HLDS
(→Konfiguracja) |
(→Konfiguracja) |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
*[[Serwer Counter-Strike]] | *[[Serwer Counter-Strike]] | ||
*[[Serwer Day Of Defeat]] | *[[Serwer Day Of Defeat]] | ||
+ | |||
+ | =Komendy= | ||
+ | Zobacz [[HLDS:Komendy]]. | ||
=Konfiguracja= | =Konfiguracja= |
Wersja z 10:41, 14 lip 2006
Spis treści |
Opis
HLDS to skrót od Half-Life Dedicated Server i oznacza po polsku serwer dedykowany gry Half-Life.
HLDS jest to program, który w wersjach starszych (przed wprowadzaniem Steama) był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: Counter-Strike 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem moda.
Aktualnie w erze Steama proces ten jest trochę inny.
Nadal za darmo musimy pobrać plik z internetu i potem w konsoli wykonujemy komendy, które w efekcie spowodują ściągnięcie odpowiedniego pliku, którego zaś uruchomienie z parametrami pozwoli na ściągnięcie plików serwera gry.
Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie hldsupdatetool.
Artykuły
Komendy
Zobacz HLDS:Komendy.
Konfiguracja
Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje sie w katalogu moda, np jak mamy serwer cstrike to będzie to cstrike\liblist.gam, pod dod bedzie to dod\liblist.gam i tak dalej (cstrike\server.cfg)
Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:
- liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie MetaModa albo Cheating-Death
- autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
- server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami listen jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera. Zobacz HLDS server.cfg
- plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
- mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy