Kwiecień 2007

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Archiwum z Kwietnia 2007.)
 
(+Kat.)
 
Linia 66: Linia 66:
 
=2007.04.02=
 
=2007.04.02=
 
*Już niedługo ukaże się Mattie [[EventScripts]] v1.5.0.000+ (aktualnie jest prywatną wersją [[beta]], testowaną tylko przez moderatorów z forum projektu). Z tego co widzę pisanie skryptów będzie łatwiejsze oraz (jak zwykle) będzie więcej możliwości.
 
*Już niedługo ukaże się Mattie [[EventScripts]] v1.5.0.000+ (aktualnie jest prywatną wersją [[beta]], testowaną tylko przez moderatorów z forum projektu). Z tego co widzę pisanie skryptów będzie łatwiejsze oraz (jak zwykle) będzie więcej możliwości.
 +
 +
[[Kategoria:Archiwum]]

Aktualna wersja na dzień 19:44, 24 sie 2007

Spis treści

2007.04.27

  • Dodałem opis sXe injected - jak zainstalować klienta i jak skonfigurować serwer.
SXeInjected banner.gif

2007.04.26

Dzisiaj w serwisie Gameconnect pojawił się bardzo ciekawy news zapowiadający naprawdę wielką poprawkę dla silnika Source. Z tegoż newsa dowiadujemy się iż Valve ma zamiar wprowadzić tryb czystych serwerów (ang. pure servers). Oznaczać to będzie że serwer będzie wymagał od gracza oryginalnych plików gry (tzn. nie będzie wpuszczał z podmiankami).

Opcja pure jest znana z serwerów gry Quake 3 - forsuje ona sprawdzenie plików po stronie klienta, muszą się one zgadzać z wersjami zgodnymi jakie są na serwerze. Jednak tutaj mamy to poszerzone. Jeśli na serwerze ustawimy sv_pure 1, wtedy serwer ładuje z pliku pure_server_whitelist.txt specjalną listę. Lista zawiera nazwy plików oraz ich sumy kontrolne, w chwili gdy klient się podłączy do serwera, pobierana jest prośba o listę wyselekcjonowanych plików raz ich sum kontrolnych, ładuje ponownie te pliki, które są niezgodne (np własne modele będą ignorowane i ładowane z gcf). Oznacza to, że gra będzie sprawdzać liki tylko te, które są wymagane do załadowania aktualnej mapy.

Na serwerze można ustawić jeszcze zmienną sv_pure_trace 1, dzięki której można dowiedzieć się jakie pliki klient ładuje oraz jakich sum kontrolnych oczekuje. Domyślnie serwer tylko pokaże ostrzeżenie w przypadku wykrycia niezgodnego pliku u klienta. Jeśli jednak ustawimy sv_pure_kick_clients 1, wtedy takie osoby będą automatycznie wyrzucane z serwera - czyli taki delikwent ze zmienionymi teksturami, modelami czy mapami zwyczajnie sobie nie pogra.

Koleją zmianą ma być niepokazywanie w przeglądarce serwerów ilości grających botów na serwerze, będzie pokazywana tylko ilość rzeczywistych graczy. Za to zostanie wprowadzona kolumna bots gdzie będzie info czy na serwerze znajdują się boty. To jeszcze nie koniec listy zmian, dojdą takie usprawnienia jak podniesienie maksymalnego rate do 1000Kb/s, rozszerzenie powiadomienia o rozłączeniu się z serwera, dodanie zmiennej cl_language, dodanie IServerGameClients::NetworkIDValidated no i oczywiście poprawa kilku błędów.

Zmienna cl_language będzie miała automatycznie ustawianą wartość bazując na wartości klucza rejestru HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Steam\Language. Po polsku oznacza to tyle, że jeśli masz Steam w wersji polskiej, to i ta zmienna będzie się ustawiać na język polski. Pomoże to w automatycznej lokalizacji takich dodatków jak Event Scripts itd. Ot, taki bajer.

Jeżeli ktoś bardzo chce może już testować beta wersję tejże poprawki, wystarczy uruchomić serwer jak i klienta Steam z następującym parametrem:

-beta srcds0407

2007.04.25

Edycja csstats.dat.gif

2007.04.17

Evie ESMascot.JPG

Zgodnie z zapowiedzią z 2 kwietnia dziś ukazała nowa wersja pluginu EventScipts. Standardowo wcześniejsza wersja stała się oficjalną - w tym wypadku 1.3, a aktualnie betą jest 1.5. Więcej informacji na jej temat tutaj.

2007.04.13

Dzisiaj w firmie reklamowej w której pracuję (_KaszpiR_) pojawiła się ekipa z Cybersportu. Pokazali bardzo ciekawą prezentację na temat zjawiska gier komputerowych i konsolowych na świecie. Z dyskusji jak się wywiązała dość szybko uświadomiliśmy sobie jak wielkim i znaczącym dla kultury jest zjawisko gier związanych z internetem. Oczywiście nie zabrakło opisu e-sportu jako zjawiska przybierającego już realnego kształtu i przynoszącego wymierne korzyści. Stąd zainteresowanie firm reklamowych i producentów grami jako nowym polem do zastosowania reklam - a wiadomo, że pieniądze pomagają rozwinąć szczytne cele :)

Wszystko fajnie, ale zdałem sobie w pewnym momencie sprawę z faktu, że osoby które pierwszy raz widzą gry i turnieje on-line, nie maja pojęcia o tym co się do nich mówi. Cóż, rzecz normalna, bo każda dziedzina życia ma swój żargon stosowany do określenia pewnych przedmiotów, zachowań - starczy dorwać byle książkę od fizyki czy historii, zapewniam, że tak jest w każdej dziedzinie życia :).

Na szczęście prowadzący jak i parę osób z widowni obeznanych z grami szybko tłumaczyły pojęcia niezrozumiałe dla reszty. Co więcej tłumaczenie niektórych pojęć od razu implikowało tłumaczenie innych - w efekcie prowadzący przedstawili prezentację dość w nierównym tempie ale było to, uważam, równie przyswajalne jak materiał jaki przygotowali. Myślę, że z powodu połączeń niektórych zagadnień nie da się czegoś opowiedzieć w sposób usystematyzowany (bez zanudzania widza ;P ). Ale i tak powiedzieli wszystko co było najważniejsze, a nawet więcej - pokazali jak wiele wiedzy kryje się w tym temacie - otworzyli przed nieświadomymi drzwi przez które widać nowy świat do odkrycia.

Dlatego postanowiłem trochę HLDS.pl rozszerzyć o pojęcia związane z grami, mogą być one szczególnie pomocne dla graczy, którzy dopiero co zaczęli spotykać się na serwerach i spotykają się z niektórymi wyrażeniami po raz pierwszy. Z czasem dodam kolumnę z boku aby można było łatwiej znaleźć punkt startu, od którego warto zacząć podróż po tym pasjonującym ale czasem niezrozumiałym świecie. Wiadomo, że niektórzy znają pewnie pojęcia, warto aby podzielili się nimi z innymi - skorzystają na tym wszyscy :) Niestety, ale będzie on ograniczony - ponieważ taka masa gier istnieje na sieci, że nie sposób wszystkich opisać. Dlatego większość będzie dotyczyć gier FPP. Za to najbardziej chętnych do rozpisywania się (PawelS? :P) zapraszam na Wikipedię.

A u nas na razie zapraszam do Skrótów.

2007.04.12

  • Mała aktualizacja klienta Steam. Lista zmian:
    • Naprawiono okazjonalne wywalanie się Steama podczas uruchomiania gier.
    • Naprawiono rzadko występujący błąd powodujący wywalanie się przeglądarki serwerów gdy na liście znajdowały się nieodpowiadające serwery gier.
    • Naprawiono błąd gdzie gry pobierały więcej plików (np. pliki innych języków) niżeli było to potrzebne.


2007.04.07

Jajka.gif
Redakcja HLDS.pl życzy wszystkim zdrowia, szczęścia, humoru dobrego, a przy tym wszystkim stołu bogatego, mokrego dyngusa, smacznego jajka i niech te święta będą jak bajka. Acha, i nie myślcie tylko o graniu :)

2007.04.06

  • Valve podarowało posiadaczom Counter-Strike: Source jedno hasło dla gościa. Pytacie pewnie "ale o co chodzi?", już wyjaśniam (wklejam tekst z okienka które pojawiło się przy odpaleniu Steama):
    • W ramach podziękowania za zakup, przyznaliśmy Ci darmowe hasła dla gości, które możesz podarować swoim znajomym. Dzięki tym hasłom, wybrani przez ciebie przyjaciele będą mogli grać w pełną wersję gry przez trzy dni.
    • Hasło: Hasła gości to darmowy dostęp do pełnej wersji tej gry przez ograniczoną ilość czasu. Wyślij jedno z nich do przyjaciela, który może grać w grę, ile chce w okresie próbnym, bez konieczności jej zakupu.
    • Przyjaciele: Wybierz przyjaciela z listy przyjaciół, lub wpisz adres e-mail odbiorcy hasła.
    • Zacznij rozdawać: Aby zacząć rozdawać hasła gości, kliknij przycisk poniżej lub wybierz “Zarządzaj hasłami gości” z menu gier w Twoim kliencie Steam.


2007.04.06


2007.04.02

  • Już niedługo ukaże się Mattie EventScripts v1.5.0.000+ (aktualnie jest prywatną wersją beta, testowaną tylko przez moderatorów z forum projektu). Z tego co widzę pisanie skryptów będzie łatwiejsze oraz (jak zwykle) będzie więcej możliwości.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia