HLDS

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Konfiguracja)
(Konfiguracja)
Linia 13: Linia 13:
 
*[[Serwer Counter-Strike]]
 
*[[Serwer Counter-Strike]]
 
*[[Serwer Day Of Defeat]]
 
*[[Serwer Day Of Defeat]]
 +
 +
=Komendy=
 +
Zobacz [[HLDS:Komendy]].
  
 
=Konfiguracja=
 
=Konfiguracja=

Wersja z 10:41, 14 lip 2006

Spis treści

Opis

HLDS to skrót od Half-Life Dedicated Server i oznacza po polsku serwer dedykowany gry Half-Life.

HLDS jest to program, który w wersjach starszych (przed wprowadzaniem Steama) był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: Counter-Strike 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem moda.

Aktualnie w erze Steama proces ten jest trochę inny.

Nadal za darmo musimy pobrać plik z internetu i potem w konsoli wykonujemy komendy, które w efekcie spowodują ściągnięcie odpowiedniego pliku, którego zaś uruchomienie z parametrami pozwoli na ściągnięcie plików serwera gry.

Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie hldsupdatetool.

Artykuły

Komendy

Zobacz HLDS:Komendy.

Konfiguracja

Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje sie w katalogu moda, np jak mamy serwer cstrike to będzie to cstrike\liblist.gam, pod dod bedzie to dod\liblist.gam i tak dalej (cstrike\server.cfg)

Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:

  • liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie MetaModa albo Cheating-Death
  • autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
  • server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami listen jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera. Zobacz HLDS server.cfg
  • plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
  • mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy
  • potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla MetaModa i innych pluginów, np jak AMX Mod X czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg
  • motd.cfg - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego sie gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz MOTD
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia