Serwer Day of Defeat: Source
(→Podstawowa Konfiguracja Serwera) |
(→Instalacja Serwera) |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 74: | Linia 74: | ||
Dla przykładu: | Dla przykładu: | ||
− | ./srcds_run -game | + | ./srcds_run -game dod +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg |
Parametry: | Parametry: | ||
Linia 100: | Linia 100: | ||
'''OSTATECZNIE''' wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak: | '''OSTATECZNIE''' wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak: | ||
− | ./srcds_run -autoupdate -game | + | ./srcds_run -autoupdate -game dod +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg |
=Ustawienie server.cfg= | =Ustawienie server.cfg= |
Aktualna wersja na dzień 17:45, 16 kwi 2010
Spis treści |
Day of Defeat: Source
Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien:
- Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu),
- Porządne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
- Troszkę wolnego miejsca na dysku (min 3GB),
- Trochę wolnego czasu na zabawę z konfiguracją.
Instalacja Steam'a
Potrzebujemy pliku z internetu aby zassać serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.
wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:
chmod +x hldsupdatetool.bin
a następnie:
./hldsupdatetool.bin
Po przeczytaniu licencji wpisujemy
yes
I tak powstaje plik steam. Jeśli nagle uzyskasz błąd typu
sh: line 1: uncompress: command not found Broken pipe sh: uncompress:
to przeczytaj to Hldsupdatetool#Problem_z_plikiem
Steam został zainstalowany. Wpisujemy
chmod +x ./steam
Teraz uruchamiamy go komendą
./steam
W tym momencie Steam się zaktualizuje i trzeba go uruchomić jeszcze raz, ale to już niżej.
Instalacja Serwera
Do installki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update Ogólna składnia tak:
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -retry
W miejsce wyrazu między < > należy podstawić wartość jaką chcemy aby parametr przyjął. Na przykład jeśli mamy -game <game> a do wyboru z wartości mamy dods, hl2dm (itd) i chcemy aby parametr miał wartość dods to wpisujemy w ostateczności -game dods
<game> to gra (do wyboru mamy cstrike, valve, tfc, ricochet, dod, dmc), w naszym przypadku jest to dods
<dir> - to ścieżka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/srcds/) lub "./", wtedy zainstaluje się w katalogu w którym jesteśmy.
Można dodać parametry -remember_password -verify_all aby zapamiętać hasło oraz aby zawsze sprawdzać wszystkie pliki zasobów serwera (np czasem hlds potrafi stracić pliki w wyniku padu zasilania, oracz czasem Valve wysyła poprawione wersje map itp) W takim przypadku nasz ogólna linia startowa będzie wyglądać jak poniżej:
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -verify_all -retry
-retry spowoduje ze na pewno wcześniej czy później ściągniecie serwer, no chyba ze macie poblokowane porty to za cholerę tego nie ściągniecie - wtedy gadać z adminem.
./steam -command update -game dods -dir ~/srcds -verify_all -retry
Teraz następuje ściąganie wszystkich plików serwera, jeśli masz wolne łącze, to będzie to trwało dość długo.
Prawdę mówiąc będzie to trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakieś 2GB danych!
Po ściągnięciu plików możemy przystąpić do pierwszego uruchomienia serwera.
Podstawowa Konfiguracja Serwera
Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. Dla przykładu:
./srcds_run -game dod +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg
Parametry:
+ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer był tylko na danym numerze IP , nie musicie tego dawać jeśli chcecie uruchomić serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portów albo on sam ma publiczny adres IP. IP są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zależy to do jego konfiguracji - warto mieć admina serwera pod ręką :P jeśli nie sprecyzujemy parametru IP, to HLDS będzie słuchał na wszystkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chcemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)
przykład +ip 192.168.1.10
+port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalić serwer, przeważnie domyślnie mamy 27915, można zmienić np na 27916 jeśli stawiamy drugi serwer
przykład +port 27916
+maxplayers <liczba> oznacza na ile slotów chcemy stworzyć serwer, przeważnie chcemy zrobić na powiedzmy 16 graczy i 2 adminów, czyli mamy +maxplayers 18 , to zależy do wydajności waszego serwera oraz łącza internetowego
+map <mapa> każe załadować mapkę, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map dod_donner jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
-autoupdate parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie
OSTATECZNIE wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:
./srcds_run -autoupdate -game dod +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg
Ustawienie server.cfg
Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na Festung-Breslau.pl [DoD:S]).
hostname "Nazwa Twojego Serwera" // MP_ mp_allowspectators "1" //Czy na serwerze mogą być obserwatorzy: 1-tak, 0-nie mp_chattime "3" mp_fraglimit "0" //Po ilu fragach ma zmienić się mapa: 0-wyłączone mp_friendlyfire "1" //Strzelanie do swoich zabiera im życie: 1-tak, 0-nie mp_teamplay "1" mp_timelimit "30" //Czas po jakim zmieni się mapa; 0-Wyłączone mp_warmup_time "0" //Czas rozgrzewki podana w sekundach mp_limitteams "1" //Maksymalna różnica między ilością osób w teamie (działa tylko przy podłączaniu się gracza) mp_logdetail "3" //Dokładność logów // Ustawienia gry dod_bonusround "0" //Czy drużyna robiąca fullcap'a może tłuc przeciwników: 0-nie, 1-tak dod_bonusroundtime "0" //Czas trwania rundy bonusowej w sekundach //limity //Limity poszczególnych klas. -1 - nieskończoność, 0 - Wyłączona, Wartości >0 - ilość sztuk mp_limit_allies_assault "-1" mp_limit_allies_mg "1" mp_limit_allies_rifleman "-1" mp_limit_allies_rocket "1" mp_limit_allies_sniper "1" mp_limit_allies_support "-1" mp_limit_axis_assault "-1" mp_limit_axis_mg "1" mp_limit_axis_rifleman "-1" mp_limit_axis_rocket "1" mp_limit_axis_sniper "1" mp_limit_axis_support "-1" // SV_ sv_accelerate "10" sv_airaccelerate "10" sv_allowdownload "1" //Pozwolić graczom ściągać mapy, dźwięki itd z serwera? 1-tak, 0-nie sv_allowupload "0" //Pozwolić graczom na wysyłanie swoich plików (np. obrazków spray) na serwer? sv_alltalk "0" //Słyszenie co mówią do mikrofonu przeciwnicy sv_cheats "0" //Serwer ma pozwalać na wartości zmiennych uważane za nielegalne sv_contact "mail@do.headadmina" //Kontakt do osoby odpowiedzialnej za serwer sv_gravity "800" //Grawitacja na serwerze sv_lan "0" //Serwer na: 1 - Lan, 0 - Internet sv_logfile "1" sv_minrate "5000" sv_mincmdrate "30" sv_minupdaterate "30" sv_maxrate "20000" sv_maxspeed "320" sv_password "" //Hasło na serwer, jeśli brak to mają być "" sv_pausable "0" //Gracze mogą zatrzymywać(pauzować) serwer? sv_rcon_log "1" //Komendy [[RCON]] mają być zapisywane do logów? sv_region "3" //Region gdzie stoi serwer 3 - Europa
Pierwsze uruchomienie
Serwer powinien wystartować i po chwili pokazać że chodzi. Możemy się o tym przekonać wpisując w konsoli komendę status powinno zwrócić info jaka jest mapa, numer IP, ilość graczy itd - teraz możemy spróbować się do niego podłączyć.
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyć serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myśleć nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem.
Narzędzia admina
Przede wszystkim przydało by się zainstalować jakieś narzędzia na serwer dzięki którym można będzie nim administrować. Oto kilka przykładowych pluginów/narzędzi:
Uwagi
Ten tutorial napisałem (skopiowałem z wersji DoD'a 1.3 i przerobiłem na potrzeby Source) w ciągu niecałych 10 minut także jeśli coś będzie nie tak to to poprawcie ;)