HLDS
(→Jak postawić serwer) |
(→Konfiguracja) |
||
Linia 43: | Linia 43: | ||
*potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla [[MetaMod]]a i innych pluginów, np jak [[AMX Mod X]] czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg | *potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla [[MetaMod]]a i innych pluginów, np jak [[AMX Mod X]] czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg | ||
* motd.cfg - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego sie gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz [[MOTD]] | * motd.cfg - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego sie gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz [[MOTD]] | ||
+ | =Konfiguracja Zaawansowana= | ||
+ | O ile prosty serwer to taki świeży ze zkonfigurowanym server.cfg bez metamoda, to zaawansowany to taki który ma bajery :) | ||
+ | Więc konfiguracja zaawanoswana to nic innego jak zajrzenie do większości plików .cfg i .ini w podkatalogach serwera i ustawienie parametrów w nim się znajdujących tak aby pasowało do naszych potrzeb. | ||
+ | Dodatkowo do tego działu pasuje konfiguracja [[Niestandardowe mapy|niestandardowych map]] czy [[statystyki|statystyk] | ||
[[Kategoria:Serwery gier]] | [[Kategoria:Serwery gier]] | ||
[[Kategoria:HLDS|!]] | [[Kategoria:HLDS|!]] | ||
[[kategoria:MetaMod]] | [[kategoria:MetaMod]] |
Wersja z 14:22, 5 sie 2006
Spis treści |
Opis
HLDS to skrót od Half-Life Dedicated Server i oznacza po polsku serwer dedykowany gry Half-Life.
HLDS jest to program, który w wersjach starszych (przed wprowadzaniem Steama) był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: Counter-Strike 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem moda.
Aktualnie w erze Steama proces ten jest trochę inny.
Nadal za darmo musimy pobrać plik z internetu i potem w konsoli wykonujemy komendy, które w efekcie spowodują ściągnięcie odpowiedniego pliku, którego zaś uruchomienie z parametrami pozwoli na ściągnięcie plików serwera gry.
Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie hldsupdatetool.
Jak postawić serwer
Składa sie to z kilku części, ponieważ to zalezy od tego jak bardzo chcesz miec rozbudowany serwer oraz zależy od moda gry jakieg chcesz uzywać. Lepiej dla ciebie i dla graczy będzie, jęsli najpierw przeczytasz artykuły - stracisz o wiele mniej czasu niz ci się wydaje. Oto lista artykułów które powieneś poznać przed stworzeniem serwera.
- wprowadzenie dla zielonych
- HLDS czyli ten artykuł
- hldsupdatetool - i w zależności od platformy odpowiednie wersje pod Windows i Linuxa. Najpierw musisz mieć plik hldsupdatetool/steam a dzięki nim pobierzesz pliki serwera odowiedniej gry - są przykłady na dole do większości modów.
- potem czytasz niżej ten artykuł (tak, specjalnie 2 razy) i konfigurujesz serwer w wersji podstawowej i bardziej zaawansowanej. W podstawowej starczy ustawić tylko parametry w [HLDS server.cfg], potem mozna się bawić w zmiane innych (zobacz niżej Konfiguracja).
- dodajesz MetaModa - jesli chcesz.
- dodajesz takie bajery jak AMX Mod X albo AMX Mod - jeśli chces zmiec możliwośc zaawansowanej konfiguracji serwera i innych bajerów.
- czytasz artykuł o Anticheat i wybierasz sobie jakiś anticheat - uwaga na Cheating-Death - nie jest łatwy w instalacji.
- jak masz jeszcze siły możesz zainstalowac statystyki jak PsychoStats albo HLStatsX
Artykuły
Moga się przydac alby np w miarę szybko wiedzieć co zrobić aby postawić serwer danej gry. Tylko potem nie płacz że nie działa bo nie wiesz co robisz :)
Komendy
Zobacz HLDS:Komendy.
Konfiguracja
Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje sie w katalogu moda, np jak mamy serwer cstrike to będzie to cstrike\liblist.gam, pod dod bedzie to dod\liblist.gam i tak dalej (cstrike\server.cfg)
Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:
- liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie MetaModa albo Cheating-Death
- autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
- server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami listen jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera. Zobacz HLDS server.cfg
- plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
- mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy
- potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla MetaModa i innych pluginów, np jak AMX Mod X czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg
- motd.cfg - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego sie gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz MOTD
Konfiguracja Zaawansowana
O ile prosty serwer to taki świeży ze zkonfigurowanym server.cfg bez metamoda, to zaawansowany to taki który ma bajery :) Więc konfiguracja zaawanoswana to nic innego jak zajrzenie do większości plików .cfg i .ini w podkatalogach serwera i ustawienie parametrów w nim się znajdujących tak aby pasowało do naszych potrzeb.
Dodatkowo do tego działu pasuje konfiguracja niestandardowych map czy [[statystyki|statystyk]