić hlds_run oraz hlds.exe.
- Zobacz Parametry Startowe aby dowiedzieć się więcej jak ich używać.
Parametry
Oficjalne
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
- -game <nazwa modu> - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
- -debug wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
- -debuglog <plik> - definiuje gdzie ma zapisywać informacje o błędach
- -norestart - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
- -pidfile <plik> - zapisuje numer procesu do pliku, do użycia w programach do kontroli serwera
- -binary <plik_binarny> - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie następuje auto detekcja procesora, a jeśli się nie powiedzie jest używana wersja hlds_i486. Zobacz Uruchamianie HLDS z wybranym plikiem binarnym
- -timeout <sekundy> - odczekuje numer sekund pomiędzy wznowieniem pracy serwera po padzie.
- -gdb <plik> - używaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
- -steamerr - przerywa prace jeśli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
- -steamuser <user> - definuje nazwę użytkownika Steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
- -steampass <hasło> - definuje hasło do konta Steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
- -ignoresigint - ignoruje sygnał przerwania procesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
- -notrap - nie używa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszystkie parametry są kierowane bezpośrednio do pliku serwera.
Inne
- -console - na Windows powoduje, że serwer wygląda jak stary poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
- -pingboost <numer> - tylko na Linuxie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśpieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz Ping booster.
- -zone <numer> - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartość 8096
- -autoupdate - powoduje automatyczne aktualizacje serwera, nie zalecane, bo Vave często chrzani aktualizacje, Na szczęście w ciągu 3 dni są już poprawne wersje i można aktualizować.
- -insecure - wyłącza na serwerze VAC
- -tos - tylko na Linuksie, znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezużyteczne w internecie, bo większość routerów odfiltrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje.
- -nomaster - nie rejestruje serwera w serwerach master - jak chcemy np mieć serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera.
- -noip - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa
- -heapsize <numer> - numer oznacza ile pamięci ma pożreć serwer w kilobajtach, domyślnie 64000 (64MB)
- -sport <numer> - definuje numer portu do komunikacji z serwerami Steam
hlds -dev -condebug
Poniższe parametry NIE powinny być uzywane podczas normalnej pracy serwera, jedynie jak coś się wysypuje np podczas startu i chcemy dokładnie zobaczyć o co chodzi.
- -dev - ekstra komunikaty deweloperskie w konsoli
- -condebug - w katalogu modu zostanie stworzony plik qconsole.log zawierający wszelkie komunikaty jakie pojawiają się w konsoli serwera, począwszy od samego startu. Świetne przy znajdowaniu problemów czemu jakiś dodatek nie startuje.
Nie zbadane
nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player
- -netwindow
- -nolan - pewnie aktywuje lan :)
- -safe
- -basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami
- -steam
- -ad
- -dll
- -gamedll
- -gamedll_linux
- -minmemory - minimalna ilość pamięci dla procesu?
- -maxplayers - pozostałości po innym engine ;D
- -loopback - wyłącza loopback