HLDS
(→Jak postawić serwer ?) |
|||
Linia 51: | Linia 51: | ||
Dodatkowo do tego działu pasuje konfiguracja [[Niestandardowe Mapy|niestandardowych map]] czy [[Status Serwera|statystyk www]]. | Dodatkowo do tego działu pasuje konfiguracja [[Niestandardowe Mapy|niestandardowych map]] czy [[Status Serwera|statystyk www]]. | ||
+ | |||
+ | ==Problemy== | ||
+ | ==STEAM validation rejected== | ||
+ | * W katalogu gry na serwerze (np. ''cstrike'', ''dod'') trzeba utworzyć plik o nazwie '''steam_appid.txt''', w którym trzeba wpisać odpowiednią wartość dla każdej z gier: | ||
+ | ** [[Counter-Strike]] - 10 | ||
+ | ** [[Counter-Strike: Condition Zero]] - 80 | ||
+ | ** [[Day of Defeat]] - 30 | ||
+ | ** Deathmatch Classic - 40 | ||
+ | ** Ricochet - 60 | ||
+ | ** Team Fortress Classic - 20 | ||
+ | |||
==Zobacz też== | ==Zobacz też== |
Wersja z 14:01, 1 lut 2009
HLDS to skrót od Half-Life Dedicated Server i oznacza po polsku serwer dedykowany gry Half-Life.
Spis treści |
Opis
HLDS jest to program, który w wersjach starszych (przed wprowadzaniem Steama) był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: Counter-Strike 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem moda.
Aktualnie w erze Steama proces ten jest trochę inny.
Nadal za darmo musimy pobrać plik z internetu i potem w konsoli wykonujemy komendy, które w efekcie spowodują ściągnięcie odpowiedniego pliku, którego zaś uruchomienie z parametrami pozwoli na ściągnięcie plików serwera gry.
Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie hldsupdatetool.
Jak postawić serwer ?
Składa się to z kilku części, ponieważ to zależy od tego jak bardzo chcesz mieć rozbudowany serwer oraz od moda gry którego chcesz używać. Lepiej dla ciebie i dla graczy będzie, jeśli najpierw przeczytasz artykuły - stracisz o wiele mniej czasu niż ci się wydaje. Oto lista artykułów które powinieneś poznać przed stworzeniem serwera:
- hldsupdatetool - i w zależności od platformy odpowiednie wersje pod Windows i Linuksa. Najpierw musisz mieć plik hldsupdatetool/steama dzięki nim pobierzesz pliki serwera odpowiedniej gry - są przykłady na dole do większości modów. Dzięki temu będziesz miał pliki serwera, i będziesz mógł go odpalić.
- Serwer uruchamiasz programem hlds_run na Linuksie albo hlds.exe pod Windows.
- Notka: hlds.exe pobiera takie same argumenty startowe jak hlds_run , na przykład -console -nomaster -insecure.
- potem czytasz niżej ten artykuł (tak, specjalnie 2 razy) i konfigurujesz serwer w wersji podstawowej i bardziej zaawansowanej. W podstawowej starczy ustawić tylko parametry w server.cfg, potem można się bawić w zmianę innych (zobacz niżej Konfiguracja).
- dodajesz MetaModa - jeśli chcesz instalować takie bajery jak AMX Mod X
- dodajesz takie bajery jak AMX Mod X albo AMX Mod - jeśli chcesz mieć możliwość zaawansowanej konfiguracji serwera i innych bajerów.
- czytasz artykuł o Anticheat i wybierasz sobie jakiś anticheat - uwaga na Cheating-Death - nie jest łatwy w instalacji.
- jak masz jeszcze siły możesz zainstalować statystyki jak PsychoStats albo HLStats, albo dość łatwe jak Blacklist
Artykuły
Mogą się przydać aby np.: w miarę szybko wiedzieć co zrobić, aby postawić serwer danej gry. Tylko potem nie płacz, że nie działa bo nie wiesz co robisz :)
- Aktualizacja serwera Steam
- Serwer Counter-Strike
- Serwer Day Of Defeat
- Serwer na Screen'ie - czyli odpalony w tle
- Uruchamianie HLDS z wybranym plikiem binarnym
- Serwer Counter-Strike 1.6 Linux
Komendy
Zobacz Komendy.
Konfiguracja podstawowa
Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje się w katalogu moda, np.: jak mamy serwer cstrike to będzie to cstrike\liblist.gam, pod dod będzie to dod\liblist.gam i tak dalej (cstrike\server.cfg)
Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:
- liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana z modem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie MetaModa albo Cheating-Death
- autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
- server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami listen jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera.
- plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
- mapcycle.txt - definiuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mapę z listy
- potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla MetaModa i innych pluginów, np jak AMX Mod X czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg
- motd.txt - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego się gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz MOTD
Konfiguracja zaawansowana
O ile prosty serwer to taki świeży ze skonfigurowanym server.cfg bez metamoda, to zaawansowany to taki który ma bajery :) Więc konfiguracja zaawansowana to nic innego jak zajrzenie do większości plików .cfg i .ini w podkatalogach serwera i ustawienie parametrów w nim się znajdujących tak aby pasowało do naszych potrzeb.
Dodatkowo do tego działu pasuje konfiguracja niestandardowych map czy statystyk www.
Problemy
STEAM validation rejected
- W katalogu gry na serwerze (np. cstrike, dod) trzeba utworzyć plik o nazwie steam_appid.txt, w którym trzeba wpisać odpowiednią wartość dla każdej z gier:
- Counter-Strike - 10
- Counter-Strike: Condition Zero - 80
- Day of Defeat - 30
- Deathmatch Classic - 40
- Ricochet - 60
- Team Fortress Classic - 20