Szablon:Newsy
(→2007.04.12) |
(→2007.04.13) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=2007.04.13= | =2007.04.13= | ||
− | + | Dzisiaj w firmie reklamowej w której pracuję (''[[KaszpiR|_KaszpiR_]]'') pojawiła się ekipa z [http://cybersport.pl Cybersportu]. Pokazali bardzo ciekawą prezentację na temat zjawiska gier komputerowych i konsolowych na świecie. Z dyskusji jak się wywiązała dość szybko uświadomiliśmy sobie jak wielkim i znaczącym dla kultury jest zjawisko gier związanych z internetem. Oczywiście nie zabrakło opisu e-sportu jako zjawiska przybierającego już realnego kształtu i przynoszącego wymierne korzyści. Stąd zainteresowanie firm reklamowych i producentów grami jako nowym polem do zastosowania reklam - a wiadomo, że pieniądze pomagają rozwinąć szczytne cele :) | |
Wszystko fajnie, ale zdałem sobie w pewnym momencie sprawę z faktu, że osoby które pierwszy raz widzą gry i turnieje on-line, nie maja pojęcia o tym co się do nich mówi. Cóż, rzecz normalna, bo każda dziedzina życia ma swój żargon stosowany do określenia pewnych przedmiotów, zachowań itd. Na szczęście prowadzący jak i parę osób z widowni obeznanych z grami szybko tłumaczyły pojęcia niezrozumiałe dla reszty. Co więcej tłumaczenie niektórych pojęć od razu implikowało tłumaczenie innych - w efekcie prowadzący przedstawili prezentację dość w nierównym tempie ale było to uważam równie przyswajalne jak materiał jaki przygotowali. Myślę, że z powodu połączeń niektórych zagadnień nie da się czegoś opowiedzieć w sposób usystematyzowany (''bez zanudzania widza ;P ''). Ale i tak powiedzieli wszystko co było najważniejsze, a nawet więcej - pokazali jak wiele wiedzy kryje się w tym temacie - nowy świat do odkrycia. | Wszystko fajnie, ale zdałem sobie w pewnym momencie sprawę z faktu, że osoby które pierwszy raz widzą gry i turnieje on-line, nie maja pojęcia o tym co się do nich mówi. Cóż, rzecz normalna, bo każda dziedzina życia ma swój żargon stosowany do określenia pewnych przedmiotów, zachowań itd. Na szczęście prowadzący jak i parę osób z widowni obeznanych z grami szybko tłumaczyły pojęcia niezrozumiałe dla reszty. Co więcej tłumaczenie niektórych pojęć od razu implikowało tłumaczenie innych - w efekcie prowadzący przedstawili prezentację dość w nierównym tempie ale było to uważam równie przyswajalne jak materiał jaki przygotowali. Myślę, że z powodu połączeń niektórych zagadnień nie da się czegoś opowiedzieć w sposób usystematyzowany (''bez zanudzania widza ;P ''). Ale i tak powiedzieli wszystko co było najważniejsze, a nawet więcej - pokazali jak wiele wiedzy kryje się w tym temacie - nowy świat do odkrycia. |
Wersja z 10:59, 14 kwi 2007
Spis treści |
2007.04.13
Dzisiaj w firmie reklamowej w której pracuję (_KaszpiR_) pojawiła się ekipa z Cybersportu. Pokazali bardzo ciekawą prezentację na temat zjawiska gier komputerowych i konsolowych na świecie. Z dyskusji jak się wywiązała dość szybko uświadomiliśmy sobie jak wielkim i znaczącym dla kultury jest zjawisko gier związanych z internetem. Oczywiście nie zabrakło opisu e-sportu jako zjawiska przybierającego już realnego kształtu i przynoszącego wymierne korzyści. Stąd zainteresowanie firm reklamowych i producentów grami jako nowym polem do zastosowania reklam - a wiadomo, że pieniądze pomagają rozwinąć szczytne cele :)
Wszystko fajnie, ale zdałem sobie w pewnym momencie sprawę z faktu, że osoby które pierwszy raz widzą gry i turnieje on-line, nie maja pojęcia o tym co się do nich mówi. Cóż, rzecz normalna, bo każda dziedzina życia ma swój żargon stosowany do określenia pewnych przedmiotów, zachowań itd. Na szczęście prowadzący jak i parę osób z widowni obeznanych z grami szybko tłumaczyły pojęcia niezrozumiałe dla reszty. Co więcej tłumaczenie niektórych pojęć od razu implikowało tłumaczenie innych - w efekcie prowadzący przedstawili prezentację dość w nierównym tempie ale było to uważam równie przyswajalne jak materiał jaki przygotowali. Myślę, że z powodu połączeń niektórych zagadnień nie da się czegoś opowiedzieć w sposób usystematyzowany (bez zanudzania widza ;P ). Ale i tak powiedzieli wszystko co było najważniejsze, a nawet więcej - pokazali jak wiele wiedzy kryje się w tym temacie - nowy świat do odkrycia.
Dlatego postanowiłem trochę HLDS.pl rozszerzyć o pojęcia związane z grami, mogą być one szczególnie pomocne dla graczy, którzy dopiero co zaczęli spotykać się na serwerach i spotykają się z niektórymi wyrażeniami po raz pierwszy. Z czasem dodam kolumnę z boku aby można było łatwiej znaleźć punkt startu, od którego warto zacząć podróż po zagadnieniach na temat świata gier online. Niestety, ale będzie on ograniczony - ponieważ taka masa gier istnieje na sieci, że nie sposób wszystkich opisać. Dlatego większość będzie dotyczyć gier FPP.
A na razie, zapraszam do Skrótów.
2007.04.12
- Mała aktualizacja klienta Steam. Lista zmian:
- Naprawiono okazjonalne wywalanie się Steama podczas uruchomiania gier.
- Naprawiono rzadko występujący błąd powodujący wywalanie się przeglądarki serwerów gdy na liście znajdowały się nieodpowiadające serwery gier.
- Naprawiono błąd gdzie gry pobierały więcej plików (np. pliki innych języków) niżeli było to potrzebne.
2007.04.07
2007.04.06
- Valve podarowało posiadaczom Counter-Strike: Source jedno hasło dla gościa. Pytacie pewnie "ale o co chodzi?", już wyjaśniam (wklejam tekst z okienka które pojawiło się przy odpaleniu Steama):
- W ramach podziękowania za zakup, przyznaliśmy Ci darmowe hasła dla gości, które możesz podarować swoim znajomym. Dzięki tym hasłom, wybrani przez ciebie przyjaciele będą mogli grać w pełną wersję gry przez trzy dni.
- Hasło: Hasła gości to darmowy dostęp do pełnej wersji tej gry przez ograniczoną ilość czasu. Wyślij jedno z nich do przyjaciela, który może grać w grę, ile chce w okresie próbnym, bez konieczności jej zakupu.
- Przyjaciele: Wybierz przyjaciela z listy przyjaciół, lub wpisz adres e-mail odbiorcy hasła.
- Zacznij rozdawać: Aby zacząć rozdawać hasła gości, kliknij przycisk poniżej lub wybierz “Zarządzaj hasłami gości” z menu gier w Twoim kliencie Steam.
2007.04.06
- Wczoraj ekipa odpowiedzialna za rozwój projektu MetaMod:Source wydała nową wersję swojego "produktu". Nowa wersja oznaczona jest numerkiem 1.4. W tejże wersji zostało dodanych sporo nowych rzeczy, jedną z takich rzeczy jest możliwość przechwytywania interfejsu Valve Server Plugin, co daje sporo większe możliwości. Pełną listę zmian można przeczytać pod tym adresem: http://sourceforge.net/project/shownotes.php?group_id=134318&release_id=499131
Dodatkowo na http://forum.alliedmods.net pojawiła się zapowiedź czego można się spodziewać w najbliższych wersjach SourceMM. - Przy okazji wydania nowej wersji MetaMod:Source deweloperzy dali nam narzędzie do automatycznej aktualizacji MetaMod:Source oraz gameinfo.txt. Narzędzie można ściągnąć ze strony http://www.sourcemm.net/
Uwaga! Jest to wersja eksperymentalna i zawiera sporo błędów! - Ostatnią wiadomością jest to iż od tej pory nocne buildy SourceModa wymagają MetaMod:Source w wersji co najmniej 1.4/
2007.04.02
- Już niedługo ukaże się Mattie EventScripts v1.5.0.000+ (aktualnie jest prywatną wersją beta, testowaną tylko przez moderatorów z forum projektu). Z tego co widzę pisanie skryptów będzie łatwiejsze oraz (jak zwykle) będzie więcej możliwości.
2007.03.30
- Szukając dzisiaj odpowiedzi czemu nasz mały serwer UnrealTournament nie odpowiada w HLSW (pomimo że przy połączeniu wszystko działa cacy), natrafiłem na bardzo ciekawą serię artykułów GGL-Carmac'a, polskiego gracza serii gier Unreal Torunament. O ile może niektóre pojęcia nawet mnie są obce (cóż nie jestem wymiataczem w UT :) ) o tyle z analizy treści oraz 'symptomów choroby' można znaleźć odniesienia do innych gier - starczy tylko trochę pomyśleć, poszukać i skojarzyć pewne fakty. Zachęcam do przeczytania:
- Teoria Gier FPS cz. 1 - Wstęp
- Teoria Gier FPS cz. 2 - Prawo Morbiasa - (enforcer to pistolet, pomyślcie ze Morbias to taka mapa typu q3dm17, ale w q3 zamiast snajpy jest rail a zamiast enforcera machinegun)
- Teoria Gier FPS cz. 3 - Prawo Morbiasa - Praktyka
- Teoria Gier FPS cz. 4 - Ekosystem
- Teoria Gier FPS cz. 5 - Kamień, nożyce, papier
- Teoria Gier FPS cz. 6 - Co należało zrobić - (teraz się nie dziwię że w paru grach patche powodują zmniejszenie ilości podnoszonej broni)
- Teoria Gier FPS cz. 7 - Dobrodziejstwa FWS - (jeśli się nie mylę chodzi o Fast Weapon Switch, czyli szybką zmianę broni, dzięki której można wykonywać kombosy)
2007.03.18
- Dzisiaj zostały wydane dwie aktualizacje związane z Steamem.
- Aktualizacja silnika Source:
- Naprawiono błąd związany z wywalaniem się gier gdy Steam był uruchamiany w trybie offline.
- Aktualizacja platformy Steam (nie chce mi się tłumaczyć do końca, może jutro dokończę):
- Dodano link do odinstalowania gier w Windowsowym Dodaj/Usuń Programy
- Naprawiono błąd związany z niepokazywaniem się "The Ship" na liście gier (w tym wypadku chodzi o moda do Half-Life 1).
- Naprawiono błąd podwójnego wyświetlania gier Half-Life w liście podglądu serwerów
- Naprawiono zwiechy podczas deinstalacji mediów lub narzędzi z menu gier w Steam.
- Naprawiono system archiwizacji i odzysku gier - problem dotyczył bardzo dużych plików.
- Zmniejszono ilość pamięci pożeranej przez system odzyskiwania gier.
- Zwiększono prędkość archiwizacji i odzyskiwania danych na systemach z wieloma dyskami
- Od teraz błąd "rejestr jest w użyciu przez inną aplikację" powinien się pojawiać o wiele rzadziej :)
- Aktualizacja silnika Source:
2007.03.18
- Krótka historyjka zamiast newsa:
[03/17/07 22:31:20] <@trawiator> _KaszpiR_ [03/17/07 22:31:27] <@trawiator> nie uwierzysz [03/17/07 22:31:30] <@trawiator> I am very pleased to announce that SourceMod is finally publicly available. Before you die of shock over this news, I would like to clarify; this is not a release. We are making our nightly builds available to the public. [...] [03/18/07 00:21:13] <@_KaszpiR_> trawiator HAHHA a jednak udalo im sie [03/18/07 00:21:18] <@_KaszpiR_> mialo byc na jesieni zeszlego roku [03/18/07 00:22:26] <@trawiator> to sa jak na razie to tylko suchy silnik [03/18/07 00:23:00] <@trawiator> jest tylko jeden przykladowy plugin [03/18/07 00:24:00] <@_KaszpiR_> hello world? [03/18/07 00:24:32] <@trawiator> mniej wiecej [...] [03/18/07 00:45:34] <@_KaszpiR_> trawiator napisal bys newsa [03/18/07 00:46:28] <@trawiator> _KaszpiR_: nie chce mi sie
2007.03.14
- Panowie odpowiedzialni za silnik Source nie obijają się ostatnio, dziś uraczyli nas kolejną aktualizacją. Lista zmian:
- Naprawiono wywalanie się gry gdy odpalany był Garry's Mod.
- Naprawiono wywalanie się serwera gdy uruchomione było SourceTV.
2007.03.13
- Valve wypuściło ostatnio opisywaną przeze mnie aktualizację silnika Source. Lista zmian:
- Udoskonalono komunikację głosową, teraz jest używany lepszy kodek.
- Pierwsze wydanie kompletnie przepisanego "systemu czatowania" w grze, teraz jest historia oraz filtr niechcianych/pożądanych wiadomości.
- Poprawiono błąd powodujący niepojawianie się grafik oraz modeli jeśli zostały one ściągnięte z serwera.
- Tak aby nie było za dobrze mój serwer Day of Defeat: Source wywala się podczas wczytywania mapy. Valve pewnie będzie musiało wydać poprawkę poprawki. Pogratulujmy Valve wydawania nieprzetestowanych do końca poprawek. Brawo Valve!
I się zaczęło... dyskusja na forum Steama: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=544347
Aktualizacja: Poprawka do poprawki została wydana, znów wszystko wydaje się działać.
2007.03.12
- Dzisiaj nastąpiła awaria bazy danych systemu SteamBans. Wszyscy zbanowani na SteamBans tymczasowo mogą pograć na każdym serwerze.
<+SB|Wook> there was a server crash in england <+SB|Wook> they are working on the problem <+Sipi[BPG]> Up soon - we hope. :)
2007.03.11
- Wczoraj Stormtrooper autor PsychoStatsów wypuścił kolejną już aktualizację trzeciej wersji swoich statystyk. Nowa wersja oznaczona jest numerkiem 3.0.5b. Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji wyglądają następująco:
- Dodano wsparcie dla moda Natural Selection.
- Dodano kilka nowych punktów bonusowych dla Day of Defeat.
- Podgląd serwerów jest lżejszy.
- Poprawiono kilka błędów z "białymi ekranami" gdy zainstalowane jest PHP5.
- Wykrywanie drużyny gracza działa już poprawnie.
- Banowanie graczy już działa.
- Punkty bonusowe graczy są już naliczane.
- Poprawiono błąd przy ściąganiu logów związany powodujący wpadanie w nieskończoną pętlę.
2007.03.10
- Krótko i treściwie, dzisiaj rano została wydana nowa wersja AMX Mod X oznaczona numerkiem 1.76d. Lista zmian dostępna tutaj.
2007.03.09
- Kolejny update silnika Half-Life pozbawił nas możliwości wczytywania starszych wersji plików (client.dll). Zapewne jest to odpowiedź na 'fixy' wyłączające reklamy :( więc trzeba się przyzwyczaić do nich.
- Lista zamian silnika Half-Life 1:
- Naprawiono błąd pozwalający na ładowanie starszych wersji plików dll
2007.03.08
2007.03.07
- Taka ciekawostka dla fanów mapy de_dust http://www.johnsto.co.uk/design/making_dust
- Jak było do przewidzenia pojawił się patch dla graczy Counter-Strike który pozwala pozbyć się reklam w grze. Właściwie jest to kilka plików sprzed update Steama. Niestety wśród tych plików jest client.dll. Wprawdzie jest to plik oryginalny sprzed aktualizacji, jednakże już "przeterminowany". Nie wiadomo jak zachowa się VAC wobec tego pliku, może go uznać za jakiś Czit i zbanować konto. Okaże się to dopiero za kilka tygodni. Pliki usuwające reklamy można pobrać tutaj
- UWAGA!Używasz tej łatki na swoją odpowiedzialność! Nie ponosimy jakiejkolwiek odpowiedzialności za wynikłe szkody!
2007.03.06
- Przed jakąś godzinką siedząc na porcelanowym tronie wymyśliłem sposób jak pozbyć się reklam na ścianach w grze. Pięć minut zabawy z AMXX i modelem ścianki zaowocowały tym czymś:
- Wprawdzie jest to tylko półśrodek ale w myśl przysłowia "lepszy rydz niż nic" wolę coś takiego niż rzucające się w oczy reklamy. Szczerze mówiąc nie mam ochoty opisywać jak się to robi, za długo by to opisywać. Co bardziej doświadczeni admini pewnie domyślają się jak to zrobić i sobie poradzą, natomiast Boardowi_debile mają pecha ;)
2007.03.05
- Doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji silnika Half-Life. W oficjalnej liście zmian są tylko podane dwie zmiany;
- Dodane obsługę rozdzielczości większych niż 2560x1600.
- Poprawiono wyświetlanie się długich nicków na scoreboardzie. Teraz scoreboard się przesuwa.
- No i trzecia aktualizacja: Dodano reklamy w Counter-Strike. Topik na forum Steam już ma 59 podstron i będzie teraz rósł w jeszcze szybszym tempie :D
Czyżby nas czekała przyszłość jak poniżej?
Petycja aby usunąć reklamy w grze - ilość podpisów rośnie w prędkością spamu w internecie :D
2007.03.03
- We wczorajszym newsletterze Valve ujawniło co się znajdzie w nadchodzącej aktualizacji silnika Source. Oryginalny tekst można przeczytać tutaj, natomiast poniżej moje luźne tłumaczenie.
- Wkrótce zostanie wypuszczona aktualizacja systemu komunikacji głosowej jak i tekstowej w grach na silniku Source, która ma na celu udoskonalenie komunikacji w grach multiplayer. Komunikacja pisana (chat) zostanie całkowicie przebudowana, zostanie dodana możliwość przeglądania historii rozmów, dodany zostanie także filtr pozwalający usunąć wiadomości niepożądane na ekranie. W komunikacji głosowej nastąpi ogromny przyrost jakości przesyłanego głosu, więc jeśli masz mikrofon stojący w zakurzonym kącie biurka będzie to dobry moment aby zacząć go używać ponownie.